ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Ιούνη 2011
Σελ. /64
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΟ ΕΓΧΩΡΙΟ ΠΡΟΪΟΝ
Κατρακύλα 5,5% στο Α' τρίμηνο

Σε αδιάλειπτη ρότα συρρίκνωσης από το Γενάρη του 2009

Βύθιση σε ποσοστό 5,5% καταγράφει για το Α' τρίμηνο του 2011 το παραγόμενο ΑΕΠ, με το ρυθμό της κατρακύλας να ξεπερνά κατά πολύ κάθε εκτίμηση κυβέρνησης και ιμπεριαλιστικών οργανισμών αλλά και των προηγούμενων υπολογισμών της ίδιας της Στατιστικής Υπηρεσίας.

Είναι απόλυτα φανερό το γεγονός ότι η καπιταλιστική κρίση προσλαμβάνει ολοένα και πιο οξυμένα χαρακτηριστικά. Η κατρακύλα συνεχίζεται αδιάλειπτα από το μήνα Γενάρη του 2009 μέχρι και σήμερα, δηλαδή για περισσότερα από δύο χρόνια, ενώ ζοφερή προδιαγράφεται η μελλοντική του εξέλιξη και από τους ίδιους τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τη Στατιστική Υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ):

Τα δύο τελευταία τρίμηνα (Δ' του 2010 και Α' του 2011) σπάνε κάθε προηγούμενο ρεκόρ, με τους ρυθμούς κατρακύλας να διαμορφώνονται σε 7,4% και 5,5% αντίστοιχα.

Από το Γενάρη του 2009 μέχρι και το τέλος Μάρτη του 2011 η κατρακύλα φτάνει στο 9,2%. Για το 12μηνο του 2011 οι ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί «βλέπουν» την κατρακύλα στο 3,8%.

Τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ διαψεύδουν τόσο την κυβερνητική προπαγάνδα, τάχα ότι η «κρίση ρηχαίνει», αλλά και τα προηγούμενα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που υπολόγιζε την πτώση στο Α' τρίμηνο του 2011 σε 4,7% αντί 5,5% σήμερα.

Την... κατρακύλα συνεχίζουν όλες οι παράμετροι που συνθέτουν την απεικόνιση του παραγόμενου ΑΕΠ. Σε όρους δαπάνης η κατανάλωση των νοικοκυριών (Α' τρίμηνο 2011 - Α' τρίμηνο 2010) υποχωρεί με ρυθμό 8,1%. Ο «ακαθάριστος σχηματισμός παγίου κεφαλαίου» (επενδύσεις) κατρακύλησε 20,9%. Παρά και την καρατόμηση σε μισθούς και μεροκάματα για την ενίσχυση της «ανταγωνιστικότητας» των βιομηχάνων, οι εξαγωγές επίσης καταγράφουν πτώση 2,6%. Η πτώση του ΑΕΠ μετριάζεται από την υποχώρηση (12,8%) της αξίας των εισαγωγών, που όμως και αυτή συνδέεται άμεσα με την καπιταλιστική κρίση.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ - ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
«Απελευθέρωσε» και τα ταξί

Παράδοση ενός ακόμη κλάδου σε μεγαλοεπιχειρηματίες προβλέπει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τα Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης, που υπέγραψε χτες ο υπουργός Υποδομών

Μετά το συντριπτικό χτύπημα που δέχτηκαν οι μικρομεσαίοι και αυτοαπασχολούμενοι φορτηγατζήδες από την κυβέρνηση με την «απελευθέρωση» του επαγγέλματός τους, τώρα ήρθε και η σειρά των αυτοκινητιστών ταξί, καθώς χτες ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, υπέγραψε το σχέδιο απόφασης του Προεδρικού Διατάγματος, στο οποίο προωθούνται ρυθμίσεις που αφορούν στα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης (ΤΑΧΙ, ΑΓΟΡΑΙΑ) σε όλη την Ελλάδα.

Στο σχέδιο της κυβέρνησης περιλαμβάνεται η αδειοδότηση 7θέσιων και 9θέσιων ταξί με διαφοροποιημένο κόμιστρο, ενώ στο εξής εταιρείες οποιασδήποτε μορφής θα μπορούν να αγοράσουν νέες άδειες ταξί. Αίρεται, επίσης, ο περιορισμός που ίσχυε μέχρι σήμερα για δύο άδειες ανά φυσικό πρόσωπο καθώς από 'δώ και στο εξής, φυσικά ή νομικά πρόσωπα θα μπορούν να αποκτούν μέχρι και το 5% του αριθμού των αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και μέχρι το 10% στην υπόλοιπη χώρα.

Το ποσοστιαίο «ταβάνι», σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, υποτίθεται ότι θα αποτρέψει τη δημιουργία μονοπωλίων ή ολιγοπωλίων στο χώρο, ωστόσο και μόνο η είσοδος ανωνύμων εταιρειών στην αγορά των ταξί, διαψεύδει τον παραπάνω ισχυρισμό. Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι με τη σχετική ρύθμιση κάθε κάτοχος μίας ή μισής άδειας, θα μετατραπεί σε στόχο και εύκολη λεία των «μεγάλων» του χώρου. Με αυτήν την έννοια, οι περιβόητες «αντιμονοπωλιακές» ρυθμίσεις που επικαλείται η κυβέρνηση, δεν είναι απλά κενές περιεχομένου, αλλά αποτελούν τη βάση για τη διευκόλυνση της μονοπώλησης της αγοράς.

Το νέο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας καταργεί κάθε «επαγγελματικό ασυμβίβαστο» για την έκδοση ειδικής άδειας οδήγησης ταξί, όπως επίσης και κάθε γεωγραφικό περιορισμό ισχύος της άδειας. Ακόμη, αίρονται οι περιορισμοί και ως προς την αλλαγή έδρας στα ΤΑΞΙ, αφού η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει τους εδαφικούς περιορισμούς στη λειτουργία τους για τις «τουριστικές περιοχές» και για περιοχές που διαθέτουν λιμάνια, αεροδρόμια, σταθμούς τρένων κ.λπ. Πρόκειται για «φωτογραφική διάταξη» που ικανοποιεί αίτημα ξενοδόχων και άλλων επιχειρηματιών στον τουριστικό κλάδο, οι οποίοι επιθυμούν να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν την πελατεία τους κατευθείαν προς και από λιμάνια και αεροδρόμια.

Τέλος, ο λόγος αδειών ανά κάτοικο θα είναι 2,5 ανά 1.000 κατοίκους για την Αθήνα και Ελλάδα 2 ανά 1.000 για την υπόλοιπη Ελλάδα. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει το υπουργείο Υποδομών, για όσες περιοχές προκύψουν παραπάνω άδειες, αυτές θα συνεχίσουν να ισχύουν.

Για ακόμη ένα επάγγελμα η κυβέρνηση έρχεται να ικανοποιήσει τις ορέξεις της ντόπιας και ξένης πλουτοκρατίας, που αναζητά περισσότερο «ζωτικό χώρο» για την τοποθέτηση υπερσυσσωρευμένων κεφαλαίων. Πρόκειται για συνέχεια των σαρωτικών αναδιαρθρώσεων σε κλάδους και τομείς της οικονομίας - της λεγόμενης «απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων» - που σαν στόχο έχουν τη συγκέντρωση των σχετικών δραστηριοτήτων σε μεγάλες επιχειρήσεις, την ίδια στιγμή που προλεταριοποιεί βίαια τους αυτοαπασχολούμενους και μικροεπαγγελματίες του κάθε χώρου, ενώ ταυτόχρονα φέρνει και νέο κύμα ακρίβειας στις αντίστοιχες υπηρεσίες και εμπορεύματα.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΕΣΟΔΑ
Κάθετη πτώση 9,3% στο 5μηνο

Τρανταχτές ...αστοχίες, νέα «ελλείμματα» και μέτρα για το τσάκισμα του λαού

Τρανταχτές χωρίς προηγούμενο «αποκλίσεις» με πτώση πάνω από 9% συγκριτικά με πέρσι καταγράφουν φέτος τα φορολογικά έσοδα, γεγονός που είναι αποτέλεσμα της εγκληματικής αντιλαϊκής πολιτικής που σχεδίασε και εφαρμόζει το μαύρο μέτωπο κυβέρνησης - τρόικας - πλουτοκρατίας.

Η βύθιση του λαού στη φτώχεια, η κάθετη πτώση της λαϊκής κατανάλωσης και των εισοδημάτων, με την ανεργία να θερίζει, η γενικότερη έξαρση της καπιταλιστικής κρίσης έρχονται επιτείνουν τα αδιέξοδα, γεννοβολούν και τα νέα εμφανιζόμενα «ελλείμματα» του κρατικού προϋπολογισμού, στρώνουν το χαλί στη σφοδρή κλιμάκωση, για τα νέα μέτρα, όπως αυτά που ετοιμάζονται να ανακοινώσουν την ερχόμενη βδομάδα. Τα βάσανα του λαού όχι μόνο δεν πιάνουν τόπο, αλλά αντίθετα ανοίγουν ακόμη περισσότερο την όρεξη των μονοπωλίων και του πολιτικού του προσωπικού, που βέβαια δεν κόπτονται ούτε για τα «ελλείμματα» ούτε για τα χρέη παρά μόνο για την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου και με το λαό τσακισμένο.

Σύμφωνα με ανεπίσημες «διαρροές», τα φορολογικά έσοδα για το 6μηνο Γενάρη με Μάη 2011 φτάνουν στα 17,9 δισ. ευρώ με πτώση 9,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010 αντί για αύξηση 8,5% που οι ίδιοι εκτιμούσαν. Η κυβερνητική «διαρροή» έχει να κάνει με την προετοιμασία του κλίματος ενόψει της σύγκλησης του υπουργικού συμβουλίου και της «έγκρισης» του «μεσοπρόθεσμου πλαισίου» για τα μέτρα που θα κλιμακώσουν από φέτος και μέχρι το 2015.

Για το πεντάμηνο Γενάρη με Μάη 2011 οι λεγόμενες «αποκλίσεις» υπολογίζονται σε 3,5 δισ. ευρώ. Ηδη με το νέο «πλαίσιο» φέρνουν μόνο για φέτος πρόσθετα μέτρα ύψους 6,4 δισ. ευρώ, τάχα για να καλύψουν τα «ανοίγματα» και όπως όλα δείχνουν δεν πρόκειται να αρκεστούν ούτε και σε αυτά.

ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ
Ανατιμήσεις 4,9% στο πεντάμηνο

Με νέες ανατιμήσεις πάνω σε όλες τις προηγούμενες φορτώνεται η καθημερινότητα των λαϊκών νοικοκυριών με τον επίσημο πληθωρισμό για το πεντάμηνο Γενάρης - Μάης 2011 Μάη να εμφανίζεται φουσκωμένος σε ποσοστό 4,9%.

Η εξέλιξη συνδέεται τόσο με τους νέους φόρους πάνω στη λαϊκή κατανάλωση όσο και με την τιμολόγηση από το εμποροβιομηχανικό κύκλωμα, έρχεται να ρουφήξει ακόμη περισσότερο λαϊκό εισόδημα για να το μεταφέρει στα κρατικά ταμεία με τη μορφή φόρων, επίσης να τροφοδοτήσει τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών. Η διαδικασία λειτουργεί προσθετικά στην αφαίμαξη λαϊκού εισοδήματος, έρχεται να συμπληρώσει τις περικοπές μισθών, τις συνθήκες μαζικής ανεργίας που διαμορφώνει η πολιτική ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη στατιστική υπηρεσία, οι ανατιμήσεις στο πεντάμηνο φτάνουν στο 4,9% και για το μήνα Μάη στο 3,3%. Στις επιμέρους κατηγορίες (Μάης 2011 - Μάης 2010) καταγράφονται και οι εξής ανατιμήσεις:

  • Στέγαση: 8,7% (ηλεκτρικό, νοίκια, πετρέλαιο θέρμανσης, ύδρευση αποχέτευση).
  • Μεταφορές: 5,9%
  • Αλκοολούχα ποτά - καπνός: 3,3%.
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ
«Παιχνίδια» ενόψει ιδιωτικοποίησης

Στην απορρόφηση της Τbank (πρώην Ασπίς) προχωρά το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (ΤΤ) ενόψει της ιδιωτικοποίησης που από κοινού ετοίμασαν κυβέρνηση και τρόικα. Το ΤΤ πριν από περίπου 1 χρόνο εξαγόρασε (στην πραγματικότητα διέσωσε) την τράπεζα του μεγαλοεπιχειρηματία Ψωμιάδη αποκτώντας το 32,9% των μετοχών με αντίτιμο στα 28,5 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, έγινε προσπάθεια πώλησης της Τbank που όμως δεν απέδωσε. Στη συνέχεια, ενόψει της ιδιωτικοποίησης και για την κάλυψη «κεφαλαιακής επάρκειας» της ΤΒανk επελέγη η «λύση» της απορρόφησης...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ