ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Ιούλη 2011
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Γιατί η αστική ενημέρωση δικαιώνει την τρόικα

Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega, στις 24/07/2011, αναφέρθηκε, με δραματικό μάλιστα τόνο, ότι η έκθεση του ΣΕΠΕ αποκάλυψε για πολλοστή συνεχή φορά ότι στον ιδιωτικό τομέα οι μισθοί μειώνονται και οι ελαστικές σχέσεις εργασίας επεκτείνονται.

Θα μπορούσε κάποιος λιγότερο ταξικά υποψιασμένος να αναρωτηθεί αν το Mega έχει φιλεργατικές αναλαμπές κι ευαισθησίες, έστω και κατά καιρούς. Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα την έδωσε το ίδιο το κανάλι, μέσω δημοσιογράφου, η οποία υπογράμμισε, πως δικαιώνονται οι εκτιμήσεις της τρόικας που λένε, ότι στο βαθμό που δεν εφαρμόζονται επιχειρησιακές συμβάσεις, τότε οι μειώσεις μισθών, οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις θα εφαρμόζονται ανεξέλεγκτα και αυτό θα οδηγεί στην αδήλωτη εργασία και την εισφοροδιαφυγή. Μέσα από ένα όργιο παραπληροφόρησης και ιδεολογικοπολιτικής μονομέρειας αποδεικνύεται, από ένα σύντομο ρεπορτάζ, το πόσα πολλά ψέματα μπορεί να λένε για να παραπλανήσουν τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, επί παραδείγματι «τα επώδυνα μέτρα είναι αναγκαία και παίρνονται για τη δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας».

Τίθεται, λοιπόν, το ερώτημα για το ποια δημοσιονομική επίδραση έχει η συμπίεση των μισθών των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, η διευθέτηση του χρόνου εργασίας, η μερική απασχόληση, κ.λπ. Καμία. Οι προπαγανδιστές του αντιλαϊκού έργου της κυβέρνησης ουδέποτε απάντησαν σ' αυτό το ερώτημα, γιατί πρέπει να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Γιατί η συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα δημιουργεί προϋποθέσεις, για να βγει το συμπέρασμα ότι η επιβολή των αντιλαϊκών μέτρων είναι στρατηγικού χαρακτήρα για τα συμφέροντα της αστικής τάξης και ότι το χρέος και τα ελλείμματα αποτελούν άλλοθι, για να γίνουν αποδεκτά από το λαό και όχι για τα δημοσιονομικά.

Προσπαθούν να νομιμοποιήσουν στη συνείδηση της εργατικής τάξης τις επιχειρησιακές συμβάσεις με μειώσεις μισθών, τις βάρβαρες εργασιακές σχέσεις. Προσπαθούν να πείσουν, με διάφορα τεχνάσματα, ότι αν η περιστολή μισθών γίνεται με τη σφραγίδα του νόμου, τότε οι επιπτώσεις είναι μικρότερες. Διερωτόμαστε: Αν το ΣΕΠΕ ήταν ενημερωμένο για το μηνιαίο μισθό των 500 ευρώ και η επιχείρηση είχε προβεί σε όλες τις δέουσες ενέργειες, άραγε θα γέμιζε το στομάχι του εργαζόμενου, θα είχε να πληρώσει το ρεύμα του, να ικανοποιήσει τις υπόλοιπες βασικές ανάγκες του; Αν το ΣΕΠΕ ή άλλη κρατική αρχή ήταν ενήμερη για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας ή τη μερική απασχόληση δε θα υπήρχε επιπλέον φθορά της υγείας των εργαζομένων; Δε θα πλήττονταν ο ατομικός και οικογενειακός προγραμματισμός; Δε θα μειωνόταν το εισόδημα; Δε θα βάθαινε η εκμετάλλευση της εργατικής τάξης; Ετσι αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, ότι το περιεχόμενο της νομιμότητας που υπερασπίζονται με σθένος είναι τα βάθρα της δικτατορίας των μονοπωλίων.

Δεν ανησυχούν για τους εργαζόμενους

Η ανησυχία για την εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων δε συνδέεται με την υπεράσπιση των εργαζομένων, αλλά με την υπεράσπιση της μείωσης των μισθών που αυτές επιβάλλουν.

«Δικαιώθηκε η τρόικα!» είπαν, για την οποία εσχάτως ανακαλύφθηκε, ότι θέλει την πάταξη της εισφοροδιαφυγής. Αλλά ο εμπαιγμός έχει όρια. Τα ίδια τα στοιχεία του ΙΚΑ που παρουσίασε η κυβέρνηση δείχνουν ότι, εξαιτίας των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, των μειώσεων μισθών και της ανεργίας απωλέσθηκαν δισεκατομμύρια ευρώ από τα έσοδα του ΙΚΑ, χωρίς να υπολογίζεται η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών, που επίσης στοίχισε στο ΙΚΑ περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ για τους τελευταίους 6 - 7 μήνες. Η επιχειρούμενη κατάργηση του θεσμού των ΒΑΕ, εκτός των άλλων, θα μειώσει και τα έσοδα των Ασφαλιστικών Ταμείων.

Εδώ αξίζει να λάβει κανείς υπόψη ότι οι υπολογισμοί αφορούν μόνο τις καταγεγραμμένες περιπτώσεις και την επίσημη ανεργία. Στην πραγματικότητα, τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα. Δε συνυπολογίζονται τα δεκάδες δισ. ανείσπρακτων εισφορών κράτους και εργοδοσίας, δε συνυπολογίζονται οι χαριστικές ρυθμίσεις δισεκατομμυρίων προς όφελος της μεγαλοεργοδοσίας.

Η τρόικα γιατί δεν αντιδρά για όλα αυτά, για να προστατέψει τα έσοδα των Ασφαλιστικών Ταμείων, θα ρωτούσε κάποιος ανυποψίαστος. Η απάντηση είναι προφανής: Γιατί κυβέρνηση, κεφάλαιο, τρόικα, ΕΕ ανήκουν στο στρατόπεδο που υπηρετεί τις ανάγκες των μονοπωλίων, τη θωράκιση της ανταγωνιστικότητάς τους, γεγονός που προϋποθέτει τη γενίκευση των εργασιακών σχέσεων, την καταβαράθρωση του εργατικού, λαϊκού εισοδήματος, την κατακόρυφη μείωση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, την παροχή σύνταξης επιπέδου προνοιακού χαρακτήρα. Αυτό θέλει η κυβέρνηση, αυτά θέλει η τρόικα. Αυτά συνομολόγησαν. Αυτά συναποφάσισαν. Ολα τα άλλα είναι εκ του πονηρού.

Οι ανησυχίες κυβέρνησης, τρόικας, ΕΕ, κεφαλαίου και αστικών ΜΜΕ για την καθυστέρηση της εφαρμογής επιχειρησιακών συμβάσεων συνδέεται με την αταλάντευτη αγωνιστική στάση του ΚΚΕ και των ταξικών δυνάμεων μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα. Αυτό ενοχλεί το κεφάλαιο, γιατί δημιουργεί προϋποθέσεις για την αγωνιστική ανάταση του λαού. Στη βάση αυτή, προσπαθούν και τα αστικά ΜΜΕ να παραμορφώσουν την πραγματικότητα και να ξεγελάσουν τους εργαζόμενους.


Κ.Ζ.

Με τα μάτια των Ελλήνων αστών... .

Πρόσφατα το γερμανικό περιοδικό «Spiegel» φιλοξένησε στην ηλεκτρονική του έκδοση ένα ανθολόγιο φωτογραφιών με θέμα την καλπάζουσα φτώχεια των λαϊκών στρωμάτων στην Ελλάδα. Μερικές από τις φωτογραφίες ήταν καταθλιπτικές, από τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα ιδιαίτερα, όπου το ψάξιμο των σκουπιδιών έχει γίνει τρόπος επιβίωσης για απροσδιόριστο, αλλά οπωσδήποτε μεγάλο, αριθμό ανθρώπων. Οι εικόνες δεν είχαν τίποτα να ζηλέψουν από αντίστοιχες σκηνές στην Αφρική ή στην πολλές φορές «διασωθείσα» μέσω «αναδιαρθρώσεων χρέους» Λατινική Αμερική.

Την Παρασκευή 22 Ιούλη, την επαύριο της νέας «θριαμβευτικής διάσωσης» της ελληνικής οικονομίας μέσα από την επέκταση και τον εκβαρβαρισμό - πώς αλλιώς να το πούμε - των χρεών και των πολυποίκιλων δεσμών που υπόσχονται νέα δεινά για το λαό και τους εργαζόμενους, η «Καθημερινή» δημοσίευσε τη δική της εκδοχή για το ποιος υποφέρει στη χώρα. Η δική της κεντρική εικόνα έδειχνε ξένους τουρίστες οι οποίοι «υπέφεραν τρομακτικά» καθώς το «μπλόκο» των ταξί τους υποχρέωνε να διανύσουν εκατό ή διακόσια μέτρα με τα πόδια πριν επιβιβαστούν στα τουριστικά λεωφορεία. Αληθινός Γολγοθάς....

Η αστική τάξη στις δόξες της... Με αλαζονεία αντάξια της Μαρίας Αντουανέτας, βλέπει μόνο όσα θέλει να δει, καταλαβαίνει μόνο όσα αφορούν τα δικά της στενά συμφέροντα. Καλόν ύπνο, λοιπόν ...και προσοχή στο απότομο ξύπνημα!


Γ. Μ.

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ...
Ολοι ψήφισαν τον ίδιο νόμο

Διδακτικές για το λαό και πρόσφορες για συμπεράσματα είναι οι εσωκομματικές «κόντρες», με τις οποίες οι ΠΑΣΟΚοι βουλευτές και υπουργοί προσπαθούν να ελιχθούν απέναντι στη λαϊκή δυσαρέσκεια για την πολιτική τους, όπως αυτή εκφράζεται και στο ζήτημα της απελευθέρωσης των ταξί. Χτες, ο βουλευτής Λακωνίας του ΠΑΣΟΚ Λ. Γρηγοράκος απαίτησε από τον υπουργό Μεταφορών Γ. Ραγκούση να παραιτηθεί, επειδή, όπως είπε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, άλλαξε προς το χειρότερο τα συμφωνηθέντα από το νόμο Ρέππα και οδήγησε τους ταξιτζήδες στο δρόμο.

***

Η απάντηση Ραγκούση είναι αποκαλυπτική της στρατηγικής που ενιαία υπηρετούν κυβέρνηση και ΠΑΣΟΚ, ανεξάρτητα από τις επιμέρους ενστάσεις και γκρίνιες: «Ο κ. Γρηγοράκος ζητά την παραίτηση μέλους της κυβέρνησης που προωθεί την εφαρμογή ενός νόμου που και ο ίδιος ο βουλευτής ψήφισε πριν από τέσσερις μόλις μήνες και σύμφωνα με τον οποίο συντελέστηκε η απελευθέρωση όλων των επαγγελμάτων από τις 2 Ιουλίου», δήλωσε με ανακοίνωσή του ο υπουργός Μεταφορών, ο οποίος, να σημειωθεί ότι, πήρε τα εύσημα και από τον προκάτοχό του στο υπουργείο. Πιο συγκεκριμένα, ο Δ. Ρέππας, σε συνέντευξή του την Κυριακή, διαβεβαίωνε ότι το σύνολο του ΠΔ, που ο ίδιος είχε προωθήσει και εξειδίκευε το ν. 3919/11 για την «απελευθέρωση» των κλειστών επαγγελμάτων, έχει υιοθετηθεί από τον Γ. Ραγκούση, εκτός από το σημείο εκείνο που προέβλεπε πληθυσμιακές αναλογίες για την έκδοση νέων αδειών και πως ο νυν υπουργός κάνει σήμερα «μια άλλη προσέγγιση προς την ίδια κατεύθυνση της απελευθέρωσης της αγοράς».

***

Με άλλα λόγια, Ρέππας, Ραγκούσης, Γρηγοράκος και όλοι οι υπόλοιποι υπουργοί και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ψήφισαν το νόμο της απελευθέρωσης που εφαρμόζεται τώρα και την ίδια ώρα, για να αποπροσανατολίσουν και να εγκλωβίσουν τους αυτοαπασχολούμενους αυτοκινητιστές, κάποιοι από το κυβερνητικό επιτελείο καμώνονται σήμερα πως διαφωνούν στα επιμέρους. Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τη συνδικαλιστική ηγεσία των ταξιτζήδων, που συμφωνεί με την απελευθέρωση και διαφωνεί μόνο με τις πληθυσμιακές αναλογίες, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο στις μεγαλοεταιρείες να μονοπωλήσουν τον κλάδο. Να τους «μετρήσουν» όλους, έναν έναν, οι αυτοκινητιστές που βρίσκονται στους δρόμους και να τους πληρώσουν με το νόμισμα που τους αξίζει: Με την ενίσχυση των Επιτροπών Αγώνα που συσπειρώνονται στην ΠΑΣΕΒΕ, κόντρα στην πολιτική της απελευθέρωσης, η οποία αφανίζει τους μικροϊδιοκτήτες και μεροκαματιάρηδες του κλάδου και από την οποία έχουν να κερδίσουν μόνο οι λίγοι και ισχυροί.


Π.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ