ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Μάη 2011
Σελ. /40
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ «ΖΕΝΙΤΗ»
Νεκρός 38χρονος ναύτης

Κόπηκε ο κάβος του καραβιού και του τσάκισε το κεφάλι

Το κρουαζιερόπλοιο «ΖΕΝΙΤΗ» στον Πειραιά
Το κρουαζιερόπλοιο «ΖΕΝΙΤΗ» στον Πειραιά
«Στον τόπο» έμεινε χτες το πρωί, παραμονή της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας των ναυτεργατών, 38χρονος ναύτης από την Ινδονησία, πλήρωμα του πλωτού γκέτο της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, του κρουαζιερόπλοιου «ΖΕΝΙΤΗ» με σημαία Μάλτας. Κατά τη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσης του πλοίου στο λιμάνι της Μυκόνου, με ήπιες καιρικές συνθήκες, κόπηκε ο κάβος του καραβιού και τσάκισε το κεφάλι του ναυτεργάτη.

Πρόκειται για το πλοίο, το οποίο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χρησιμοποίησε ως «πιλότο» για να νομοθετήσει την άρση του καμποτάζ. Δηλαδή, την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης στην κρουαζιέρα, ώστε, για να αυξάνονται τα κέρδη των εφοπλιστών, να ταξιδεύουν ανενόχλητα πλοία τύπου «ZENITH» στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, με ναυτεργάτες θύματα του διεθνούς δουλεμπορίου και εργασιακές συνθήκες κάτεργου, που τινάζουν στον αέρα κάθε έννοια της προστασίας της ζωής, επιβατών και πληρώματος, στη θάλασσα. Τέτοιο «καθεστώς» προετοιμάζεται και για τα ακτοπλοϊκά πλοία, των οποίων τους ναυτεργάτες, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εξακολουθεί να έχει υπό καθεστώς πολιτικής επιστράτευσης, επειδή αρνούνται να μετατραπούν σε «πληρώματα» όπως του «ΖΕΝΙΤΗ».

Στο κρουαζιερόπλοιο «ΖΕΝΙΤΗ» - το οποίο είχε αποπλεύσει από Πειραιά για Μύκονο, Σαντορίνη, Κατάκολο - επέβαιναν 1.448 επιβάτες και 581 ναυτεργάτες πλήρωμα διαφόρων εθνικοτήτων, γεγονός που προκαλεί πρόβλημα στη συνεννόηση. Να σημειωθεί επίσης ότι πέρσι το πλοίο είχε 613 ναυτεργάτες πλήρωμα, ενώ το 2008, είχε 719.

Αποτρόπαιο έγκλημα

«Αποτρόπαιο έγκλημα», χαρακτηρίζουν το χαμό του ναυτεργάτη, τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ), σε δελτίο Τύπου. «Εφοπλιστές, τονίζουν, κεφάλαιο, κυβέρνηση, ΕΕ έχουν επιβάλει καθεστώς σύγχρονης γαλέρας στα πλοία και οδηγούν τους ναυτεργάτες, από το κακό στο χειρότερο».

Τα σωματεία τονίζουν ότι: «Το "ΖΕΝΙΤΗ" παραμένει ανασφάλιστο, με πολυεθνικό πλήρωμα, με γλωσσική βαβέλ και ναυτεργάτες χωρίς κανένα δικαίωμα που κυρίως μπαρκάρουν μέσα από σύγχρονο δουλεμπορικό κύκλωμα. Μοντέλο που θέλουν να το επιβάλουν σε όλες τις κατηγορίες πλοίων», ενώ αποκαλύπτουν και άλλα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία: τους ναυτεργάτες αυτών των πλοίων «τους λεηλατούν και τους "σκοτώνουν" εφοπλιστές - εργατική αριστοκρατία και συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ITF (Διεθνής Ομοσπονδία Μεταφορών) - ETF (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών), των οποίων στήριγμα είναι και η πλειοψηφία της ΠΝΟ που συμμετέχει σε αυτές τις διαδικασίες, καθώς το πρώτο που φροντίζουν (σ.σ. αυτό το "κύκλωμα") είναι οι ναυτεργάτες να μην έχουν συνδικαλιστική οργάνωση και συνδικαλιστική εκπροσώπηση στους τόπους δουλειάς, για να επιβάλλουν τον εργασιακό μεσαίωνα έναντι αμοιβής για τους συμβιβασμένους - εξαγορασμένους στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, Crew Manager και "συνδικαλιστές"».

Καλούν τους ναυτεργάτες να συμμετέχουν σήμερα μαζικά στην απεργία, «να οργανωθούν και να αγωνιστούν ενάντια στην άθλια φιλοεφοπλιστική πολιτική και να ανατρέψουν τις δυνάμεις που την υπηρετούν συνδικαλιστικά και πολιτικά».

ΠΡΟΒΛΗΤΑ II ΤΟΥ ΣΕΜΠΟ
Αποκαλύψεις για επικίνδυνες συνθήκες εργασίας

Νέα στοιχεία για τις επικίνδυνες συνθήκες εργασίας που έχει επιβάλει το κινεζικό μονοπώλιο της COSCO, στην προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, την οποία λυμαίνεται εδώ και ένα χρόνο με τις υπογραφές των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΕΕ, φέρνει στην επιφάνεια το εργατικό «ατύχημα» που έγινε στην προβλήτα την περασμένη Παρασκευή 6 Μάη.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Παρασκευή γλίτωσαν την τελευταία στιγμή δύο χειριστές και ένας 27χρονος εκπαιδευόμενος, όταν συγκρούστηκαν δύο μηχανήματα τύπου ΟΣΜΕ (Οχήματα Στοιβασίας Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων) ύψους 11 μέτρων. Από τη σύγκρουση ο εκπαιδευόμενος, υπέστη κάταγμα στο δεξί ώμο. Σύμφωνα με τις νεότερες πληροφορίες, οι τρεις εργαζόμενοι είχαν προσληφθεί από εργολάβους. Συγκεκριμένα στο χώρο εργάζονται περίπου 300 εργαζόμενοι. Το μεγαλύτερο μέρος από αυτούς είναι επινοικιασμένοι στη θυγατρική της COSCO, την ΣΕΠ, από την εταιρεία «Διακίνηση ΑΕ», θυγατρική της κατασκευαστικής εταιρείας ΕΛΓΕΚΑ, η οποία με τη σειρά της είναι ένας από τους άμεσα ενδιαφερόμενους μαζί με την COSCO για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο.

Η «Διακίνηση ΑΕ», ως εργολάβος, έχει υπεργολάβους. Οι τρεις που επέβαιναν στα ΟΣΜΕ ήταν εργαζόμενοι υπεργολάβων. Αυτό που πλέον έχει εξακριβωθεί είναι ότι οι εργαζόμενοι στους υπεργολάβους δουλεύουν μόνο όταν έχει παραπάνω δουλειά ή για να καλύψουν ρεπό άλλων εργαζομένων. Δηλαδή μπορεί να δουλέψουν μία ή δύο μέρες τη βδομάδα και θα πληρωθούν για τις μέρες που εργάστηκαν.

Το ανατριχιαστικό είναι ότι οι χειριστές των τεράστιων μηχανημάτων είτε έχουν προσληφθεί από υπεργολάβους και τη Διακίνηση ή απευθείας από την ΣΕΠ, όπως επίσης έχει εξακριβωθεί πλήρως, δεν έχουν ούτε τη στοιχειώδη εκπαίδευση. «Μετά από εκπαίδευση λίγων ημερών - όπως αναφέρθηκε από εργαζόμενο - όχι μόνο θεωρούνται έτοιμοι για να χειριστούν τα μηχανήματα, όταν για τους εργαζόμενους του ΟΛΠ απαιτούνταν πολύμηνη εκπαίδευση, αλλά τους αναγκάζουν ο ένας χειριστής να ανταγωνίζεται τον άλλον για το ποιος θα κάνει τις περισσότερες "κινήσεις", ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα έχουν και αύριο μεροκάματο»! Στην εργασία «λάσινγκ», δηλαδή λύσιμο και δέσιμο των εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με εργαζόμενους, δουλεύουν ανασφάλιστοι με 25 ευρώ μεροκάματο!

Μάλιστα, σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων, η διοίκηση της COSCO έδωσε εντολή να μπουν για δουλειά από χτες το βράδυ, προσπαθώντας να εμποδίσει τη συμμετοχή τους στην απεργία. Κάλεσμα στους εργαζόμενους του λιμανιού να συμμετέχουν μαζικά και αποφασιστικά στην απεργία και στην περιφρούρηση, απευθύνουν οι αγωνιστικές παρατάξεις «Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Υπαλλήλων ΟΛΠ» και «Δημοκρατική Ενότητα Λιμενεργατών», τονίζοντας: «Μόνο αγώνες με προοπτική λιμάνια που να αποτελούν κρατική, λαϊκή περιουσία στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών μπορούν να εξασφαλίσουν στους εργαζόμενους ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και να ικανοποιούν τις ανάγκες τους».

«ΝΟΥΝΟΥ»
Τρομοκρατία και επικίνδυνες συνθήκες

Καταγγελία της Εργοστασιακής Επιτροπής

Τη διοίκηση της εταιρείας «ΝΟΥΝΟΥ» («Φρίσλαντ») καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Εργοστασιακή Επιτροπή των εργαζομένων. Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, η εργοδοσία όχι μόνο αρνείται να εφαρμόσει την κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας, αλλά επιπλέον, παρά τις παραβάσεις σε ζητήματα υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας που διαπιστώθηκαν από το ΚΕΠΕΚ Ελευσίνας, εξακολουθεί εδώ και δύο μήνες να μην παίρνει κανένα μέτρο. Είναι ενδεικτικό ότι εργαζόμενοι δουλεύουν σε ληγμένα προϊόντα δίχως προστατευτικά γάντια, ότι εργαζόμενοι σε ψυγεία δεν έχουν τα κατάλληλα μπουφάν, ότι εργαζόμενοι σε εργολάβο δε βρίσκονται στα βιβλία της εταιρείας, με συνέπεια κανείς να μη γνωρίζει αν υπάρχουν ή όχι, σε περίπτωση ατυχήματος.

Επιπλέον, η εργοδοσία επιχειρεί την τρομοκράτηση των εργαζομένων και ιδιαίτερα των μελών της Εργοστασιακής Επιτροπής. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι εργαζόμενοι, ιδιαίτερα οδηγοί, δε ζητάνε καν αναρρωτική άδεια και συνεχίζουν να εργάζονται αν και άρρωστοι. Η Εργοστασιακή Επιτροπή καταγγέλλει, επίσης, πως υπάρχουν «ανεγκέφαλοι τραμπούκοι», οι οποίοι έχουν επιχειρήσει «να εμποδίσουν μέλη της Επιτροπής να τυπώσουν ανακοινώσεις», λέγοντας ακόμη και φράσεις του τύπου «πάρε δρόμο από 'δω, δεν είναι το κόμμα σου» κ.λπ. Η Εργοστασιακή Επιτροπή σημειώνει: «Θα πρέπει να χωνέψουν ότι αυτή η εργοστασιακή επιτροπή δε διαπραγματεύεται, δεν υποχωρεί και θα υπερασπίζεται τα δικαιώματα των εργαζομένων με κάθε κόστος».

Τους έκαναν «tour» στην εκμετάλλευση

«Την ίδια μέρα που πραγματοποιήθηκε εργατικό "ατύχημα" στο λιμάνι του Πειραιά, η ΠΑΣΠ Ναυτιλιακού του Πανεπιστημίου Πειραιά πραγματοποίησε ακριβώς στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων "εκπαιδευτική" εκδρομή». Η παραπάνω καταγγελία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών δε στέκεται στη «σύμπτωση», ούτε στην «κακιά ώρα». Αντίθετα, αναδεικνύει πως οι παρατάξεις ΠΑΣΠ και ΔΑΠ - γνήσια τέκνα των κομμάτων που υποστηρίζουν εφοπλιστές και μεγαλοεπιχειρηματίες - ζητωκραυγάζουν για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού κρύβοντας από τους φοιτητές την πραγματικότητα. Τι είδους εκπαιδευτική εκδρομή ήταν αυτή, αν όχι εκπαίδευση στην εκμετάλλευση και την καταπίεση; Αν όχι να μάθουν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών πώς θα γίνουν «καριερίστες» που θα τσακίζουν εργάτες; Μαύρισμα στις φοιτητικές εκλογές και συστράτευση με το εργατικό - λαϊκό κίνημα. Αυτή είναι η καλύτερη απάντηση στα προκλητικά «tour»...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ