Οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση οι ταξικές δυνάμεις της Εργοστασιακής Επιτροπής Ναυπηγείων Σκαραμαγκά επισημαίνουν ότι είναι επιτακτική ανάγκη η συγκρότηση ενιαίου μετώπου πάλης με τους εργαζόμενους των άλλων ναυπηγείων και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, διεκδικώντας την επαναφορά του Ναυπηγείου στον κρατικό έλεγχο με την προοπτική της συγκρότησης του δημόσιου ενιαίου φορέα της ναυπηγικής βιομηχανίας που θα λειτουργεί, θα σχεδιάζει και θα έχει κριτήριο τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων και τις ανάγκες της χώρας.
Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π. Παναγιωτόπουλος, σε δηλώσεις μετά τη χτεσινή σύσκεψη έθεσε το ζήτημα της προστασίας των υποβρυχίων που είναι στου Σκαραμαγκά υπό κατασκευή. «Μέσα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, είπε, υπάρχουν αυτή τη στιγμή τρία υποβρύχια μιας γενικότερης παραγγελίας που έχει γίνει, το κόστος των οποίων έχει πληρωθεί στο παρελθόν. Λόγω της απεργιακής κινητοποίησης που βρίσκεται σε εξέλιξη, επειδή οι εργαζόμενοι δεν έχουν πληρωθεί από την εργοδοσία, υπάρχει κίνδυνος σε θέματα συντήρησης και φύλαξης των υποβρυχίων αυτών. Μέσα στα ναυπηγεία υπάρχουν τρία υποβρύχια από τη σύμβαση η οποία έχει καλυφθεί και με Νόμο που έγινε επί υπουργίας του κυρίου Βαγγέλη Βενιζέλου και υπάρχει και ένα ακόμη υποβρύχιο, το "ΩΚΕΑΝΟΣ", το οποίο βρίσκεται εκεί για επισκευές. Το πρώτο ζητούμενο, δηλαδή είναι να υπάρξει πλήρης εξασφάλιση της συντήρησης και της φύλαξης των υποβρυχίων αυτών».
Να σημειωθεί ότι το ελληνικό κράτος έχει δώσει στις πολυεθνικές που ελέγχουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, συνολικά μέσα στη δεκαετία πάνω από 2,5 δισ. ευρώ, δηλαδή το 85% της συνολικής δαπάνης για τα 6 υποβρύχια Τ-214 και το ένα τύπου Τ-209 που ανακατασκευάστηκε. Παρ' όλα αυτά, έχει παραλάβει μόνο ένα, το γνωστό «υποβρύχιο που γέρνει» το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», του οποίου την αξία μεταπώλησης μετά τα προβλήματα που παρουσίασε -ήταν το πρώτο της σειράς Τ-214, το δοκιμαστικό- οι Γερμανοί κατασκευαστές του την εκτίμησαν μόνο στα 300 εκατ. ευρώ. Επίσης, με την αλλαγή της ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων το 2010, επί υπουργού Αμυνας Ε. Βενιζέλου, και την παράδοσή τους από τους Γερμανούς στους Αραβες νέους ιδιοκτήτες χαρίστηκαν ποινικές ρήτρες για καθυστερήσεις 5 χρόνων στην παράδοση των 4 υποβρυχίων Τ-214 ύψους 400 εκατ. ευρώ, ενώ στην νέα αναθεωρημένη και σκανδαλώδη σύμβαση, με την οποία παραγγέλνονται ακόμα 2 υποβρύχια Τ-214, απαλλάσσονται οι νέοι ιδιοκτήτες καθώς προβλέπονται ποινικές ρήτρες για καθυστερήσεις μόνο έως 4% της αξίας και τους δίνεται η δυνατότητα για μονομερή καταγγελία της νέας σύμβασης χωρίς επιπτώσεις και με επιστροφή των εγγυητικών επιστολών που έχουν καταθέσει. Επίσης, το ελληνικό κράτος έχει αναλάβει και το πρόστιμο της ΕΕ για «παράνομες» κρατικές χρηματοδοτήσεις προς τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που με τους τόκους φθάνει σήμερα τα 450 εκατ. ευρώ.
Κατά τη συνεδρίαση, σύμφωνα με κυβερνητική ανακοίνωση που εκδόθηκε, συζητήθηκαν και ζητήματα που αφορούν «στη φύλαξη και συντήρηση των υποβρυχίων, όπως επίσης η οικονομική κατάσταση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των εργαζομένων σε αυτά». Συγκεκριμένα: «Αποφασίσθηκε ότι το Πολεμικό Ναυτικό και το Λιμενικό Σώμα θα συνδράμουν στη φύλαξη των υποβρυχίων, τα οποία αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού ύψους 2,3 δισ. ευρώ. Οι εργαζόμενοι εξέφρασαν τη βούληση και την αποφασιστικότητά τους για την άμεση και διαρκή συντήρηση των υποβρυχίων».
Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που έχουν φτάσει πλέον στα όρια της οικονομικής εξόντωσης, συνεχίζουν τις 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες που έχουν κηρύξει εδώ και δέκα ημέρες απαιτώντας την κατάργηση του επαίσχυντου μέτρου της εκ περιτροπής εργασίας με μια μέρα δουλειά τη βδομάδα που έχει επιβάλει η εργοδοσία από τις 18 Απρίλη και την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων τεσσάρων μηνών που τους οφείλονται, όπως και την καταβολή του επιδόματος αδείας. Παράλληλα, είναι αποφασισμένοι να αντισταθούν στα σχέδια της κυβέρνησης να τεμαχίσει το ναυπηγείο και να πουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία του εμπορικού τμήματός του.
Πρόκειται για δύο οικογένειες ανέργων, τα μέλη των οποίων είναι όλα χωρίς δουλειά, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πληρώσουν τα χρήματα που χρωστούν στη ΔΕΗ για το ρεύμα τους τελευταίους μήνες. Μάλιστα, στη 1 από τις 2 οικογένειες το ένα από τα δύο παιδιά αντιμετωπίζει σοβαρό καρδιολογικό πρόβλημα και χρήζει άμεσης χειρουργικής επέμβασης, ενώ σοβαρά προβλήματα υγείας αντιμετωπίζει και η μητέρα των παιδιών. Ο πατέρας είναι άνεργος τα τελευταία τρία χρόνια και ζουν από την πενιχρή σύνταξη της μητέρας του.
Αντιπροσωπεία των συγκεντρωμένων συνάντησε τους υπεύθυνους της ΔΕΗ και απαίτησε την άμεση επανασύνδεση του ρεύματος, καταγγέλλοντας τη ΔΕΗ, η οποία ,όπως είπαν, έχει προχωρήσει και σε άλλες διακοπές της ηλεκτροδότησης σε οικογένειες που ζουν στο συγκεκριμένο λαϊκό συγκρότημα κατοικιών. Από την πλευρά τους οι υπεύθυνοι της ΔΕΗ, ενώ δέχθηκαν να προχωρήσει διαδικασία διακανονισμού, δεν έδωσαν τη συγκατάθεσή τους για την επανασύνδεση, αν πρώτα δεν πάρουν οριστική έγκριση από την κεντρική διεύθυνση των καταστημάτων.
Οι συγκεντρωμένοι αμέσως μετά τη συνάντηση τόνισαν ότι θα δώσουν συνέχεια τις επόμενες ημέρες στο θέμα και ότι θα εμποδίσουν συνεργεία της ΔΕΗ να συνεχίσουν διακοπές του ρεύματος σε κάθε εργατικό λαϊκό σπίτι. Μάλιστα τις επόμενες ημέρες, όπως είπαν, θα προγραμματίσουν λαϊκές συνελεύσεις με σκοπό τη συγκρότηση λαϊκής επιτροπής στην περιοχή.