ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 7 Δεκέμβρη 2011
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να προσληφθούν μόνιμοι αρχαιολόγοι

Αμεσες προσλήψεις μόνιμου επιστημονικού προσωπικού με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα απαιτούν από τον υπουργό Πολιτισμού - Τουρισμού οι βουλευτές του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, Γιάννης Ζιώγας, Κώστας Καζάκος και Γιάννης Πρωτούλης, σε Ερώτησή τους με αφορμή τις αγγελίες για πρόσληψη αρχαιολόγων με «μπλοκάκι» για έργα της ΔΕΗ.

Οι βουλευτές αναφέρουν ότι η ανώνυμη εταιρεία ΔΕΗ, στο πλαίσιο των έργων της στους οικισμούς Ανάργυροι ΙΧ και Χ στο δυτικό μέτωπο (Τομέας Ε1) του ορυχείου Πεδίου Αμυνταίου στη Φλώρινα, «προσλαμβάνει αρχαιολόγους μέσω αγγελίας, με τη συναίνεση της τοπικής ΚΘ' Εφορείας Αρχαιοτήτων. Οι αρχαιολόγοι προσλαμβάνονται προκειμένου να εργαστούν σε σωστικές ανασκαφές, αφ' ενός με αποδοχές κατώτερες της Συλλογικής Σύμβασης του κλάδου των αρχαιολόγων, αφ' ετέρου με έκδοση δελτίου παροχής υπηρεσιών».

Επισημαίνουν ότι «ο συγκεκριμένος τρόπος πρόσληψης έκτακτων αρχαιολόγων αντιβαίνει σε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (493/2006), στην οποία ρητά εξαιρούνται οι αρχαιολόγοι από τη δυνατότητα σύναψης σύμβασης έργου, ενώ το αίτημα για εργασία με έκδοση Δελτίου Παροχής Υπηρεσιών αποτελεί παράβαση του Αστικού Κώδικα, όπου στο άρθρο 648 δίδεται η έννοια της Σύμβασης Εργασίας και στο άρθρο 681 η έννοια της Σύμβασης Εργου».

Σημειώνουν ότι «η κυβερνητική πολιτική "κάνει πλάτες" στις εργασιακές αυθαιρεσίες και τις απαιτήσεις των εργολάβων και ανάδοχων εταιρειών σε έργα. Ολα αυτά αποτελούν τη συνέχεια των μνημονίων συνεργασίας του υπουργείου Πολιτισμού με άλλα υπουργεία και ιδιώτες κατασκευαστές, που στο όνομα της "επιτάχυνσης" και "διευκόλυνσης" της αρχαιολογικής έρευνας στα έργα, καταπατά εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων του και απαξιώνει το ίδιο το πολιτιστικό προϊόν μπροστά στις απαιτήσεις εργολάβων και εταιρειών».

Υπογραμμίζουν ότι «οι έκτακτοι αρχαιολόγοι δεν είναι ελεύθεροι επαγγελματίες» και ότι «το προϊόν της εργασίας τους συνιστά δημόσια περιουσία, που το ίδιο το κράτος οφείλει να προστατεύει και να διαφυλάττει, σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο».

Ρωτούν τον υπουργό ποια μέτρα θα λάβει για να διασφαλιστούν τα εργασιακά δικαιώματα των αρχαιολόγων και να σταματήσει άμεσα η πρόσληψή τους με σύμβαση έργου και «μπλοκάκι», για να γίνουν προσλήψεις, από το ΥΠΠΟΤ, μόνιμου επιστημονικού προσωπικού με πλήρη μισθολογικά, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και τι μέτρα θα λάβει για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

«ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ» ΥΠΠΟΤ
Πλήρης αντιστροφή της πραγματικότητας

Το «μαύρο» «άσπρο» προσπάθησε να παρουσιάσει στον τομέα του ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κατά τη συζήτηση στη Βουλή για τον προϋπολογισμό

Κυνική πρόκληση προς τους σκληρά εργαζόμενους επιστήμονες, εργατοτεχνίτες, όλους τους εργαζόμενους της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, αλλά και τους ανθρώπους που παλεύουν να δημιουργήσουν καλλιτεχνικό έργο σήμερα, αποτελεί η ομιλία του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, Π. Γερουλάνου, χτες στη βουλή, κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό.

Μόλις μία μέρα μετά τη συνέντευξη Τύπου του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων για τη συνειδητή «αποψίλωση» της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας από το κράτος και με εργαλείο την «εφεδρεία», καθώς και για τα επικίνδυνα αποτελέσματα που θα έχει αυτή η διαδικασία για την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, ο υπουργός, σα να μη συμβαίνει τίποτα, έκανε λόγο για... «επένδυση στην ποιότητα», «αξιοποίηση όσων έχουμε με τον καλύτερο τρόπο», «ανάδειξη νέων συγκριτικών πλεονεκτημάτων για τη χώρα μας»!

Και επειδή δεν μπορούσε να βρει και κάτι που να τεκμηριώνει όλα αυτά, «επιστράτευσε», για πολλοστή φορά, τα αρχαιολογικά έργα του ΕΣΠΑ, «ξεχνώντας» φυσικά να πει ότι: 1) Ουσιαστικά είναι και τα μόνα που «κουτσο»γίνονται αυτή τη στιγμή στο ΥΠΠΟΤ, αφού ο κρατικός προϋπολογισμός για τον Πολιτισμό εξακολουθεί να αποτελεί «ανέκδοτο». 2) Οτι ακόμη και στα έργα ΕΣΠΑ η απληρωσιά των εργαζομένων είναι «καθεστώς». 3) Οτι ακόμη και αυτά τα έργα γίνονται από εκτάκτους-εργασιακούς «ομήρους» και από μονίμους-«λάστιχο» εργαζόμενους λόγω τραγικών ελλείψεων. 4) Οτι ακόμη και αυτά τα έργα κινδυνεύουν να σταματήσουν λόγω της «εφεδρείας» που θα εκδιώξει ακόμη περισσότερο και χρήσιμο κόσμο από την Υπηρεσία.

Εφτασε στο σημείο να χρησιμοποιήσει προπαγανδιστικά και φορείς όπως η Λυρική Σκηνή για να πει ότι οι κρατικοί πολιτιστικοί φορείς ...«ξαναβρίσκουν το βηματισμό τους», προσπερνώντας τις εκατοντάδες απολύσεις και τη συνεχιζόμενη συρρίκνωση του προσωπικού της ΕΛΣ, τις μεγάλες περικοπές σε μισθούς και προϋπολογισμό για καλλιτεχνικό έργο, το κλείσιμο της δεύτερης σκηνής («Ακροπόλ»).

Αναφέρθηκε και στις κρατικές σκηνές, λέγοντας ότι είχαν «μείωση κατά 30% των δαπανών και παράλληλη αύξηση 30% των εσόδων τους». Την ίδια στιγμή, το Κρατικό Θέατρο Β. Ελλάδας αύξησε το χρέος του προς τρίτους στα 4 εκατ., κόπηκαν τρεις παραγωγές του και οι εργαζόμενοι έχουν να πληρωθούν τρεις μήνες!

Προανήγγειλε ακόμη μεγαλύτερη εμπλοκή της περιφερειακής διοίκησης στον πολιτιστικό τομέα (σ.σ. θυμίζουμε ότι με τον «Καλλικράτη» «χρεώνεται» η Περιφέρεια τη «σύνδεση» της «αγοράς» με τον Πολιτισμό), λέγοντας ότι «επεξεργαζόμαστε ένα πλαίσιο κανόνων συνεργασίας κεντρικής διοίκησης και περιφέρειας για θέματα Πολιτισμού, που θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιό μας για τον Σύγχρονο Πολιτισμό». Το επόμενο χρονικό διάστημα θα έρθει ακόμη ένα νομοσχέδιο για τον Πολιτισμό («προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την υλοποίηση και χάραξη πολιτικής για τη σύγχρονη δημιουργία στη χώρα μας και να φέρουμε ένα νέο πλαίσιο για τα πνευματικά δικαιώματα») και άλλα δύο για τον Αθλητισμό και τον Τουρισμό.

Με «όχημα» το σάζι

Ο εξαίρετος συνθέτης Τζιχάν Τούρκογλου προσφέρει ένα «ταξίδι» με «όχημα» το σάζι και μουσική από διαφορετικές περιοχές και παραδόσεις της Τουρκίας, στις 8/12 (9μμ), στον πολυχώρο «διέλευσις» (Λέσβου 15 και Πόρου, Κυψέλη, 210. 8613739). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τραγούδια των Αλεβί - Μπεκτασί, από τη Μαύρη Θάλασσα, Ανατολική Θράκη, Μικρά Ασία και Ανατολή, Karsilama - Misket - Halay - Horon - Zeybek, και κομμάτια που απαιτούν ιδιαίτερη δεξιοτεχνία με διαφορετικές τεχνικές του σάζι. Ο Τούρκος καλλιτέχνης, δεξιοτέχνης στο σάζι, έχει πραγματοποιήσει σόλο εμφανίσεις σε αρκετές χώρες, ενώ το 2005 συμμετείχε στο Μουσικό Εργαστήρι Σύνθεσης και Ερμηνείας στα Κύθηρα, με παρουσίαση - διάλεξη για το ζεϊμπέκικο (ιστορία, κοινωνία, ιεραρχία, ένδυση, μουσική, χορός).

Συνεχίζουν στη Θεσσαλονίκη

Οι Διονύσης Τσακνής, Νίκος Ζιώγαλας, Γιάννης Μηλιώκας, μετά την επιτυχία τους στην Αθήνα, ανηφορίζουν για τη Θεσσαλονίκη. Από τις 9/12 (10μμ) και κάθε Παρασκευή, για λίγες παραστάσεις, θα εμφανίζονται στο νέο μουσικό στέκι «Love Casual living» (Εθνικής Αντιστάσεως 16 - Βυζάντιο, 2310 365425, 2310 441601). Οι τρεις καταξιωμένοι μουσικοί δημιουργοί, που ο καθένας έχει βάλει τη δική του σφραγίδα στο ελληνικό τραγούδι, συναντούν τους νεότερους καλλιτέχνες Γεωργία Γραμματικού, Κασσιανή Λειψάκη και «On the road» (πρόκειται για τους Θεσσαλονικείς Παρασκευά Θεοδωράκη και Δημήτρη Χατζηδημητρίου), σ' ένα πρόγραμμα - εκρηκτικό μείγμα και ...όποιος αντέξει. Γιατί το ροκ δε γερνάει και γιατί τα αγαπημένα τραγούδια έχουν πάντα λόγο ύπαρξης και γίνονται πάντα το «όχημα» για ατέρμονες «διαδρομές».

Αντίδραση αξιοπρέπειας

Επιβεβλημένη αντίδραση αξιοπρέπειας αποτελεί η απόφαση των ηθοποιών του ΚΘΒΕ να προχωρήσουν σε στάσεις εργασίας από τις 15/12, αν το ΥΠΠΟΤ δεν τηρήσει τις δεσμεύσεις του.

Οι ηθοποιοί, μετά τη γενική συνέλευση (24/11/11), σημειώνουν: «Εξαντλήθηκε κάθε περιθώριο κατανόησης, ανοχής και υπομονής στο χρονίζον πρόβλημα της καθυστέρησης της μισθοδοσίας μας. Αδυνατούμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας και η μόνη απάντηση που εισπράττουμε από το υπουργείο είναι η πάγια μετάθεση του προβλήματος από 15ήμερο σε 15ήμερο. Το ΥΠΠΟΤ ισχυρίζεται οικονομική στενότητα, ενώ την ίδια στιγμή χρηματοδοτεί με 8,5 εκατ. ευρώ τη Λυρική Σκηνή, τονίζοντας ο υπουργός ότι "δεν μπορεί να αφήσει απλήρωτους τους εργαζόμενους". Οι εργαζόμενοι στο ΚΘΒΕ υφιστάμεθα την άνιση μεταχείριση όσον αφορά στη χρηματοδότηση φορέων. Επίσης, η ασυνέπεια του υπουργείου έχει επιπτώσεις στον προγραμματισμό του θεάτρου, που ακύρωσε 3 χειμερινές παραγωγές. Συνεπώς, δεν επηρεάζονται μόνο οι μισθοί των ηθοποιών, αλλά και η πορεία του θεάτρου».

Μια εκρηκτική μουσική βραδιά, υπόσχονται οι «KollektivA» (8/12), στο «Socialista» (Τριπτολέμου 33, 210 3474733, Γκάζι), συντροφιά με τoυς Κατερίνα Τσάβαλου και Αλέξανδρο Τιτκώβ. Αφορμή, το νέο τους digital single «Αγάπη είναι να μένεις», σε μουσική του συγκροτήματος και στίχους του Φάνη Μαργαρώνη. Στο πρόγραμμα, εκτός από νέες δημιουργίες περιλαμβάνονται και αγαπημένες μελωδίες, με τη διαφορετική ματιά των «KollektivA». Μαζί και ο Αλέξανδρος Τιτκώβ, που χαρίζει γέλιο. Ρυθμός, ένταση, groove, παλμός, ξεχωριστές ερμηνείες, σε μια παράσταση με εκπλήξεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ