ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 13 Φλεβάρη 2011
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Παραδίδονται όλα στο μεγάλο κεφάλαιο

Το δρόμο και για το ξεπούλημα όλων των αεροδρομίων της χώρας σε κοινοπραξίες ξένων και ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων, ανοίγει διάπλατα η κυβέρνηση, με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, υπό τον τίτλο «αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις».

Το σχέδιο νόμου προβλέπει τη σύσταση αρμόδιας Διεύθυνσης με σκοπό την «ανάπτυξη» των κρατικών αεροδρομίων, ενώ προβλέπει τη δυνατότητα παραχώρησης, με σύμβαση ορισμένου χρόνου, των κρατικών αεροδρομίων σε ιδιώτες. Στο πλαίσιο εξυπηρέτησης των ιδιωτών που θα αναλάβουν την «ανάπτυξη» των αεροδρομίων, προβλέπεται η μετάταξη του «πλεονάζοντος» προσωπικού σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες ή ΟΤΑ, κατά τα πρότυπα των υπολοίπων ΔΕΚΟ, όπου ήδη εφαρμόζεται το μέτρο των μετατάξεων. Ακόμη, το σχέδιο νόμου προβλέπει την ίδρυση Ανωνύμων Εταιρειών Διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ) για κάθε αεροδρόμιο, οι οποίες θα καταρτίζουν συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο, με στόχο την κερδοφορία του κάθε αεροδρομίου ως ιδιωτικής εταιρείας. Λαμβάνοντας υπόψη το συνολικότερο στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις πρώην ΔΕΚΟ, η λειτουργία των κρατικών αεροδρομίων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια απειλεί τόσο τις θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων τους, όσο και αυτή καθαυτή την ύπαρξη των περιφερειακών αεροδρομίων που θα κρίνονται ως «μη ανταγωνιστικά».


Eurokinissi

Η κυβέρνηση με τον τρόπο αυτό δημιουργεί νέα πεδία κερδοφορίας σε ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα, παραδίδει σε αυτά: Τα σημερινά και μελλοντικά έσοδα από την εμπορική εκμετάλλευση 39 συνολικά περιφερειακών αεροδρομίων. Τη διαχείριση των μετακινήσεων περισσότερων από 40 εκατ. επιβατών που διακινούνται από τα αεροδρόμια της χώρας μέσω 450.000 πτήσεων το χρόνο. Τη διαχείριση έργων συνολικού προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ, που είναι απαραίτητα για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, εκ των οποίων το 1 δισ. ευρώ αφορά τον αερολιμένα «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. 350 εκατ. ευρώ που αφορούν στις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης (handling), αλλά και έσοδα από τα τέλη ανάπτυξης αεροδρομίων (το γνωστό σπατόσημο), τα οποία σήμερα ξεπερνούν τα 220 εκατ. ευρώ.

Οι κυβερνητικοί χειρισμοί φαίνεται ότι συνδέονται, άμεσα ή έμμεσα, με το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που εκφράζουν γερμανικοί και άλλοι ξένοι όμιλοι για τον ελληνικό εναέριο χώρο. Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, εντάσσεται και η σχεδιαζόμενη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» για άλλα ακόμη 20 χρόνια στη γερμανική κοινοπραξία της «Χόχτιφ», πέρα από τα 30 χρόνια που προβλέπει η υπάρχουσα.

Το ΚΚΕ ζήτησε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Η βουλευτής του Κόμματος Β. Νικολαΐδου, αναφερόμενη στην πολιτική κατεύθυνση του νομοσχεδίου, τόνισε ότι είναι «στρατηγική επιλογή των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ οι ιδιωτικοποιήσεις», αφού «ό,τι είναι κερδοφόρο πουλιέται, ό,τι είναι κοινωνικό καταργείται». Πρόσθεσε ότι σήμερα πρέπει να πούμε «όχι στις κατευθύνσεις της ΕΕ για την αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση των αερολιμένων από τα μονοπώλια», ζητώντας η ΥΠΑ «να είναι ενιαία δημόσια υπηρεσία με τις αρμοδιότητες που απορρέουν από τον ιδρυτικό της νόμο» και «ενταγμένη σε έναν ενιαίο κρατικό τομέα μεταφορών με σύγχρονες και φθηνές υπηρεσίες», προκειμένου «να αποτελέσουν οι μεταφορές λαϊκή περιουσία».


Eurokinissi


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ