Τη «σαθρότητα ενός σάπιου πολιτικού συστήματος που πλήττει και τον πολιτισμό και τους εργαζόμενους» αποτυπώνουν οι πρόσφατοι εμπρησμοί νεότερων αρχιτεκτονικών μνημείων, στο πλαίσιο της προβοκατόρικης δράσης ενάντια στις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ, καθώς και η εισβολή στο μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας», επισημαίνει η Επιτροπή του ΠΑΜΕ στο υπουργείο Πολιτισμού - Τουρισμού.
Αναφερόμενη στα γεγονότα που «προσπάθησαν να αμαυρώσουν τα μηνύματα ξεσηκωμού και αντίστασης χιλιάδων διαδηλωτών ενάντια στην πολιτική του μαύρου μετώπου», η Επιτροπή σημειώνει ότι «αποδεικνύουν περίτρανα πως όσο σκληραίνουν τα αντιλαϊκά μέτρα θα συνοδεύονται από αυταρχισμό, καταστολή και τρομοκρατία, για να κάμψουν την ολοένα κλιμακούμενη ανάπτυξη του εργατικού κινήματος (...) Και όσο η καπιταλιστική κρίση βαθαίνει και η ταξική πάλη οξύνεται, δεν θα μπορούσε να μείνει αλώβητος και ο πολιτισμός, με τραγικές συνέπειες στα δικαιώματα των εργαζομένων και στην περιφρούρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».
Το ΠΑΜΕ καταγγέλλει «την ηγεσία του ΥΠΠΟΤ, που συντεταγμένη απόλυτα στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και της τρόικας, με εκατοντάδες απολύσεις συμβασιούχων, περικοπές στα κονδύλια του ΥΠΠΟΤ, τις εφεδρείες, τις συγχωνεύσεις και τη συρρίκνωση προσωπικού οδήγησε το δημόσιο χαρακτήρα του πολιτισμού σε πλήρη αποσύνθεση και εκφυλισμό (...) Στα πλαίσια των αντιδραστικών και επικίνδυνων μέτρων που εφαρμόζονται, η διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς με στόχο μόνο το κέρδος και όχι την προάσπιση των λαϊκών συμφερόντων, εκφράζεται με την εκχώρηση του αρχαιολογικού και πολιτιστικού πλούτου της χώρας μας σε ιδιώτες και εργολάβους και με το μαρασμό, την απαξίωση και το κλείσιμο αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, λόγω έλλειψης επαρκούς προσωπικού».
Καλεί «όλους τους εργαζόμενους να δυναμώσουν την Επιτροπή του ΠΑΜΕ στο ΥΠΠΟΤ, για ενιαίο, ταξικό, συνδικαλιστικό μέτωπο που συνενώνει αγωνιστές με διαφορετικές αφετηρίες, με διαφορετικές ιδεολογίες και πολιτικές διαδρομές, για να αγωνιστούμε ενάντια στο μαύρο μέτωπο κυβέρνησης - τρόικας - κεφαλαίου. Το πολιτικό συμπέρασμα που πρέπει να βγάλουν οι εργαζόμενοι είναι ότι πρέπει να τεθεί ευθέως το ζήτημα της αλλαγής της εξουσίας. Είναι ο μόνος δρόμος για την έξοδο από την κρίση, με γνώμονα τις ανάγκες και τα συμφέροντα του λαού. Η πάλη μας για πολιτισμό που θα υπηρετεί και θα αναδεικνύει τις λαϊκές ανάγκες θα δικαιωθεί μέσα από το πέρασμα στη λαϊκή εξουσία. Τότε μόνο ο πολιτιστικός και αρχαιολογικός πλούτος της χώρας μας θα αποτελεί πραγματικά κτήμα του ελληνικού λαού και όλων των λαών».
Διεκδικεί: Μόνιμη και σταθερή εργασία, με πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα. Στελέχωση των υπηρεσιών με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων (εργατοτεχνίτες, αρχαιοφύλακες, συντηρητές, ανθρωπολόγους, μηχανικούς, αρχαιολόγους, κ.ά.) με διαφανείς διαδικασίες και αντικειμενικά κριτήρια. Οχι στην κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και την επέκταση των επιχειρησιακών συμβάσεων. Οχι στη νομιμοποίηση των ελαστικών μορφών εργασίας και της μερικής απασχόλησης. Οχι στην εμπορευματοποίηση του πολιτισμού και στην ιδιωτικοποίηση φορέων και ιδρυμάτων που υπάγονται στο ΥΠΠΟΤ.
«Το αγλαότεχνο τυπογραφείο των αδελφών Ταρουσοπούλου», τιτλοφορούνταν η μελέτη του αλησμόνητου Εμμανουήλ Χ. Κάσδαγλη για το τυπογραφείο των αδελφών Ταρουσοπούλου (1858-1969). Αφιέρωμα σ' αυτό το τυπογραφείο οργανώνει το Μορφωτικό Ιδρυμα Εθνικής Τραπέζης στο βιβλιοπωλείο του (Αμερικής 13), σήμερα (7μμ), παράλληλα με σχετική έκθεση φωτογραφιών του Δημήτρη Παπαδήμου (23/2-20/4) στο Μέγαρο Εϋνάρδου (Αγ. Κωνσταντίνου 20-24). Ο Δ. Παπαδήμος παραχώρησε στο αρχείο του ΜΙΕΤ όλα το υλικό φωτογράφησης αυτού του τυπογραφείου (στην έκθεση περιλαμβάνονται και τα βιβλία που εκτύπωσε το τυπογραφείο).
Ο λόγιος Σέργιος Χ. Ραφτάνης, δημιουργεί (1851) στη Ζάκυνθο το τυπογραφείο «Παρνασσός», με διευθυντή τον Νέστορα Ταρουσόπουλο. Το 1858 η οικογένεια Ταρουσόπολου έρχεται στην Αθήνα και δημιουργεί δικό της τυπογραφείο (Ομήρου 6), το οποίο το 1901 μεταφέρθηκε στην Καστέλα.
Στον υπέροχο «κόσμο» της «Πέμπτης Συμφωνίας» του Πιοτρ Ιλιτς Τσαϊκόφσκι συναντώνται νέοι και επαγγελματίες μουσικοί, με τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων, αύριο (8.30 μ.μ., Μέγαρο Μουσικής Αθηνών). Η ΚΟΑ σε διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου θα παρουσιάσει σε παγκόσμια πρώτη το συμφωνικό έργο «Circles» του Δημήτρη Οικονόμου (το έργο είναι παραγγελία της Ορχήστρας). Η ΑΣΟΝ με μαέστρο τον Αλέξανδρο Διαμαντή και σολίστ τον κλαρινετίστα Παύλο Σεράση, στο «Κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα» του Μότσαρτ. Τη συναυλία θα κορυφώσουν οι δύο ορχήστρες, με τη συμφωνία του Τσαϊκόφσκι. Εισιτήρια: 10 - 25 ευρώ. Φοιτητικά - εκπτωτικά: 5 ευρώ. Πριν τη συναυλία (19.45), όσοι έχουν εισιτήρια μπορούν να ακούσουν λίγα λόγια για τα έργα από τον Χαράλαμπο Γωγιό.
ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣΒυζαντινής και Μεταβυζαντινής Τέχνης της Ακαδημίας Αθηνών θα τιμήσει (28/2, 7 μ.μ.) τη μνήμη του ιδρυτή του, πρωτοπόρου και διεθνούς φήμης επιστήμονα της Βυζαντινής Αρχαιολογίας στην Ελλάδα, διευθυντή του Βυζαντινού Μουσείου και γενικού εφόρου Αρχαιοτήτων Μανόλη Χατζηδάκη (1909-1998). Θα μιλήσει ο αρχαιολόγος της 26ης Εφορείας Αρχαιοτήτων, δρ του ΑΠΘ, Μιχάλης Κάππας, με θέμα «Μοναστήρια και ασκητήρια στο ρέμα του Σωφρόνη Λακωνίας».
Το Θέατρο Κωφών Ελλάδος (Σαχτούρη 8-10, Ψυρρή - πλ. Κουμουνδούρου) παρουσιάζει (έως 1/4) κάθε Παρασκευή, Σαββάτο (9.15μμ) την παράσταση «41 μέρες», που βασίζεται στο βιβλίο - μαρτυρία της Κίττυς Αρσένη «Μπουμπουλίνας 18», για τις ανακριτικές μεθόδους και το βασανισμό των κρατουμένων στη Γενική Ασφάλεια Αθηνών, στην οδό Μπουμπουλίνας, από τη φασιστική χούντα. Η παράσταση παίζεται στη νοηματική γλώσσα, με ταυτόχρονη απόδοση στην ομιλουμένη από ακούοντες. Τηλέφωνο κρατήσεων (με sms) 6985765550, τηλ. επικοινωνίας 6945390799.