ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Γενάρη 2012
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΕΗ ΑΕ
Ζητά νέες ανατιμήσεις στα τιμολόγια

«Στρέβλωση» της αγοράς η μη σύνδεση των τιμολογίων λιανικής με τη χονδρική τιμή, μέτρο που θα εκτινάξει τις τιμές σε βάρος των νοικοκυριών

Αμεσες παρεμβάσεις στην αγορά ενέργειας, με άμεσες πρόσθετες επιβαρύνσεις και για τους καταναλωτές, αξιώνει η διοίκηση της ΔΕΗ ΑΕ, λιγότερο από 10 μέρες μετά την ενεργοποίηση των νέων, αυξημένων έως και πάνω από 15%, τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος! Ο επικεφαλής της ΔΕΗ ΑΕ, Α. Ζερβός, επανέλαβε χτες, σε συνέντευξη Τύπου, το επιχείρημα - «καραμέλα» περί οφέλους των καταναλωτών «μακροπρόθεσμα» από την κατάργηση των «στρεβλώσεων» στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας! Είναι το ίδιο επιχείρημα που οι θιασώτες της «ελεύθερης» αγοράς αναμασούν πάνω από 10 χρόνια τώρα, χωρίς αντίκρισμα. Η διοίκηση της ΔΕΗ παρουσίασε χτες με «μελανά χρώματα» την οικονομική κατάσταση της επιχείρησης, τις προβλέψεις, τους λόγους για την αρνητική μεταβολή των δεικτών - αν και μπορεί να σημειωθούν κέρδη το 2011 - προκειμένου να δικαιολογηθεί για τις αυξήσεις των «χαμηλότερων» τιμολογίων στην ΕΕ και να ζητήσει πρόσθετα μέτρα! Πίσω απ' όλα αυτά βρίσκεται όμως μόνο η πολιτική της «απελευθέρωσης» της αγοράς, βάσει της οποίας θεσπίζονται νόμοι που επιβαρύνουν διαρκώς το κόστος λειτουργίας των ηλεκτροπαραγωγικών επιχειρήσεων φροντίζοντας και για τη διασφάλιση των ιδιωτικών υπερκερδών στον κλάδο. Το πιο εξόφθαλμο παράδειγμα είναι οι τελευταίοι φόροι που μετακυλίονται πλήρως στα τιμολόγια.

Η ΔΕΗ ζητά σύνδεση των τιμών χονδρικής με τις λιανικές τιμές και αναδιαμόρφωση της ρύθμισης περί ανάκλησης του μεταβλητού κόστους των ιδιωτικών μονάδων, που έχει ως αποτέλεσμα την έμμεση πριμοδότησή τους από τη ΔΕΗ για να αναπληρώσουν τις επενδύσεις τους! Να σημειωθεί ότι το σχετικό κόστος για τη ΔΕΗ υπολογίζεται στα 13 εκατ. ευρώ για το 2010, στα 89 εκατ. ευρώ το πρώτο 9μηνο του 2011 και στα 300 εκατ. ευρώ για το 2012! Ο Α. Ζερβός ανέφερε ότι το υπουργείο αντιμετωπίζει θετικά την αλλαγή της διάταξης, που εξετάζεται αυτή την περίοδο από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). Επίσης, την ερχόμενη Πέμπτη θα γίνει εισήγηση στο ΔΣ της ΔΕΗ για τη νέα οργανωτική δομή του ομίλου, που θα περιλαμβάνει πλέον και τις νέες θυγατρικές Μεταφοράς και Διανομής, αλλά και διοικητικές αναδιαρθρώσεις. Παράλληλα, η ΔΕΗ θα συνεχίσει την πολιτική μείωσης των λειτουργικών δαπανών με σημαντικές αρνητικές συνέπειες για τους εργαζομένους της, ενώ εάν δεν κατορθώσει να μειώσει το χρέος της, που μπαίνει ως προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση από τις τράπεζες, θα περιορίσει το επενδυτικό της πρόγραμμα. Στο μεταξύ, έχει ήδη «φεσωθεί» 67 εκατ. ευρώ από εταιρείες προμήθειας για χρήση του συστήματος.

Το μεγάλο δυστύχημα για τους καταναλωτές θα προέλθει από τη σύνδεση των τιμολογίων λιανικής με τη χονδρική τιμή και τις μεταβολές της. Κι αυτό επειδή όλο το σύστημα έχει φτιαχτεί για να πριμοδοτεί τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου. Τα κόστη επιμερίζονται και στη συνέχεια αυξάνονται δημιουργώντας δήθεν «αντικειμενικές» καταστάσεις. Για παράδειγμα, το κόστος της ΔΕΗ για αγορά ενέργειας το 9μηνο του 2011 ξεπέρασε τα 750 εκατ. ευρώ. Αποδόθηκε από τη διοίκηση τόσο στην αύξηση των τιμών, όσο και στο ότι ενώ παράγει το 69% της ενέργειας που μπαίνει στο σύστημα, πρέπει να καλύψει το 96,1% της ενέργειας που καταναλώνεται. Εάν όμως οι κυβερνήσεις του δικομματισμού δεν είχαν «παγώσει» τα προηγούμενα χρόνια την παραγωγική ανάπτυξη της ΔΕΗ, προκειμένου να υπάρξει «χώρος» για τους ιδιώτες, η ΔΕΗ θα είχε τις μονάδες για να αντεπεξέλθει στη ζήτηση. Το «αντικειμενικό» γεγονός του σήμερα προκύπτει από την άσκηση μιας υποκειμενικής πολιτικής υπέρ της εισόδου των ιδιωτών στην ηλεκτρική ενέργεια. Ακόμη κι έτσι, πολλά από τα «αντικειμενικά» ζητήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία της ΔΕΗ είναι ψευδεπίγραφα. Το λειτουργικό κόστος εξόρυξης του λιγνίτη είναι μεγαλύτερο επειδή δεν μπορεί να προσλάβει ειδικευμένο προσωπικό για τη χρήση εξοπλισμού που θα μείωνε το κόστος.

Σχετικά με την κυβερνητική ανακοίνωση για την κατάργηση των εκπτώσεων στους υπαλλήλους της ΔΕΗ, ο Α. Ζερβός είπε ότι χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση επειδή είναι όρος συλλογικής σύμβασης.


ΜΕΓΑΛΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ - ΜΕΓΑΛΕΜΠΟΡΟΙ ΑΘΗΝΑΣ
Ζητάνε «Ειδικές Οικονομικές Ζώνες»

Να δώσει προτεραιότητα στην προώθηση και υλοποίηση των λεγόμενων Ειδικών Οικονομικών Ζωνών, ζητάει από την κυβέρνηση το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Αθήνας (ΕΒΕΑ).

Πρόκειται στην πραγματικότητα για τη δημιουργία περιοχών όπου με ειδικά προνόμια εν είδει κινήτρων θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν εμποροβιομηχανικές επιχειρήσεις με πρόσχημα την ανάπτυξη επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης. «Τα κίνητρα και τα προνόμια που θα πρέπει να καθιερωθούν στις ΕΟΖ για την προσέλκυση επενδύσεων θα πρέπει να μελετηθούν στην κάθε τους λεπτομέρεια και να αποσκοπούν κυρίως στη δημιουργία ενός σταθερού φορολογικού περιβάλλοντος, αλλά και στην πάταξη της γραφειοκρατίας, καθώς και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας του ελληνικού Δημοσίου», σκιαγραφεί ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ στην επιστολή του προς τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Οικονομίας το πλαίσιο των αξιώσεων των εμποροβιομηχάνων. Εξειδικεύοντας τα «κίνητρα», τα ταξινομεί σε τρεις κατηγορίες:

Η πρώτη αφορά προκλητικά προνομιακή φορολόγηση «κάτω από 10%», η δεύτερη απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και η τρίτη «ειδικό δικαιοδοτικό καθεστώς» με τρόπο ώστε να ισχύουν δύο βαθμοί δικαιοδοσίας αντί για τρεις, ώστε οι υποθέσεις να εκδικάζονται μέχρι το δεύτερο βαθμό και οι αποφάσεις να είναι τελεσίδικες προκειμένου να αποφεύγονται οι καθυστερήσεις λόγω προσφυγών.

Παράλληλα, προτείνουν και «δεσμεύσεις», δήθεν, των επιχειρηματιών που θα καρπωθούν τα προνόμια απ' όλη αυτή την ιστορία, όπως το 80% των έργων και των προμηθειών για την υλοποίηση των επενδύσεων να γίνει από ελληνικές εταιρείες, ποσοστό 0,5% των μετά φόρων κερδών να αποδίδεται στην περιφέρεια, πρόσληψη του 20% του ανειδίκευτου προσωπικού από την τοπική κοινωνία και το εργασιακό καθεστώς να είναι ίδιο με εκείνο που ισχύει σε όλη τη χώρα.


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΣΕΤΕ)
Απαιτούν βίαιο σάρωμα των εργασιακών σχέσεων

Στο πλαίσιο της κλιμάκωσης των αντεργατικών αξιώσεων των μεγαλοεργοδοτών, της παραπέρα απαξίωσης της εργατικής δύναμης, του τσακίσματος και των τελευταίων εργασιακών κεκτημένων και της καθιέρωσης συνθηκών εργασιακού μεσαίωνα κινούνται οι απαιτήσεις της εργοδοσίας στον κλάδο του τουρισμού σύμφωνα με το υπόμνημα που κατέθεσε χτες ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στον πρωθυπουργό. Οι μεγαλοεπιχειρηματίες που εκπροσωπεί ο ΣΕΤΕ αξιώνουν «επέκταση και ενίσχυση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης στον τουρισμό, ιδιαίτερα στην εποχική απασχόληση», σε έναν κλάδο που οι ευέλικτες μορφές εργασίας και η άγρια εκμετάλλευση των εργαζομένων έχει οδηγήσει ακόμα και σε «συμβάσεις» μιας μέρας! Ζητούν, ακόμη, πάγωμα των αναπροσαρμογών και των αυξήσεων με πρόσχημα τη διατήρηση του 13ου και 14ου μισθού και απροκάλυπτα απαιτούν να μην εφαρμοστούν οι τοπικές και κλαδικές συμβάσεις όπου έχουν υπογραφεί, με «μαξιλάρι ασφαλείας», τάχα, τον κατώτατο μισθό της ΕΓΣΣΕ. Επιπλέον, στη γενικότερη κατεύθυνση της μείωσης του μη μισθολογικού κόστους αξιώνουν να μειωθούν κατά 10% οι ασφαλιστικές εισφορές.

Οι μεγαλοεργοδότες τουριστικοί επιχειρηματίες θέλουν, ακόμη:

  • Να μειωθεί ο ΦΠΑ συνολικά στο τουριστικό πακέτο, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, στο 6,5% και στην εστίαση στο 13% .
  • Να συσταθεί κοινή εταιρεία Μάρκετινγκ ΕΟΤ και ΣΕΤΕ σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση.
  • Επιτάχυνση της χορήγησης βίζας Σένγκεν μέσα σε 48 ώρες από όλα τα προξενεία της χώρας και αύξηση χορηγήσεων βίζας πολλαπλών εισόδων.
  • Πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των λιμανιών και μαρινών της χώρας ως ανώνυμων εταιρειών.
  • Πλήρη και άμεση απελευθέρωση των χερσαίων μεταφορών και της αγοράς των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων με οδηγό και των μίνι βανς και αυτοκινήτων 4χ4 για τα τουριστικά γραφεία.
  • «Αμεση αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης», κλιμάκωση του αυταρχισμού, τσάκισμα των λαϊκών κινητοποιήσεων, με πρόσχημα την «αντιμετώπιση της μάστιγας των κουκουλοφόρων», «αποτελεσματική αντιμετώπιση των έκνομων ενεργειών όπως κλείσιμο αεροδρομίων, οδικών αξόνων, λιμανιών» κλπ.
  • Ολοκλήρωση του ειδικού χωροταξικού για τον τουρισμό, με τρόπο, βεβαίως, που να διευκολύνεται η κερδοσκοπική δράση του κεφαλαίου.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ