Phasma |
Οπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, ναι μεν «με τη γνωμοδότηση αυτή, δίνεται ένα τέλος στην ανακολουθία που παρατηρούνταν μεταξύ των προκηρύξεων του ΥΠΠΟΤ και αυτών του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στο ΥΠΠΟΤ, για την εκτέλεση έργων που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ», αλλά: «Μολονότι αποκτούμε πάλι (προσωρινά και αποσπασματικά) το δικαίωμα στην εργασία μέσω των χρηματοδοτούμενων έργων από ευρωπαϊκά κονδύλια, είναι προφανές ότι δεν δίνεται οριστική και γενική λύση στο πρόβλημα. Δυστυχώς, στην καλύτερη περίπτωση διατηρείται η εργασιακή ομηρία των έκτακτων αρχαιολόγων που καλύπτουν τα οργανικά κενά της υπηρεσίας, ενώ σε πολλές περισσότερες περιπτώσεις οι όμηροι έχουν ήδη εξοντωθεί, έχουν διωχθεί από το χώρο του πολιτισμού που δεν τους πρόσφερε τίποτα περισσότερο από ανεργία και απαξίωση».
Ετσι, ο σύλλογος «θα συνεχίσει τον αγώνα του για ολοκληρωτική κατάργηση του παράλογου περιορισμού του 24μήνου, αλλά και για τη διασφάλιση σταθερής και μόνιμης εργασίας για όλους τους εργαζόμενους».
Θυμίζουμε ότι για το θέμα έχει πάρει θέση και η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία - Δυνάμεις του ΠΑΜΕ στους έκτακτους (βλ. χτεσινό «Ρ»): «Η εξέλιξη αυτή που προήλθε κατόπιν μακροχρόνιων αγώνων και πιέσεων των εργαζομένων είναι μεν θετική, αλλά λύνει προσωρινά και μόνο το δικαίωμά μας στην εργασία, αφού ουσιαστικά η απαγόρευση του 24μηνου δεν καταργήθηκε ολοκληρωτικά και οριστικά. Η ανασφάλεια και η εργασιακή μας ομηρία παρατείνονται και απάντησή μας είναι ακόμα πιο δυναμικοί και μαζικοί αγώνες για μόνιμη κα σταθερή δουλειά».
Επιπλέον, να σημειωθεί ότι η «στοχοπροσήλωση» στα έργα του ΕΣΠΑ, ακόμη και με τον παραπάνω τρόπο, δείχνει ακριβώς τη συνέπεια με την οποία το αστικό κράτος - ανεξαρτήτως κυβερνήσεων - συναποφασίζει, συγχρηματοδοτεί και θέτει ως πρώτες προτεραιότητές του και στον πολιτισμό, τα έργα που εντάσσονται στα «πακέτα» της ΕΕ, τα οποία αποφασίζονται με γνώμονα και κριτήριο τις ανάγκες του κεφαλαίου και όχι του λαού. Στην περίπτωση της πολιτιστικής κληρονομιάς ισχύει το ίδιο με την επιλογή των μνημείων και των αρχαιολογικών χώρων να γίνεται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια (επισκεψιμότητα - εισιτήρια κ.λπ.) και για την εξυπηρέτηση του κεφαλαίου στον τουρισμό.
Οι «Carousel» εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το χειμώνα του 2000 και από τότε έχουν συνεχή παρουσία στην ελληνική μουσική. Το ρεπερτόριό τους έχει σαν άξονα τη Βόρεια Μεσόγειο και τους λαούς της, επεκτείνεται όμως και σε κόσμους όπου η μουσική γλώσσα συγγενεύει με αυτά τα ακούσματα. Παίζουν: Μαριαλένα Σπίνουλα (τραγούδι, κρουστά), Φαίνη Νούσια (τραγούδι, κρουστά), Μάκης Παπαγαβριήλ (τραγούδι, κρουστά, κιθάρα, μαντολίνο), Γιάννης Αλυγιζάκης (κιθάρα, μαντολίνο), Γιάννης Γεωργαντέλης (ακορντεόν, κιθάρα), Νίκος Ψαριανός (τραγούδι, κοντραμπάσο). Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ.
Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Οδυσσέα Ελύτη, πραγματοποιείται στο ίδρυμα Θεοχαράκη η έκθεση «Ο κόσμος του Οδυσσέα Ελύτη: Ποίηση και ζωγραφική». Στην έκθεση, που θα λειτουργεί για δύο μήνες (22/9 - 27/11) παρουσιάζεται τo σύνολο των ζωγραφικών έργων του ποιητή: ευφάνταστα κολάζ, τέμπερες και υδατογραφίες μικρών διαστάσεων, καθώς και χειρόγραφα και βιβλία του, μαζί με δημοσιευμένες και ανέκδοτες φωτογραφίες του. Επίσης, σημαντικά έργα κορυφαίων δημιουργών, για το έργο των οποίων ο Ελύτης είχε δημοσιεύσει αισθητικά δοκίμια ή ανέπτυξε φιλικές σχέσεις. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται έργα των Π. Ζωγράφου, Ανρί Ματίς, Θεόφιλου, Κ. Παρθένη, Π. Πικάσο, Ν. Χατζηκυριάκου - Γκίκα, Ν. Εγγονόπουλου, Χρ. Καπράλου, Ν. Νικολάου, Ορ. Κανέλλη, Γ. Τσαρούχη, Γ. Μόραλη κ.ά. Ακόμη, παρουσιάζονται έργα σύγχρονων εικαστικών καλλιτεχνών που εμπνέονται από την ποίησή του.
Η έκθεση πραγματοποιείται με τη συμπαράσταση της ποιήτριας Ιουλίτας Ηλιοπούλου και σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Βασισμένο σε λαϊκές διηγήσεις και δημοτικά τραγούδια από όλο τον ελλαδικό χώρο είναι το σύνθετο μουσικοθεατρικό έργο «Παραμυθιών παραμυθία», που παρουσιάζεται στις 25/9 (8.30μμ), στο θέατρο «Δόρα Στράτου» από τον Ομιλο Ελληνικών Τεχνών και το οποίο αναπλάθει δημιουργικά την παράδοση του λαϊκού λόγου. Στη συνέχεια το κοινό μαζί με τους ηθοποιούς και τους τραγουδιστές χορεύει με τις αντίστοιχες ορχήστρες τραγούδια στεριανά, μικρασιάτικα, νησιώτικα, κρητικά κ.ά.
Στη συναυλία συμμετέχουν ο Λάκης Χαλκιάς, οι ηθοποιοί Φραντζέσκα Αλεξάνδρου, Γιώργος Καπετανάκος και Μαρία Βλάχου, μεγάλη δημοτική ορχήστρα, 20μελής ομάδα ηθοποιών-τραγουδιστών και το συγκρότημα «Μεσόγειος». Κείμενα, επιμέλεια, γενική διεύθυνση: Τάσος Φωτόπουλος.