«Τεκμήριο Ενοχής», είναι ο τίτλος του αμερικάνικου βιογραφικού θρίλερ του 2011, σε σκηνοθεσία του Τόνι Γκόλντγουιν, με την Χίλαρι Σουόνκ, τον Σαμ Ρόκγουελ, την Τζούλιετ Λιούις... Κακό αισθηματικό δράμα φαντασίας το αμερικάνικο φιλμ του Ντάνιελ Μπαρνζ «Beastly» του 2011. Γαλλική αισθηματική κωμωδία του 2011 σε σκηνοθεσία Πιέρ Σαλβαντορί το «Γλυκό Ψέμα» με το συμπαθές - και τίποτα παραπάνω - πρωταγωνιστικό τρίο Οντρέ Τοτού, Σαμί Μπουαζιλά και Ναταλί Μπάγ. Τέλος, σε σκηνοθεσία Μπραντ Λιούις και Τζον Λάσετερ και μεταγλωττισμένη στα ελληνικά η αμερικάνικη κωμωδία κινουμένων σχεδίων 3D«Αυτοκίνητα 2». Με στόχο την κατάκτηση του πρώτου παγκόσμιου Γκραν Πρι στην Ιστορία, δέκα αντίπαλοι, δέκα κορυφαία αγωνιστικά αυτοκίνητα ρίχνονται σε μια απολαυστική περιπέτεια... Σε ό,τι αφορά το κεφάλαιο των επανεκδόσεων, αρχίζουμε με μια αρκετά ενδιαφέρουσα ταινία του Χίτσκοκ από το 1955, «Το Κυνήγι του Κλέφτη» με την Γκρέις Κέλι και τον Κάρι Γκραντ στο ρόλο του κοσμοπολίτη πρώην κλέφτη «Ρόμπι του γάτου» που κατηγορείται ότι ξανάρχισε τις ληστείες και κείνος προσπαθεί να αποδείξει την αθωότητά του και να πιάσει τον κλέφτη επ' αυτοφώρω ... Θυμίζουμε ότι στο ΑΣΤΥ συνεχίζεται - μέχρι τις 13 Ιουλίου - το καλοκαιρινό Ταινιόραμα, με προβολή τριών επιλεγμένων ταινιών καθημερινά με ένα εισιτήριο. Το Σάββατο 25 Ιουνίου προβάλλεται η ταινία του Λουίς Μπουνιουέλ «Los Olvidados» από το 1950, στα πλαίσια της ημερήσιας ρετροσπακτίβας για τον Μπουνιουέλ, ενώ την Κυριακή, 26, προβάλλεται το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ «Ο Κανόνας του Παιχνιδιού» - γυρισμένο λίγους μήνες πριν ξεσπάσει ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος κι όταν ο Φράνκο έχει οριστικά επικρατήσει στην Ισπανία - που γκρεμίζει και την τελευταία ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον... Τέλος, την Τρίτη 28 Ιουνίου στα πλαίσια του Ταινιοράματος θα προβληθεί η τριλογία του Κισλόφσκι το Μπλέ, το Λευκό και το Κόκκινο φιλμ και τα τρία μαζί. Επίσης, συνεχίζεται στο ΤΡΙΑΝΟΝ η προβολή της αριστουργηματικής ταινίας του Αλέκου Αλεξανδράκη «Συνοικία το Ονειρο».
Παίζουν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Φαμπρίτσιο Μπεντιβόλιο, Ζαν Υγκ Ανγκλάντ, Μαρί Γκιλέν, Τζιανκάρλο Τζιανίνι, Μάσιμο Ποπολίτσιο, κ.ά.
Παραγωγή: Ιταλία (1996).
Φιλμ γλυκόπικρο, με λεπτεπίλεπτη κομψότητα στη σκηνοθεσία, το καδράρισμα, τη φωτογραφία, το φωτισμό και τα ανθρώπινα πορτρέτα. Σε ένα παράξενα κλειστό χώρο αποκολλημένο από την πραγματικότητα, σε ένα περιβάλλον γραφικό, στην Νάντη των αρχών της δεκαετίας του '60, διασταυρώνονται, αναμειγνύονται και τέμνονται οι τύχες και τα όνειρα πολλών ανθρώπων, όλοι προς στιγμή ή για πάντα ζουν χωριστά από το μοιραίο έτερο ήμισύ τους, όλοι με ακατάσχετη επιθυμία φυγής από μια ζωή ανιαρή και μια τρελή ανάγκη να ζήσουν τον ποθούμενο μεγάλο έρωτα. Ο Ντεμύ που γνωρίζει να μεταμορφώνει με τη δύναμη της οπτικής του τέχνης το σενάριο μάς προτείνει - με αυτό το πρώτο του φιλμ - ένα είδος δοκιμίου πάνω στην απουσία, την αναμονή και την προσμονή του έρωτα, αλλά παραθέτει και το σύνολο της θεματικής του που θα ξεδιπλωθεί με το χρόνο. Η «Λόλα» μας προϊδεάζει για τη δυνατή πλευρά του Ντεμύ που είναι η μουσική κωμωδία που θα επικαιροποιηθεί λίγα χρόνια αργότερα.
Παίζουν: Ανούκ Αϊμέ, Μαρκ Μισέλ, Αλαν Σκοτ, Ανί Ντιπερού, Ζακ Αρντέν, Κατρίν Λιτζ, κ.ά.
Παραγωγή: Γαλλία (1960).
Παίζουν: Μία Φάροου, Τζον Κασαβέτης, Ρουθ Γκόρντον, κ.ά.
Παραγωγή: ΗΠΑ (1968).
Η επιδίωξη της ουσιαστικής ευτυχίας συνιστά και στην ηθικοπλαστική κωμωδία του Γουέλς κεντρικό θέμα όπως στο «λαϊκιστικό» (populist) έργο του Φρανκ Κάπρα. Η φιγούρα του αστού (άνθρωπος του άστεως) Τζιν ενσαρκώνει το σημερινό απόσταγμα των στοιχείων που συνθέτουν την πεμπτουσία του αμερικάνικου ονείρου. Ο Τζιν, σαν να βγαίνει από ταινία του Κάπρα, προσωποποιεί το αρχέτυπο του καλού Αμερικανού, την επιτομή του αμερικάνικου ήθους, τις αξίες που ανάγονται στην (καλή) Παλιά Δύση και τους κώδικές της, ιδιαίτερα σε κείνους που καθορίζουν πράγματα απλά όπως το σωστό και το λάθος. Προσωποποιεί τον ήρωα που θα δώσει μάχες για τον ηθικό αμερικάνικο τρόπο ζωής, που πολεμά την απάθεια μπροστά στη χειραγώγηση από τις μεγάλες μπίζνες μιας θεσμοθετημένης κοινωνικής κάστας που προσβάλλει τα ιδανικά της ισότητας και των ίσων ευκαιριών, καθώς κι εκείνες τις «μεγάλες μπίζνες» που αποζητούν τη δύναμη για ίδιον όφελος και όχι για το καλό της χώρας. Ο Λίνκολν είχε κάποτε πει: «Οι ρεπουμπλικάνοι (μη μοναρχικοί) είναι υπέρ του ανθρώπου και του δολαρίου, όμως σε περίπτωση σύγκρουσης, ο άνθρωπος πάει πριν το δολάριο». Αυτή είναι η φιλοσοφία του Κάπρα και η σημερινή όψη της, κατά τον Τζον Γουέλς ... Με θετικό πρόσημο τις πολύ καλές ερμηνείες, ο Γουέλς δεν ξεφεύγει από το κλισέ του ανεξάρτητου σινεμά, κρίσεις σε ουδέτερα περιβάλλοντα, πολύ ανθρώπινοι άνθρωποι, θετικιστική ηθική αλλά και από μια έντονα τηλεοπτική αίσθηση.
Παίζουν: Μπεν Αφλεκ, Κέβιν Κόστνερ, Μαρία Μπέλο, Τόμι Λι Τζόουνς, Κρις Κούπερ, κ.ά.
Παραγωγή: ΗΠΑ (2011).
Στο επίκεντρο της ιστορίας, δυο δίδυμες αδελφές που ερμηνεύονται από την ίδια ηθοποιό, την επιβλητική Μπελέν Ρουέδα (θυμίζει το διπλό γυναικείο πρόσωπο της ταινίας «Vertigo» του Χίτσκοκ). Αμφότερες πάσχουν από εκφυλιστική ασθένεια των ματιών που τις οδηγεί στην ολοκληρωτική τύφλωση, κατάσταση στην οποία η ταινία εστιάζει (θυμόμαστε την Οντρεϊ Χέπμπουρν στο «Γάτο με τις 9 ουρές»). Η Τζούλια που αισθάνεται τον θάνατο της δίδυμης αδελφής της Σάρα - κατά την αστυνομία πρόκειται για σαφή περίπτωση αυτοκτονίας - δεν πείθεται για την επίσημη εξήγηση κι έτσι αρχίζει να ερευνά η ίδια τα γεγονότα και τις αιτίες που προκάλεσαν τον θάνατο της αδελφής της. Εμπλέκεται λοιπόν, χωρίς να το περιμένει, στα δίχτυα ενός νοσηρού και ανώμαλου φετιχιστή...
Παίζουν: Μπελέν Ρουέδα, Λούις Χόμαρ, Φρανθέσκο Ορέγια, Πάμπλο Ντερκουί, κ.ά.
Παραγωγή: Ισπανία (2010).