ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 11 Σεπτέμβρη 2011
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΑΞΙ
Αυτοκινητιστές και επιβάτες βορά στους επιχειρηματίες

Αποψη από πρόσφατη κινητοποίηση της ΠΑΣΕΒΕ και των Επιτροπών Αγώνα στα ταξί
Αποψη από πρόσφατη κινητοποίηση της ΠΑΣΕΒΕ και των Επιτροπών Αγώνα στα ταξί
Με το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί η κυβέρνηση παραδίδει βορά στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους τους αυτοκινητιστές των ταξί, αλλά και το επιβατικό κοινό. Το νομοσχέδιο, που εγκρίθηκε «οριστικά» στις αρχές της βδομάδας από το υπουργικό συμβούλιο, περιέχει όλες τις απαιτούμενες ρυθμίσεις που θα επιτρέψει σε διάφορες, ντόπιες και ξένες, εταιρείες να εισβάλουν στο χώρο, αξιοποιώντας μάλιστα κρατικά κονδύλια για να αποκτήσουν νέους στόλους αυτοκινήτων και σταθμούς στάθμευσης.

Με το νομοσχέδιο προβλέπεται ότι:

1) Δικαίωμα μεταφοράς επιβατών θα έχουν μόνο εταιρείες ΑΕ και ΕΠΕ, καταργώντας ουσιαστικά τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους που σήμερα απασχολούνται στον κλάδο.

2) Τις «Αδειες Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ΤΑΞΙ» θα τις χορηγεί το Δημόσιο με παράβολο 15.000-40.000 ευρώ για αυτοκίνητα και 5.000-10.000 ευρώ για μοτοσικλέτες. Οι άδειες θα ανανεώνονται κάθε 3 χρόνια και δεν θα είναι μεταβιβάσιμες.

3) Οσες περισσότερες άδειες αποκτά κάποια εταιρεία, τόσο φτηνότερο θα είναι το παράβολο, ρύθμιση που διευκολύνει τη συγκέντρωση μεγάλου αριθμού αδειών από λίγες εταιρείες.

4) Καθιερώνονται οχήματα ειδικής μίσθωσης μέχρι 9 θέσεις, προς ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος των επιχειρήσεων τουρισμού και των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων που θέλουν να καταλάβουν το τμήμα της δουλειάς που έχει σχέση με τον τουρισμό (αεροδρόμια, λιμάνια, ξενοδοχεία) σε βάρος των αυτοαπασχολούμενων.

5) Τα νέα ΤΑΞΙ και τα οχήματα ειδικής μίσθωσης θα είναι καινούρια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ενώ οι οδηγοί υποχρεούνται να πιστοποιούνται και με σεμινάρια κατάρτισης, που θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αγγλικά ξενοδοχειακού επιπέδου.

6) Οι υπάρχοντες κάτοχοι αδειών ΤΑΞΙ χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ με ποσό έως 100.000 ευρώ ανά άδεια για αγορά νέου οχήματος και την αναβάθμιση του υπάρχοντος.

Είναι ολοφάνερο ότι με την κατάργηση της προσωπικής άδειας, την υποχρεωτική ένταξη σε εταιρείες και τη μετατροπή των σημερινών ιδιοκτητών στην αρχή σε μικρομετόχους και στη συνέχεια σε κακοπληρωμένους εργαζόμενους επιδιώκεται το ξεκαθάρισμα του κλάδου και η ανεμπόδιστη εισβολή των επιχειρηματιών που θέλουν να επενδύσουν στον κλάδο.

Η επιλογή στήριξης του κεφαλαίου και της διευκόλυνσης της κερδοφορίας του προκύπτει και από τη γενναία ενίσχυση των εταιρειών που θα καταλάβουν τον κλάδο μέσα από τους λεγόμενους αναπτυξιακούς νόμους για ανανέωση των αυτοκινήτων, υποδομές κλπ. Ολα τα προηγούμενα χρόνια απέρριπταν κάθε πρόταση για παροχή ανάλογων κίνητρων στους αυτοαπασχολούμενους.

Από την απελευθέρωση, είτε του ΠΑΣΟΚ, είτε της ΝΔ, είτε από μια συγκυβέρνησή τους, δε θα βγουν ωφελημένα ούτε τα λαϊκά στρώματα, γιατί φθηνές και ποιοτικές υπηρεσίες δεν εξασφαλίζονται σε συνθήκες κυριαρχίας των μονοπωλίων και, πολύ περισσότερο, δεν συμβιβάζονται με την κερδοφορία του κεφαλαίου.

Από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου θα υπάρξουν κερδισμένοι και χαμένοι.

ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ θα είναι:

  • Επιχειρήσεις που ήδη δραστηριοποιούνται στο χώρο του Τουρισμού (ξενοδοχειακές, ενοικίασης αυτοκινήτων, αεροπορικές κλπ).
  • Διάφοροι επιχειρηματικοί όμιλοι που έχουν εκφράσει τη επιθυμία να εισβάλουν και σε αυτόν τον κλάδο.
  • Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θα αξιοποιήσουν τους λεγόμενους αναπτυξιακούς νόμους.

ΧΑΜΕΝΟΙ θα είναι:

  • Oι χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες, που θα χάσουν τη θέση εργασίας που έχουν ακριβοπληρώσει και θα οδηγηθούν είτε στην κακοπληρωμένη δουλειά είτε στην ανεργία.
  • Οι χιλιάδες οδηγοί ΤΑΞΙ , που και γι' αυτούς προδιαγράφεται χειροτέρευση των συνθηκών δουλειάς και αμοιβής.
  • Το επιβατικό κοινό που θα ακριβοπληρώσει τις υπηρεσίες ταξί, γιατί παρά την προπαγάνδα περί ανταγωνισμού και πτώσης του κομίστρου, μόλις μονοπωληθεί ο κλάδος θα επιβάλουν πανάκριβες μονοπωλιακές τιμές.

Το πλαίσιο αιτημάτων που στηρίζουν η ΠΑΣΕΒΕ και οι Επιτροπές Αγώνα στα ταξί μέσα σε αυτές τις συνθήκες της ολομέτωπης επίθεσης στους αυτοαπασχολούμενους είναι:

-- Κατάργηση του νόμου της λεγόμενης απελευθέρωσης.

-- Η άδεια ΤΑΞΙ να μείνει προσωπική.

-- Οχι στην παράδοση του κλάδου στο μεγάλο κεφάλαιο.

-- Οχι στην κατάργηση του ενιαίου κομίστρου. Οχι στα επταθέσια και εννιαθέσια χωρίς ταξίμετρο και στην ενοικίαση μετά οδηγού.

Το συμφέρον των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζομένων στη μεταφορά, πάντως, σε κάθε περίπτωση, όπως τονίζει το ΚΚΕ, ταυτίζεται με τη γενικότερη λαϊκή ανάγκη για ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο φορέα συγκοινωνιών, όπου θα εντάσσεται και το ταξί σαν συμπληρωματικό μέσο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις που θα μετατραπούν σε κοινωνική λαϊκή περιουσία και ο συνεταιρισμός των μικροϊδιοκτητών, ενταγμένος σε αυτόν τον φορέα, μπορούν να εξασφαλίσουν σίγουρη εργασία και αξιοπρεπή μισθό σε εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους.

Ο οργανωμένος αγώνας, με πείσμα και αντοχή, λαϊκή αλληλεγγύη και υποστήριξη, είναι μονόδρομος για να παρεμποδίσουμε τα βάρβαρα μέτρα, τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις κυβέρνησης - τρόικας, που παίρνουν ασταμάτητα για να υπηρετήσουν την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα των μεγάλων επιχειρήσεων. Για να είναι ο αγώνας αποτελεσματικός, για να έχει προοπτική, χρειάζεται εκτός από την οργανωμένη συμμετοχή εργατών και αυτοαπασχολούμενων, οι εργαζόμενοι να ξεμπερδεύουν με τις αυταπάτες και τα ιδεολογήματα των κομμάτων της πλουτοκρατίας και της ΕΕ, να φύγουν οριστικά από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και τους συμμάχους τους. Είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφώσουν τη δική τους συμμαχία και να παλέψουν για ριζικές αλλαγές. Μόνο με την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων, με λαϊκή εξουσία και αποδέσμευση από την ΕΕ, έχει ο λαός ελπίδα. Η συμπόρευση με τις προτάσεις του ΚΚΕ και η ισχυροποίησή του είναι προϋπόθεση για να εμποδιστούν τα αντιλαϊκά τους σχέδια, για να γίνει ο λαός ισχυρός.


Μ. Γ.


«ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ» ΣΕΒ
«Νέο» μοντέλο με παλιά «περπατησιά»

Να μη δίνουν λογαριασμό, να τσακίσουν μεροκάματα, συμβάσεις και εργασιακές σχέσεις, να κάνουν τη δουλειά τους με δημόσιο χρήμα, «προτείνουν» οι μεγαλοεπιχειρηματίες

Γρηγοριάδης Κώστας

Η «αναπτυξιακή» πρόταση της πλουτοκρατίας για τα επόμενα 10 χρόνια, με την μελέτη που εκπόνησε η εταιρεία «McKinsey» για λογαριασμό του ΣΕΒ, της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών, αλλά και της ίδιας της κυβέρνησης, όπως φάνηκε στη συνέχεια, δεν πρωτοτυπεί κι ας κάνει λόγο για ένα «νέο μοντέλο ανάπτυξης». Δεν πρωτοτυπεί, επειδή όσα πρεσβεύει αποτελούν αξιώσεις, κρυφές ή φανερές, των μεγαλοεπιχειρηματιών, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αλλά και επειδή οι επιπτώσεις του οδηγούν τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα σε φτώχεια, εξαθλίωση και εκμετάλλευση όμοια με πολύ παλιότερων εποχών. Το «εθνικό μετα-μνημόνιο», όπως το χαρακτήρισε ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δ. Δασκαλόπουλος, ταυτίζει την «ανάπτυξη» με τα υπερκέρδη συγκεκριμένου τμήματος του μεγάλου κεφαλαίου, θέτοντας ως προϋποθέσεις για την επίτευξή της:

  • Την πολύμορφη πριμοδότηση μεγάλων επιχειρήσεων άνω των 250 εργαζομένων.
  • Την αύξηση της αποδοτικότητας των ξένων επενδύσεων (κάποιες από τις οποίες δεν είναι καθόλου «ξένες», αφού πρόκειται για εκπατρισμένα κεφάλαια ελληνικών επιχειρήσεων εν αναμονή).
  • Την εργασία με χαμηλούς μισθούς και την ακύρωση του θεσμού των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, με την αιτιολογία ότι οδηγούν σε αύξηση του κόστους εργασίας.
  • Την κατάργηση των ωραρίων εργασίας και των ειδικοτήτων, με αύξηση της «ευελιξίας».
  • Τη δυνατότητα του κεφαλαίου να μετακινεί επαγγελματικά και γεωγραφικά όσο και όποιο εργατικό δυναμικό θέλει, όποτε το θέλει, με αύξηση της «κινητικότητας».
  • Τη διοχέτευση στην αγορά εργασίας περισσότερων γυναικών και νέων, με αύξηση της μερικής απασχόλησης σε συνδυασμό με λειψά μεροκάματα και δικαιώματα.
  • Το άγριο χτύπημα των αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ, με την αιτιολογία ότι είναι χαμηλή η παραγωγικότητά τους και συμβάλλουν στον «κατακερματισμό» της παραγωγικής δραστηριότητας.
  • Το ξεκλήρισμα των μικρών και μεσαίων αγροτών, καθώς κρίνονται αντιπαραγωγικές οι μικρές και διάσπαρτες καλλιέργειες.

Τα παραπάνω προκύπτουν αβίαστα από την σύνοψη της μελέτης που παρουσιάστηκε την περασμένη βδομάδα, αφού έλαβε τα εύσημα από κυβέρνηση, ΝΔ και τρόικα. Για την υποστήριξή τους υπάρχουν πολλές αναφορές και στοιχεία για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, τις «αδυναμίες» της, τις «παθογένειές» της, ενώ προτείνονται 100 δράσεις και ειδικότερα μέτρα για τους κλάδους που προκρίνονται ως οι πλέον «αναπτυξιακοί» για την επόμενη δεκαετία. Είναι οι κλάδοι που θα αποφέρουν τα μεγαλύτερα κέρδη στους κεφαλαιοκράτες, ανεξάρτητα εάν η ενίσχυσή τους είναι αυτή που χρειάζεται ο τόπος και ο λαός. Το «καρότο» της υπόθεσης είναι ότι το 2021, θα έχει αυξηθεί κατά 49 δισ. ευρώ η ετήσια Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΕΠ πλην τους φόρους) και θα έχουν δημιουργηθεί 500 χιλ. νέες θέσεις εργασίας το 2021, με αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης κατά 3%, αντί για 1,5% που είναι η πρόβλεψη - στόχος. Πλούτος που θα πάει στις τσέπες του κεφαλαίου χάρη σε νέες, κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας, σε μια «ευέλικτη» αγορά εργασίας με έντονη «κινητικότητα» και με εκατοντάδες χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους και αγρότες να ψάχνουν μεροκάματο.

Οι κλάδοι της υπερκερδοφορίας

Οι βασικοί οικονομικοί κλάδοι που το μεγάλο κεφάλαιο κρίνει ότι θα του αποφέρουν σημαντικά κέρδη τα επόμενα 10 χρόνια είναι 5:

  • Τουρισμός.
  • Ενέργεια.
  • Βιομηχανία - μεταποίηση τροφίμων.
  • Αγροτική παραγωγή - γεωργικές καλλιέργειες.
  • Λιανικό και χονδρεμπορικό εμπόριο.

Δίπλα σε αυτούς τους βασικούς τομείς προστίθενται και κάποιοι ακόμη που χαρακτηρίζονται ως «αναδυόμενοι αστέρες» από τους συντάκτες της έκθεσης και είναι:

  • Παραγωγή γενόσημων φαρμάκων.
  • Ιχθυοκαλλιέργειες.
  • Ιατρικός τουρισμός.
  • Φροντίδα για την τρίτη ηλικία και τους χρόνια ασθενείς.
  • Δημιουργία περιφερειακών διαμετακομιστικών κόμβων.
  • Διαχείριση αποβλήτων.
Τα «εμπόδια»

Η αποτίμηση των «εμποδίων στην παραγωγικότητα και την ανάπτυξη στην ελληνική οικονομία» θέτει ουσιαστικά τα βασικά σημεία παρέμβασης, αλλά και τον προσανατολισμό που απαιτεί το μεγάλο κεφάλαιο. Η υπερβολική «ρύθμιση» της... αγοράς, οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ο μεγάλος αριθμός μικρών επιχειρήσεων, η χρήση γης, η λειτουργία της δικαιοσύνης, είναι μερικά... μόνο, από τα «αγκάθια» για τους κεφαλαιοκράτες. «Αγκάθια», που σύμφωνα με τα δικά τους συμφέροντα θα πρέπει να απαλειφθούν, ώστε να διευκολυνθεί ακόμα περισσότερο η συγκέντρωση και συγκεντροποίηση της παραγωγής, στα χέρια όλο και λιγότερων επιχειρήσεων. Είναι ενδεικτικό ότι μερικά από τα κύρια «εμπόδια» που καταγράφονται είναι:

- Κατακερματισμός και μικρό μέγεθος επιχειρήσεων.

- Υπερβολική ρύθμιση αγορών και επαγγελμάτων.

- Περίπλοκες και περιοριστικές διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας.

- Απουσία ολοκληρωμένου και συστηματικού χωροταξικού σχεδιασμού και χρήσεων γης.

- Περίπλοκο και ασταθές φορολογικό πλαίσιο με απουσία κινήτρων για τη δημιουργία κλίμακας.

- Μεγάλος και δαπανηρός δημόσιος τομέας.

- Χαμηλό επίπεδο συμμετοχής νέων και γυναικών στην αγορά εργασίας.

- Μειωμένη ευελιξία (π.χ., μερική απασχόληση) και κινητικότητα εργατικού δυναμικού.

- Δεσμευτικό και μη ευέλικτο πλαίσιο συλλογικών συμβάσεων.

- Απουσία συνεργασίας αγοράς και εκπαίδευσης - ελλιπής στήριξη της καινοτομίας.

- Υπερπληθώρα νόμων (ενίοτε με αντιθέσεις) και ασαφή εφαρμογή τους.

- Αυξημένος όγκος δικαστικών υποθέσεων που οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις.

- Πολλές συναλλαγές και δημιουργία πλούτου εκτός επίσημης οικονομίας.

Η αγορά εργασίας

Η μελέτη «αγωνιά» για τους πολλούς νέους και τις γυναίκες που είναι εκτός εργασίας, επειδή δεν την αποζητούν. Εκτιμά λοιπόν, ότι πρέπει να δουλέψουν περισσότεροι Ελληνες με χειρότερους όρους. Αναφέρει: «Η Ελλάδα δεν εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες που της προσφέρει το εργατικό της δυναμικό. Πρόσφατα υπήρξαν ορισμένες σημαντικές προσαρμογές προς την κατεύθυνση των ευρωπαϊκών προτύπων, αλλά οι εργοδότες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν αντικίνητρα στις προσλήψεις, κυρίως λόγω του δύσκαμπτου νομικού πλαισίου, της επίδρασης των συλλογικών συμβάσεων στην αύξηση του κόστους εργασίας και στη συχνά στρεβλή λειτουργία του θεσμού της διαιτησίας. Επιπλέον, οι απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων δεν βρίσκουν εύκολα εργασία, πρόβλημα που οφείλεται και στο μεγάλο χάσμα ανάμεσα στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τον επιχειρηματικό κόσμο. Εξαιτίας αυτών των στρεβλώσεων, η Ελλάδα έχει τη χαμηλότερη κινητικότητα στην αγορά εργασίας στην Ευρώπη και τη μεγαλύτερη μέση παραμονή σε μία δουλειά απ' όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ. Η κινητικότητα στην αγορά εργασίας είναι ένας κρίσιμος δείκτης που αντικατοπτρίζει την "υγεία" μιας οικονομίας».

Ετσι, η σταθερότητα σε μια δουλειά αντιμετωπίζεται ως «στρέβλωση», όπως και τα μεροκάματα μέσω συλλογικών συμβάσεων, από τους πλουτοκράτες, που δηλώνουν: «Η χώρα χρειάζεται επίσης μία νέα αντίληψη εργασίας»... «η μερική απασχόληση πρέπει να ενθαρρυνθεί ώστε να διευρυνθεί η βάση απασχόλησης και να γίνει πιο ευέλικτη η εργασία. Η κινητικότητα στην αγορά εργασίας είναι σημάδι υγιούς και ισχυρής οικονομίας που δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης και δεν πρέπει να αποθαρρύνεται».

Μικρές επιχειρήσεις, φτωχοί αγρότες

Οι επισημάνσεις της μελέτης δείχνουν ξεκάθαρα ότι τα χιλιάδες «λουκέτα» για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν είναι μια «φυσική» απόρροια της «κρίσης», αλλά αποτέλεσμα μιας μεθοδευμένης πολιτικής, αφού οι κεφαλαιοκράτες κρίνουν ότι «η ελληνική παραγωγικότητα υπολείπεται της ευρωπαϊκής σε όλους τους τομείς. Ενας από τους λόγους είναι η συγκριτική έλλειψη επιχειρήσεων μεγάλου μεγέθους, οι οποίες μεγιστοποιούν την παραγωγικότητα μέσω οικονομιών κλίμακας και φάσματος». Γι' αυτό και «ο επιχειρηματικός κόσμος πρέπει να επιδιώξει τη δημιουργία μεγαλύτερων μονάδων μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων και την υιοθέτηση πιο αποδοτικών μεθόδων παραγωγής». Οι συντάκτες της μελέτης ισχυρίζονται ότι όχι μόνο δεν έχουν τίποτα με τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, αλλά ότι αυτές θα... βοηθηθούν από την επέκταση των μονοπωλίων, πολύ περισσότερο που οι πελάτες- εργαζόμενοι θα εργάζονται με χαμηλά μεροκάματα, ανασφαλείς και χωρίς συμβάσεις. «Ιδανικές» συνθήκες για τον μικρέμπορο της γειτονιάς...

Ανάλογα, στις παρεμβάσεις για την αγροτική παραγωγή, είναι φανερή η κατεύθυνση σε βάρος της ίδιας της ύπαρξης δεκάδων χιλιάδων μικρών αγροτών, καθώς ο στόχος είναι: «Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας μέσω οικονομιών κλίμακας. Αυτό συνεπάγεται τη στροφή προς μεγαλύτερες μονάδες και υψηλότερη παραγωγικότητα μέσω της αναδιανομής της καλλιεργήσιμης γης προς όφελος συγκεκριμένων προϊόντων, τη δυνητική χρήση δημόσιων εκτάσεων για να μεγαλώσει η κλίμακα παραγωγής, την εισαγωγή νέων μεθόδων και κινήτρων για την αύξηση της παραγωγικότητας της γης, και την ίδρυση ενός νέου οργανισμού τυποποίησης και πιστοποίησης για αγροτικά προϊόντα και μεθόδους (περιλαμβανομένης της βιολογικής καλλιέργειας)».

Αντιδραστικές παρεμβάσεις ασυδοσίας του κεφαλαίου

Ολη η «γκάμα» των μνημονίων εμπεριέχεται στο σχέδιο της πλουτοκρατίας. «Φαστ τρακ» αδειοδοτήσεις στον τουρισμό, στην ενέργεια και γενικότερα με πρότυπο τους Ολυμπιακούς Αγώνες, συρρίκνωση του δημόσιου τομέα και αντικατάσταση των αναγκαίων υπηρεσιών από ιδιωτικές εταιρείες, πρόσθετα προνόμια στις επιχειρήσεις, νέα χαράτσια για τους καταναλωτές, ενίσχυση των μονοπωλίων, παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη, με ξεχωριστά τμήματα που θα ασχολούνται αποκλειστικά με μεγάλες επενδύσεις, ακόμη και μια ομάδα διαχείρισης υπό τον πρωθυπουργό στην οποία θα συμμετέχουν ιδιώτες!

Η ίδια λογική επικρατεί στις παρεμβάσεις για τους επιμέρους κλάδους. Στον τουρισμό, για παράδειγμα ζητούνται ενισχύσεις για υποδομές, συνεδριακά κέντρα, 35 νέες μαρίνες, ίδρυση νέων ΠΟΤΑ (περιοχές τουριστικής ανάπτυξης) αναθεώρηση του χωροταξικού σχεδιασμού με άρση «υπερβολικών» περιορισμών. Στη μεταποίηση τροφίμων κρίνεται απαραίτητο να δημιουργηθούν 4-5 εταιρείες επεξεργασίας τυριού. Στο λιανεμπόριο αξιώνεται η επέκταση των μεγάλων αλυσίδων και η συγκέντρωση στον κλάδο του χονδρεμπορίου. Στην ενέργεια, ανάμεσα σε πολλά, σημειώνεται η ανάγκη για «εισαγωγή προοδευτικού και παραμετρικού συστήματος τιμολόγησης ώστε να δοθούν κίνητρα για την εξοικονόμηση ενέργειας», που σημαίνει αυξήσεις στους λογαριασμούς με υπέρογκες χρεώσεις.

Στη μελέτη υπάρχει «ενδιαφέρον» ακόμη και για την τρίτη ηλικία, καθώς κρίνει ότι ένα μεγάλο μέρος από τις τεράστιες δαπάνες για την φροντίδα ηλικιωμένων και ατόμων με χρόνιες παθήσεις, πρέπει να περάσει θεσμοθετημένα σε ιδιωτικές εταιρείες, με αδρή επιδότηση. Προτείνεται μάλιστα οι αναγκαίοι πόροι χρηματοδότησης να προέλθουν «από την μειωμένη δαπάνη των ασφαλιστικών ταμείων», η οποία υποτίθεται ότι θα προκύψει από την βελτίωση της υγείας των ασφαλισμένων που θα δεχτούν την... ιδιαίτερη φροντίδα των εταιρειών. Στον τομέα της υγείας, πίσω από τον «ιατρικό τουρισμό» βρίσκεται μια σοβαρή δέσμη αξιώσεων για περισσότερα προνόμια στα ιδιωτικά νοσοκομεία και άρση των σημερινών περιορισμών, όπως για παράδειγμα η απαγόρευση χειρουργικών επεμβάσεων σε νοσοκομεία με λιγότερες από 60 κλίνες.


Γιώργος ΦΛΩΡΑΤΟΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ