«Ο καημένος ο Πάτροκλος κειτόταν πάνω στα κομμάτια και δεν είχε πια νάκαρα να σηκωθεί. Ολη η κούραση που πέρασε τον έλιωσε τώρα σε μια στιγμή. Τόση λαχτάρα! Τόσος αγώνας! Εσφιγγε χολιασμένος τα σπασμένα κομμάτια, κοφτερά σα μαχαίρια, και μάτωναν τα χέρια του». Το διήγημα του Πάνου Κοντέλλη, από τη ζωή των απλών ανθρώπων του μόχθου
Από την αδηφαγία της παλινόρθωσης του καπιταλισμού στη Ρωσία δε γλίτωσε ούτε το περίφημο μουσείο Ερμιτάζ, αφού με άδεια του υπουργού Πολιτισμού ανοίγει παράρτημα σε καζίνο του Λας Βέγκας, αποδεικνύοντας ο κατήφορος δεν έχει σταματημό μπροστά στο χρήμα, ιδιαίτερα αν αυτό είναι το δολάριο
Το ντοκιμαντέρ - μικρού ή μεγάλου μήκους - είναι εξορισμένο από τις κινηματογραφικές οθόνες παρά το ότι σ' αυτό ο κινηματογράφος μπορεί να βρει την ολοκληρωτική καταξίωση της αναπαραστατικής του φύσης, συνυφασμένος με την αναζήτηση της αλήθειας