Η ανταπόκριση σ' αυτή την πρωτοβουλία, όπως σημειώθηκε ήδη, ήταν πολύ μεγάλη. «Φάνηκε ακριβώς αυτό που περιμέναμε, ότι οι νέοι δηλαδή έχουν ανάγκη σήμερα να εκφραστούν. Και μεις τους δώσαμε την ευκαιρία», θα πει η Ερση. «Είναι ίσως ενδεικτικό ότι δεκάδες νέοι στέκονταν για ώρες στο περίπτερό μας, έρχονταν για συγκεκριμένες συναυλίες, τις οποίες τελικά δεν παρακολουθούσαν, γιατί προτιμούσαν να σκιτσάρουν. Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα», θα συμπληρώσει ο Αλέξανδρος. «Παράλληλα κρατήσαμε τηλέφωνα από νέους δημιουργούς, γιατί θα δείτε εκπληκτικά σκίτσα στον πίνακα (σ.σ.: και ήταν γεγονός) για να έρθουμε αργότερα σε επαφή μαζί τους, για να βοηθήσουν και να συμβάλουν σε καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες της ΚΝΕ», θα πει απ' την πλευρά του ο Γιώργος. Ωστόσο, αυτά που θα πουν τα περισσότερα, αυτά που θα μιλήσουν και θα προβληματίσουν είναι τα ίδια τα σκίτσα των παιδιών που συμμετείχαν «στην ομορφιά της συλλογικής δημιουργίας»...
Δεν ήταν όμως μόνο η ανησυχία και ο τρόμος του πολέμου. Ηταν κι άλλα προβλήματα που βγήκαν στο χαρτί απ' την ψυχή πρώτα και απ' τα χέρια μετέπειτα των νέων που συμμετείχαν σ' αυτή την πολιτιστική αντίσταση. Για παράδειγμα: Ενας τοίχος - μάντρα χωρίζει δύο τύπους. Ο ένας είναι σκαρφαλωμένος στην κορφή του, δείχνει λαχανιασμένος απ' την υπερπροσπάθεια και μονολογεί «Φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα», ενώ ο άλλος την ίδια ώρα διαβαίνει δίπλα του καπνίζοντας αμέριμνος και αναρωτιέται: «Ακόμα προσπαθεί;». Το συγκεκριμένο σκίτσο το υπογράφει νέος απ' την Ελευσίνα και δείχνει ακριβώς τον προβληματισμό του για την κατάσταση που πάει να δημιουργηθεί στην περιοχή του απ' την επέκταση των διυλιστηρίων της «Πετρόλα». Ενα άλλο σκίτσο παρουσιάζει τον Κ. Σημίτη στην άκρη ενός γκρεμού κι ένα βήμα πριν το χάος να φωνάζει «Εμπρός για μια Ελλάδα νέα», ενώ ένα άλλο έχει ένα πελώριο «χι» πάνω σε μια τηλεοπτική συσκευή - άνθρωπο κι από κάτω την υποσημείωση: «Ξύπνα! Κλείσε την ΤV τώρα! Αρχισε να ζεις! Και θυμήσου: Στον άλλο κόσμο δε θα βλέπεις σίγουρα!».
Να σημειωθεί, τέλος, πως κάποιοι νέοι - αυτοί που δεν είχαν το χάρισμα και το ταλέντο να σκιτσάρουν - βρήκαν άλλον τρόπο να εκφράσουν ό,τι τους ανησυχεί, ό,τι ονειρεύονται. Εγραψαν. `Η «αντέγραψαν» αποφθεύγματα διάσημων συγγραφέων και στοχαστών.
Χιλιάδες φίλοι που πέρασαν από το χώρο αυτό παρακινήθηκαν στο να κάνουν πράγματα συλλογικά, όπως να ζωγραφίσουν, να ασχοληθούν με τη χειροτεχνία, να παρακολουθήσουν κουκλοθέατρο και παιδικό θέατρο, να γελάσουν με τους κλόουν και να μαγευτούν από τους ζογκλέρ. Κάτι που οι μικροί Αθηναίοι στερούνται στην καθημερινότητά τους. Μια καθημερινότητα που κρατάει τη φαντασία εγκλωβισμένη στους τσιμεντένιους, στενούς τοίχους των διαμερισμάτων της μεγαλούπολης. Το σίγουρο είναι ότι και ο Παιδότοπος, εκτός από χώρο ψυχαγωγίας, αποτελεί σημείο αναφοράς για τον τρόπο που παλεύουν, ψυχαγωγούνται και διαπαιδαγωγούνται οι κομμουνιστές και οι Κνίτες.
Στο μαθητικό στέκι που είχε στηθεί στο χώρο του Φεστιβάλ, συναντήσαμε τη Μαρία, μαθήτρια της Β` Λυκείου, η οποία θέλοντας να μεταφέρει τις εμπειρίες της από το πρώτο Φεστιβάλ που συμμετείχε, είπε: «Είναι το πρώτο Φεστιβάλ που συμμετέχω ενεργά και από αυτό το πόστο προσπαθώ να προσφέρω σε αυτήν τη συλλογική προσπάθεια όπως και οι υπόλοιποι σύντροφοί μου. Αυτές τις μέρες που βρίσκομαι εδώ, είχα την ευκαιρία να έρθω σε επαφή με πολλούς μαθητές. Είδα πώς βιώνουν τη μεταρρύθμιση μέσα στα σχολεία, αλλά και στις οικογένειές τους, οι οποίες δε βαστούν το υπέρογκα ποσά. Εύχομαι αυτή η δυσαρέσκεια να μεταφερθεί και στους αγώνες μας, να μεταφερθεί στους δρόμους στις επόμενες μαθητικές κινητοποιήσεις».
Από το χώρο της κατάρτισης, ο Τάσος Καστόρης, σπουδαστής σε ιδιωτική σχολή επισήμανε ότι «συναντηθήκαμε με πολλούς νέους από ιδιωτικές σχολές που δίνουν εκατομμύρια, προκειμένου να "αποκτήσουν" μια ψευτοκατάρτιση. Από την επαφή μας με τους νέους φαίνεται η κοινή μας απόφαση να μας βρουν μπροστά τους όλοι αυτοί που θέλουν τη νεολαία αμόρφωτη. Εγιναν πολλές συζητήσεις οι νέοι φαίνεται ότι συμφωνούν με τις θέσεις του Κόμματος και της ΚΝΕ. Αυτό που μένει είναι να μετουσιωθεί η συμφωνία σε αγωνιστική δράση».
Εξαιρετικές ταινίες πρόβαλε την Παρασκευή ο χώρος του Κινηματογράφου. Νωρίς για τα παιδάκια προβλήθηκε σε κινούμενα σχέδια η όμορφη ιστορία του κλουνένιου «Πινόκιο». Μια ταινία και μια ιστορία διαφορετική από τις τηλεοπτικές «παιδικές», λεγόμενες, σειρές που μυούν και εθίζουν τις αθώες ψυχούλες στην κακότητα, τη βία, την πνευματική και ψυχική διαστροφή, στην «αισθητική» των ξενόφερτων βιομηχανικών σκουπιδιών.
Ακολούθησε προβολή της μικρού μήκους ταινίας του Νίκου Φουσέκη «Η Βάνα στον παράδεισο». Μια ταινία αντιπολεμική, που διηγείται την τραγωδία μιας νεαρής Γιουγκοσλάβας, την οποία ο πόλεμος στη Βοσνία, την οδηγεί στον ελλαδικό «παράδεισο» της πορνείας, αλλά και η επιστροφή της στην πατρίδα της στο θάνατο, από το «χέρι» της μαφίας. Ο σκηνοθέτης εμπνεύστηκε την ταινία, όταν μαζί με δημοσιογράφους, σταλμένος από ελληνικό κανάλι, βρέθηκε στον πόλεμο στη Βοσνία. Την καλή ελληνική αντιπολεμική ταινία ακολούθησε μια σπουδαία αντιιμπεριαλιστική ταινία. Δημιουργός της ένας από τους κορυφαίους και προοδευτικότερους κινηματογραφιστές του 20ού αιώνα. Πρόκειται για τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ και την προτελευταία ταινίας του, το «Φουλ μέταλ τζάκετ» (1987), η οποία καταγγέλλει τον αμερικάνικο ιμπεριαλισμό ενάντια στο Βιετνάμ. Ταινία σκληρής αλήθειας, βαθύτατα προοδευτική, αμείλικτα κριτική, που αποκαλύπτει τη «λογική», την «ηθική», τις σατανικές, απάνθρωπες μεθόδους του ανθρωποφάγου ιμπεριαλισμού. Μέθοδοι, που επιλέγονται από ανθρωποτέρατα και διά της ψυχοπνευματικής και σωματικής βίας εφαρμόζονται σε άλλους ανθρώπους, ώστε να μετατρέπονται κι αυτοί σε ανθρωποειδή προορισμένα όχι μόνο για να κατασπαράσσουν τους αντιστεκόμενους λαούς αλλά και να αλέθονται στην «κρεατομηχανή» κάθε ιμπεριαλιστικού πολέμου. Ο Κιούμπρικ δεν καταγγέλλει μόνο την αμερικανική ιμπεριαλιστική βία ενάντια στο βιετναμικό λαό, αλλά και την ιμπεριαλιστική βία που χαρακτηρίζει την εκπαίδευση του στρατού των ΗΠΑ.