ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 5 Δεκέμβρη 2010
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΘΗΝΑΣ
Αλλαγές σε βάρος επιβατών και εργαζομένων

Νέες αυξήσεις στα εισιτήρια έως και 50%, απολύσεις και μετατάξεις εργαζομένων, πετσόκομμα μισθών, κατάργηση δρομολογίων, κατάτμηση του ΟΑΣΑ σε δύο κομμάτια, αλλά και ιδιωτικοποιήσεις. Αυτά προβλέπει το περιβόητο κυβερνητικό σχέδιο για την ...αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που έχει ετοιμαστεί, με πρόσχημα τα ελλείμματα που έχουν φορτώσει στους διάφορους δημόσιους Οργανισμούς οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.

Αναλυτικότερα, το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΑΣΑ, που αναμένεται να παρουσιαστεί σύντομα από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων περιλαμβάνει τα εξής:

  • Την αύξηση των εισιτηρίων από 1η Γενάρη 2011 κατά 20% - 50% με την τιμή να διαμορφώνεται μεταξύ 1,20 έως 1,50 ευρώ, από 1 ευρώ.
  • Την αποχώρηση περίπου 2.000 εργαζομένων, μέσω υποχρεωτικών συνταξιοδοτήσεων και μετατάξεων σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα. Σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το υπουργείο, στον όμιλο ΟΑΣΑ απασχολούνται 11.857 εργαζόμενοι.
  • Πετσόκομμα μισθών μέσω της περικοπής, σε πρώτη φάση, επιδομάτων και υπερωριών. Στόχος είναι οι λεγόμενες δευτερεύουσες αποδοχές αυτές να μην υπερβαίνουν το 10% των κύριων.
  • Τη μετατροπή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα συγκοινωνιών, στον οποίο θα υπάγονται όλα τα μέσα συμπεριλαμβανομένων και των ΚΤΕΛ. Ο Οργανισμός θα εξακολουθεί να επιδοτεί τις θυγατρικές, αλλά τα χρήματα θα δίνονται με βάση την τακτικότητα των δρομολογίων, την ανάπτυξη του δικτύου και την πρόοδο των υποδομών.
  • Τη συγχώνευση των συγκοινωνιακών εταιρειών σε δύο φορείς, έναν για τα μέσα σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ) και ένα για λεωφορεία και τρόλεϊ με στόχο τη μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 10%.
  • Τη μείωση του ποσοστού της κρατικής επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών από 70% που είναι σήμερα στο 50%.
  • Την είσοδο ιδιωτών μέσω ΣΔΙΤ, σε πρώτη φάση στο σύστημα ελέγχου των εισιτηρίων σε τρόλεϊ και λεωφορεία, παράλληλα με την εγκατάσταση αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου (έξυπνο εισιτήριο). Ως πρόσχημα για την ιδιωτικοποίηση αυτή χρησιμοποιείται το επιχείρημα της καταπολέμησης της λαθρεπιβίβασης στις αστικές συγκοινωνίες.
  • Την εφαρμογή συνδυασμένων μεταφορών, που θα επιφέρει κατάργηση και συγχώνευση δρομολογίων. Ηδη ο ΟΑΣΑ ξεκίνησε την εφαρμογή του εγχειρήματος αυτού από την περασμένη Τετάρτη 1 Δεκέμβρη. Συνολικά, σε πρώτη φάση, 28 λεωφορειακές γραμμές καταργούνται ή συγχωνεύονται, τα νυχτερινά δρομολόγια μειώνονται, προστίθενται δρομολόγια σε περιοχές με υψηλή ζήτηση, μπαίνουν μικρότερα οχήματα σε τοπικά δίκτυα και ελαττώνεται η διάβαση λεωφορείων από το κέντρο της Αθήνας.


Οι αλλαγές, όπως ανακοινώθηκε από τον Οργανισμό, σχεδιάστηκαν σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, βάσει της οποίας τα τελευταία χρόνια καταγράφεται πληθυσμιακή μετατόπιση προς τα βόρεια και βορειοανατολικά προάστια, στις Νοτιοανατολικές περιοχές, προς τη θάλασσα, στα Μεσόγεια, αλλά και προς Μενίδι, Ζεφύρι και Ανω Λιόσια. Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται στο δήμο της Αθήνας, στο δήμο Πειραιά και στους «προσφυγικούς» δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη, Μεταμόρφωση). Αυτό σημαίνει ότι τη «νύφη» των περικοπών δρομολογίων θα την πληρώσουν οι λαϊκές συνοικίες.



Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ