Μαθαίνουμε, λοιπόν, πως ανάμεσα στις προτεραιότητες που τέθηκαν κατά τη συνάντηση του υπουργού Οικονομικών, Γ. Στουρνάρα, με τη διοίκηση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) είναι και η άμεση προώθηση της «αξιοποίησης» με τη μέθοδο sale & lease back 28 ακινήτων του Δημοσίου. Ανάμεσα στα κτίρια που θα παραχωρηθούν με τη μέθοδο αυτή σε ιδιώτες περιλαμβάνονται τα υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών, Υγείας, Πολιτισμού, Παιδείας, Δικαιοσύνης, τα κτίρια της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, της Γενικής Γραμματείας Τύπου, του Γενικού Χημείου του Κράτους και αρκετά κτίρια της Αστυνομίας και ΔΟΥ ανά την Ελλάδα.
Τι σημαίνει μέθοδος sale & lease back; Οτι οι ιδιώτες που θα πάρουν αυτά τα κτίρια, στη συνέχεια θα τα επινοικιάσουν στο κράτος με μακροχρόνιες μισθώσεις (20 ή 30 ετών) για να στεγάσει τις ...ίδιες υπηρεσίες! Που σημαίνει βέβαια γι' αυτούς μια άκοπη «επένδυση» με σίγουρα λεφτά και εισόδημα μεγάλο...
Να γιατί φωνάζουν ορισμένοι πιέζοντας την κυβέρνηση να προχωρήσει τις ιδιωτικοποιήσεις και τις λεγόμενες «μεταρρυθμίσεις». Εχουν μυριστεί «ψητό» και θέλουν να ξεκοκαλίσουν και την περιουσία του ελληνικού λαού, ο οποίος την ίδια στιγμή στενάζει στις συμπληγάδες των μνημονίων.
Στη λογική της προσωρινής διαχείρισης των αδιεξόδων που δημιουργεί η πολιτική του ευρωμονόδρομου και της εξυπηρέτησης των συμφερόντων της πλουτοκρατίας, για χιλιάδες μικρούς και αυτοαπασχολούμενους εμπόρους, λογική που, στην καλύτερη περίπτωση, μπορεί να δώσει μια μικρή παράταση ζωής σε ελάχιστες επιχειρήσεις που φυλλορροούν κάτω από το βάρος αυτών των αδιεξόδων, επιχειρεί να υποτάξει τους μικρέμπορους η συνδικαλιστική πλειοψηφία της ΕΣΕΕ. Την ώρα που οι προοδευτικές - αντιμονοπωλιακές δυνάμεις του συνδικαλιστικού κινήματος βρίσκονται επί ποδός για το συντονισμό της πάλης με τα άλλα λαϊκά στρώματα, εργαζόμενους, συνταξιούχους, για την οργάνωση της αντίστασης ενάντια στην αντιλαϊκή λαίλαπα που βρίσκεται σε εξέλιξη, η ΕΣΕΕ επικεντρώνει στην προσπάθεια αποπροσανατολισμού και συσκότισης, πρόθυμος στυλοβάτης και συνοδοιπόρος της συγκυβέρνησης και των μονοπωλίων. Σ' αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε χτες ότι «περισσότερες από 100 μικρές και πολύ μικρές εμπορικές επιχειρήσεις ωφελούνται ήδη από τις υπηρεσίες στήριξης που παρέχει η ΕΣΕΕ» στο πλαίσιο της «Υπηρεσίας Υποστήριξης» που έχει συστήσει, στην οποία υποτίθεται ότι μπορούν να απευθύνονται οι έμποροι για να τους δώσουν «ειδικοί σε όλα τα επιμέρους θέματα», «ρεαλιστική, γρήγορα εφαρμόσιμη και άμεσου αποτελέσματος» καθοδήγηση. Τη στιγμή, λοιπόν, που, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, οι έμποροι βουλιάζουν από την έλλειψη ρευστού, τη δραματική πτώση του τζίρου, την αδυναμία τους να πληρώσουν δάνεια και άλλες οικονομικές υποχρεώσεις, τους προτείνει «αποδοτικότερη οικονομική διαχείριση», «τεχνικές αποτελεσματικότερης εσωτερικής οργάνωσης και διοίκησης», «μεθόδους αποτελεσματικότερης προβολής»... Είναι ολοφάνερο ότι όλα αυτά καμία λύση και προοπτική δεν μπορούν να δώσουν στα προβλήματα επιβίωσης των εμπόρων. Μόνη ελπίδα μπορεί να υπάρξει μέσα από τη συντονισμένη πάλη μαζί με τους εργαζόμενους και τη φτωχή αγροτιά, για ανατροπή αυτών των πολιτικών, με αποδέσμευση από την ΕΕ και την κυριαρχία των μονοπωλίων.
Είναι σε όλους γνωστό ότι η ιδιωτικοποίηση των εθνικών οδικών αξόνων με τις συμβάσεις παραχώρησης που ψήφισαν από κοινού η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, επέφεραν τα τελευταία τέσσερα χρόνια τεράστιες αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων, ακόμη και πάνω από 500% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων. Πρόκειται, δηλαδή, για μια ακόμη ληστεία σε βάρος του λαϊκού εισοδήματος, προκειμένου να θησαυρίσουν ορισμένοι ελληνικοί και ξένοι κατασκευαστικοί και τραπεζικοί όμιλοι.
Εκείνο που είναι, ίσως, λιγότερο γνωστό, είναι ότι οι συμβάσεις αυτές προβλέπουν παράλληλα και την κατασκευή πληθώρας νέων σταθμών είσπραξης διοδίων, μετωπικών και πλευρικών, που αναγκάζουν τους οδηγούς να πληρώνουν χαράτσια ακόμη και για τοπικές μετακινήσεις από τη δουλειά στο σπίτι. Κυριολεκτικά οι σταθμοί αυτοί ξεφυτρώνουν σαν τα «μανιτάρια», ενώ αποκαλύπτεται ότι στα σκαριά είναι ακόμη περισσότεροι:
Ο λαός, δηλαδή, πληρώνει τα έργα αυτά και για την κατασκευή και για τη χρήση, ενισχύοντας υποχρεωτικά την κερδοφορία των μονοπωλίων. Γι' αυτό και μόνη διέξοδο που έχει είναι να ξεσηκωθεί και να διεκδικήσει να καταργηθούν όλα τα διόδια. Να γίνουν τα αναγκαία δημόσια έργα υποδομής λαϊκή περιουσία για να κυκλοφορεί ελεύθερα και χωρίς χαράτσια στους αυτοκινητόδρομους.
Ο Γ. Στουρνάρας, μας λέει «μην κάνετε έτσι, δεν γίναμε και Αργεντινή», ο Γ. Προβόπουλος πως πάμε καλά γιατί «τα πράγματα κινούνται». Πάλι καλά που δε μας είπαν ότι η φτώχεια είναι απλά... στο μυαλό και στη φαντασία μας.
Αυτά την ώρα που - όπως όλοι γνωρίζουν - ψήνουν νέο πακέτο μέτρων και ήδη έχουν αρχίσει να τρομοκρατούν για τις φοβερές καταστροφές που θα έρθουν αν δεν το αποδεχτούμε χωρίς αντίρρηση.
Για να λέμε φυσικά και την πλήρη αλήθεια, τα πράγματα δεν πάνε για όλους άσχημα. Είμαστε βέβαιοι ότι τα αφεντικά της Τράπεζας Πειραιώς, που πήρε (με το αζημίωτο) όλη την Αγροτική Τράπεζα, δεν μπορεί να έχουν παράπονο.
Ούτε και οι εφοπλιστές, που τους εγκρίνουν νέα κονδύλια για να μας κάνουν την τιμή (όταν τους βολεύει) να βάζουν καράβια 30 χρόνων και βάλε στις άγονες γραμμές, ζορίζονται ιδιαιτέρως.
Οι εταιρείες πάλι που πληρώνουν μισθούς πείνας, έχουν νέους εργαζόμενους ανασφάλιστους, καταστρατηγούν τις Συμβάσεις κι όλα αυτά απολύτως... νόμιμα, έχουν με τη σειρά τους λόγους να χαμογελούν.
Προφανώς σε όλους αυτούς αναφέρονται ο Γ. Στουρνάρας και ο Γ. Προβόπουλος και κάνουν τις σχετικές δηλώσεις. Αυτές που πολύ θα θέλαμε να τους δούμε να επαναλαμβάνουν έξω από ένα παράρτημα του ΟΑΕΔ που περιμένουν άνεργοι. Ισως και σε κανένα ΙΚΑ όπου είναι στημένοι συνταξιούχοι.
ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ από τις περισπούδαστες αναλύσεις των διαφόρων ειδικών των καναλιών... Η ΕΕ έχει - λένε - χωριστεί σε Βόρειους (Γερμανούς, Γάλλους, Ολλανδούς κ.λπ.) και Νότιους (Ισπανούς, Ιταλούς, Ελληνες, Πορτογάλους) ενόψει του νέου της προϋπολογισμού.
Μειώσεις θέλουν οι πρώτοι, αυξήσεις οι δεύτεροι. Ελα όμως που με κάποιον περίεργο τρόπο «Βόρειοι και Νότιοι» περικόπτουν μισθούς, προκαλούν ανέργους και κόβουν κοινωνικές παροχές.Είτε σε «κεντροευρωπαϊκή» είτε σε «μεσογειακή» εκδοχή ίδιες κατευθύνσεις έχουν οι πολιτικές τους. Είτε με μνημόνιο, είτε χωρίς. Υποθέτουμε θα είναι απλή... σύμπτωση.