ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Μάρτη 2011
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΝΤΙΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΒΕ
Δίμηνη καμπάνια πολλαπλών στόχων

Η Γραμματεία της ΠΑΣΕΒΕ προσδιόρισε το περιεχόμενο της δίμηνης καμπάνιας που θα υλοποιήσει

Με μια δίμηνη καμπάνια πολλαπλών στόχων σηματοδοτεί τον ένα χρόνο από την ίδρυσή της η Πανελλαδική Αντιμονοπωλιακή Συσπείρωση ΕΒΕ (ΠΑΣΕΒΕ), η Γραμματεία της οποίας, σε πλατιά συνεδρίαση, την περασμένη Κυριακή 20 του Μάρτη, συζήτησε διεξοδικά τα συμπεράσματα και την εμπειρία από τη μέχρι σήμερα δουλειά της και έθεσε τους στόχους πάλης για το επόμενο διάστημα.

Η Γραμματεία της ΠΑΣΕΒΕ επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση για το θέμα: «Διαπιστώθηκε από τις παρεμβάσεις ότι στον ένα χρόνο λειτουργίας της ΠΑΣΕΒΕ έχουν γίνει σημαντικά και μετρήσιμα βήματα. Οι πρωτοβουλίες που πήρε και πρωτοστάτησε, όπως σε ζητήματα της κρίσης, για τον ΟΑΕΕ, τις αυξήσεις στο ΦΠΑ, τα διόδια, τη φορολογία, στα καύσιμα, στις τιμές των ειδών πρώτης ανάγκης κλπ. είχαν σοβαρή απήχηση και μας έφεραν σε επαφή με νέο κόσμο.

Καταλυτικό ρόλο σ' αυτό έπαιξε και το κοινό πλαίσιο δράσης που κατέληξε τον περασμένο Σεπτέμβρη με το ΠΑΜΕ, την ΠΑΣΥ, την ΟΓΕ και το ΜΑΣ.

Οι δυνατότητες που φάνηκαν από την κινητοποίηση της 23ης Φλεβάρη και η επιτυχία που είχε σε όλη την Ελλάδα με συμμετοχή ατόμων που για πρώτη φορά κατέβηκαν με τα πανό της ΠΑΣΕΒΕ, ακόμα και σε περιοχές που οι εμπορικοί σύλλογοι έδρασαν υπονομευτικά, είναι χαρακτηριστικό των διαθέσεων των μικρών ΕΒΕ.

Αποφασίστηκε να ξεκινήσει δίμηνη καμπάνια με πλαίσιο και στόχους:

  • Να γίνουν πλατύτερα γνωστές οι θέσεις μας.
  • Να ενημερωθούν οι αυτοαπασχολούμενοι για τη δράση μας.
  • Να κατοχυρωθούν ο ρόλος και ο χαρακτήρας μας.
  • Να κερδηθούν Σωματεία και Ομοσπονδίες με το πλαίσιο δράσης μας.
  • Να αποσπαστούν δυνάμεις από τον αντίπαλο.
  • Να προσανατολίσουμε τη δουλειά μας στους χιλιάδες εκτός συνδικαλιστικού κινήματος συναδέλφους ώστε να μπουν νέες δυνάμεις στη μάχη.
  • Να κερδηθούν συνειδήσεις και να στρατευτούν στην ουσία της πολιτικής μας, που είναι ο Αντιμονοπωλιακός Αγώνας και το Μέτωπο.
  • Παράλληλα χρειάζεται να δυναμώσουν και να κατοχυρωθούν τα χαρακτηριστικά μας, σαν συσπείρωση.
  • Να υπάρχει ζωντανή σχέση αλληλεπίδρασης Σωματείων και Γραμματειών.
  • Να δημιουργήσουμε Τοπικές Γραμματείες σε όλους τους νομούς της χώρας.
  • Να πετύχουμε σταθερή, μόνιμη λειτουργία με περιεχόμενο και έλεγχο σε όλες τις υπάρχουσες Τοπικές Γραμματείες.
  • Να γίνει σχεδιασμένη παρέμβαση στα σωματεία στις επερχόμενες εκλογοαπολογιστικές συνελεύσεις τους αξιοποιώντας και τα τοπικά ζητήματα.
  • Να παρθούν πρωτοβουλίες με τις άλλες δυνάμεις του Μετώπου.

Στα θέματα που πρέπει να αναδείξουμε στην καμπάνια πέρα από τα γενικά, Ασφαλιστικό και Φορολογικό, είναι οι συγκεκριμένες επεξεργασίες που έχουμε όπως:

  • Ανεργία και Οικοδομή, αξιοποιώντας το πλαίσιο που κατέληξαν οι φορείς της οικοδομής (εργαζόμενοι - αυτοαπασχολούμενοι - μηχανικοί).
  • Η απελευθέρωση των επαγγελμάτων, με βάση την κοινή ανακοίνωση ΠΑΣΕΒΕ, ΠΑΜΕ, ΜΑΣ, ΟΓΕ.
  • Το "Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας", που η εφαρμογή του θα επιδράσει το επόμενο διάστημα καταλυτικά σε χιλιάδες συναδέλφους κυρίως στο χώρο των μικρεμπόρων που απειλούνται με αφανισμό.

Χρειάζεται επίσης να μας απασχολήσει τι γίνεται με τους χιλιάδες συναδέλφους που βίαια προλεταριοποιούνται κλείνοντας τα μαγαζιά τους ή τις επιχειρήσεις τους.

Ενόψει της καμπάνιας, οι Τοπικές Γραμματείες της ΠΑΣΕΒΕ θα συνεδριάσουν για να διαμορφώσουν συγκεκριμένο πλαίσιο δράσης:

  • Τα σωματεία που θα γίνει παρέμβαση και το περιεχόμενο.
  • Την ανάδειξη των τοπικών ζητημάτων.
  • Τις κοινές πρωτοβουλίες που μπορεί να ληφθούν με τις άλλες δυνάμεις του Μετώπου.
  • Την παρέμβαση στις εκλογές των σωματείων».
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Μέτρα για την κερδοφορία των «μεγάλων»

Στα σούπερ μάρκετ δίνει η κυβέρνηση ακόμα και την πώληση του βρεφικού γάλακτος

Με το παραπειστικό επιχείρημα ότι η κερδοσκοπία και η ακρίβεια είναι αποτελέσματα «κρατικών παρεμβάσεων» η κυβέρνηση σπεύδει να ικανοποιήσει και άλλες αξιώσεις των μονοπωλίων, διευκολύνοντας τα σχέδια των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων για ακόμα περισσότερα κέρδη. Σ' αυτό το πλαίσιο και με διακηρύξεις περί «άρσης των διοικητικών και γραφειοκρατικών εμποδίων που επιβαρύνουν το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων», ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση προχωράει σε συνολική αλλαγή του πλαισίου για το λιανεμπόριο. Κάνοντας λόγο για «απλοποίηση και εκσυγχρονισμό» ο Μ. Χρυσοχοΐδης προανήγγειλε χτες:

  • Την κατάργηση των περιθωρίων κέρδους στα οπωροκηπευτικά που, όπως ισχυρίστηκε, «οδηγούν σε αύξηση των τιμών».
  • Την κατάργηση της τυπικής υποχρέωσης των επιχειρήσεων να υποβάλλουν κοστολογικά στοιχεία στο υπουργείο, ως «άδικης».
  • Την επανεξέταση της διάταξης με την οποία ορίζονται υποχρεωτικά ανώτατες τιμές σε μια σειρά προϊόντων που πωλούνται από κυλικεία πλοίων, αεροδρομίων, θεάτρων, σχολείων κλπ.

Ακόμη, στο πλαίσιο του υποτιθέμενου εκσυγχρονισμού, η κυβέρνηση ικανοποιεί την πάγια αξίωση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των πολυεθνικών - μονοπωλίων στο βρεφικό γάλα. Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός, θα επιτραπεί η πώληση γάλακτος πρώτης βρεφικής ηλικίας από τα σούπερ μάρκετ, ενώ μέχρι σήμερα, για αυτονόητους λόγους που σχετίζονται με την ιδιαιτερότητα του προϊόντος, διατίθεται αποκλειστικά από τα φαρμακεία.

Στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα περισσότερο παρά να υλοποιεί τις ανειλημμένες υποχρεώσεις της απέναντι στο μεγάλο κεφάλαιο και στην τρόικα για «απελευθέρωση» της αγοράς και των επαγγελμάτων, προβάλλοντας το εξώφθαλμα κάλπικο και παραπλανητικό επιχείρημα ότι η «απελευθέρωση» και η «προαγωγή του ανταγωνισμού» είναι συνάρτηση της «προστασίας του καταναλωτή».

Κατά τα άλλα, σύμφωνα με το Μ. Χρυσοχοΐδη, η κυβέρνηση εντοπίζει την κερδοσκοπία - «αδικαιολόγητα υψηλές τιμές» κατά τον ίδιο - στα καύσιμα, στα πρατήρια των κλειστών αυτοκινητόδρομων και των εθνικών οδών και εμφανίστηκε να «προειδοποιεί» με επιβολή πλαφόν στις τιμές μέσα στις επόμενες μέρες εάν δε μειωθούν.

ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ
Αυξήθηκε 6,3% το Γενάρη

Ελλειμμα 2,8 δισ. ευρώ από τις κάθε είδους δοσοληψίες με τα άλλα κράτη και αγορές

Με αύξηση που έφτασε στο 6,3% έκλεισε για το μήνα Γενάρη του 2011 το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας και αυτό παρά και τη βύθιση του ΑΕΠ και τη συνεχιζόμενη κατρακύλα των εμπορικών δοσοληψιών με τα άλλα κράτη και τις αγορές. Η αύξηση των εμπορικών ελλειμμάτων αποδίδεται στην εκτίναξη που έχουν εμφανίσει τα κονδύλια για εισαγωγές καυσίμων. Αντίθετα, με ρυθμό πτώσης πάνω από 22% διαμορφώθηκε το γενικό έλλειμμα (ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών), εξέλιξη που έχει να κάνει με τις εισροές κεφαλαίων από τα ταμεία της ΕΕ προς τους ντόπιους κεφαλαιοκράτες για τους οποίους προορίζουν και τα σχετικά κονδύλια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδας που αφορούν στο Γενάρη του 2011:

Ισοζύγιο συναλλαγών: Οι κάθε είδους δοσοληψίες εμφανίζουν έλλειμμα ύψους 2,8 δισ. ευρώ (από 3,6 δισ. ευρώ) με ρυθμό υποχώρησης 22,4% που οφείλεται αποκλειστικά στις μεταβιβάσεις κεφαλαίων από τα ταμεία της ΕΕ προς τους ντόπιους κεφαλαιοκράτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδας, το σχετικό κονδύλι αυξήθηκε περίπου κατά 1 δισ. ευρώ (στο 1 δισ. ευρώ από 39 εκατ. ευρώ πέρυσι).

Εμπορικό ισοζύγιο: Το έλλειμμα διαμορφώνεται στα 3,2 δισ. ευρώ (από 3 δισ. ευρώ το Γενάρη του 2010). Η αξία των εισαγόμενων εμπορευμάτων διαμορφώθηκε στα 4,6 δισ. ευρώ (από 4,1 δισ. ευρώ) με αύξηση 12,2%. Η αξία των εξαγωγών εμφανίζει αύξηση πάνω από 30% και διαμορφώθηκε στα 1,4 δισ. ευρώ (από 1,07 δισ. ευρώ το Γενάρη του 2010).

Εισοδήματα: Το έλλειμμα διαμορφώνεται στα 609 εκατ. ευρώ (από 601 εκατ. ευρώ). Με τη μορφή «τόκων, μερισμάτων και κερδών» πληρώθηκαν σε κεφαλαιοκράτες του εξωτερικού 875 εκατ. ευρώ, έναντι 284 εκατ. ευρώ που ενθυλάκωσε η ντόπια πλουτοκρατία από τις αντίστοιχες «μπίζνες» στα άλλα κράτη.

ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΤΑΧΥΦΑΓΕΙΩΝ
«Πάτησαν» ... φρένο το 2009

Η ανατροπή των οικογενειακών προϋπολογισμών και του τρόπου ιεράρχησης των καθημερινών αναγκών αποτυπώνεται και στην εξέλιξη του κλάδου των αλυσίδων εστιατορίων γρήγορου φαγητού, όπως διαπιστώνει και η σχετική μελέτη της ICAP.

Οπως προκύπτει από την έρευνα την περίοδο 1992-2008 η συνολική αξία της εγχώριας αγοράς του κλάδου παρουσίασε άνοδο με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 15,2%. Αντίθετα, το 2009 παρουσίασε μείωση κατά 4% σε σύγκριση με το 2008, ενώ το 2010 εκτιμάται ότι συνεχίστηκε με ανάλογο ρυθμό η καθοδική πορεία.

Η συγκεκριμένη αγορά - μιλώντας πάντα για αλυσίδες και όχι για μεμονωμένα καταστήματα - διαχωρίζεται στις κατηγορίες: burger, pizza, Snack - sandwich και σουβλάκι. Aναλυτικά, το 2009 το μεγαλύτερο μερίδιο φαίνεται να καρπώθηκε η κατηγορία burger με ποσοστό 37,1%, ακολούθησε η κατηγορία snack - sandwich με 32,1%, η pizza με μερίδιο αγοράς 22,1% και τέλος το σουβλάκι με ποσοστό 5,4%.

Οι συνολικές πωλήσεις 11 αλυσίδων του κλάδου είχαν αύξηση πωλήσεων το 2009 4,9% και το μεικτό κέρδος του αυξήθηκε κατά 15,9%.

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ»
Ψηφίζουν αύριο οι υδραυλικοί

Τη στήριξη των υδραυλικών, μελών του Συνδέσμου Εγκαταστατών Υδραυλικών Αθήνας, διεκδικεί το ψηφοδέλτιο της «Αγωνιστικής Συνεργασίας Υδραυλικών», που βαδίζει με συνέπεια στον αγωνιστικό δρόμο.

Οι εκλογές του Συνδέσμου, για την ανάδειξη νέου Διοικητικού και Εποπτικού Συμβουλίου καθώς και αντιπροσώπων για την ΟΒΥΕ και την ΟΒΣΑ, θα διεξαχθούν αύριο Τετάρτη, 23 του Μάρτη, από τις 7 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα, στα γραφεία του Συνδέσμου Π. Ράλλη 16 και Σαλαμινίας 9 στον Ταύρο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ