ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Δεκέμβρη 2010
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Στο φουλ οι μηχανές» για τη διά βίου αμάθεια

Αποκαλυπτική ομιλία της υφυπουργού Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου, στο Ατυπο Συμβούλιο των Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης

«Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, αλλά και η διά βίου μάθηση αποτελούν βασικά εργαλεία για την έξοδο της χώρας μας από την κρίση», υποστήριξε η υφυπουργός Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου, στο Ατυπο Συμβούλιο των Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που έγινε χτες και προχτές στο Βέλγιο, για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Με άλλα λόγια, οι αλλαγές που θα προωθούνται στην εκπαίδευση και θα επεκταθούν και στην τεχνική εκπαίδευση είναι ο βασικός άξονας, για να κατασκευαστεί μια μεγάλη μάζα φτηνών κι ευέλικτων εργαζομένων, ώστε το κεφάλαιο να επανέλθει σε υψηλούς ρυθμούς κερδοφορίας.

Η Ε. Χριστοφιλοπούλου, σε μια ομιλία με άψογη ευρωενωσιακή γλώσσα, είπε ότι η κυβέρνηση εισάγει «νέα φιλοσοφία στο χώρο της εκπαίδευσης, με επίκεντρο το μαθητή και στόχο τη στροφή στα μαθησιακά αποτελέσματα, τα οποία αποτελούν πλέον επίσημη ορολογία, αλλά και εκπαιδευτική στρατηγική αναμόρφωση με το νόμο για τη Διά Βίου Μάθηση». Τα μαθησιακά αποτελέσματα δεν είναι τίποτα άλλο απ' τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων, για την πλειοψηφία των αυριανών εργαζομένων, δηλαδή τα «απαραίτητα» για να μπορούν να ανταποκριθούν στην παραγωγή, να αλλάζουν ακόμα και εφτά δουλειές κατά τη διάρκεια της ζωής τους...

Η υφυπουργός αναφέρθηκε στη «σημασία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας», προσθέτοντας ότι οι αλλαγές για το «νέο» σχολείο «θα συνοδεύονται από την ταυτόχρονη μεταρρύθμιση στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», όπου θα ενσωματωθούν οι «βασικές δεξιότητες της Διά Βίου Μάθησης στο πρόγραμμα σπουδών». Σκοπός της κυβέρνησης είναι να κατασκευάσει μια «ελκυστική» τεχνική εκπαίδευση, ώστε να οδηγείται σε αυτή, από νωρίς, ένας μεγάλος αριθμός των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων. Η «νέα» τεχνική εκπαίδευση θα έχει άμεση σύνδεση με τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα «αρπάζουν» από νωρίς 15χρονα και 16χρονα παιδιά, μέσω της μαθητείας κ.α.

«Καλλικράτης» στην εκπαίδευση και συγχωνεύσεις σχολείων

Στο μεταξύ, χτες, ο Β. Κουλαϊδής, Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, σε δήλωσή του για την «αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του Εκπαιδευτικού Συστήματος», δηλαδή τις αλλαγές στα σχολεία μέσω του «Καλλικράτη», περιέγραψε τους στόχους ...αυτόνομης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Η σχολική μονάδα, μέσω της αυτοαξιολόγησης και της μεταφοράς της στην τοπική διοίκηση («Καλλικράτης») θα μετατραπεί σε ένα σχολείο, που θα έχει έξοδα, έσοδα και χορηγούς. Οταν ο ΓΓ του υπουργείου υποστηρίζει ότι θα μεταβιβαστούν «αρμοδιότητες στη σχολική μονάδα», εννοεί, μεταξύ άλλων, και την οικονομική «αυτοτέλεια», δηλαδή την εξεύρεση πόρων και στην «αγορά», δηλαδή στις επιχειρήσεις.

Ο Β. Κουλαϊδής, απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο κατάργησης και συγχώνευσης σχολείων είπε ότι «δεν υπάρχει κατεύθυνση από το υπουργείο Παιδείας να λιγοστέψουν τα σχολεία», αλλά ...«για τη λειτουργία των σχολείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλά κριτήρια». Πάντως, στο μέλλον (αν περάσει το σχολείο της «αγοράς») τα σχολεία σίγουρα θα λιγοστέψουν, αφού θα λειτουργούν με κριτήρια σύνδεσης με την αγορά, χρηματοδότησης και απ' την αγορά κτλ.

Ο ΓΓ του υπουργείου Παιδείας υποστήριξε ότι «δεν είναι ανάγκη, βεβαίως, να έχουμε σχολικές μονάδες με 5 μαθητές εάν απέχουν 100 μέτρα η μία από την άλλη». Το ζήτημα, βέβαια δεν είναι τα ...100 μέτρα. Απ' τις συγχωνεύσεις θα προκύψει το ζήτημα μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο, αν βρίσκεται μακριά απ' το σπίτι τους. Και όπως είναι γνωστό η μεταφορά μαθητών είναι κονδύλι που έχει αρχίσει να κόβεται.

ΕΡΕΥΝΑ «PISA» ΤΟΥ ΟΟΣΑ
Εργαλείο αναδιαρθρώσεων στην Παιδεία

Δόθηκσν χτες στη δημοσιότητα από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) τα αποτελέσματα της έρευνας «PISA» που διεξάγει κάθε τρία χρόνια, μετρώντας τις επιδόσεις των 15χρονων σε ανάγνωση, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες. Πρόκειται για ένα εργαλείο που θεσμοθετήθηκε το 1997 για πρώτη φορά προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στην προσπάθεια «παιδαγωγικής καθοδήγησης» που επιχειρεί ο διεθνής ιμπεριαλιστικός οργανισμός, για να προσαρμοστεί η εκπαίδευση στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις.

Οπως προκύπτει από την έρευνα που αναφέρεται στις επιδόσεις των μαθητών το 2009, στην κορυφή των επιδόσεων στις ικανότητες ανάγνωσης βρίσκονται η Κορέα και η Φινλανδία. Η Ελλάδα κατέχει την 24η θέση σε σύνολο 65 χωρών στις ικανότητες ανάγνωσης που αποτέλεσε και το βασικό αντικείμενο της έρευνας. Κάτω από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ κατατάσσεται η Ελλάδα στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, με την παρατήρηση ότι υπάρχει βελτίωση στις επιδόσεις στα μαθηματικά.

Ανάμεσα σε άλλα, η έρευνα εξετάζει το ζήτημα της σύνδεσης του κοινωνικο-οικονομικού υπόβαθρου των μαθητών με τις επιδόσεις, αντλώντας αυτονόητα συμπεράσματα αλλά και προσπαθώντας να αθωώσει σε κάποιες περιπτώσεις τους ταξικούς φραγμούς.

Η έρευνα βασίζεται σε δίωρο τεστ στο οποίο πήραν μέρος 500.000 μαθητές από περισσότερες από 70 χώρες (σ.σ. ο ΟΟΣΑ χρησιμοποιεί τον όρο «οικονομίες» αντί για χώρες) και δεν μετρά το αν οι μαθητές λαμβάνουν ολόπλευρη μόρφωση αλλά αποτιμά τις δεξιότητες (τι ξέρουν και «τι μπορούν να κάνουν» οι μαθητές).

«Τα καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα είναι ισχυρή ένδειξη για μελλοντική οικονομική ανάπτυξη», δήλωσε με αφορμή την έρευνα ο Γενικός Γραμματέας του ΟΟΣΑ, αποτυπώνοντας έτσι αυτό που πρέπει να αντλήσει ως συμπέρασμα ο λαός: Οτι δηλαδή η εκδήλωση της καπιταλιστικής κρίσης, αποτελεί για το μεγάλο κεφάλαιο και τους υποστηρικτές του αφορμή για εκβιαστικά διλήμματα, για εντονότερη αναπροσαρμογή και του σχολείου στις απαιτήσεις του κεφαλαίου, εξαπολύοντας επίθεση στις μορφωτικές λαϊκές ανάγκες. Και τα πορίσματα της PISA είναι έτσι φτιαγμένα, ώστε να αποτελούν εργαλείο και σημείο αναφοράς για όσους χαράσσουν την αντιδραστική πολιτική.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Εκλογές 13 έως τις 17 Δεκέμβρη

Σε συμμετοχή στην απεργία στις 15 Δεκέμβρη με τις ταξικές δυνάμεις καλεί ο ΣΥΣΠΙΣ

Από παλιότερη κινητοποίηση του Συλλόγου
Από παλιότερη κινητοποίηση του Συλλόγου
Να κάνουν δική τους υπόθεση τις εκλογές του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών (ΣΥΣΠΙΣ) καλεί τους σπουδαστές το ΔΣ του Συλλόγου. Οι εκλογές θα γίνουν από τις 13 έως τις 17 Δεκέμβρη. «Για όλα όσα αποφασίζονται καθημερινά εις βάρος μας, περνάμε στην αντεπίθεση», σημειώνει ο ΣΥΣΠΙΣ που καλεί επίσης σε μαζική συμμετοχή των σπουδαστών στην απεργία της Τετάρτης 15 Δεκέμβρη και στην απεργιακή φρουρά μαζί με τα ταξικά συνδικάτα και σωματεία, σε δημιουργία επιτροπών αγώνα σε κάθε σχολή.

«Οι εκλογές του Συλλόγου μας γίνονται σε μια περίοδο που η επίθεση στο λαό και τη νεολαία έχει πάρει οδυνηρές διαστάσεις. Είναι ευθύνη των σπουδαστών, ειδικά εκείνων που προέρχονται από λαϊκές - εργατικές οικογένειες να οργανώσουμε την πάλη μέσα από το Σύλλογό μας», σημειώνει μεταξύ άλλων ο Σύλλογος σε ανακοίνωσή του. Ειδικά σε ό,τι αφορά τους όρους σπουδών, τονίζει ότι «η απλήρωτη πρακτική άσκηση, τα πανάκριβα δίδακτρα, ο λειψός εξοπλισμός, το κόστος των σημειώσεων, των βιβλίων, των αναλώσιμων, η ανασφάλεια της επαγγελματικής αποκατάστασης, η διπλή εκμετάλλευση των μεταναστών, ο θεσμός της πιστοποίησης, επιβαρύνουν επιπλέον την τσέπη μας, συντρίβουν τα όνειρά μας, μας εξοργίζουν καθημερινά».

Ο Σύλλογος καλεί τους σπουδαστές να βγάλουν πολιτικά συμπεράσματα από την κρίση και την προπαγάνδα των κεφαλαιοκρατών και των εκπροσώπων τους που ζητούν από το λαό και τη νεολαία να σκύψει το κεφάλι. «Τα αντιλαϊκά μέτρα που εφαρμόζονται καθώς και τα νέα μέτρα που το ΠΑΣΟΚ με το ΔΝΤ και την ΕΕ από κοινού αποφασίζουν, έχουν ως σκοπό να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τα κέρδη των μονοπωλίων. Από εμάς τους σπουδαστές, τους σημερινούς και αυριανούς εργαζόμενους, απαιτείται να δώσουμε αποφασιστικά και οργανωμένα απάντηση. Κάθε σπουδαστής να έρθει σε επαφή με το Σύλλογό του, να γίνει μέλος. Να δημιουργήσουμε επιτροπές του συλλόγου σε κάθε ΙΕΚ, με συμμετοχή από κάθε τμήμα, από κάθε σχολή, να συμμετέχουμε στο ψηφοδέλτιο του συλλόγου», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Παιχνίδια με το... «εμπόρευμα» μαθητής

«Φέτος πάμε Ελλάδα», είναι το ...διαφημιστικό σλόγκαν του υπουργείου Παιδείας για τις σχολικές εκδρομές και η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου έχει αναλάβει χρέη «μεσολαβητή» με τα τουριστικά γραφεία της χώρας. Σε κίνηση εντυπωσιασμού για την ...ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας η υπουργός Παιδείας θα συναντηθεί σήμερα με εκπροσώπους του HATTA («Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων»).

Πάντως, ανεξάρτητα απ' την «πρωτοβουλία» της υπουργού «για την εξασφάλιση ελκυστικών εκπαιδευτικών εκδρομικών πακέτων από τα τουριστικά γραφεία προς τους μαθητές, ώστε να επιλέγουν για τις σχολικές εκδρομές τους προορισμούς εντός Ελλάδας», το κόστος των εκδρομών είναι τεράστιο και κάθε χρόνο μειώνονται οι μαθητές που συμμετέχουν. Εδώ και χρόνια τα τουριστικά γραφεία και οι ξενοδόχοι περιμένουν να εισπράξουν απ' αυτό το κομμάτι της ...εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το δικαίωμα των μαθητών έχει μετατραπεί σε ένα πανάκριβο εμπόρευμα το οποίο πληρώνουν οι γονείς. Τα Συντονιστικά Αγώνα Σχολείων διεκδικούν, μεταξύ άλλων, δωρεάν εκδρομές, ώστε να μπορούν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν, με χρήματα του υπουργείου, με έλεγχο στις εταιρείες μεταφοράς, τα ξενοδοχεία κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ