ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 31 Δεκέμβρη 2011 - Κυριακή 1 Γενάρη 2012
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΤΟΪΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Προγεφύρωμα πολέμου και μπίζνες με εφοπλιστές

Η λυκοσυμμαχία αναζητά 24 εμπορικά πλοία για να μεταφέρει πολεμικά εφόδια στην περιοχή της Μ. Ανατολής και του Περσικού Κόλπου

Σύμφωνα με το έγγραφο περιγράφονται αποκαλυπτικές λεπτομέρειες, όπως ότι «τα υλικά θα βρίσκονται συσκευασμένα σε containers στον λιμένα αναχώρησης...»
Σύμφωνα με το έγγραφο περιγράφονται αποκαλυπτικές λεπτομέρειες, όπως ότι «τα υλικά θα βρίσκονται συσκευασμένα σε containers στον λιμένα αναχώρησης...»
Tο έγγραφο που αποκάλυψε ο «Ριζοσπάστης» την περασμένη Τετάρτη, με το οποίο η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) καλεί τα μέλη της να ναυλώσουν τα πλοία τους στο ΝΑΤΟ για μια σχεδιαζόμενη εκστρατεία μεταφοράς πολεμικού υλικού από ελληνικά λιμάνια στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και του Περσικού Κόλπου, επιβεβαιώνει ότι η ιμπεριαλιστική πολεμική μηχανή βρίσκεται σε πλήρη πολεμική προετοιμασία, με αναβαθμισμένη μάλιστα εμπλοκή της Ελλάδας.

Το πεδίο ανάπτυξης της συγκεκριμένης αποστολής διαπερνά την ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, της Αραβικής Θάλασσας, της Δ. Αφρικής και του Περσικού Κόλπου και συνδέεται αντικειμενικά με τις εξελίξεις στην περιοχή. Για το σκοπό αυτό, το ΝΑΤΟ κίνησε τις διαδικασίες για τη συγκέντρωση 24 εμπορικών πλοίων - σε πρώτη φάση - που θα συμβάλουν στη μεταφορά πολεμικών εφοδίων και καυσίμων, με αφετηρία ελληνικά λιμάνια και προορισμό μετά από ταξίδι 2.700 ναυτικών μιλίων, μέσω Σουέζ και στενού του Αντεν, την ευρύτερη περιοχή ανάμεσα στην Αν. Μεσόγειο και τον Ινδικό Ωκεανό.

Συντονιστής της όλης επιχείρησης είναι το ΝΑΤΟικό στρατηγείο της Θεσσαλονίκης HQ-NDC/GR (πρώην Γ' Σώμα Στρατού), το οποίο αναλαμβάνει για το 2012 τη διοίκηση του χερσαίου τμήματος της δύναμης ταχείας αντίδρασης (NRF) του ΝΑΤΟ. Μέσω του ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ (Πολυεθνικό Συντονιστικό Κέντρο Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών), που εδρεύει στο ελληνικό υπουργείο Αμυνας, το στρατηγείο απευθύνθηκε στην Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), η οποία με τη σειρά της ενημερώνει τα μέλη της, με έγγραφο της 22/12/2011 και θέμα «Ανάπτυξη δυνάμεων ΝΑΤΟ - Διαθεσιμότητα εμπορικών πλοίων».

Υπενθυμίζεται ότι το σχετικό «μνημόνιο κατανόησης», περί ίδρυσης και λειτουργίας του NDC/GR στη Θεσσαλονίκη, πέρασε από τη Βουλή στα μέσα Δεκέμβρη 2008, με τη συναίνεση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΛΑ.Ο.Σ. Με τη συγκεκριμένη συμφωνία, η Ελλάδα αναλαμβάνει - μεταξύ άλλων - την υποχρέωση να φιλοξενεί στο έδαφός της πυρηνικά, βιολογικά και χημικά όπλα του ΝΑΤΟ για τις ανάγκες και τους σκοπούς των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών. Κατά συνέπεια, η σχεδιαζόμενη μεταφορά από τα ελληνικά λιμάνια δεν αποκλείεται να έχει σχέση και με αυτού του είδους το οπλοστάσιο.

Καρδιά του Στρατηγείου είναι το «Επιτελείο του Σώματος Ανάπτυξης του ΝΑΤΟ στην Ελλάδα», που κατά περίπτωση αναλαμβάνει αποστολές, μετακομίζοντας στα διάφορα ιμπεριαλιστικά πολεμικά μέτωπα, όπως έχει γίνει στο Αφγανιστάν. Τώρα, το συγκεκριμένο στρατηγείο έρχεται να αναλάβει ρόλο, με σύζευξη της δομής του με αυτή των ΝΑΤΟικών ευέλικτων και ταχυκίνητων δυνάμεων, δηλαδή τη δύναμη ταχείας αντίδρασης (NRF), αναλαμβάνοντας τη διοίκηση του χερσαίου τμήματός της.

Οι λεπτομέρειες της αποστολής

Η ΕΕΕ, απευθυνόμενη προς τους εφοπλιστές - μέλη της, επικαλείται τη σχετική ενημέρωση από το ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ και αναφέρει: «(...) από τις αρμόδιες αρχές του NATO μελετάται η ενδεχόμενη ανάπτυξη και ανασύνταξη διά θαλάσσης της Δύναμης Επέμβασης του NATO εντός του 2012. Η εν λόγω ανάπτυξη και ανασύνταξη πρόκειται να διοργανωθεί, όταν απαιτηθεί, από το Συμμαχικό Στρατηγείο του NATO στη Θεσσαλονίκη». Το πνεύμα της πρόσκλησης προς τους εφοπλιστές για διάθεση των πλοίων τους παραπέμπει σε προετοιμασία πολεμικής επιχείρησης μεγάλης κλίμακας, παρά σε «άσκηση», όπως αναφέρεται αόριστα σε κάποιο σημείο του εγγράφου.

Σε κάθε περίπτωση, συνδέεται με τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και κυρίως με τους σχεδιασμούς είτε για πολεμικές επιχειρήσεις στο Ιράν, είτε κάποιου είδους αποκλεισμό της χώρας αυτής με ανάπτυξη ναυτικών δυνάμεων του ΝΑΤΟ. Ισχυρό είναι το ενδεχόμενο να συνδέεται και με την ανάπτυξη της ΝΑΤΟικής αντιπυραυλικής ασπίδας, καθώς είναι γνωστή η πρόθεση των ΗΠΑ και των συμμάχων τους να δημιουργήσουν και νέες βάσεις γι' αυτό το σκοπό στην ευρύτερη περιοχή, όπως στις αραβικές χώρες του Κόλπου ή/και στο Κέρας της Αφρικής.

Στο ίδιο έγγραφο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αναφέρονται ως λιμάνια αναχώρησης αυτά της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας, ενώ επισημαίνεται ότι «η ανάπτυξη των δυνάμεων θα γίνει σε περιοχή που θα καθορισθεί, απόστασης περί τα 2.700 ν.μ. μέσω Σουέζ, όπου θα υπάρχει κατάλληλος λιμένας φορτοεκφόρτωσης». Δίνεται, δηλαδή, σαφώς το στίγμα της περιοχής ενδιαφέροντος και ενδεχόμενης διεξαγωγής των επιχειρήσεων, που με βάση αυτές τις αποστάσεις είναι η περιοχή του Περσικού Κόλπου και της Αραβικής Θάλασσας. Επίσης προβλέπεται «η ανάπτυξη των δυνάμεων να διαρκέσει κατ' εκτίμηση δώδεκα μήνες».

Σε άλλο σημείο περιγράφονται αποκαλυπτικές λεπτομέρειες, όπως ότι «τα υλικά θα βρίσκονται συσκευασμένα σε containers στον λιμένα αναχώρησης, εκτός των ελικοπτέρων», ότι ο «εκτιμώμενος χρόνος ταξιδιού και κατάπλου στο λιμένα προορισμού» είναι δέκα (10) ημέρες. Παράλληλα, καθησυχάζονται οι ενδιαφερόμενοι εφοπλιστές ότι «τα πλοία δεν πρόκειται να διέλθουν από εμπόλεμη περιοχή, αλλά μόνον από περιοχή υψηλού κινδύνου πειρατείας». Δηλαδή, θα περάσουν το στενό και τον Κόλπο του Αντεν, ανοιχτά της Σομαλίας, που χαρακτηρίζεται ως περιοχή πειρατείας, ενδεχομένως με κατεύθυνση κάποιο «συμμαχικό» αραβικό λιμάνι απέναντι από το Ιράν, πράγμα που προσανατολίζει σε συγκέντρωση πολεμικών δυνάμεων στην περιοχή.

Οσο για τον όγκο του προς μεταφορά φορτίου, αναφέρεται πως θα γίνουν: Δεκατέσσερα δρομολόγια για μεταφορά 114 κοντέινερ με καύσιμα, ανά δρομολόγιο. Ενα δρομολόγιο στο οποίο θα μεταφέρονται 114 κοντέινερ με καύσιμα και 2 ελικόπτερα τύπου «Chinook» («Σινούκ»). Εξι δρομολόγια στα οποία θα μεταφέρονται 114 κοντέινερ με καύσιμα και 4 ελικόπτερα τύπου «Chinook». Tρία δρομολόγια στα οποία θα μεταφέρονται 114 κοντέινερ με καύσιμα και 5 ελικόπτερα τύπου «Chinook» (CH-47D).

Επί της ουσίας, διαβεβαιώνουν τους εφοπλιστές ότι η μπίζνα με το ΝΑΤΟ είναι «σίγουρη» και κερδοφόρα, παρακάμπτοντας το γεγονός ότι ο εμπορικός στόλος μετατρέπεται σε δύναμη κρούσης της ιμπεριαλιστικής πολεμικής μηχανής. Την ίδια ώρα, οι ναυτεργάτες εμπλέκονται σε σοβαρούς κινδύνους και συμμετέχουν, χωρίς τη θέλησή τους, σε ιμπεριαλιστικές αποστολές στελεχώνοντας τις σύγχρονες γαλέρες του ιμπεριαλισμού.

Μπίζνες που μυρίζουν αίμα

Οι εξελίξεις καταδεικνύουν το ρόλο του εφοπλιστικού κεφαλαίου ως μερίδας της ντόπιας αστικής τάξης, που, πατώντας επί πτωμάτων και χρησιμοποιώντας τους ναυτεργάτες - πληρώματα σαν αναλώσιμο υλικό, προσπαθεί με κάθε μέσον να αυξήσει τα υπερκέρδη του. Ανάλογη μπίζνα στήθηκε - για παράδειγμα - και με αφορμή τη ΝΑΤΟική επέμβαση στη Λιβύη, καθώς ελληνικά ιδιωτικά θεραπευτήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εξασφάλισαν νοσηλεία σε πάνω από 2.300 Λίβυους, σοβαρά τραυματισμένους, αποκομίζοντας τεράστιο κέρδος από το βρώμικο πόλεμο.

Μάλιστα, την ίδια περίοδο που το ΝΑΤΟ καλεί τους εφοπλιστές να κάνουν μπίζνες, διαθέτοντας τα εμπορικά πλοία για να διευκολύνουν τις πολεμικές επιχειρήσεις της λυκοσυμμαχίας, η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου προωθεί προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο με τίτλο «Παροχή υπηρεσιών από ένοπλους ιδιώτες φρουρούς σε εμπορικά πλοία». Με το νομοσχέδιο αυτό, το ΝΑΤΟ θα έχει στη διάθεσή του εμπορικά πλοία - στρατόπεδα, με ολόκληρο στρατό από μισθοφόρους - ράμπο, ενώ η χώρα και ο εμπορικός στόλος ενσωματώνονται ακόμα πιο σφιχτά στα δολοφονικά σχέδια της ιμπεριαλιστικής μηχανής σε βάρος των λαών και στους ανταγωνισμούς που τα συνοδεύουν.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο υπογράφεται από τους υπουργούς Οικονομικών, Εξωτερικών, Εθνικής Αμυνας, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Δικαιοσύνης και Προστασίας του Πολίτη. Πρόσχημα είναι οι πειρατικές επιθέσεις που δέχονται εμπορικά πλοία στη θαλάσσια περιοχή της Σομαλίας, στον κόλπο του Αντεν. Στην ουσία, κυβέρνηση και εφοπλιστές μετατρέπουν τα πλοία σε «πολεμική μηχανή» και εντείνουν την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών, των οποίων η ζωή θα τεθεί σε άμεσο κίνδυνο. Το νομοσχέδιο προβλέπει την παρουσία σε κάθε πλοίο 6 ένοπλων ιδιωτών φρουρών, με ειδικό εξοπλισμό, ο οποίος θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση.

Οι εξελίξεις ήρθαν να επιβεβαιώσουν μέχρι κεραίας τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», τα οποία, στις 24 Νοέμβρη 2011 και καταγγέλλοντας το νομοσχέδιο, ανέφεραν: «Ζούμε ένοπλες αναμετρήσεις που διαρκώς επεκτείνονται, ζούμε την προετοιμασία για νέα θέατρα πολέμου, σε Συρία, Ιράν, Αφγανιστάν, Πακιστάν. Αυτές τις αναμετρήσεις δεν τις οργανώνουν και δεν τις καθορίζουν ο λαός της Σομαλίας που λιμοκτονεί. Τις οργανώνουν, τις σχεδιάζουν και τις καθοδηγούν τα μονοπώλια και οι ιμπεριαλιστές. Το προβοκατόρικο και τυχοδιωκτικό σχέδιο νόμου θα δημιουργήσει νέα θύματα της πολιτικής σας. Η εργατική τάξη και οι λαοί δεν είναι τροφή για τα κανόνια σας, για τα ληστρικά σχέδιά σας, επιβάλλεται να οργανωθούν, να αντισταθούν και να ανατρέψουν αυτή την κυβέρνηση του μαύρου μετώπου».


Κ. Ζ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ