Εκτός από πεδίο άγριου ενδοϊμπεριαλιστικού ανταγωνισμού με θύμα καταρχήν το λαό της, η Συρία, όπως αναμενόταν άλλωστε, έχει μετατραπεί και σε αρχαιοκαπηλικό «κελεπούρι». Αλλωστε διαθέτει σημαντική αρχαιολογική και ιστορική κληρονομιά, με την πρωτεύουσά της τη Δαμασκό να είναι μία από τις αρχαιότερες πόλεις του κόσμου. Εξι τόποι της αρχαίας πόλης της Δαμασκού, η Μπόσρα, το Χαλέπι, η Παλμύρα, το Κρακ των Ιπποτών και το Καλάατ Σάλαχ ελ-Ντιν, αρχαία χωριά στη βόρεια Συρία, είναι ενταγμένα στην παγκόσμια κληρονομιά της Unesco.
Οπως προκύπτει από τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία που επικαλούνται τοπικές «πηγές», εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, με την αρχή των συγκρούσεων, οι αρχαιολογικοί θησαυροί της χώρας εκτέθηκαν σε λεηλασίες και καταστροφές, κυρίως στην αρχαία πόλη της Παλμύρας και τα ελληνο-ρωμαϊκά ερείπια της Απάμειας, που περιλαμβάνονται στα μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. Σημειώνεται δε ότι «οι περισσότερο εκτεθειμένες ζώνες είναι όσες βρίσκονται εκτός ελέγχου του καθεστώτος, όπου μουσεία, μνημεία και χώροι ανασκαφών γίνονται στόχος λεηλασιών».
Σύμφωνα με την υπεύθυνη των μουσείων της Συρίας, Χίμπα ελ Σάχελ, «εδώ και τρεις ή τέσσερις μήνες, οι λεηλασίες έχουν πολλαπλασιαστεί. Εχουμε λάβει βιντεοταινία που δείχνει ανθρώπους που αποσπούν με εργαλεία ψηφιδωτά στην Απάμεια και στην Παλμύρα γίνονται πολλές παράνομες ανασκαφές». Η άλλη πλευρά κατηγορεί τη συριακή κυβέρνηση ότι αρχαιολογικοί χώροι, κυρίως το Καλάατ αλ-Μάντικ, ερείπια μεσαιωνικής πόλης, και η Απάμεια, βομβαρδίστηκαν από το συριακό στρατό σε επιχειρήσεις ανακατάληψης.
Οι συριακές αρχές έχουν αποσύρει ήδη μεγάλο αριθμό εκθεμάτων από τα μουσεία και σχεδιάζουν να τα τοποθετήσουν στην Κεντρική Τράπεζα για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τη διευθύντρια των μουσείων της Συρίας.
Για άλλη μια φορά οι ηθοποιοί, στις χτεσινές αρχαιρεσίες τους για την ανάδειξη ΔΣ του ΣΕΗ, έδωσαν την πλειοψηφία στη «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» (ΔΕΗ), αναδεικνύοντάς την σε πρώτη δύναμη με ποσοστό 41,5%. Συγκεκριμένα, ψήφισαν 791 (έγκυρα 763) και η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» (στηρίχτηκε από τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ) πήρε 317 ψήφους και 7 έδρες. Οι άλλες παρατάξεις έλαβαν: «Ενωμένοι Ηθοποιοί» 223 ψήφους και 5 έδρες, «Κίνηση Ηθοποιών» (ΣΥΝ - ΠΑΣΟΚ) 175 ψήφους και 4 έδρες, «Ελεύθερη Εκφραση» (ΝΔ) 48 ψήφους και 1 έδρα.
Η «Δημοκρατική Ενότητα» έδωσε έναν ουσιαστικό αγώνα για ένα σωματείο ισχυρό συνδικαλιστικά, ταξικά και καλλιτεχνικά, ικανό να παρεμβαίνει στα πολιτιστικά δρώμενα, διεκδικώντας η Τέχνη να είναι λαϊκό δικαίωμα και όχι εμπόρευμα. Από την άλλη η «νεοεισαχθείσα» στο ΣΕΗ παράταξη «Ενωμένοι Ηθοποιοί» που κατέβηκε με τις εργοδοτικές ευλογίες, ασπάζεται κυβερνητικές θέσεις για τα εργασιακά, και ασφαλιστικά δικαιώματα των ηθοποιών, εκμεταλλευόμενη την ανάγκη των ηθοποιών για δουλειά. Ο αγώνας της «Δημοκρατικής Ενότητας» θα συνεχιστεί για την υπεράσπιση των κεκτημένων του κλάδου και τον κοινό αγώνα των ηθοποιών και καλλιτεχνών με τους υπόλοιπους εργάτες και το ταξικό κίνημα.
Η Τερέζα, χρόνια παντρεμένη με τον ασθενικό Καμίγ, ζει στο Παρίσι, με τον άντρα της και τη μητέρα του που έχουν ένα μαγαζί. Σε μια από τις καθιερωμένες συγκεντρώσεις για ντόμινο, στο σπίτι των Ρακέν, εμφανίζεται ο παλιός φίλος του Καμίγ, ο ζωγράφος Λοράν. Ενα άγριο πάθος γεννιέται ανάμεσα στον Λοράν και την Τερέζα, πάθος που οδηγεί στη δολοφονία του συζύγου. Οι δύο εραστές - υπεράνω πάσης υποψίας - παντρεύονται, με τις ευλογίες της κυρίας Ρακέν και φίλων τους και ξεφεύγουν από τη Δικαιοσύνη. Υπάρχει, όμως, τιμωρία πιο φριχτή κι από τη θανατική ποινή. Η τιμωρία που επιβάλλει η συνείδηση... Μετάφραση - διασκευή - σκηνοθεσία: Αθανασία Καραγιαννοπούλου. Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης. Κοστούμια: Ντόρα Λελούδα. Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος. Παίζουν: Πέγκυ Σταθακοπούλου, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Θανάσης Κουρλαμπάς, Αλίκη Αλεξανδράκη.
Παράλληλα με τη σολιστική τους δραστηριότητα οι δύο καλλιτέχνες θα διδάξουν σε σεμινάρια Κινέζους σπουδαστές πιάνου και κιθάρας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι η δεύτερη φορά που η Εύα Φάμπα προσκαλείται στην Κίνα για συναυλίες και σεμινάρια, έχοντας ήδη στο ενεργητικό της μια μεγάλη περιοδεία τον Αύγουστο του 2006.