Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Phasma |
Οπως εξηγούν οι βουλευτές στο κείμενο της Ερώτησης: «Κλειστά θα παραμείνουν τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Δυτική Μακεδονία, αμέσως μετά το πέρας της εορταστικής περιόδου, έπειτα από απόφαση της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Δυτικής Μακεδονίας λόγω έκτακτων οικονομικών συνθηκών (Καλλικράτης, Ν. 3852/10, αρθ. 94, παρ. 27).
Αιτία είναι η τεράστια περικοπή της χρηματοδότησης του κράτους στα σχολεία και ιδιαίτερα σε αυτά της Δυτικής Μακεδονίας, όπου οι θερμοκρασίες είναι πολύ χαμηλές, με την παράλληλη αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και την εξίσωσή του με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης, που επέβαλε η σημερινή συγκυβέρνηση.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα από την αρχή της σχολικής χρονιάς μαθητές και εκπαιδευτικοί της περιοχής να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με τη θέρμανση και με τις σχολικές επιτροπές να αδυνατούν να καλύψουν τις σχετικές δαπάνες, παρ' όλο που σε σχετική ερώτηση του κόμματός μας (3967/14-11-2012) το Υπουργείο Εσωτερικών απαντούσε ότι "...γίνεται προσπάθεια για επιπλέον επιχορήγηση των σχολείων των ψυχρών περιοχών για την αντιμετώπιση των δαπανών θέρμανσης".
Να σημειωθεί επίσης ότι φορείς της ευρύτερης περιοχής έχουν πραγματοποιήσει πολλές κινητοποιήσεις έως σήμερα, διεκδικώντας αποφορολογημένο πετρέλαιο και για τη θέρμανση των σχολείων».
Οι βουλευτές ζητούν:
Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ προς τον υπουργό Παιδείας για τα προβλήματα των εκπαιδευτικών
Το ΚΚΕ φέρνει για συζήτηση στη Βουλή τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί του συγκεκριμένου αλλά και άλλων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Παιδείας οι βουλευτές Σπύρος Χαλβατζής, Γιάννης Γκιόκας, Ελένη Γερασιμίδου και Λιάνα Κανέλλη.
Οπως σημειώνουν οι βουλευτές, «οι εργασιακές τους σχέσεις είναι πραγματικά άθλιες. Μέχρι σήμερα, η προϋπηρεσία τους δεν έχει αναγνωριστεί. Αναγκάζονται να δουλεύουν αποσπασματικά, χωρίς προοπτική, μόνο για συγκεκριμένους μήνες και να λαμβάνουν τους ήδη πετσοκομμένους μισθούς τους με μεγάλη χρονική καθυστέρηση.
Με το νέο φορολογικό νόμο που ετοιμάζεται και τις εισφορές που θα υποχρεωθούν να πληρώσουν, δε θα είναι σε θέση να καλύψουν βασικές τους ανάγκες, καθώς η παρακράτηση φόρου θα ανεβεί κατακόρυφα.
Φέτος, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να επιλέξουν αν θα διδάσκουν σε ένα σχολείο 15 ώρες ή αν θα διδάσκουν 25 ώρες σε δύο σχολεία.
Το πρόγραμμα δεν καλύπτει και δεν απαντά στις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης σε πολύγλωσσους μαθητές. Εχει αποσπασματικό χαρακτήρα, την ίδια ώρα που υπάρχουν ουσιαστικές ανάγκες για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης. Διδασκαλία που πρέπει να είναι ενταγμένη μέσα στα πλαίσια ενός ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος και καθολική για όσους το έχουν ανάγκη. Διδασκαλία που θα πραγματοποιείται με ευθύνη των πανεπιστημιακών τμημάτων για τους ενήλικες και με ευθύνη του σχολείου για τους έφηβους.
Η ολόπλευρη ικανοποίηση της ανάγκης αυτής και η ένταξη της διδασκαλίας στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα προϋποθέτει εκπαιδευτικούς με μόνιμη και σταθερή εργασία, μαζικούς διορισμούς.
Γίνεται για μια ακόμα φορά φανερό ότι οι σκοποί των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, δεν είναι άλλοι από τον κατακερματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, την ενσωμάτωση μερίδας των μεταναστών στα πλαίσια της κυρίαρχης πολιτικής. Και όχι ασφαλώς η ολόπλευρη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε αυτούς».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα θα πάρει για:
Τα παραδείγματα είναι πολλά και αποκαλυπτικά:
Αγωνιστικό κάλεσμα οργάνωσης του λαού και ανατροπής θα απευθύνουν, για άλλη μια φορά, οι Οργανώσεις της ΚΝΕ ψέλνοντας τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς με δικούς τους ευφάνταστους στίχους:
Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά
η κρίση είναι πολύ βαθιά
κι όσο τα μονοπώλια κυβερνάνε
οι εργά- οι εργάτες θα πεινάνε
Να απαιτήσουμε μαζί
του χρέους τη διαγραφή
για να μην, για να μην πληρώσουμε άλλο
το κεφά- το κεφάλαιο το μεγάλο
Αλλά δε φτάνει μόνο αυτό
πρέπει να βγούμ' απ' το χορό
της ΕΕ που 'ναι λυκοσυμμαχία,
του λαού, του λαού η χρεοκοπία
Μα για να γίνουν όλ' αυτά
όλοι μαζί με μια γροθιά
να χτίσουμε τη συμμαχία
για τη λα- για τη Λαϊκή Εξουσία
Πάρε τη θέση σου κι εσύ
σοσιαλισμός η προοπτική
με το Κου, με το ΚΚΕ μπροστάρη
το κεφά- το κεφάλαιο να σαλτάρει.