ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Γενάρη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Δεν κύλησε ρόδα

Τη ματαίωση του αγώνα μεθοδεύουν οι δυνάμεις του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού

Μαζικό και δυναμικό το μπλοκ των ταξικών δυνάμεων στη χτεσινή απεργιακή κινητοποίηση
Μαζικό και δυναμικό το μπλοκ των ταξικών δυνάμεων στη χτεσινή απεργιακή κινητοποίηση
Η μεγάλη συμμετοχή των εργαζομένων στη χτεσινή 24ωρη απεργία ήταν η απάντηση στο μπαράζ δικαστικών διώξεων που εξαπέλυσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στους αγώνες τους, αλλά και επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν οι βασικοί όροι για την οργάνωση αγώνων που μπορούν καταρχάς να βάλουν εμπόδια στην πολιτική ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης των μεταφορών. Εμπόδιο όμως σε αυτό εκτός από την κυβέρνηση στέκονται οι ίδιες οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, που ανοιχτά πλέον μεθοδεύουν το σταμάτημα του αγώνα, προσφέροντας απλόχερη στήριξη στη βάρβαρη κυβερνητική πολιτική.

Στη χτεσινή απεργία το αγωνιστικό ραντεβού είχε δοθεί στην Ομόνοια. Εκεί συναντήθηκαν οι απεργοί από τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, τα μέσα σταθερής τροχιάς αψηφώντας τις αποφάσεις των δικαστηρίων που κήρυσσαν την απεργία παράνομη. Διακριτή ήταν η παρουσία του μπλοκ των ταξικών δυνάμεων. Κρατώντας τις σημαίες του ΠΑΜΕ και φωνάζοντας συνθήματα όπως «Αγώνας - ρήξη - ανατροπή, η ιστορία γράφεται με ανυπακοή» και «Ο διάλογός σας είναι μια απάτη, νόμος είναι το δίκιο του εργάτη» καλούσαν τους εργαζόμενους σε ένταση του αγώνα σε ταξική κατεύθυνση ενάντια στο σύνολο της αντεργατικής-αντιλαϊκής πολιτικής, μέρος της οποίας είναι και το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στις συγκοινωνίες. Ακολούθησε πορεία έως τη Βουλή μέσω της Σταδίου και από εκεί ξανά στην Ομόνοια μέσω της Πανεπιστημίου.

Στέκονται απέναντι στους εργαζόμενους

Με βάση τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί στις γενικές συνελεύσεις των εργαζομένων στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ, οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται την επόμενη βδομάδα με στάσεις εργασίας. Ομως εδώ και τρεις μέρες οι πλειοψηφίες προσπαθούν να τα «διπλώσουν», στο όνομα του «διαλόγου» που θέλουν να κάνουν με την κυβέρνηση και ο οποίος το μόνο που θα κάνει είναι να «νομιμοποιήσει» τους αντεργατικούς σχεδιασμούς της.

Αυτό έκαναν ήδη οι ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ στο Σωματείο Τεχνικών στα λεωφορεία. Ηταν τόση η βιασύνη τους, που δεν άφησαν καν να τελειώσει η απεργία. Ετσι, στη χτεσινή μεσημεριανή συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου με επτά ψήφους της ΠΑΣΚΕ και δύο της ΔΑΚΕ αποφασίστηκε να ματαιωθούν οι κινητοποιήσεις που είχαν προγραμματιστεί. Καταψήφισαν οι ταξικές δυνάμεις καταγγέλλοντας την πλειοψηφία.

Η κίνηση αυτή ήταν αναμενόμενη και συνέχεια των τακτικών υπονόμευσης των αγωνιστικών διαθέσεων και δυνατοτήτων των εργαζομένων. Των τακτικών που ακολουθούν οι πλειοψηφίες για να εγκλωβίζουν τους εργαζόμενους σε αντιλήψεις και πρακτικές ακίνδυνες για τις κυβερνήσεις του κεφαλαίου και τις πολιτικές που εφαρμόζουν. Ενδεικτικό είναι ότι στη χτεσινή πορεία ακούστηκαν συχνά -από ένα ορισμένο κομμάτι- συνθήματα που προσωποποιούσαν τις ευθύνες για την πολιτική που εφαρμόζεται, καλλιεργώντας την αυταπάτη πως αν αλλάξουν τα πρόσωπα θα ακολουθηθεί άλλη πολιτική προς όφελος των εργαζομένων.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Επιστρατεύουν απειλές και... «διάλογο»

«Ας μην προτρέχουμε» απάντησε ο Γ. Πεταλωτής όταν ρωτήθηκε για το εάν η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει σε απολύσεις των απεργών στις αστικές συγκοινωνίες

Νέα συνέχεια έδωσε χτες η κυβέρνηση στην τακτική του προκλητικού εμπαιγμού των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες και το επιβατικό κοινό, με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να «παίζει» για πολλοστή φορά το «σημαδεμένο χαρτί» του δήθεν διαλόγου, όταν σε όλους τους τόνους δηλώνεται ότι το νομοσχέδιο κατάλυσης του όποιου δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, θα εφαρμοστεί με κάθε μέσο.

Χτες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Πεταλωτής, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα τους ωμούς κυβερνητικούς εκβιασμούς προς τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), αφού στο Μαξίμου βλέπουν ότι η ποινικοποίηση των απεργιακών αγώνων δεν «πιάνει τόπο». Ετσι, έφτασε, ουσιαστικά να απειλήσει τους απεργούς, ότι αν δεν συμμορφωθούν «προς τας υποδείξεις» υπάρχει και η ποινή της απόλυσης. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, απαντώντας στο εάν η κυβέρνηση σκοπεύει να λάβει μέτρα, που θα φτάνουν μέχρι και την απόλυση των απεργών, απάντησε ως εξής: «Ας μην προτρέχουμε και ας μην λαμβάνουμε τις ακραίες περιπτώσεις αντιμετώπισης», ενώ απαντώντας στο εάν η κυβέρνηση θα εφαρμόσει το μέτρο της επίταξης, σημείωσε πως «προτού λοιπόν φθάσουμε σ' αυτά, έχουμε διάλογο...».

Την ίδια στιγμή που ο συνάδελφός του στην κυβέρνηση απειλούσε εμμέσως με απολύσεις, ο υπουργός Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, έπαιζε το ρόλο του «καλού», καλώντας τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των εργαζομένων στα ΜΜΕ να προσέλθουν σε... διάλογο και να καταθέσουν τις απόψεις τους για την «αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών». Υποστήριξε, παράλληλα, ότι με το νομοσχέδιο που κατέθεσε περιφρουρείται «το δικαίωμα στην εργασία του συνόλου των εργαζομένων». Το πώς εννοεί η κυβέρνηση «περιφρούρηση του δικαιώματος στην εργασία» φαίνεται ξεκάθαρα από το νομοσχέδιο, όπου σε πρώτη φάση, υπενθυμίζουμε, προβλέπει την απομάκρυνση 1.500 εργαζομένων, που θεωρούνται «πλεονάζοντες», ενώ αδιευκρίνιστος είναι ο αριθμός εκείνων που θα εκδιωχθεί σε δεύτερη φάση, όταν οι νέες διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων καταρτίσουν τα επιχειρησιακά τους σχέδια.

Επιπλέον, η λειτουργία του ΟΑΣΑ με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, η περικοπή της κρατικής επιδότησης από το 70% στο 40% το πολύ του λειτουργικού του κόστους, με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί είτε σε πανάκριβα εισιτήρια - καταστώντας έτσι αντικειμενικά τα ΜΜΜ ασύμφορα για τα λαϊκά εισοδήματα - είτε σε ακόμη μεγαλύτερες περικοπές στις θέσεις εργασίας και στους μισθούς των εργαζόμενων σε αυτά.

Τέλος, ο υπουργός επανέλαβε ότι η κυβέρνηση με το σχετικό νομοσχέδιο «στηρίζει το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιακών φορέων» την ίδια στιγμή που το νομοσχέδιο προβλέπει την ίδρυση και άλλων ανταγωνιστικών φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου, παράλληλα με τον ΟΑΣΑ ή και ακόμη, όταν ήδη στον ΟΑΣΑ έχει ανοίξει «παράθυρο» εισόδου ιδιωτών μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Με την ουσία των διατάξεων του νομοσχεδίου που διαλύει τις αστικές συγκοινωνίες και τσακίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων συμπλέει και η ηγεσία της ΝΔ. «Είναι σαφές ότι απαιτούνται ταχεία εξυγίανση, ανάπτυξη και εκσυγχρονισμός του συστήματος των δημόσιων μαζικών μεταφορών στο Λεκανοπέδιο Αττικής», τονίζεται σε δήλωση του αρμόδιου τομεάρχη Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλου, στην οποία εγκρίνεται διά της αποσιώπησης η αύξηση των εισιτηρίων, η κατάργηση της κρατικής χρηματοδότησης και η ισοπέδωση των εργασιακών δικαιωμάτων.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Με συκοφαντίες και αυταρχισμό εξαπατούν το λαό

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, με ανακοίνωσή του, υπογραμμίζει:

«Σε αντίθεση με όσα ισχυρίζεται η κυβέρνηση, στόχος της δεν είναι να βελτιώσει τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά να απαλλάξει εντελώς το κράτος από μια υποχρέωση που ποτέ δεν υλοποίησε επαρκώς, την εξασφάλιση με κρατική χρηματοδότηση δημόσιων, σύγχρονων συγκοινωνιών. Να ισοπεδώσει μισθούς και εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων, να δημιουργήσει προϋποθέσεις, για να παραδοθούν αυτές ολοκληρωτικά στα νύχια των μεγάλων επιχειρηματιών.

Το μεγαλύτερο θύμα θα είναι τα λαϊκά στρώματα, που ενώ θα πληρώνουν όλο και πιο ακριβά εισιτήρια, η κατάσταση στις συγκοινωνίες θα χειροτερεύει συνεχώς και δραματικά. Οδυνηρές θα είναι οι συνέπειες και για τους εργαζόμενους σε αυτές.

Το κόστος λειτουργίας και εκσυγχρονισμού τους θα βαραίνει αποκλειστικά τους επιβάτες και τους εργαζόμενους σε αυτές, εφόσον θα λειτουργούν χωρίς κρατική στήριξη και με την ευθύνη των Ανωνύμων Εταιριών και θα προχωρούν κάθε τρεις μήνες σε αυξήσεις στα εισιτήρια, μειώσεις μισθών και προσωπικού, περικοπές δρομολογίων και γραμμών.

Τα ελλείμματα και τα διάφορα προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες δημιούργησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ μεθοδευμένα και σκόπιμα. Αντί να καλύπτουν το 70% του κόστους λειτουργίας, δεν έδιναν για χρόνια ολόκληρα ούτε το 10%, οδηγώντας σε τοκογλυφικό δανεισμό τους από τις τράπεζες. Τώρα με το νέο νομοσχέδιο, όπου η υποχρέωση του κράτους μειώνεται στην κάλυψη του 40%, το πρακτικό αποτέλεσμα θα είναι το πλήρες κλείσιμο της στρόφιγγας.

Η κυβέρνηση για μία ακόμα φορά χρησιμοποιεί το ψέμα, τη συκοφαντία και τον αυταρχισμό, για να εξαπατήσει το λαό, να διασπάσει τους εργαζόμενους, να κάμψει τις κινητοποιήσεις.

Η κυβερνητική τρομοκρατία και τα μέτρα στις αστικές συγκοινωνίες πρέπει να συναντήσουν τώρα κοινό εργατικό λαϊκό μέτωπο απόκρουσης και αντεπίθεσης. Καμία αύξηση στα εισιτήρια, δωρεάν εισιτήρια για όλους το πρωί και για τους ανέργους, τους φοιτητές, τους μαθητές όλες τις ώρες. Σύγχρονες και αποκλειστικά δημόσιες συγκοινωνίες.

Ο αγώνας των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες και γενικότερα μπορεί να γίνει ισχυρός και αποτελεσματικός στο βαθμό που αντιπαλεύει το σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, συμβάλλει στη διαμόρφωση της λαϊκής συμμαχίας που μπορεί να την ανατρέψει, να κατακτήσει την εξουσία για δρόμο ανάπτυξης υπέρ του λαού και όχι των μονοπωλίων».

«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ»
Εμπρακτη αλληλεγγύη στο δίκαιο αγώνα των εργαζομένων στα ΜΜΜ

Ανακοίνωση για την ποινικοποίηση της απεργίας των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας εξέδωσε η «Δημοκρατική Συσπείρωση για τις λαϊκές ελευθερίες και την αλληλεγγύη».

Στο κείμενό της «καταδικάζει τη νέα κυβερνητική επιχείρηση καταστολής των εργατικών και λαϊκών αγώνων, αυτή τη φορά ενάντια στην απεργία των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας (ΜΜΜ).

Η κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας τις διορισμένες από αυτήν διοικήσεις στα ΜΜΜ, προσπαθεί για πολλοστή φορά, να χτυπήσει το απεργιακό δικαίωμα, με την προσφυγή στα Δικαστήρια. Οι αλυσιδωτές, απαράδεκτες αποφάσεις των Πρωτοδικείων που κήρυξαν παράνομες τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων αρχικά στους ηλεκτρικούς σιδηροδρόμους και στη συνέχεια σε μετρό, τρόλεϊ, λεωφορεία, επιβεβαιώνουν τον αντεργατικό, ταξικό ρόλο της Δικαιοσύνης. Δείχνουν πόσο γρήγορα μπορεί να λειτουργήσει η Δικαιοσύνη, όταν πρόκειται να εφαρμόσει αντιλαϊκές κυβερνητικές αποφάσεις ή να εξυπηρετήσει συμφέροντα μεγαλοεπιχειρηματιών. Σοβαρές ευθύνες επωμίζονται και οι συγκεκριμένοι δικαστές που αναλαμβάνουν τον άθλιο ρόλο του διεκπεραιωτή της αντιλαϊκής πολιτικής. Είναι υπόλογοι απέναντι στους εργαζόμενους. Η απειθαρχία σε τέτοιες αποφάσεις που αντιστρατεύονται ακόμη και το ισχύον συνταγματικό πλαίσιο, αποτελεί αυτονόητο μέσο υπεράσπισης του απεργιακού δικαιώματος που βρίσκεται υπό διωγμόν.

Η "Δημοκρατική Συσπείρωση" καλεί τους ανθρώπους των λαϊκών στρωμάτων, τους ριζοσπάστες νομικούς, να εκφράσουν την έμπρακτη αλληλεγγύη τους στο δίκαιο αγώνα των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, ενάντια στο κυβερνητικό σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των ΜΜΜ, τις απολύσεις, τις αυξήσεις - «φωτιά» στα εισιτήρια. Να αγωνιστούν για δημόσιες, σύγχρονες και φθηνές συγκοινωνίες».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ