ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Οχτώβρη 2010
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΩΗΝ ΔΕΚΟ
Οχημα για τα νέα αντιλαϊκά πακέτα
  • Για ...«σωστά εργατικά δικαιώματα» μιλάει τώρα η κυβέρνηση που θέλει να φέρει σε αντίθεση όσους απασχολούνται στις πρώην ΔΕΚΟ με τους άλλους τους εργαζόμενους
  • Λουκέτα και συγχωνεύσεις ετοιμάζει η κυβέρνηση. Τις ξαλαφρώνουν από μισθούς και βάρη προκειμένου να τις παραδώσουν έτοιμες για κερδοφορία στους επιχειρηματίες

Το σύνθημα είναι σαφές: Καμιά ανοχή και συναίνεση στα αντεργατικά μέτρα. Την κρίση να πληρώσει το κεφάλαιο»!
Το σύνθημα είναι σαφές: Καμιά ανοχή και συναίνεση στα αντεργατικά μέτρα. Την κρίση να πληρώσει το κεφάλαιο»!
Με μάσκα τους ισολογισμούς και τα οικονομικά αποτελέσματα, πάνω στα αποκαΐδια που έχει αφήσει πίσω της η εφαρμοζόμενη πολιτική σε όφελος της πλουτοκρατίας, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ βάζει μπροστά τα σχέδιο διάλυσης για όλες τις κρατικές και υπό κρατικό έλεγχο επιχειρήσεις, ενώ ταυτόχρονα στρώνουν το χαλί και στα νέα αντιλαϊκά πακέτα. Ετσι τραπεζικά δάνεια που πάρθηκαν και για την ανάπτυξη υποδομών και δικτύων (όπως του ΟΣΕ) μεταφέρονται στον κρατικό προϋπολογισμό, φουσκώνοντας δημόσια ελλείμματα και χρέη, γίνονται δηλαδή βούτυρο στο ψωμί της αστικής ψευδολογίας και προπαγάνδας. Για τη συνέχεια ετοιμάζονται να παραδώσουν τα φιλέτα της κρατικής περιουσίας στα μονοπώλια, χωρίς χρέη και ελλείμματα, «εξυγιασμένα» και απαλλαγμένα από χιλιάδες εργαζόμενους, με πετσοκομμένους μισθούς και δικαιώματα, απόλυτα έτοιμα για την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου.

Είναι απόλυτα φανερό το γεγονός ότι προχωρούν στη βάση του ενιαίου σχεδίου που έχουν εξαπολύσει απέναντι στο λαό και ειδικά ενάντια στους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις αυτές. Εδώ και τώρα δρομολογούν λουκέτα, συγχωνεύσεις, μαζικές απολύσεις εργαζομένων σε όλες τις πρώην ΔΕΚΟ.

Η κυβερνητική λίστα με τις εμφανιζόμενες «11 πλέον ζημιογόνες» είναι μόνον για αρχή. Με βάση τους διακανονισμούς που έχουν μαγειρέψει με την ΕΕ, κάθε επιχείρηση που δε θα βάλει οριστικό λουκέτο θα πρέπει να βρίσκει πολύ περισσότερα κεφάλαια έξω από τον προϋπολογισμό, να αναπτύξει και δημοσιοποιήσει επιχειρηματικά πλάνα για τα επόμενα χρόνια, δηλαδή να προχωρήσει σε συμφωνίες και σε συμπράξεις με «επενδυτές», να διαμορφώσει τα νέα σχήματα διαπλοκής με τους μεγαλοεπιχειρηματίες, τις νέες συμφύσεις με τα μονοπώλια, αυτές που σήμερα χρειάζεται η ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου.

Με βάση τη λίστα του υπουργείου, τα νέα βάρη που φορτώνουν στο λαό για τα τραπεζικά δάνεια των οργανισμών φτάνουν στα 12 δισ. ευρώ και οι τόκοι που τρέχουν για την αποπληρωμή τους στα 574 εκατ. ευρώ. Και από πάνω, ακόμη 1,3 δισ. ευρώ, όσα είναι οι κρατικές εγγυήσεις στους ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΕΑΒ και ΕΑΣ με τη σούμα να φτάνει στα 14 δισ. ευρώ. Με βάση τα ολοφάνερα όσο και προκλητικά μαγειρεμένα κυβερνητικά στοιχεία, το συνολικό εμφανιζόμενο κονδύλι για τις κάθε είδους απολαβές διαμορφώνεται σε 1,1 δισ. ευρώ, δηλαδή κάτω από το 8% των τραπεζικών δανείων.

Ετσι η κυβέρνηση με τα επιλεγμένα στοιχεία επιχειρεί να εμφανίσει το «μέσο μισθό» στα 40.772 ευρώ. Στο συνολικό κονδύλι με τις απολαβές, στον μέσο όρο, δηλαδή, τσουβαλιάζουν μαζί με το βασικό μισθό των εργαζομένων, τις αναγκαστικές υπερωρίες που τους υποχρεώνουν να κάνουν, διάφορα επιδόματα για βραδινή εργασία, ή εργασία τις Κυριακές, ακόμα και τις ασφαλιστικές κρατήσεις. Και σα να μην φτάνει αυτό, συνυπολογίζουν και τις δεκάδες χιλιάδες ευρώ και κάθε είδους επιδόματα που εισπράττουν οι υψηλόβαθμοι μάνατζερ και άλλοι διεκπεραιωτές των υποθέσεών τους με τους μεγαλοεπιχειρηματίες, κονδύλια που δεν έχουν καμιά σχέση με τους εργαζόμενους

Στην πρόκληση έδωσε συνέχεια χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής που έφτασε στο σημείο να μιλήσει για «τα σωστά εργασιακά δικαιώματα με τις λογικές αμοιβές και όχι με αμοιβές οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με την ελληνική πραγματικότητα, ειδικά σήμερα».

Στη λίστα με τις εμφανιζόμενες σαν «πλέον ζημιογόνες ΔΕΚΟ» (για το 2009) συγκαταλέγονται οι παρακάτω Ανώνυμες Εταιρείες:

  • Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ ΑΕ)
  • Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ ΑΕ)
  • Μεταφορές - Μεταφορικές Υπηρεσίες επιβατών και φορτίου Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία (ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ)
  • Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς (ΗΣΑΠ ΑΕ)
  • Ηλεκτροκίνητα Περιοχής Αθηνών - Πειραιώς (ΗΛΠΑΠ ΑΕ)
  • Εταιρεία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ ΑΕ)
  • Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ ΑΕ)
  • Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ ΑΕ)
  • Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ ΑΕ)
  • Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητόδρομων (ΤΕΟ ΑΕ)
  • Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ ΑΕ).

Είναι ολοφάνερο ότι οι εργαζόμενοι σε κάθε περίπτωση δε φέρουν την παραμικρή ευθύνη για την οικονομική κατάσταση των συγκεκριμένων οργανισμών - εταιρειών. Οι ευθύνες ανήκουν αποκλειστικά στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που αντιμετώπισαν τις πρώην ΔΕΚΟ σαν κομματικά τους βιλαέτια για να εξυπηρετήσουν μικροκομματικές σκοπιμότητες. Αλλά και πέρα από αυτό, η πολιτική τους η ίδια ήταν μια πολιτική συνεχούς υποβάθμισης και υπονόμευσης του έργου τους και της οικονομικής τους κατάστασης. Ας μην ξεχνάμε ότι με ευθύνη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ οι διορισμένες από τις κυβερνήσεις διοικήσεις τους και κατ' εντολή των κυβερνήσεων, τις καταχρέωσαν με την προσφυγή σε πανάκριβο τραπεζικό δανεισμό, σχεδίασαν και προώθησαν την λεηλασία τους από λογής λογής εργολάβους που εγκαταστάθηκαν και ουσιαστικά κάνουν κουμάντο κερδίζοντας αστρονομικά κέρδη, τις υπονόμευσαν ακολουθώντας τη γραμμή της «απελευθέρωσης» των αγορών, τις συκοφάντησαν για το επίπεδο των υπηρεσιών που προσέφεραν, λες και οι ιδιωτικοποιημένες τώρα πρώην ΔΕΚΟ προσφέρουν έστω και κατ' ελάχιστον καλύτερες υπηρεσίες.

Η Γιούροστατ

Στο κόψε ράψε με τα κάθε φορά εμφανιζόμενα ελλείμματα και το κρατικό χρέος του κρατικού προϋπολογισμού και τους κρατικού χρέους έρχονται τώρα να προσθέσουν και αυτά που τάχα ανακάλυψαν στις πρώην ΔΕΚΟ. Οι σχετικές συνεννοήσεις της κυβέρνησης με τη στατιστική υπηρεσία της ΕΕ (Γιούροστατ) ολοκληρώνεται και οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται για τις 22 του Οκτώβρη. Η αύξηση του συνολικού κρατικού ελλείμματος (πάνω από 15% του παραγόμενου ΑΕΠ για το 2009) ανεβάζει κατακόρυφα τον πήχη της αντιλαϊκής κλιμάκωσης, φέρνει πρόσθετα πακέτα, πάνω και από τα προβλεπόμενα στο μνημόνιο τους, ύψους αρκετών δισ. ευρώ. Η δημοσιοποίηση της λίστας με τις «11 πλέον ζημιογόνες εταιρείες» περιέχεται στις προβλεπόμενες δράσεις του μνημονίου τους. Ολα δείχνουν ότι το αντιλαϊκό σίριαλ με τα ελλείμματα που κάθε φορά αποφασίζουν να εμφανίσουν δε θα σταματήσει εδώ. Είναι πιθανόν να ξαναβάλουν «αστερίσκους» προκειμένου στη συνέχεια να τα συμπληρώσουν με όλες τις άλλες κρατικές επιχειρήσεις, με οτιδήποτε άλλο τους φανεί χρήσιμο στην υλοποίηση της απάνθρωπης πολιτικής τους.

ΠΑΜΕ
Σύσκεψη την Τρίτη

Κάλεσμα αγώνα για να μην περάσουν τα αντεργατικά σχέδια της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και η συκοφαντία σε βάρος των εργαζομένων στις πρώην ΔΕΚΟ και τις άλλες επιχειρήσεις, απευθύνει η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ. Σε αυτήν την κατεύθυνση το ΠΑΜΕ οργανώνει σύσκεψη την επόμενη Τρίτη, 19 Οκτώβρη, στις 6 μ.μ. στα γραφεία του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας (Αγ. Φιλοθέης 5β, πλατεία Μητροπόλεως).

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Δεδομένη η αντεργατική σύμπλευση

Κριτική στην κυβέρνηση για «αδράνεια» και «καθυστέρηση» στο μέτωπο των πρώην ΔΕΚΟ ασκεί η ηγεσία της ΝΔ, θεωρώντας δεδομένη την υλοποίηση των αντιλαϊκών «τομών» και την κατεδάφιση των εργασιακών δικαιωμάτων.

«Επί ένα χρόνο η κυβέρνηση παρέμεινε αδρανής ως προς την πορεία των ΔΕΚΟ και δεν έλαβε ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την εξυγίανσή τους», επισημαίνει σε σχετική δήλωση ο αναπληρωτής τομεάρχης Οικονομίας Χρ. Σταϊκούρας, καλώντας την κυβέρνηση «να καταστήσει σαφείς τις προθέσεις της για τις ΔΕΚΟ». Οσο για τη στάση της ΝΔ παραπέμπει στους αντεργατικούς νόμους (π.χ. 3429/2005) που ψήφισε η κυβέρνηση Καραμανλή για την κατάργηση της «μονιμότητας» και την καθιέρωση ελαστικών εργασιακών σχέσεων στις πρώην ΔΕΚΟ, κατηγορώντας ταυτόχρονα το ΠΑΣΟΚ επειδή τότε είχε αντιταχθεί, όπως και στην τροπολογία για τη «συγκράτηση της μισθολογικής δαπάνης στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ».

ΟΣΕ
Στα 1.443 ευρώ ο μέσος μισθός!

Καταψήφισε χτες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το ΚΚΕ το διορισμό του νέου προέδρου του ΟΣΕ Β. Τσιαμαντή με την βουλευτή του ΚΚΕ Β. Νικολαΐδου να επισημαίνει την ταύτιση των θέσεών του με την πολιτική επιλογή της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού.

Νωρίτερα, στο πλαίσιο της ακρόασης φορέων για το νομοσχέδιο του ΟΣΕ, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων επισήμαναν ότι ο μέσος όρος των μισθών στον ΟΣΕ φθάνει τα 1.443 ευρώ, μειωμένοι κατά 20% λόγω των διατάξεων του μνημονίου.

Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο βουλευτής του Γιώργος Μαυρίκος επισήμανε ότι «για εμάς σε καμιά περίπτωση δεν έχουν την ευθύνη οι εργαζόμενοι, αλλά οι κυβερνήσεις και οι κυβερνητικοί συνδικαλιστές που στήριξαν τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αξίζουν ένα ηχηρό χαστούκι απ' το λαό

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

Σε σχόλιό του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει για τις πρώην ΔΕΚΟ:

«Η κυβερνητική πολιτική για τις πρώην ΔΕΚΟ είναι μία επιπρόσθετη επιβεβαίωση γιατί στις ηγεσίες του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ ο λαός πρέπει να δώσει ένα ηχηρό χαστούκι στις εκλογές που έρχονται.

Αφού τα κόμματα αυτά έβαλαν τις ΔΕΚΟ στην υπηρεσία των μεγαλοεπιχειρηματικών ομίλων, αφού οργίασαν με την εξαγορά συνειδήσεων και το τσάκισμα του συνδικαλιστικού κινήματος μαζί με τους εργατοπατέρες τους, τώρα εφευρίσκουν ως λόγο της ιδιωτικοποίησής τους τους μισθούς των εργαζομένων, που δήθεν ευθύνονται για το υψηλό κόστος και τα ελλείμματα.

Η κυβέρνηση και η ΝΔ κρύβουν ότι η πλήρης ιδιωτικοποίηση των πρώην ΔΕΚΟ αποτελεί δέσμευση στο Μάαστριχτ και αποσκοπεί στην ενίσχυση της κερδοφορίας των μονοπωλίων, ενώ για τους εργαζόμενους επιφυλάσσεται καθεστώς γαλέρας, με ελαστικές σχέσεις και μισθούς πείνας.

Μόνη λύση αποτελεί η αλλαγή του συσχετισμού των δυνάμεων υπέρ του ΚΚΕ και του ΠΑΜΕ, στην κατεύθυνση της πάλης για την κοινωνικοποίηση και αυτών των επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της λαϊκής εξουσίας - οικονομίας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ