ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Σεπτέμβρη 2011
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να ανατρέψουμε την άθλια κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς

Απο πρόσφατη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ
Απο πρόσφατη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ
Την άθλια κατάσταση που επικρατεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς του λεκανοπεδίου, που έχει μετατρέψει σε μαρτύριο τις μετακινήσεις των εργαζομένων και έχει κάνει δυσβάστακτο το κόστος για την εργατική λαϊκή οικογένεια, καταγγέλλει η Κομματική Οργάνωση Αττικής του ΚΚΕ. Υπογραμμίζοντας ότι ο νόμος που ψήφισε η κυβέρνηση την περασμένη άνοιξη επιβάρυνε την ήδη άσχημη κατάσταση στα μέσα μεταφοράς, η ΚΟ Αττικής καλεί τους εργαζόμενους να οργανώσουν την πάλη τους και καταθέτει τους στόχους και τις διεκδικήσεις που πρέπει να έχει αυτός ο αγώνας.

Στην ανακοίνωσή της η ΚΟ Αττικής σημειώνει:

«Εργαζόμενοι-ες, νέοι-ες, συνταξιούχοι

Το τελευταίο διάστημα βιώνουμε τη ραγδαία χειροτέρευση των συγκοινωνιών, με την κατάργηση γραμμών και τη μείωση δρομολογίων σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ο χρόνος για να πάμε στη δουλειά και να ξαναγυρίσουμε στο σπίτι μας αυξάνεται. Μετά τη μεγάλη αναμονή στις στάσεις και πρόσφατα και στις αποβάθρες των ΗΣΑΠ, η μετακίνηση γίνεται στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλον, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία και το χάσιμο χρόνου. Το άγχος όλων όσοι κατοικούμε ή μετακινούμαστε στην τερατούπολη της Αθήνας έχει αυξηθεί. Το δικαίωμα της λαϊκής οικογένειας να μετακινηθεί, όχι μόνο κοστίζει πανάκριβα, αλλά έχει μετατραπεί και σε μαρτύριο.

Αυτή η κατάσταση δε δημιουργήθηκε από το πουθενά. Ο νόμος που ψήφισε την περασμένη άνοιξη η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τη συναίνεση ΝΔ-ΛΑ.Ο.Σ. και του κόμματος της Μπακογιάννη, επιβάρυνε μια ήδη άσχημη κατάσταση. Η συγχώνευση των γραμμών και η μείωση των δρομολογίων έγινε στο όνομα της μείωσης των δαπανών και στην προοπτική του κέρδους. Παράλληλα, με την πολιτική των μετατάξεων μειώνουν καθημερινά το εργατικό δυναμικό με συνέπεια ούτε το λειψό προγραμματισμένο συγκοινωνιακό έργο να μην μπορεί να υλοποιηθεί.

Από τις 12 Σεπτέμβρη μαζί με τα σχολεία ξεκίνησε το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων. Ενα πρόγραμμα που δεν μπορεί να εξασφαλίσει την ανάγκη μετακίνησης των επιβατών του λεκανοπεδίου. Λεωφορεία και τρόλεϊ λόγω έλλειψης προσωπικού δεν μπορούν να εκτελέσουν στην πράξη τα δρομολόγια που έχουν εκπονηθεί, μόνο στην ΕΘΕΛ υπολείπονται τουλάχιστον 500 βάρδιες για την εξυπηρέτηση των επιβατών. Στον ΗΣΑΠ, μετά τις υποχρεωτικές μετατάξεις 170 εργαζομένων που οι περισσότεροι ήταν επιφορτισμένοι με την ασφάλεια των επιβατών, υπάρχουν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις. Στο ΜΕΤΡΟ από καιρό έχουν απολυθεί 280 εργαζόμενοι.

Αυτή η πολιτική, στον τομέα των συγκοινωνιών σημαίνει για το λαό χειρότερη εξυπηρέτηση, συνεχείς αυξήσεις εισιτηρίων, επισφαλείς μετακινήσεις. Εχουμε κάθε λόγο να θέλουμε να την ανατρέψουμε. Η συγκοινωνία δεν μπορεί να μπαίνει στη λογική της κερδοφορίας, είναι κοινωνικό αγαθό και γι' αυτό πρέπει να επιδοτείται εξ ολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό.

ΤΩΡΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΠΑΛΗΣ ΓΙΑ:
  • Ενιαίο κρατικό φορέα αστικών συγκοινωνιών που να αποτελεί λαϊκή περιουσία και να υπηρετεί τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων.
  • Μείωση της τιμής του εισιτηρίου και δωρεάν μετακίνηση 5-8 το πρωί.
  • Δωρεάν μετακίνηση όλη την ημέρα για ανέργους, άτομα με ειδικές ανάγκες, μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές.
  • Να σταματήσουν οι μετατάξεις, άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για να καλύπτουν τις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου. Αμεση επαναπρόσληψη των 280 απολυμένων του ΜΕΤΡΟ.
  • Να καταργηθούν τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ Αττικής που έχουν διπλάσια και τριπλάσια τιμή στα εισιτήρια από την ΕΘΕΛ, π.χ. δρομολόγιο Αθήνα - Σαρωνίδα με την ΕΘΕΛ το εισιτήριο είναι 1,60, με το ΚΤΕΛ (ιδιοκτήτη) το εισιτήριο είναι 3,70. Αθήνα-Λαύριο 4,90 και Αθήνα - Μαραθώνα 3,70. Επομένως είναι ανάγκη να καταργηθούν και να καλύπτονται από τις δημόσιες συγκοινωνίες.
  • Ανάπτυξη των δρομολογίων σε όλη την Αττική και επανασχεδιασμός συνδυασμένων όλων των μέσων μεταφοράς (ΜΕΤΡΟ - ΗΣΑΠ - λεωφορεία - τρόλεϊ - τραμ) που να εξυπηρετεί τις συνολικές ανάγκες μετακίνησης του λαού».
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ - ΑΚΤΙΟΥ
Σε επίσχεση για τα δεδουλευμένα από χτες

Αποφάσισαν τη συγκρότηση εργοταξιακού σωματείου

Το δρόμο του οργανωμένου αγώνα, της συλλογικής πάλης ενάντια στην απλήρωτη εργασία, ακολουθούν οι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο κατασκευής της παρα-Ιόνιας οδού στη Βόνιτσα, την ευθύνη κατασκευής του οποίου έχει η ΑΕΓΕΚ και χτες προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας, αλλά και στη συγκρότηση εργοταξιακού σωματείου.

Οι εργαζόμενοι που παραμένουν εδώ και 5 μήνες απλήρωτοι προχώρησαν σε αγωνιστικές μορφές διεκδίκησης με τη στήριξη του Εργατικού Κέντρου Λευκάδας - Βόνιτσας. Κόντρα στο άγρυπνο μάτι της εργοδοσίας και το κλίμα τρομοκράτησης και εκφοβισμού, δεκάδες εργαζόμενοι, παίρνοντας κουράγιο από τις ταξικές δυνάμεις, αποφάσισαν χτες το πρωί επίσχεση εργασίας, παρακινώντας και τους υπόλοιπους συναδέλφους του εργοταξίου να συμμετάσχουν μαζικά στον αγώνα για την καταβολή των δεδουλευμένων και συμφώνησαν να προχωρήσουν και στη συγκρότηση εργοταξιακού σωματείου, αφού πέρα από την απλήρωτη εργασία, υπάρχει και η εντατικοποίηση της δουλειάς.

Οι εργαζόμενοι - σύμφωνα με καταγγελίες - δουλεύουν πάνω από 10 ώρες, αφού με τις πλάτες της κυβέρνησης η εργοδοσία πήρε άδεια για 9ωρη απασχόληση. Επιπλέον, υποχρεώνει τους εργαζόμενους για πρόσθετη δουλειά μιας ακόμη ώρας και τους κρατά μισή ώρα και από το διάλειμμα. Στις συνθήκες «γαλέρας» που επικρατούν και στα υπόλοιπα εργοτάξια του οδικού άξονα Αμβρακίας - Ακτίου οι εργαζόμενοι σηκώνουν κεφάλι. Με συμπαραστάτη τις ταξικές δυνάμεις, το ΠΑΜΕ που πραγματοποίησε περιοδείες, συζήτησε, έδωσε διέξοδο και προοπτική, «σπάνε» το φόβο και την τρομοκρατία, παλεύουν για το μόχθο και τον ιδρώτα τους, για ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς.

Απλήρωτοι και στην Γ' Αρχαιολογική Εφορεία

Συνεχίζουν από την προηγούμενη Τρίτη την επίσχεση εργασίας οι εργαζόμενοι, οι εργατοτεχνίτες και οι αρχαιολόγοι που εργάζονται στην Γ' Εφορεία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, απαιτώντας την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων δύο μηνών. Στη διάρκεια της χτεσινής τους κινητοποίησης πραγματοποίησαν συνάντηση με την αναπληρώτρια προϊσταμένη της Γ' Εφορείας και της έθεσαν το ζήτημα της άμεσης καταβολής των δεδουλευμένων.

Η απάντηση που πήραν - όπως οι ίδιοι κατήγγειλαν αμέσως μετά - ήταν κυριολεκτικά προκλητική, αφού η προϊσταμένη επανέλαβε όλη την κυβερνητική προπαγάνδα. Τους είπε πως δεν μπορεί να υπάρξει σαφής δέσμευση για το πότε θα πληρωθούν, αφού το κράτος βρίσκεται σε κατάσταση χρεοκοπίας και όλοι πρέπει να βοηθήσουμε για να σωθεί, ενώ τους κάλεσε να λειτουργήσουν σαν μια οικογένεια! Οι εργαζόμενοι, αμέσως μετά τη συνάντηση, και σε γενική συνέλευση που πραγματοποίησαν, αποφάσισαν να συνεχίσουν την επίσχεση εργασίας. Από την πρώτη στιγμή στο πλευρό των εργαζομένων βρίσκεται το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας.

ΟΤΕ
Αντεργατικές αξιώσεις με τη στήριξη της πλειοψηφίας

Τους αντεργατικούς σχεδιασμούς της εργοδοσίας στον ΟΤΕ και τη στήριξη που προσφέρει σε αυτούς η πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ) στη διοίκηση της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στην επιχείρηση (ΟΜΕ), καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΕΣΚ.

Η εργοδοσία, επισημαίνει, σε πλήρη σύμπλευση με την κυβερνητική πολιτική και αξιοποιώντας τα νομοθετικά όπλα που της προσφέρει, επιδιώκει τη μείωση του μισθολογικού κόστους κατά 40% μέσα σε μια τετραετία. Στο πλαίσιο αυτό απαιτεί κατάργηση της μονιμότητας και των όρων απόλυσης, κατάργηση των εννέα μισθών εφάπαξ, κατάργηση χρονοεπιδομάτων και μισθολογικής ωρίμανσης, μείωση χρόνου με ανάλογη μείωση αποδοχών ή αλλιώς ένα είδος «εργασιακής εφεδρείας» με 50% του μισθού και 4ήμερη εργασία (εκ περιτροπής). Στις εργοδοτικές αξιώσεις η πλειοψηφία της ΟΜΕ καλλιεργεί τη λογική «προκειμένου να τα χάσουμε όλα ας κάνουμε κάποιες παραχωρήσεις». Η στήριξη που προσφέρει αποδεικνύεται και από το ότι απορρίπτουν την πρόταση των ταξικών δυνάμεων για την οργάνωση των εργαζομένων συνολικά στον Ομιλο, για ενιαία ΣΣΕ, κανονισμό προσωπικού, εργασιακές σχέσεις και αμοιβές.

Η ΕΣΚ καλεί τους εργαζόμενους σε οργάνωση του αγώνα. Συνελεύσεις σε κάθε χώρο δουλειάς, σωματειακές επιτροπές και επιτροπές αγώνα παντού, αλλαγή των συσχετισμών σε βάρος των δυνάμεων του συμβιβασμού. Δυνάμωμα των ταξικών δυνάμεων. Διεκδίκηση αιτημάτων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΥΠΟΥ - ΧΑΡΤΟΥ
Στη μάχη για την επιτυχία των στάσεων εργασίας

Στην τελική ευθεία της προετοιμασίας για την επιτυχία των τρίωρων στάσεων εργασίας στις 22 Σεπτέμβρη (στην αρχή της πρωινής και της απογευματινής βάρδιας), μπαίνουν οι δυνάμεις της ταξικής Ομοσπονδίας Τύπου και Χάρτου. Οι στάσεις εργασίας, εντάσσονται στη μάχη για την υπογραφή ικανοποιητικών κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, η οποία κορυφώνεται στις 11 Οκτώβρη με την 24ωρη απεργία που έχει κηρύξει η Ομοσπονδία σε όλο τον κλάδο.

Σε αυτό το πλαίσιο, τούτες τις μέρες γίνεται σειρά περιοδειών και συζητήσεων με εργαζομένους του κλάδου, προκειμένου να πάρουν μαζικά μέρος στην απεργία. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Γ. Τόλης, θα βρίσκεται σήμερα στη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας όπου θα περιοδεύσει σε εργοστάσια της εκτυπωτικής βιομηχανίας και της χαρτοβιομηχανίας, ενώ το μεσημέρι θα παραστεί σε σύσκεψη σωματείων και σωματειακών επιτροπών του κλάδου της περιοχής. Επίσης, σήμερα, τα μέλη της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ, Γ. Πέρρος και Γ. Σκιαδιώτης θα περιοδεύσουν σε χώρους της εκτυπωτικής βιομηχανίας και των γραφικών τεχνών στη Δυτική Αττική και στα Μεσόγεια (Κορωπί - Παιανία - Λαύριο).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ