Γι' αυτό και η υπεύθυνη του Πολιτιστικού Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ, Ελένη Μηλιαρονικολάκη, που έκανε την κεντρική ομιλία της εκδήλωσης, σημείωσε ότι «αυτή η συζήτηση δεν έχει ακαδημαϊκό χαρακτήρα», αλλά «είναι συζήτηση μάχης». Διότι, ενώ ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός «ανέκαθεν συγκέντρωνε τα εμπαθή πυρά της αστικής προπαγάνδας, στις μέρες μας δέχεται τη λάσπη με τους τόνους, καθώς αποτελεί ένα από τα αγαπημένα θέματα της ξεδιάντροπης εκστρατείας της ΕΕ για να εξισωθεί στη λαϊκή συνείδηση ο κομμουνισμός με το φασισμό».
Γιατί όμως οι αστοί επιτίθενται με τόση λύσσα σε κάτι που συκοφαντούν ως «πεθαμένο γραφειοκρατικό κατασκεύασμα»; Διότι μέσω αυτού προσπαθούν να απαξιώσουν και να συκοφαντήσουν αυτά «που κατόρθωσε ο σοσιαλισμός και η σοσιαλιστική τέχνη στη μορφωτική και πολιτιστική ανάπτυξη του λαού». Η ομιλήτρια ανέλυσε τους αντικειμενικούς όρους που διέπουν το καλλιτεχνικό έργο και το δημιουργό του και υπογράμμισε ότι «επιδίωξή μας είναι η σημερινή συζήτηση να βοηθήσει τους καλλιτέχνες που είναι κοντά μας να αισθητοποιήσουν όσο γίνεται καλύτερα τη στράτευσή τους, έτσι που με το έργο τους να εμπνεύσουν στην πάλη για το σοσιαλισμό».
Κάλεσε τέλος τους καλλιτέχνες να μελετούν «όλο και πιο βαθιά την κομμουνιστική ιδεολογία» και να συνδυάσουν αυτή τη γνώση με την πράξη. «Και τότε είναι βέβαιο ότι θα συναντηθείτε με το σοσιαλιστικό ρεαλισμό».
Μίλησαν επίσης ο Γ. Σκαρπερός, μέλος του Πολιτιστικού Τμήματος της ΚΕ, εικαστικός, και ο Κ. Καζάκος, βουλευτής του ΚΚΕ, ηθοποιός, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο ηθοποιός, Β. Κολοβός. Προηγήθηκε μικρό μουσικό αφιέρωμα σε Σοβιετικούς συνθέτες από τα σύνολα μουσικής δωματίου της ΚΝΕ.
Στη διάρκεια της συζήτησης με τις διοικήσεις των δύο ταξικών ναυτεργατικών σωματείων, όπου συμμετείχε και ο Γιώργος Τούσσας, πρώην πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ και σήμερα μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και ευρωβουλευτής του Κόμματος, αναδείχθηκε η μεγάλη πολιτική σημασία που έχει το Φεστιβάλ της ΚΝΕ, ειδικά σήμερα, σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, όπου η επίθεση των δυνάμεων του κεφαλαίου, για να γίνει ακόμα φτηνότερη η εργατική δύναμη, είναι σφοδρή. Με τα μηνύματα που εκπέμπει το Φεστιβάλ, απ' άκρη σ' άκρη στην Ελλάδα, όπως αναφέρθηκε, συμβάλλει στην ανάδειξη της ανάγκης να ανασυνταχθεί το εργατικό νεολαιίστικο κίνημα, να ενισχυθεί η αντιιμπεριαλιστική, αντιμονοπωλιακή πάλη, πάλη για την αλλαγή των συσχετισμών δύναμης, για να περάσει η εξουσία στα χέρια του λαού, ώστε να οργανωθεί η οικονομία με βάση τις λαϊκές ανάγκες και όχι με κριτήριο τα κέρδη των μονοπωλίων.
Εύκολη είναι η πρόσβαση στο πάρκο «Τρίτσης» στο Ιλιον, μέσω της Αττικής ή της Εθνικής Οδού (δίπλα στις εισόδους του Φεστιβάλ υπάρχουν χώροι ελεύθερης στάθμευσης). Συγκεκριμένα:
Από την Αττική οδό επιλέγετε την έξοδο νούμερο 7 προκειμένου για τις εισόδους του Φεστιβάλ από την πλευρά της Λεωφόρου Δημοκρατίας ή την έξοδο νούμερο 6 προκειμένου για την είσοδο του Φεστιβάλ από την πλευρά της Λεωφόρου Χασιάς (Φυλής).
Από την Εθνική Οδό, επιλέγετε την έξοδο για Ιλιον («Τρεις Γέφυρες») ή για Αγ. Αναργύρους.
Για τη Λεωφόρο Δημοκρατίας, στάση «1η Πολυκατοικιών»: Α10, Β10 (Πλ. Βάθης - Αχαρναί), 714 (Πλ. Βάθης - Πάρνηθα) και 735 (Κ. Πατήσια - Ζεφύρι - Αχαρναί).
Για τη Λεωφόρο Χασιάς (Φυλής), στάση «6η Χασιάς» και περίπου 10' περπάτημα: Α12 (Μάρνης - Φυλή), Β12 (Μάρνης - Ανω Λιόσια) και 713 (Μάρνης - Ζοφριά).
Για τη Λεωφόρο Χασιάς (Φυλής), στάση «Τέρμα» και περίπου 20' περπάτημα: 420 (Πειραιάς - Αγ. Ανάργυροι), 421 (Αγ. Παρασκευή - Αγ. Ανάργυροι) και 892 (Αγ. Βαρβάρα - Χαϊδάρι - Αγ. Ανάργυροι).
Παράλληλα, Οοργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ έχουν ανακοινώσει ότι θα δρομολογήσουν πούλμαν για το Φεστιβάλ από τις παρακάτω περιοχές:
ΒΥΡΩΝΑΣ: 6.30 μ.μ., Ταπητουργείο
ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ: 7 μ.μ., πλατεία Καισαριανής
ΖΩΓΡΑΦΟΥ: 6.30 μ.μ., πλατεία Γαρδένιας
ΒΥΡΩΝΑΣ: 6.30 μ.μ., Ταπητουργείο
ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ: 7 μ.μ., πλατεία Καισαριανής
ΖΩΓΡΑΦΟΥ: 6.30 μ.μ., πλατεία Γαρδένιας
ΜΕΛΙΣΣΙΑ: 6 μ.μ., Δημοκρατίας 65 (γραφεία ΚΚΕ)
ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ: 6 μ.μ., στάση Πονηράκη
ΚΗΦΙΣΙΑ: 6.10 μ.μ., Τροχονόμος
ΜΑΡΟΥΣΙ: 6.20 μ.μ., στάση ΗΣΑΠ
ΚΑΛΛΙΘΕΑ: 6 μ.μ., πλατεία Δαβάκη
ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ: 6 μ.μ., Ομήρου και Βενιζέλου
ΓΑΛΑΤΣΙ: 6.30 μ.μ., παλιό τέρμα
ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: 6 μ.μ., πλατεία
ΧΑΛΑΝΔΡΙ: 6.30 μ.μ., πλατεία
ΓΛΥΦΑΔΑ: 6.15 μ.μ., Αγιος Τρύφωνας
ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ: 6.15 μ.μ., Δημαρχείο
ΥΜΗΤΤΟΣ: 6.15 μ.μ., Αγία Φωτεινή
ΔΑΦΝΗ: 6.30 μ.μ., Γυμναστική Ακαδημία
ΜΠΡΑΧΑΜΙ: 6.30 μ.μ., Αγίου Δημητρίου 159
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ: 6.15 μ.μ., Μουσείο Αντίστασης και 6.30 μ.μ. Μαρίνου Αντύπα (γραφεία ΚΚΕ).
ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ: 6 μ.μ. Φρατζή 68 (γραφεία ΚΚΕ)
ΠΕΙΡΑΙΑΣ: 6 μ.μ. από Βλαχάκου και Σαλαμίνος (Μανιάτικα) και 6.30 μ.μ. από πλατεία Κοραή.
ΝΙΚΑΙΑ: 6.15 μ.μ. από το Περιβολάκι
ΠΕΡΑΜΑ: 6 μ.μ. από Λ. Ειρήνης 73 (γραφεία ΚΚΕ)
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ (ΤΑΜΠΟΥΡΙΑ): 6.10 μ.μ. από πλατεία Λαού - Λ. Δημοκρατίας
ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ: 6.20 μ.μ. από Πνευματικό Κέντρο «Πλειάδες» (Γρ. Λαμπράκη).
Αύριο Σάββατο, στις 7 μ.μ., στην Κεντρική Θεατρική Σκηνή γίνεται η εκδήλωση της ΠΕΑΦΕ - αφιέρωμα στον Βασίλη Ρώτα που περιλαμβάνει απαγγελίες ποιημάτων, τραγούδια. Θα δοθεί η θεατρική παράσταση σε σκηνοθεσία Παύλου Καράγιωργα από το «Κορινθιακό Θέατρο Βασίλης Ρώτας» του έργου «Ο πασάς μαθαίνει τον Καραγκιόζη τι εστί πατρίς». Και θα παρουσιαστεί το βιβλίο του Δρ. Θανάση Καραγιάννη «Ο Βασίλης Ρώτας και το έργο του για παιδιά και εφήβους. Θέατρο - Ποίηση - Πεζογραφία - "Κλασικά εικονογραφημένα"» από τη φιλόλογο - διευθύντρια του περιοδικού «Θέματα Παιδείας», Ρίτα Νικολαΐδου.
Αφιερωμένη στους απλούς εργαζόμενους ανθρώπους, που αγωνίζονται για τα δικαιώματα και την αξιοπρέπειά τους, που αρνούνται να γίνουν «κουραμπιέδες» και «κουμπάροι», που δεν τρομοκρατούνται, ήταν η παράσταση «Οι Κουραμπιέδες» του Γιώργου Χασάπογλου, η οποία παρουσιάστηκε στην Κεντρική Θεατρική Σκηνή, από τη θεατρική ομάδα «Εκτός Σχεδίου». Ενα έργο διαχρονικό, που αν και σκιαγραφεί με λιτό αλλά γλαφυρό ύφος την ελληνική κοινωνία της δεκαετίας του '70 - '80, παραμένει πάντα επίκαιρο. Θίγει τη νοοτροπία του νεοέλληνα και καυτηριάζει πάντα με χιούμορ καταστάσεις και γεγονότα της καθημερινότητάς του. Μια κοινωνικοπολιτική σάτιρα με αιχμηρή κριτική στο καπιταλιστικό σύστημα.
Ελπιδοφόρο το μήνυμα από την 6χρονη δράση της ερασιτεχνικής ομάδας που αποτελείται από μαθητές, σπουδαστές και εργαζόμενους και πάντα ανεβάζει έργα σημαντικά και με στόχο την αξιόπιστη διέξοδο για τους νέους. Με ελάχιστα μέσα, με πολύ πείσμα και μεράκι, ρίζωσαν στη συνείδηση όλων μας.