ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 17 Δεκέμβρη 2010 - Κυριακή 19 Δεκέμβρη 2010
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΑ «ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ»
Χαράτσια για το λαό και κέρδη για το κεφάλαιο

Eurokinissi

Μετά την πρώτη γενιά (Αεροδρόμιο Σπάτων, Ρίο - Αντίρριο, Αττική Οδός) και τη δεύτερη γενιά (τους πέντε οδικούς άξονες), η κυβέρνηση προχωρά ακάθεκτη στην τρίτη γενιά δημοσίων έργων που θα κατασκευαστούν με «συμβάσεις παραχώρησης» τύπου ΣΔΙΤ. Πρόκειται για έργα που ο λαός χρυσοπληρώσει και για την κατασκευή και για τη χρήση. Πρόκειται για έργα που εντάσσονται στην πολιτική της τωρινής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της προηγούμενης της ΝΔ για την ενίσχυση της κερδοφορίας μερικών επιχειρηματικών ομίλων, που θα αποκομίζουν σίγουρα λεφτά για μερικές δεκαετίες. Πρόκειται επίσης για έργα που στην πλειοψηφία τους γίνονται για να εξασφαλίζουν τη μεγαλύτερη διασύνδεση της ευρωπαϊκής αγοράς με τη βαλκανική, τη ρωσική και ασιατική, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κεφαλαίου. Τα έργα αυτά είναι:

Τα Εμπορευματικά Κέντρα στο Θριάσιο και στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για συμβάσεις με τις οποίες η κυβέρνηση σκοπεύει να προσφέρει στο μεγάλο κεφάλαιο τα εμπορευματικά αυτά κέντρα ως δύο ακόμη ορμητήρια για μπίζνες, μέσα κι έξω από την Ελλάδα, παραδίδοντας την έκταση του ΟΣΕ στο Θριάσιο και του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, που θα είναι συνδεδεμένα με όλα τα δίκτυα μεταφορών (λιμάνια, αεροδρόμια, εθνική οδός και σιδηρόδρομος). Οποιοι όμιλοι πάρουν στα χέρια τους τα δύο αυτά κέντρα θα αποκτήσουν τον έλεγχο όλης σχεδόν της εμπορευματικής κίνησης από και προς την Ελλάδα.


Eurokinissi

Το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης. Θα πρόκειται ουσιαστικά για το 2ο σε κίνηση αεροδρόμιο της χώρας που θα παραχωρηθεί σε ιδιωτικό όμιλο, μετά από αυτό του «Ελ. Βενιζέλος» στα Σπάτα, για το οποίο μάλιστα σχεδιάζεται η επέκταση της σύμβασης, δηλαδή της εκμετάλλευσης από το γερμανικό όμιλο της «Χόχτιφ», για ακόμη 20 χρόνια! Το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα έχει 3.800 μέτρα διάδρομο προσγείωσης - απογείωσης, αλλά και παράλληλους διαδρόμους τροχοδρόμησης αεροσκαφών που θα λειτουργούν ως εναλλακτικοί διάδρομοι. Μάλιστα, θα προβλέπεται ότι θα μπορεί αργότερα να επεκταθεί, ανάλογα με την επιβατική κίνηση.

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής. Πρόκειται για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού ανατολικά του Υμηττού που θα φτάνουν ως την Ποσειδώνος. Μετά την πρόσφατη αναθεώρηση των μελετών από την κυβέρνηση θα έχουν μήκος 35 χιλιομέτρων τα οποία θα λειτουργήσουν ως ένα ακόμη δίχτυ είσπραξης χαρατσιών διοδίων στην Αττική, προς όφελος των ιδιωτικών ομίλων που θα τις κατασκευάσουν.

Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα. Πρόκειται για έναν ορεινό αυτοκινητόδρομο 50 χιλιομέτρων που θα παρακάμπτει την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και βέβαια για να τον διαβούν οι οδηγοί θα πληρώνουν επίσης πανάκριβα διόδια.

Η μόνιμη Ζεύξη Σαλαμίνας. Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο 12 χιλιομέτρων που θα ενώνει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα, μέσω μιας υποθαλάσσιας σήραγγας 1.100 μέτρων. Και εδώ βέβαια τα χαράτσια διοδίων θα είναι πανάκριβα.


Eurokinissi

Η μόνιμη Ζεύξη Λευκάδας. Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο 3 χιλιομέτρων που θα περιλαμβάνει και σήραγγα 100 μέτρων και θα ενώνει τον περιφερειακό δρόμο της Λευκάδας με την ηπειρωτική Ελλάδα και για τον οποίο οι οδηγοί θα πληρώνουν διόδια.

Πολλά έργα αστικών αναπτύξεων της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ. Πρόκειται για μπίζνες που θα γίνουν με την ακίνητη περιουσία της κρατικής εταιρείας και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς που θα παραχωρηθούν για πολυποίκιλη εκμετάλλευση σε ιδιωτικούς ομίλους. Θυμίζουμε ότι η συνολική έκταση που καταλαμβάνουν τα ακίνητα του ΟΣΕ ανέρχεται σε περίπου 90 εκατομμύρια τ.μ., ενώ ο αριθμός των κτιριακών εγκαταστάσεων αγγίζει τα 4.600 με συνολικό εμβαδόν 540.000 τ.μ.


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ