ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Οχτώβρη 2010
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΙΚΡΟΪΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΔΧ
Τρεις βδομάδες στους δρόμους

Βρώμικος πόλεμος κατά των απεργών από εκπροσώπους του μεγάλου κεφαλαίου

Eurokinissi

Κρίσιμη ήταν η χτεσινή συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα για το μέλλον της απεργιακής κινητοποίησης, με τη συμμετοχή των επικεφαλής των μπλόκων που έχουν στηθεί γύρω από την πρωτεύουσα, την ίδια ώρα που η επίσημη συνδικαλιστική πλειοψηφία - απομονωμένη πλέον από τη βάση του κλάδου - πραγματοποιούσε μία ακόμη συνάντηση, αυτή τη φορά στο υπουργείο Ανάπτυξης.

Ολο αυτό το διάστημα η συνδικαλιστική πλειοψηφία έχει προσέλθει σε ένα «αλισβερίσι» με τους υπουργούς της κυβέρνησης, με μοναδικό σκοπό την εκτόνωση των αγωνιστικών διαθέσεων της βάσης, μόνο που οι όποιες μέχρι σήμερα «βελτιωτικές» ρυθμίσεις επί του νομοσχεδίου έχουν επιχειρηθεί, απορρίπτονται, αφού δε λύνουν ούτε ένα από τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούν οι επιλογές για την παράδοση των οδικών μεταφορών στο μεγάλο κεφάλαιο και τις πολυεθνικές.

Ηδη οι απεργοί αναμετρούνται 19 μέρες στους δρόμους με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα τον αποκρουστικό της αυταρχισμό, τη βρώμικη προπαγάνδα και τη συκοφαντία της συντριπτικής πλειοψηφίας των ΜΜΕ και φυσικά τους βιομηχάνους και μεγαλεμπόρους, που αδημονούν για την εφαρμογή της «απελευθέρωσης» των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Σημειώνεται, πάντως, ότι όλες αυτές τις ημέρες, οι απεργοί επιτρέπουν τη διακίνηση ευπαθών προϊόντων και ειδών πρώτης ανάγκης, όπως φάρμακα, ενώ πραγματικές ελλείψεις σε καύσιμα ή τρόφιμα δεν έχουν παρουσιαστεί. Επίσης, για λίγες ώρες καθημερινά επιτρέπεται η μετακίνηση κοντέινερ από τα λιμάνια του Ικονίου και της Θεσσαλονίκης.

Το απεργιακό μέτωπο είναι συμπαγές σε ολόκληρη την επαρχία, ωστόσο δέχεται σημαντικό πλήγμα από τη συστηματική απεργοσπασία που οργανώνουν οι μεγάλες μεταφορικές εταιρείες, κυρίως της Αθήνας, της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης. Αλλωστε, από την αρχή της κινητοποίησης, μόνο τυπική ήταν η συμμετοχή των επιχειρηματιών σε αυτήν και μόνο για τις πρώτες ημέρες. Οσο περνούσε ο καιρός τα «κοράκια» βρήκαν την ευκαιρία να αναλαμβάνουν δουλειές που ήταν κλεισμένες από μεροκαματιάρηδες φορτηγατζήδες και οι οποίοι αγωνίζονταν στα μπλόκα για το ψωμί τους. Επίσης εταιρείες που έχουν συμφωνίες με μεμονωμένους μεταφορείς, απειλούν ανοιχτά ότι αν άμεσα δεν εκτελέσουν το μεταφορικό τους έργο, θα διακόψουν τη συνεργασία μαζί τους.

«Βρισκόμαστε σε άθλια οικονομική κατάσταση» και «πίσω μας έχουμε σπίτια που κλαίνε», δηλώνουν στον «Ρ» απεργοί, και πλέον μελετούν τις δυνατότητες ελιγμών και αναδιάταξης των δυνάμεών τους για το εγγύς μέλλον, αφού βλέπουν ότι μόνη της μια επαγγελματική ομάδα, όση γενναιότητα ή αγωνιστικό πείσμα κι αν επιδεικνύει, είναι εξαιρετικά δύσκολο, αν όχι ακατόρθωτο, να αντιπαρατεθεί με το μαύρο μέτωπο κυβέρνησης - πλουτοκρατίας - συμβιβασμένων συνδικαλιστών και να νικήσει.

Οποια κι αν είναι πάντως η εξέλιξη της τρέχουσας κινητοποίησης, οι μικροί φορτηγατζήδες ξεκαθαρίζουν ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δε θα ξεμπλέξει τόσο εύκολα μαζί τους...

Στο μεταξύ οι εμποροβιομήχανοι της Αθήνας βρήκαν μια ακόμα καλή ευκαιρία να ...μην πληρώσουν! Με δηλώσεις του ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος ζητάει εκπτώσεις για αποθήκευτρα στα λιμάνια και παράταση των πληρωμών ΦΠΑ και άλλων υποχρεώσεων προς το Δημόσιο γιατί, ισχυρίζεται, «από τις κινητοποιήσεις των μεταφορέων έχουν προκληθεί σημαντικότατες ζημιές στις επιχειρήσεις».

ΒΟΥΛΗ
Οι αντιλαϊκές πολιτικές χρειάζονται ΜΑΤ και δακρυγόνα

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κόμματος Σπ. Χαλβατζής αποκάλυψε τους καταγέλαστους ισχυρισμούς της κυβέρνησης για δήθεν υποκίνηση των φορτηγατζήδων από το ΚΚΕ

Με «προειδοποιήσεις» στα όρια της απειλής, επιτέθηκε χτες εναντίον του ΚΚΕ, στη Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών - κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για την περαίωση - με αφορμή την αρνητική στάση του ΚΚΕ στην απαράδεκτη τροπολογία για παραπέρα κλιμάκωση της καταστολής των λαϊκών κινητοποιήσεων. Από την πλευρά του Κόμματος ο κοινοβουλευτικός του εκπρόσωπος Σπύρος Χαλβατζής ήταν κατηγορηματικός τονίζοντας ότι το ΚΚΕ αντιτάσσεται σε μια ρύθμιση που θα χρησιμοποιηθεί εναντίον του λαϊκού κινήματος.

Οπως προκλητικά υποστήριξε ο επί των Οικονομικών υπουργός της κυβέρνησης, μιας κυβέρνησης, της οποίας οι άθλιες αντιλαϊκές επιλογές φέρνουν σε αδιέξοδο τα λαϊκά στρώματα και σπρώχνουν στους δρόμους διάφορες κοινωνικές ομάδες, «θέλω να πω στο ΚΚΕ ότι θα έπρεπε να αναλάβουν καλύτερα τις ευθύνες τους. Γιατί ξέρουμε πάρα πολύ καλά, ζούμε μέσα στην ίδια κοινωνία και βλέπουμε ότι μια σειρά από κινήσεις που γίνονται αυτή τη στιγμή δεν είναι τυχαίες και δεν είναι αθώες». Υποστήριξε, επίσης, ότι «το ΚΚΕ θα έπρεπε να αναλογιστεί τι κάνει αυτή τη στιγμή, και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης, που χαϊδεύουν τα αυτιά, που έρχονται και λένε "εντάξει, ας φύγουν και οι φορτηγατζήδες", να αναλογιστούν τι γίνεται σε ένα κράτος όπου η κυβέρνηση δεν κάνει ό,τι χρειάζεται για να διασφαλίσει τη νομιμότητα (...) Δεν είναι δυνατόν οποιαδήποτε ομάδα να παίρνει στα χέρια της μια ολόκληρη κοινωνία και να την κρατά όμηρο».

Ξεκάθαρη ήταν η απάντηση που έλαβε ο υπουργός από τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΚΚΕ Σπύρο Χαλβατζή: «Υπάρχει μια παράδοση πρακτική είτε από την κυβέρνηση της ΝΔ, είτε από το ΠΑΣΟΚ, για να περάσει μια αντεργατική - αντιλαϊκή πολιτική. Πρέπει να συνοδεύεται από ΜΑΤ, δακρυγόνα, δυνάμεις καταστολής, αυταρχικά μέτρα. Αυτή η εικόνα υπάρχει τα τελευταία χρόνια».

Ο Σπ. Χαλβατζής σημείωσε πως «ο υπουργός μας χρέωσε, ως ΚΚΕ, την κινητοποίηση των φορτηγών, άλλοι μας είπαν υποκινητές. Δεν έχουμε τέτοιες και τόσες δυνάμεις, σε αυτό το χώρο, να κινητοποιούμε τους φορτηγατζήδες ή τους πυροσβέστες», τονίζοντας όμως ότι «εμείς παλεύουμε και στη συγκεκριμένη περίπτωση».

Συνέχισε λέγοντας: «Είπε ο υπουργός να προσέξει το ΚΚΕ. Να προσέξει τι; Ηταν απειλή αυτό; Για να σταυρώσουμε τα χέρια, να μη συμβάλουμε στην κινητοποίηση εργαζομένων για τα αιτήματά τους;». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ ξεκαθάρισε ότι «είμαστε συγκεκριμένοι σε αυτή την κινητοποίηση. Υπάρχουν οι έχοντες μεγάλες περιουσίες, κάτοχοι πολλών αδειών φορτηγών αυτοκινήτων, αλλά υπάρχουν και τα μικρά φορτηγά, οι μικροί ιδιοκτήτες. Εμείς καταδικάσαμε την ποινικοποίηση αγώνων των εργαζομένων, την τροπολογία που θα γίνει νόμος του κράτους και αύριο, αν και εφόσον ψηφιστεί, θα χρησιμοποιείται διά πάσα νόσο και σε κάθε περίπτωση».

Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια συζήτησης της περίφημης τροπολογίας εναντίον των μεταφορέων (που ενσωματώθηκε ως άρθρο 19 στο νομοσχέδιο για την περαίωση) ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χάρης Καστανίδης, υποστήριξε ότι είναι απαραίτητη σε εποχές χωρίς ...κοινωνική ομαλότητα. Ο υπουργός, επιχειρώντας να στηρίξει την κυβερνητική αυθαιρεσία και την τακτική αυταρχισμού, αναρωτήθηκε «ποιο είναι το δημοκρατικό όριο πέρα από το οποίο σταματά ένας διάλογος και μάλιστα σε εποχές μη ομαλές κοινωνικά γιατί ήδη υπάρχουν σοβαρότατες συνέπειες στην αγορά και τους πολίτες;». Τέλος, υποστήριξε πως παρά το γεγονός ότι ψηφίστηκε ο νόμος περί απελευθέρωσης των μεταφορών οι ιδιοκτήτες φορτηγών «συνεχίζουν με όχι κόσμιο τρόπο για τη δημοκρατία».

Ανταπαντώντας ο Σπύρος Χαλβατζής, δήλωσε ότι «το άρθρο 19 ποινικοποιεί τους αγώνες. Δε θέλουμε να ενισχυθεί το οπλοστάσιο εναντίον των αγωνιζόμενων εργατοϋπαλλήλων. Η λογική σκύψτε το κεφάλι δεν μπορεί να περάσει». Παράλληλα απευθυνόμενος στην κυβέρνηση σημείωσε: «Ποιους ασκούς του Αιόλου ανοίγετε; Θα κινηθεί απεργοσπαστικός μηχανισμός με ιδιωτικά βυτιοφόρα, θα βάλετε και στρατιωτικά οχήματα μέσα; Ποιος θα αντικαταστήσει τους απεργούς και τα μέσα που έχουν;».

Τελικά η τροπολογία πέρασε μετά από ονομαστική ψηφοφορία, στην οποία 53 βουλευτές (ΠΑΣΟΚ) ψήφισαν υπέρ και 46 κατά, σε σύνολο 99 παρόντων βουλευτών.

«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ»
Να αποσυρθούν τα απεργοσπαστικά μέτρα

«Η "Δημοκρατική Συσπείρωση" καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την ένταση της κυβερνητικής καταστολής κατά του αγώνα των φορτηγατζήδων.

Τα νομοθετικά μέτρα που ανήγγειλε η κυβέρνηση για να σπάσει τις κινητοποιήσεις των αγωνιζόμενων επαγγελματιών μεταφορέων, όπως οι σκληρές ποινές φυλάκισης ή ακόμη και κάθειρξης, η αφαίρεση της άδειας χρήσης των φορτηγών αυτοκινήτων, έρχονται να προστεθούν σε αυτά της επίταξης των φορτηγών και της επιστράτευσης των οδηγών που αποφασίστηκαν το καλοκαίρι και ενισχύουν το αντεργατικό - αντιλαϊκό νομοθετικό οπλοστάσιο και την κρατική καταστολή ενάντια στο λαϊκό κίνημα. Συγχρόνως, προετοιμάζεται το κλίμα για τη βίαιη καταστολή των κινητοποιήσεων με την επέμβαση των κατασταλτικών μηχανισμών.

Η εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ι. Τέντε προς τους εισαγγελείς - μετά από συνεννόηση με τον υπουργό Δικαιοσύνης Χ. Καστανίδη - να σχηματισθούν δικογραφίες σε βάρος των απεργών καταρρίπτει για άλλη μια φορά το μύθο για τη δήθεν ανεξάρτητη Δικαιοσύνη και αποδεικνύει το μεροληπτικό αντιλαϊκό ρόλο της, ανεξάρτητα από το εάν στη θέση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου είναι ο Γ. Σανιδάς, γνωστός για την αντεργατική παρέμβασή του στην υπόθεση JUMBO ή ο Ι. Τέντες, ο τάδε ή ο δείνα ανώτατος εισαγγελέας ή δικαστικός.

Η "Δημοκρατική Συσπείρωση" εκφράζει την αλληλεγγύη της και στέκεται αποφασιστικά στο πλευρό των αγωνιζόμενων μικρών επαγγελματιών μεταφορέων, που παλεύουν να υπερασπίσουν το βιος τους από τις αδηφάγες ορέξεις των μεγάλων επιχειρήσεων. Τα κατασταλτικά μέτρα εναντίον τους αφορούν όλη την εργατική τάξη και το λαό, όλους όσους αντιπαλεύουν την αντιλαϊκή πολιτική. Απαιτεί από την κυβέρνηση να αποσύρει όλα τα απεργοσπαστικά μέτρα και να εγκαταλείψει κάθε σχέδιο χτυπήματος των αγωνιζόμενων επαγγελματιών μεταφορέων».

ΟΒΣΑ
Στο πλευρό των μικρών φορτηγατζήδων

Την αμέριστη συμπαράστασή της «στο δίκαιο αγώνα των μικρών και αυτοαπασχολούμενων φορτηγατζήδων, για το δικαίωμα στη δουλειά και στο μεροκάματο, τα οποία ουσιαστικά τα χάνουν με τη λεγόμενη "απελευθέρωση του επαγγέλματος"», εκφράζει η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ).

Στην ανακοίνωσή της επισημαίνει ακόμη: «Η κυβέρνηση, η ΝΔ και όλα τα κόμματα που ακολουθούν την Ευρωπαϊκή Ενωση, και σε αυτό τον κλάδο ανοίγουν το δρόμο για την είσοδο του μεγάλου κεφαλαίου.

Δίνουν τη δυνατότητα δημιουργίας Ανωνύμων Εταιρειών, όπου σε αυτές εξυπηρετούνται και τα συμφέροντα των Ιδιοκτητών φορτηγών που έχουν πολλές άδειες. Σε αντίθεση με τους φορτηγατζήδες που το φορτηγό αντιπροσωπεύει θέση εργασίας με την οποία ζουν τις οικογένειές τους, και με την απελευθέρωση χάνουν τη δουλειά και το εισόδημά τους.

Καταγγέλλουμε τον αυταρχισμό και την καταστολή της κυβέρνησης, η οποία δε διστάζει προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, να καταφύγει και στα πιο αυταρχικά μέτρα.

Καλούμε τα Σωματεία μέλη μας, όλους τους μικρούς και αυτοαπασχολούμενους ΕΒΕ να δηλώσουν τη συμπαράστασή τους, στους μικρούς φορτηγατζήδες, να συντονίσουμε τη δράση μας, μέσα από την ΠΑΣΕΒΕ, ενάντια στην πολιτική που κλείνει τα μικρομάγαζα, που αφαιρεί το δικαίωμα στη δουλειά, που ενισχύει το μεγάλο κεφάλαιο».

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Οι ρυθμίσεις του Μάαστριχτ υποκινούν τους αγώνες

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης έκανε την ακόλουθη δήλωση για την τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών στη Βουλή:

«Τους αγώνες των μικροϊδιοκτητών φορτηγών, όπως και όλων όσοι αγωνίζονται, τους υποκινεί η Συνθήκη του Μάαστριχτ, την οποία ψήφισαν όλα τα κόμματα εκτός του ΚΚΕ, καθώς και οι άλλοι νόμοι για την απελευθέρωση των αγορών.

Το ΚΚΕ δεν υποκινεί, αλλά βρίσκεται μπροστά σε όλους τους λαϊκούς αγώνες».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ