ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 31 Δεκέμβρη 2010 - Κυριακή 2 Γενάρη 2011
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΘΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Και πανάκριβα διόδια και παράταση των συμβάσεων

Νέο μπαράζ αυξήσεων 40% με 60% στα χαράτσια των διοδίων στο εθνικό οδικό δίκτυο επιφυλάσσουν για το 2011 οι ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης» που ψήφισαν από κοινού η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΛΑ.Ο.Σ., ενισχύοντας την κερδοφορία κάποιων μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Παράλληλα, δικαίωμα αύξησης, στο ύψος του πληθωρισμού, έχουν οι μεγαλοεργολάβοι που εκμεταλλεύονται τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, αλλά και την Αττική Οδό, με βάση τις παλιότερες «συμβάσεις παραχώρησης» που συνέταξε η κυβέρνηση της ΝΔ και κατακύρωσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τη δεκαετία του '90.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2008 μέχρι τώρα σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο έγιναν πέντε και έξι φορές αυξήσεις των διοδίων και σε κάποιες κατηγορίες οχημάτων οι τιμές έχουν πενταπλασιαστεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τη διαδρομή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα οι οδηγοί ΙΧ υποχρεώνονται πλέον από το Σεπτέμβρη και μετά να πληρώνουν υπερδιπλάσια τιμή στα διόδια, καθώς από 2,80 ευρώ έφτασαν να πληρώνουν 6,30 ευρώ, δηλαδή έχουμε μια αύξηση κατά 125%! Σε πολλές πλέον περιπτώσεις, το αντίτιμο σε διόδια μιας διαδρομής με ΙΧ αυτοκίνητο ισοδυναμεί με ...αεροπορικό εισιτήριο, καθώς από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη στοιχίζει 22,10 ευρώ, από την Πάτρα στη Θεσσαλονίκη 27,90 ευρώ και από την Καλαμάτα στη Θεσσαλονίκη 31,30 ευρώ!


Την ίδια στιγμή, οι ιδιωτικοί όμιλοι έχοντας ως «όπλο» τις προβλέψεις των «συμβάσεων παραχώρησης» και επικαλούμενοι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις αρχαιολογικές ανασκαφές, τις μετατοπίσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας, αλλά και διάφορες δικαστικές εμπλοκές που θέτουν ζητήματα αλλαγής χαράξεων σε τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, όπως αυτή του Καϊάφα στην Ηλεία, στα Βραχνέικα της Πάτρας, στην Κλόκοβα της Αιτωλοακαρνανίας κ.ά., διεκδικούν ποινικές ρήτρες συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ, που σε περίπτωση που τις κερδίσουν θα τις πληρώσει και αυτές ο ελληνικός λαός.

Η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με τους ιδιωτικούς ομίλους, προκειμένου να τους παραχωρήσει, ακόμη και νομοθετικά, τόσο την επιμήκυνση του χρόνου ολοκλήρωσης των έργων, όσο και την παράταση των «συμβάσεων παραχώρησης», από τα 30 στα 35 χρόνια εκμετάλλευσης. Ηδη, μάλιστα, έχει ψηφίσει τροπολογία με την οποία παρέχεται το δικαίωμα στο υπουργείο Υποδομών να προπληρώνει τη χρηματοδοτική συμμετοχή με «ζεστό» χρήμα του ελληνικού Δημοσίου στα έργα, ακόμη κι αν δεν έχουν οι μεγαλοεργολάβοι τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής που προβλέπουν οι συμβάσεις. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση αποδέχεται ότι ολόκληρη η ευθύνη για τις απαλλοτριώσεις ανήκει στο Δημόσιο...


MotionTeam

Προκειμένου να «χρυσώσει το χάπι» για όλες αυτές τις εξελίξεις, η κυβέρνηση θα ζητήσει να γίνουν μικρότερες αυξήσεις στα διόδια, περιορίζοντας όμως όχι τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων, αλλά το ποσοστό που προβλέπεται να εισπράττει το ίδιο το Δημόσιο επί των εισπράξεων από το 2014 έως το 2037...

Παράλληλα η κυβέρνηση, ύστερα από την ψήφιση του νόμου για τις μεγάλες επενδύσεις (φαστ - τρακ), στις οποίες περιλαμβάνονται και τα έργα με «συμβάσεις παραχώρησης», επισπεύδει τις διαδικασίες για τις απαλλοτριώσεις, που υπολογίζεται ότι μέσα στο 2011 θα στοιχίσουν στον ελληνικό λαό γύρω στα 500 εκατ. ευρώ.

Αποδεικνύεται, λοιπόν, ότι ο ελληνικός λαός πληρώνει τα έργα αυτά τριπλά. Πληρώνει τη χρηματοδότηση της κατασκευής των έργων που γίνονται από ιδιώτες με τη σύμπραξη του κράτους. Ξαναπληρώνει με την αντιλαϊκή φορολογία. Πληρώνει πάλι διόδια για να τα χρησιμοποιεί. Δικαιολογημένα, επομένως, παλεύει με το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ για κατάργηση όλων των διοδίων, για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες, συγκοινωνίες, για δημόσια έργα λαϊκή περιουσία.


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ