Το σχέδιο νόμου προβλέπει τη σύσταση αρμόδιας Διεύθυνσης με σκοπό την «ανάπτυξη» των κρατικών αεροδρομίων, ενώ προβλέπει τη δυνατότητα παραχώρησης, με σύμβαση ορισμένου χρόνου, των κρατικών αεροδρομίων σε ιδιώτες. Στο πλαίσιο εξυπηρέτησης των ιδιωτών που θα αναλάβουν την «ανάπτυξη» των αεροδρομίων, προβλέπεται η μετάταξη του «πλεονάζοντος» προσωπικού σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες ή ΟΤΑ, κατά τα πρότυπα των υπολοίπων ΔΕΚΟ, όπου ήδη εφαρμόζεται το μέτρο των μετατάξεων. Ακόμη, το σχέδιο νόμου προβλέπει την ίδρυση Ανωνύμων Εταιρειών Διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ) για κάθε αεροδρόμιο, οι οποίες θα καταρτίζουν συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο, με στόχο την κερδοφορία του κάθε αεροδρομίου ως ιδιωτικής εταιρείας. Λαμβάνοντας υπόψη το συνολικότερο στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις πρώην ΔΕΚΟ, η λειτουργία των κρατικών αεροδρομίων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια απειλεί τόσο τις θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων τους, όσο και αυτή καθαυτή την ύπαρξη των περιφερειακών αεροδρομίων που θα κρίνονται ως «μη ανταγωνιστικά».
Eurokinissi |
Οι κυβερνητικοί χειρισμοί φαίνεται ότι συνδέονται, άμεσα ή έμμεσα, με το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που εκφράζουν γερμανικοί και άλλοι ξένοι όμιλοι για τον ελληνικό εναέριο χώρο. Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, εντάσσεται και η σχεδιαζόμενη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» για άλλα ακόμη 20 χρόνια στη γερμανική κοινοπραξία της «Χόχτιφ», πέρα από τα 30 χρόνια που προβλέπει η υπάρχουσα.
Το ΚΚΕ ζήτησε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Η βουλευτής του Κόμματος Β. Νικολαΐδου, αναφερόμενη στην πολιτική κατεύθυνση του νομοσχεδίου, τόνισε ότι είναι «στρατηγική επιλογή των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ οι ιδιωτικοποιήσεις», αφού «ό,τι είναι κερδοφόρο πουλιέται, ό,τι είναι κοινωνικό καταργείται». Πρόσθεσε ότι σήμερα πρέπει να πούμε «όχι στις κατευθύνσεις της ΕΕ για την αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση των αερολιμένων από τα μονοπώλια», ζητώντας η ΥΠΑ «να είναι ενιαία δημόσια υπηρεσία με τις αρμοδιότητες που απορρέουν από τον ιδρυτικό της νόμο» και «ενταγμένη σε έναν ενιαίο κρατικό τομέα μεταφορών με σύγχρονες και φθηνές υπηρεσίες», προκειμένου «να αποτελέσουν οι μεταφορές λαϊκή περιουσία».
Eurokinissi |