ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 28 Δεκέμβρη 2010
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Γενικευμένες ανατιμήσεις στα εισιτήρια
  • Σε φάση τελικής εφαρμογής το αντιδραστικό σχέδιο κυβέρνησης - τρόικας για ΟΣΕ και αστικές συγκοινωνίες
  • Τεράστιες αυξήσεις στο κόμιστρο και απόλυτη υποβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών

Eurokinissi

Γενικευμένες ανατιμήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και για τα δρομολόγια του ΟΣΕ, σχεδιάζει να επιβάλει η κυβέρνηση από τις πρώτες κιόλας βδομάδες του 2011, στα πλαίσια των διαρθρωτικών παρεμβάσεων που κάνει, σε αγαστή συνεργασία με ΕΕ και ΔΝΤ, για τη μετατροπή των συγκοινωνιακών φορέων σε επιχειρήσεις, που θα λειτουργούν αποκλειστικά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Με κριτήριο, δηλαδή, το οικονομικό αποτέλεσμα, στην προοπτική της εξασφάλισης κερδών, κάτι που θα διευκολύνει την είσοδο ιδιωτικών κεφαλαίων τόσο στις αστικές συγκοινωνίες όσο και στον ΟΣΕ.

Οι ρυθμίσεις που αφορούν τον κατακερματισμό του ΟΣΕ, στα πλαίσια της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, έχει ψηφιστεί ήδη στη Βουλή από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Στα πλαίσια του νόμου - πρόκληση, προβλέπεται μείωση του προσωπικού του Οργανισμού, μείωση των αποδοχών των εργαζομένων, κατάργηση των δρομολογίων που θεωρούνται οικονομικά ασύμφορα και μεγάλες ανατιμήσεις στα δρομολόγια που θα διατηρηθούν.

Οι ανατιμήσεις που πρόκειται να ισχύσουν για τον ΟΣΕ θα είναι ιδιαίτερα υψηλές και σε πολλές περιπτώσεις θα σημάνουν και διπλασιασμό των σχετικών εισιτηρίων. Εντολή της κυβέρνησης προς τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ο καθορισμός του ύψους των νέων εισιτηρίων να καθοριστεί με βάση τους οικονομικούς στόχους της επιχείρησης παίρνοντας υπόψη όχι τις ανάγκες του πληθυσμού για μετακινήσεις με το σιδηρόδρομο, αλλά τα εισιτήρια των... ΚΤΕΛ. Στόχος είναι η τιμή των κοινών δρομολογίων - εισιτηρίων να είναι ανταγωνιστική των τιμών των αντίστοιχων δρομολογίων των λεωφορείων, κάτι που σημαίνει ότι θα επιδιωχθεί να κλείσει η μεγάλη ψαλίδα που υπάρχει σήμερα και άρα τα εισιτήρια του ΟΣΕ θα συγκλίνουν στα επίπεδα των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.

Εντελώς ενδεικτικά αναφέρεται ότι το εισιτήριο Θεσσαλονίκη - Καλαμπάκα από 8,90 ευρώ θα «πετάξει» στα 15 ευρώ (τιμή ΚΤΕΛ 17 ευρώ). Το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ (όσο και του ΚΤΕΛ), ενώ για τα Inter City η τιμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη από 36,30 ευρώ θα φτάσει τα 55,20 ευρώ. Με τις ίδιες ρυθμίσεις έχει αποφασιστεί η αύξηση κατά 50% στα εισιτήρια του προαστιακού της Αθήνας.

Γραμματεία Λάρισας του ΠΑΜΕ

«Οι αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια των τρένων μαζί με την κατάργηση δρομολογίων του ΟΣΕ, είναι ένα πρώτο απτό δείγμα τού τι σημαίνει για το λαό μας η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Γραμματεία Λάρισας του ΠΑΜΕ σχετικά με τις εξελίξεις στον ΟΣΕ. «Η εξυγίανση του ΟΣΕ - συνεχίζει - που επικαλείται η κυβέρνηση δεν είναι τίποτε άλλο παρά η αποστείρωση από τον όποιο κοινωνικό χαρακτήρα είχαν κάποτε τέτοιου είδους οργανισμοί (φθηνό εισιτήριο, δρομολόγια σε απομακρυσμένες περιοχές κ.ά.), απαλλαγή από ό,τι είναι βάρος και δεν θα αποδίδει κέρδη στους επιχειρηματικούς ομίλους που θα τον αγοράσουν».

Και καταλήγει: «Καλούμε τους εργαζόμενους, το λαό της περιοχής να αντιδράσουν αποφασιστικά με οργάνωση και κλιμάκωση του αγώνα όχι μόνο ενάντια σε αυτές τις εξελίξεις αλλά και ενάντια στο διαρκές έγκλημα της κυβέρνησης και της πλουτοκρατίας σε βάρος τους. Να απαιτήσουν σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του λαού και όχι των μονοπωλίων. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπορεί να αναπτυχθεί και να εκσυγχρονιστεί σε όλη την Ελλάδα. Μπορεί να γίνει το βασικό μέσο μεταφοράς των λαϊκών στρωμάτων και της σύνδεσης των περιοχών της χώρας μέσα από ένα πυκνό, φθηνό και αξιόπιστο δίκτυο γραμμών. Μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της περιφέρειας, της αγροτικής παραγωγής, του εμπορίου, της βιομηχανίας, του τουρισμού, της προστασίας του περιβάλλοντος. Ενας τέτοιος σιδηρόδρομος που θα έχει σαν αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των εργατικών λαϊκών αναγκών είναι ρεαλιστικός όχι όμως στα πλαίσια της σημερινής καπιταλιστικής ανάπτυξης αλλά μιας άλλης ανάπτυξης υπέρ του λαού».

Οι αστικές συγκοινωνίες

Εξίσου αντιλαϊκό - αντιδραστικό είναι και το σχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Με πρόσχημα τα ελλείμματα και τα μεγάλα χρέη που υποτίθεται ότι έχει ο Οργανισμός, το υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε να επιβάλει ρυθμίσεις αντίστοιχες με το νόμο διάλυσης του ΟΣΕ. Τα κριτήρια που θα παίξουν και εδώ καθοριστικό ρόλο είναι η οικονομική απόδοση και με αυτή την έννοια είναι λογικό επακόλουθο να συνδυαστεί με περικοπές εργαζομένων και μισθών, με περικοπές δρομολογίων και μεγάλες ανατιμήσεις στα εισιτήρια.

Η νέα τιμολογιακή πολιτική, προβλέπει:

  • Αμεσες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων το ακριβές ύψος των οποίων θα αποφασιστεί πριν από την ψήφιση του σχετικού νόμου, αλλά σε κάθε περίπτωση θα κυμανθούν μεταξύ 30% και 40%.
  • Εμμεσες ανατιμήσεις στα εισιτήρια, μέσω της μείωσης της χρονικής διάρκειας του ενιαίου εισιτηρίου.
  • Καθιέρωση διαφοροποιημένων εισιτηρίων ανάλογα με τη διαδρομή και τον αριθμό των μετακινήσεων του επιβάτη.
  • Σύμπραξη με ιδιώτες για την πάταξη της «λαθρεπιβίβασης». Σταδιακή κατάργηση του σημερινού τύπου εισιτηρίου και κάρτας απεριορίστων διαδρομών και εισαγωγή ηλεκτρονικού εισιτηρίου («έξυπνο εισιτήριο»).
  • Εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας.
  • Η ανάληψη όλων των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων συγκοινωνιακών φορέων από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
  • Πρόσθετα μέτρα εισπρακτικού χαρακτήρα (περαιτέρω μειώσεις μισθοδοσίας και αυξήσεις στα εισιτήρια) αν στους τριμηνιαίους ελέγχους που θα διενεργούνται εμφανίζεται απόκλιση άνω του 10% από τον αρχικό προϋπολογισμό και το επιχειρησιακό σχέδιο.
  • Αυξήσεις στις τιμές του μειωμένου εισιτηρίου και μείωση του αριθμού των δικαιούχων.
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Νέα κινητοποίηση αύριο

Συνεχίζουν την επόμενη βδομάδα στα μπλε λεωφορεία

Δύο στάσεις εργασίας πραγματοποιούν αύριο οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες (τρόλεϊ, μετρό, μπλε λεωφορεία, ηλεκτρικός, προαστιακός και τραμ) από την έναρξη της βάρδιας έως τις 8 το πρωί από τις 10 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας.

Επίσης, οι εργαζόμενοι (οδηγοί) στα μπλε λεωφορεία (ΕΘΕΛ) στη γενική συνέλευση που πραγματοποίησαν παραμονή Χριστουγέννων αποφάσισαν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις ως εξής:

  • Δευτέρα 3 Γενάρη, δύο στάσεις εργασίας (έναρξη της βάρδιας έως τις 9 π.μ. και 9 μ.μ. έως τη λήξη της βάρδιας).
  • Τετάρτη 5 Γενάρη, στάση εργασίας 12 το μεσημέρι έως 4 μ.μ.
  • Δευτέρα 10 Γενάρη, στάση εργασίας 11 π.μ. έως 4 μ.μ.

Οι τεχνικοί στην ΕΘΕΛ τη Δευτέρα 3 Γενάρη θα πραγματοποιήσουν δίωρες στάσεις εργασίας ανά βάρδια (6 π.μ. - 8 π.μ., 2 μ.μ. - 4 μ.μ., 10 μ.μ έως τα μεσάνυχτα). Στις 5 και 10 Γενάρη θα ακολουθήσουν το ίδιο πρόγραμμα με τους οδηγούς.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μετατρέπουν το σιδηρόδρομο σε είδος πολυτελείας

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ για τις υπέρογκες αυξήσεις στα εισιτήρια στον ΟΣΕ

Για τις υπέρογκες αυξήσεις στα εισιτήρια στον ΟΣΕ, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με σχόλιό του την περασμένη Πέμπτη, σημειώνει:

«Οι τεράστιες αυξήσεις που επιβάλλει η κυβέρνηση στα εισιτήρια του ΟΣΕ μετατρέπουν και τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σε είδος πολυτελείας για τα λαϊκά στρώματα. Αυτές οι αυξήσεις - φωτιά σε συνδυασμό με την κατάργηση δρομολογίων είναι συστατικό στοιχείο της πολιτικής που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου και στην εκποίηση της περιουσίας του. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ολοκληρώνει την εγκληματική πολιτική που με συνέπεια έως τώρα ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ προκειμένου να διαμορφωθούν οι κατάλληλοι όροι και προϋποθέσεις για την παράδοση των σιδηρόδρομων σε μονοπωλιακούς ομίλους.

Η λαϊκή ανάγκη για γρήγορες, φθηνές, συχνές και ασφαλείς μεταφορές μπορεί να ικανοποιηθεί μόνο με ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ