ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /36
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΝΕ
Συνεχίζουμε με την ίδια ορμή

Προκήρυξη της Οργάνωσης για τους μαθητές, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς

«Καταφέραμε πολλά, μπορούμε περισσότερα, μπορούμε να νικήσουμε. Συνεχίζουμε αγωνιστικά, μ' ένα μαθητικό κίνημα δυνατό - ρωμαλέο, που μαζί με όλο το λαό μπορεί να καταφέρει μια μεγάλη νίκη!». Με την προκήρυξη στο χέρι, τα μέλη της ΚΝΕ πραγματοποιούν εξορμήσεις σε σχολεία, ενημερώνοντας τους μαθητές για τις νέες εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας και στέλνοντας συγχρόνως το μήνυμα ότι «συνεχίζουμε με την ίδια ορμή, την ίδια ζωντάνια»

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά στα ενιαία Λύκεια και στα ΤΕΕ: «Στο Ενιαίο, ήδη, ζεις τους εξοντωτικούς ρυθμούς, σχολείο, σπίτι, φροντιστήριο. Ελπίζεις να 'σαι λίγο πιο τυχερός απ' τους συμμαθητές σου, που αναγκάστηκαν να παρατήσουν το λύκειο, για να πάνε σε κάποιο ΤΕΕ ή άρχισαν να ψάχνουν για δουλιά. Μόνο που για να επιβιώσεις δε χρειάζεται τύχη», επισημαίνεται στην προκήρυξη, ενώ σε ό,τι αφορά τα ΤΕΕ τονίζεται: «Στο ΤΕΕ, ξέρεις καλά πως θα βρεθείς σε μια τάξη χωρίς καθηγητές, χωρίς βιβλία, χωρίς αναλυτικά προγράμματα, να αναρωτιέσαι τι κάνεις και πού βρίσκεσαι...».

Σ' αυτά τα τρία χρόνια εφαρμογής της αντιδραστικής μεταρρύθμισης, επισημαίνει η ΚΝΕ, «διαπίστωσες πόσο δίκιο είχες, όταν με τις πορείες, τις καταλήψεις, τα συλλαλητήρια διεκδικούσες: Ολόπλευρη μόρφωση για όλους, κατάργηση των νόμων - λαιμητόμων, δημοκρατία στα σχολεία».

Σε ό,τι αφορά τις πρόσφατες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας, τονίζεται: «Ο αγώνας μας είναι δίκαιος και το ξέρουν, γι' αυτό αναγκάστηκαν ν' αρχίσουν τις εκπτώσεις, τις υποχωρήσεις. Τώρα ξέρουμε πως... Ο αγώνας μας έχει αποτελέσματα». Και αυτό «μας το επιβεβαιώνει ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας, όταν μπροστά στο φόβο των δικών μας αγώνων αναγκάζονται να μειώσουν τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων, να μειώσουν τα εσωτερικά διαγωνίσματα, να ταυτίσουν τη διδακτέα με την εξεταστέα ύλη, να... να...».

Ομως, «εμείς δε μασάμε, ξέρουμε καλά πως η εκπαιδευτική τους μεταρρύθμιση φτιάχτηκε για λίγους και δεν αλλάζει». Γιατί «θα συνεχίσει να πετάει τα παιδιά του λαού έξω απ' το λύκειο. Θα συνεχίσουν οι γονείς μας να πληρώνουν ολόκληρους μισθούς στα φροντιστήρια. Θα συνεχίζει να μας παρέχει λειψή και αποσπασματική γνώση. Θα συνεχίσουμε να ψάχνουμε για μια ελεύθερη ώρα για μια βόλτα ή έναν καφέ. Θα συνεχίσουν τα ΤΕΕ να "λειτουργούν" χωρίς βιβλία, αίθουσες, εργαστήρια και καθηγητές. Χωρίς να δίνουν γνώσεις, επαγγελματικά εφόδια, χωρίς να κατοχυρώνουν επαγγελματική ειδίκευση και δικαιώματα».

Τονίζεται, μάλιστα, ότι οι μαθητές για να νικήσουν πρέπει όλοι μαζί, όπως και πέρσι, ν' αγωνιστούν για ένα κίνημα που θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά: Μαζικό, γιατί «η μεταρρύθμιση μάς αφορά όλους. Ολοι μαζί πρέπει να παλέψουμε». Συλλογικό - οργανωμένο, γιατί «μέσα απ' τις μαθητικές κοινότητες, τα μαθητικά συμβούλια, τις γενικές συνελεύσεις, η δυναμική μας πολλαπλασιάζεται». Συντονισμένο: «Ο αγώνας στο σχολείο μας συντονίζεται μ' όλα τα σχολεία του δήμου και της πόλης μας».

Η ΚΝΕ, στην προκήρυξη, δίνει την υπόσχεση ότι «συνεχίζουμε, γιατί θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει. Παλεύουμε για 12χρονο βασικό, υποχρεωτικό για όλους». Μάλιστα, «μέσα από τους αγώνες μας αναδείχτηκε η ανάγκη για τη διαμόρφωση ενός μαχητικού Μετώπου Παιδείας. Αυτός είναι ο δρόμος της προοπτικής και της ελπίδας. Ο αγώνας μας με όλο το λαό είναι μονόδρομος».

Σε ό,τι αφορά τη δράση της ΚΝΕ, αναφέρεται στην προκήρυξη: «Εμάς τους Κνίτες και τις Κνίτισσες δε μας γνώρισες τώρα. Γνωριστήκαμε στις διαδηλώσεις, στα μπλόκα, στις καταλήψεις, σε κάθε γειτονιά. Στα ίδια θρανία ζούμε το άγχος, τα αδιέξοδα του σημερινού σχολείου, όπως και πέρσι, έτσι και φέτος δε θα σε "στήσουμε" στο νέο ραντεβού μας. Ελα μαζί μας».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
Απαντούν με κινητοποιήσεις

Συγκέντρωση στην πλατεία Κάνιγγος και πορεία στο υπουργείο Παιδείας συνδιοργανώνουν εκπαιδευτικοί φορείς την Τρίτη 19 του Σεπτέμβρη, στις 7.30 το απόγευμα, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, οι επιπτώσεις της οποίας φάνηκαν ακόμα περισσότερο με την έναρξη της νέας χρονιάς.

Την κινητοποίηση συνδιοργανώνουν η Ομοσπονδία Γονέων και Ενώσεις Γονέων Πειραιά, τα Συντονιστικά Σχολείων Αθήνας και Πειραιά, ο Σύλλογος Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών, ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ, η ΕΛΜΕ Πειραιά, Σύλλογος Φοιτητών ΜΙΘΕ και ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αν. Αττικής «Ο Σωκράτης», ενώ συμμετέχουν διδασκαλικοί σύλλογοι και ΕΛΜΕ του Λεκανοπεδίου. Οι ίδιοι φορείς προγραμματίζουν αποκλεισμό του υπουργείου Παιδείας στις 30 του Σεπτέμβρη, ενώ θα είναι παρόντες στα εξεταστικά κέντρα τις μέρες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για να καλέσουν τους εκπαιδευτικούς σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις.

Οι παραπάνω φορείς κινητοποιούνται για την κατάργηση των νόμων 2525 και 2640, κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων για υποδομή με έξοδα από τον κρατικό προϋπολογισμό και των πραγματικών αναγκών σε εκπαιδευτικούς με μαζικούς διορισμούς μέσα από την επετηρίδα και αντιτίθενται στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και τα πρόσθετα «κριτήρια». Ζητούν επίσης αποσύνδεση του σχολείου από το σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ, κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων σε Β' και Γ' Λυκείου, του «τεστ δεξιοτήτων», των κατευθύνσεων και επαναφορά των επανεξεταστέων, ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας, ουσιαστική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με κατάργηση των ΤΕΕ και ΙΕΚ και τη δημιουργία επαγγελματικών σχολών από το Λύκειο, 15% για την Παιδεία, ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, οικονομική και κοινωνική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ακατάλληλα κτίρια, διπλοβάρδιες, συγχωνεύσεις

Στο κενό έπεσαν για άλλη μια φορά οι διαβεβαιώσεις του υπουργού Παιδείας για άμεση και ομαλή λειτουργία των σχολείων, αφού γενικά αλλά και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη, οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν πως τα μαθήματα στα λύκεια και στα γυμνάσια θα αρχίσουν ουσιαστικά μέσα στον Οκτώβρη, ενώ για τη λειτουργία των ΤΕΕ παραπέμπουν στο Νοέμβρη.

Ακόμη δεν έχει τελειώσει η διαδικασία με τους ανεξεταστέους μαθητές της Β' Λυκείου, δεν έχουν γίνει οι προσλήψεις του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού και όπου εμφανίζεται πληρότητα, συνήθως είναι πλασματική και επιτυγχάνεται με αποσπάσεις. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των τριών καινούριων ΤΕΕ που «δημιουργήθηκαν» στη Δυτική Θεσσαλονίκη (Κορδελιό, Αμπελόκηποι, Πολίχνη) που προβλέπεται να λειτουργήσουν σε αίθουσες Γυμνασίων της περιοχής και ακόμη δεν έχουν καθηγητές. Μάλιστα με τη συστέγαση του ΤΕΕ στο Γυμνάσιο των Αμπελοκήπων, καταργείται ουσιαστικά η μονόκυκλη λειτουργία γυμνασίου που με κόπους και βάσανα κερδήθηκε από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

Αυτή η εικόνα έρχεται ως αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση στο ζήτημα της σχολικής στέγης που ιδιαίτερα στο Νομό Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε οριακά επίπεδα. Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν 47 παλιά σχολικά κτίρια κατασκευής 1932-1936 και 26 λυόμενα που κατασκευάστηκαν την περίοδο 1970-1974 και το 1978 μετά τους σεισμούς, τα οποία κρίνονται ακατάλληλα και ζητείται η άμεση αντικατάστασή τους γιατί έχουν μεγάλα προβλήματα στατικής επάρκειας, έχουν κατεστραμμένο οπλισμό και αντιμετωπίζουν προβλήματα θερμομόνωσης και στεγανότητας.

Με τους ρυθμούς χρηματοδότησης που ακολουθεί η κυβέρνηση, οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν πως το πρόβλημα σχολικής στέγης δεν πρόκειται να λυθεί ούτε σε 20 χρόνια. Αξίζει να αναφέρουμε πως με βάση στοιχεία της Νομαρχίας απαιτούνται 70 δισ. για τη συνολική λύση του προβλήματος και η κυβέρνηση διαθέτει μόλις 3 δισ. και αυτά μέσα από κονδύλια του Γ' ΚΠΣ. Στο μεταξύ αποχαρακτηρίζονται διαθέσιμα και δεσμευμένα οικόπεδα όπως αυτά στην περιοχή της Μαλακοπής και της Ιταλίας.

Την ίδια ώρα φυσικά, στις καλένδες πάει ο στόχος - υπόσχεση του κυβερνητικού Νομάρχη Θεσσαλονίκης πως το 2000 θα είχε επιτευχθεί ο στόχος της πρωινής λειτουργίας όλων των σχολείων. Τώρα αυτός ο στόχος παραπέμπεται για... το 2030 και αν. Αφού 2.300 τμήματα λειτουργούν σε διπλή βάρδια. Και όταν η πρωινή βάρδια επιτυγχάνεται, είναι αποτέλεσμα συγχωνεύσεων σχολείων με στοίβαγμα των μαθητών σε υπεράριθμα τμήματα.

Τραγική αυτοκτονία 15χρονης μαθήτριας

Εθεσε τέρμα στη ζωή της επειδή απέτυχε στις προαγωγικές εξετάσεις (είχε μείνει στη Β' Γυμνασίου) και δεν προήχθη στη Γ' Γυμνασίου! Η είδηση της τραγικής αυτοκτονίας 15χρονης μαθήτριας από την Ξάνθη, εκτός των άλλων φέρνει στο φως τις ακραίες δραματικές καταστάσεις στις οποίες μπορεί να οδηγήσει το απάνθρωπο εκπαιδευτικό σύστημα που εφαρμόζεται και εντείνει τα αδιέξοδα των μαθητών. Οι πιέσεις που ασκούνται στα παιδιά είναι τόσο μεγάλες που η ρετσινιά της απόρριψης σε μια φάση της ζωής τους μπορεί να φτάσει ακόμα και στην απόγνωση.

Η μικρή αυτόχειρας νωρίς το μεσημέρι της Τρίτης πήγε στο σχολείο της, που λειτουργεί στο χωριό Εράσμιο. Είδε τα αποτελέσματα, και απογοητευμένη επέστρεψε στο σπίτι της στο χωριό Αβατο, μαζί με τον αδερφό της. Λίγες ώρες μετά, προχώρησε στη δραματική πράξη. Πήρε το δίκαννο του πατέρα της που ήταν κρυμμένο στην αποθήκη, έβαλε ένα φυσίγγι και αυτοπυροβολήθηκε στην αυλή του σπιτιού. Την ώρα εκείνη η μητέρα της βρισκόταν στο σπίτι και ο πατέρας της στο εργοστάσιο που εργάζεται.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ