ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 16 Φλεβάρη 2011
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Η λογική του «σχολείου - επιχείρησης» χαρακτηρίζει τις συγχωνεύσεις

Προγραμματίζουν σύσκεψη σήμερα το απόγευμα και συλλαλητήριο στις 2 Μάρτη

Σε συντονισμό και κλιμάκωση του αγώνα ενάντια στις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων, ενάντια στην επιχειρούμενη αναδιοργάνωση της εκπαιδευτικής δομής που αποτελεί προμήνυμα των επόμενων εγκλημάτων στη μόρφωση των παιδιών των εργατικών λαϊκών οικογενειών, καλούν η Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ και η Γραμματεία Θεσσαλονίκης Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ. Σήμερα στις 7 το απόγευμα, διοργανώνουν σύσκεψη στην ΕΔΟΘ, με στόχο το συντονισμό των αντιδράσεων καθηγητών, γονιών, μαθητών και προγραμματίζουν πανεκπαιδευτικό - πανεργατικό συλλαλητήριο στις 2 του Μάρτη.

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε χθες η Γραμματεία Θεσσαλονίκης Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ παρουσίασε συνοπτικά τις επιπτώσεις που θα προκύψουν από τα σχέδια της κυβέρνησης και τις προτάσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Στο Νομό Θεσσαλονίκης προτείνεται η συγχώνευση και κατάργηση 51 σχολείων (31 στη Δευτεροβάθμια και 20 στην Πρωτοβάθμια). Αυτό θα οδηγήσει σε κατάργηση θέσεων εργασίας, σε υπεράριθμα τμήματα με 30 και πλέον μαθητές, σε επιβάρυνση χρόνου, καθώς οι μαθητές από τις απομακρυσμένες περιοχές θα πρέπει να ξοδεύουν καθημερινά 1 και 1,5 ώρα για τις μετακινήσεις τους, αλλά και σε αποδέσμευση οικοπέδων που ήταν χαρακτηρισμένα για σχολική στέγη και παράδοσή τους στους ιδιώτες για εκμετάλλευση.

Στη συνέντευξη, από τη Γραμματεία Εκπαιδευτικών μίλησαν οι Ν. Αγαθαγγέλου, Γ. Νοτάκης, Γ. Δελής, Ν. Διαμαντή και ο Σ. Ζαριανόπουλος από την Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ.

Οπως είπαν, η επικείμενη νέα επιχείρηση συγχώνευσης - κατάργησης σχολικών μονάδων έχει γενικευμένο χαρακτήρα σε όλη τη χώρα και συνδέεται άμεσα με την υλοποίηση του Καλλικρατικού σχολείου της «αγοράς». Η διαδικασία ξεκίνησε μέσα από τη διαβούλευση (4 ημερών), όπου βασικός συνομιλητής της κυβέρνησης είναι οι δήμοι, καθώς η γνώμη τους θα συντελέσει στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης, αφού το σχολείο της αγοράς προοπτικά θα «ανήκει» στους δήμους και τις επιχειρήσεις.

Η κυβέρνηση, την ίδια ώρα που προωθεί τις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων, δεν παίρνει κανένα μέτρο, πολύ περισσότερο δε δεσμεύεται για τις μετακινήσεις των μαθητών σε μεγάλες αποστάσεις και ρίχνει την ευθύνη στους δήμους και στους γονείς. Οπως έκανε, δηλαδή, και με τα τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης τα οποία τελικά έκλεισαν.

Πρόσθεσε πως οι συγχωνεύσεις λειτουργούν ισοπεδωτικά και σαρώνουν προηγούμενα σχολεία που έπαιζαν έναν ιδιαίτερο ρόλο και βοηθούσαν στην κοινωνική ένταξη τμημάτων κοινωνικών ομάδων, μεταναστών, ΡΟΜ, κ.λπ.

Σημειώθηκε πως η λειτουργία της «αυτόνομης» σχολικής μονάδας που οραματίζεται η κυβέρνηση θα συνδέεται ακόμη περισσότερο με την τοπική διοίκηση, γεγονός που θα αποτελεί έναν ακόμα παράγοντα διαφοροποίησης μεταξύ των σχολείων. Θα υπάρχουν σχολεία των πλούσιων και των φτωχών δήμων, και τα δύο όμως θα κυνηγούν χορηγούς για την οικονομική τους επιβίωση, ενώ οι γονείς θα κληθούν να πληρώνουν ακόμα περισσότερα για το «καλό του σχολείου».

Αυτό που χαρακτηρίζει τις συγχωνεύσεις είναι η λογική του σχολείου - επιχείρησης, η λογική της ανταγωνιστικότητας.

Το ολοήμερο σχολείο το οποίο θα μπορεί να υλοποιηθεί καλύτερα σε μεγάλα σχολεία δεν είναι θέμα «κοινωνικής πολιτικής», είναι η γενική δοκιμή για τη γενίκευση του σχολείου των δεξιοτήτων, της διαφοροποίησης, της αγοράς.

Σε ένα τέτοιο σχολείο μπορούν να επεκταθούν οι ελαστικές σχέσεις εργασίας και κυρίως να παρέμβουν πιο αποτελεσματικά οι εταιρείες, οι οποίες θα εκμεταλλευθούν και τη συγκεντρωμένη μαθητική μάζα που αποτελεί καλή πελατεία.

Το σχολείο θα αναδειχθεί σε βασικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης για την τοπική κοινωνία, σε φορέα παροχής διά βίου μάθησης στην οποία εμπλέκονται οι επιχειρήσεις.

Ξεκαθάρισαν ότι το σχολείο για το οποίο παλεύει το ΠΑΜΕ δεν μπορεί να είναι αχανές και απρόσωπο. Είναι ενταγμένο σε έναν κεντρικό σχεδιασμό με επίκεντρο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, έχει παιδαγωγική λογική και κριτήρια, σε αντίθεση με αυτά της Αστικής Παιδαγωγικής.

  • Κινητοποίηση ενάντια στις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων πραγματοποίησαν χθες εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές του Δήμου Βοΐου Κοζάνης (Πεντάλοφο, Τσοτύλι, Νεάπολη, Ασκιο, Σιάτιστα).

ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Εντονες αντιδράσεις για να μην κλείσουν σχολεία

Δεκάδες συγχωνεύσεις και καταργήσεις προβλέπονται για τους τέσσερις νομούς

Από την πρόσφατη κινητοποίηση στα Τρίκαλα των σχολείων Βαλτινού και Μεγαλοχωρίου

Eurokinissi

Από την πρόσφατη κινητοποίηση στα Τρίκαλα των σχολείων Βαλτινού και Μεγαλοχωρίου
Πογκρόμ συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προετοιμάζεται και για τη Θεσσαλία. Και στους τέσσερις νομούς της περιοχής, οι πληροφορίες που κυκλοφορούν για δεκάδες σχολεία που πρόκειται να συγχωνευτούν ή να κλείσουν, έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών. Τις τελευταίες μέρες έγιναν κινητοποιήσεις - από τα σχολεία της Κοιλάδας και της Τσαριτσάνης στη Λάρισα, του Βαλτινού, του Μεγαλοχωρίου και των Μεγάλων Καλυβίων στα Τρίκαλα, του Πλάτανου και των Καναλίων στο Βόλο, της Ιτέας στην Καρδίτσα κ.ά. - οι οποίες δείχνουν ότι αυξάνεται διαρκώς η αγωνιστική αντίθεση στην πολιτική της κυβέρνησης για κατάργηση και συγχώνευση των σχολείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην πόλη της Λάρισας πάνε για κλείσιμο ή για συγχώνευση πάνω από 20 σχολεία και δεκάδες άλλα στις επαρχίες Ελασσόνας, Φαρσάλων, Τυρνάβου και Αγιάς.

Δεκάδες σχολεία απειλούνται και στο Νομό Μαγνησίας τόσο στην πόλη του Βόλου όσο και στις επαρχίες. Ανάμεσά τους, το ΕΠΑΛ Βελεστίνου, το Λύκειο Ευξεινούπολης και άλλα σχολειά στα χωριά Πλάτανος, Μούρεσι, Μακρυράχη, Πορφύρι, Κάπουρνα, Τρίκερι, Αερινό, Περίβλεπτο, Μηλιές, Πουρί κ.ά.

Στα Τρίκαλα πληροφορίες αναφέρουν ότι υπό συγχώνευση είναι σχολειά σε πολλά χωριά του κάμπου, όπως Βαλτινό, Μεγάλα Καλύβια, Μεγαλοχώρι, Ζάρκο, Μεγάρχη, Φήκη, Ρίζωμα, Κεραμίδι, καθώς και ορεινά χωριά.

Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στο Νομό Καρδίτσας.


ΣΚΙΑΘΟΣ
Διώκεται διευθύντρια που αρνήθηκε να συμπτύξει τμήματα

Να σταματήσει άμεσα η δίωξη ζητά η Επιτροπή Εκπαιδευτικών Μαγνησίας του ΠΑΜΕ

Τη διενέργεια Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) εναντίον της γυμνασιάρχη Σκιάθου επειδή, ως όφειλε, αρνήθηκε να συμπτύξει τμήματα της Α' Γυμνασίου, διέταξε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας. Η γυμνασιάρχης, με βάση παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες των νησιών, αρνήθηκε να προχωρήσει στη σύμπτυξη των τμημάτων για να γίνουν τρία με 26-27 μαθητές το καθένα, από τέσσερα που είναι σήμερα. Η απαίτηση για συγχώνευση τμημάτων προβλήθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως «λύση» στο πρόβλημα της έλλειψης φιλολόγου, αντί να προωθηθεί η πραγματική λύση της κάλυψης της κενής θέσης με νέο εκπαιδευτικό.

Σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Εκπαιδευτικών Μαγνησίας του ΠΑΜΕ καταγγέλλει τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την απαράδεκτη και αδικαιολόγητη διενέργεια ΕΔΕ εναντίον της γυμνασιάρχη Σκιάθου, διότι, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «δε «συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις». Επίσης η Επιτροπή καταγγέλλει ότι «η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ξεκίνησε μια ολόκληρη επιχείρηση τρομοκράτησης, στέλνοντας απεσταλμένους στο νησί, που, κατά παράβαση και των κανονισμών, ερευνούσαν το αρχείο για πιστοποιητικά γέννησης και για βεβαιώσεις κηδεμονίας, έγγραφα που αφορούν προσωπικά δεδομένα των μαθητών και που δεν είναι υποχρεωμένη η διεύθυνση του γυμνασίου να έχει ή να επιδεικνύει, εφόσον οι μαθητές εγγράφονται υπηρεσιακά από το δημοτικό στο γυμνάσιο με πιστοποιητικά σπουδών».

Η Επιτροπή Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ εκτιμά ότι η στάση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «αποτελεί "προθέρμανση" των κρατικών κατασταλτικών μηχανισμών απέναντι σ' αυτούς που θα "σηκώσουν το κεφάλι" απέναντι στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, ιδιαίτερα αυτό το χρονικό διάστημα που εφαρμόζεται ο "Καλλικράτης" στην εκπαίδευση, με συγχωνεύσεις - συνενώσεις - καταργήσεις σχολικών μονάδων και τμημάτων».

Καταλήγοντας η Επιτροπή Εκπαιδευτικών καλεί τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές «να ξεσηκωθούν και να εμποδίσουν την εφαρμογή αυτής της πολιτικής. Να απειθαρχήσουν και να διεκδικήσουν ένα αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν 12χρονο σχολείο, την κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην εκπαίδευση και της παραπαιδείας, ένα σχολείο που θα μορφώνει, χωρίς ταξικούς φραγμούς. Καλούμε τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας να σταματήσει τη δίωξη κατά της γυμνασιάρχη Σκιάθου, η οποία αγωνίζεται να προστατέψει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών της».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ