ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Γενάρη 2013
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Διεκδικούν δουλειά με δικαιώματα και ναυπηγείο ανοιχτό

Με το σύνθημα «Θέλουμε δουλειά και όχι ανεργία» να κυριαρχεί, οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Ελευσίνας διαδήλωσαν χτες το πρωί στο κέντρο της Αθήνας την απαίτησή τους για την καταβολή των δεδουλευμένων που τους οφείλει ο ιδιοκτήτης του ναυπηγείου, επιχειρηματίας Ν. Ταβουλάρης, από το 2010. Η κινητοποίηση έγινε στο πλαίσιο των επαναλαμβανόμενων 24ωρων απεργιών που ξεκίνησαν οι εργαζόμενοι από την περασμένη Τρίτη.

Οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Ελευσίνας διεκδικούν και τη λειτουργία του ναυπηγείου, το οποίο στην ουσία είναι «νεκρό», αφού με ευθύνη του Ταβουλάρη δεν εκτελείται καμία εργασία. Μάλιστα, ο ίδιος με επιστολή του προς τους εργαζόμενους έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο για λουκέτο τόσο στο ναυπηγείο της Ελευσίνας, όσο και σ' αυτό του Νεωρίου στη Σύρο, το οποίο επίσης του έχει παραδοθεί.

Ο Ν. Ταβουλάρης, εδώ και δύο χρόνια, με όπλο την αντιλαϊκή πολιτική, την οδηγία 2000 της ΕΕ για «ιδιωτικοποίηση ή κλείσιμο» των ελληνικών ναυπηγείων, αλλά και την απροκάλυπτη στήριξη των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ στο σωματείο, έχει εξαπολύσει ανελέητη επίθεση στους εργαζόμενους. Τους έχει καταδικάσει να ζουν με έναντι, αντίστοιχο με τα 75 ευρώ που τους «πέταξε» ως μηνιάτικο πριν 25 μέρες για να ζήσουν.

Στιγμιότυπα από τη χτεσινή κινητοποίηση
Στιγμιότυπα από τη χτεσινή κινητοποίηση
Επιπρόσθετα, πατώντας στις πλάτες τους, απαιτεί να του καταβληθούν από το Δημόσιο καταρχήν 12,7 εκατομμύρια ευρώ ως «συμβατική υποχρέωση» για δύο από τις πυραυλάκατους του Πολεμικού Ναυτικού που κατασκευάζονται στο ναυπηγείο και συγκεκριμένα την 6η και 7η. Και αυτό όταν, σύμφωνα με γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ο ίδιος έχει εισπράξει το 80% του τιμήματος για τις πυραυλάκατους και έχει υλοποιήσει μόνο το 40% του έργου. Ο Ταβουλάρης, προκαλώντας τους εργαζόμενους, αναφέρει στην επιστολή του ότι με τη μη καταβολή των «συμβατικών υποχρεώσεων», «μας οδηγούν μαθηματικά στο "κλείσιμο" παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις τους»!

Στο πλευρό των απεργών ήταν τα συνδικάτα και άνεργοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Ναυπηγικής Βιομηχανίας.

Για σήμερα, αναμένεται συνάντηση του σωματείου του Ναυπηγείου Ελευσίνας με τον υφυπουργό Εργασίας.

Από την ΠΟΕΜ εκδόθηκε μία ανακοίνωση για 24ωρη απεργία στη ναυπηγική βιομηχανία αύριο, Παρασκευή, χωρίς να έχει γίνει συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο θα συνεδριάσει σήμερα, χωρίς να έχει καθοριστεί διεκδικητικό πλαίσιο και να γίνει ξεκάθαρη ενημέρωση του κλάδου για να προετοιμαστεί να δώσει την απεργιακή μάχη.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑΣ»
Αρνήθηκε ακόμα και τη συζήτηση το υπουργείο Εργασίας

Προκλητικά και χωρίς κανέναν ενδοιασμό, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας «αρνήθηκε» χτες ακόμα και να συζητήσει με το Σωματείο των εργαζομένων στην «Ελληνική Χαλυβουργία», τα αιτήματα που έχει καταθέσει και γραπτώς και αφορούν τους απολυμένους της επιχείρησης, αλλά και τους υπό καθεστώς διαθεσιμότητας εργαζόμενους μετά και τον 9μηνο σκληρό απεργιακό αγώνα που έδωσαν.

Ετσι, χτες ούτε ο υπουργός Εργασίας, Γ. Βρούτσης, ούτε κάποιος άλλος από την πολιτική ηγεσία που έδιναν αθρόες «υποσχέσεις» στους χαλυβουργούς ότι θα κάνουν τα πάντα για τους απολυμένους της επιχείρησης, προκειμένου να σταματήσουν την απεργία και να ανοίξει το εργοστάσιο δε «βρέθηκε» για να συναντηθεί με το σωματείο. Αυτό παρά το γεγονός, ότι από την περασμένη βδομάδα το Σωματείο είχε ζητήσει συνάντηση με τον υπουργό για χτες το μεσημέρι και μάλιστα είχε γνωστοποιήσει και συγκεκριμένα αιτήματα που θέτει για να συζητηθούν. Μάλιστα κάποια από αυτά όπως: Η καταβολή των ενσήμων για το διάστημα της απεργίας σε όλους τους εργαζόμενους και η παρέμβαση για την επαναπρόσληψη των 125 απολυμένων αποτελούσαν προσωπική δέσμευση του υπουργού Γ. Βρούτση για επίλυση ...αρκεί να σταματήσει η απεργία και να ανοίξει το εργοστάσιο.

Αποδεικνύεται περίτρανα, για μια ακόμα φορά, το παιχνίδι που έπαιξε τότε το υπουργείο Εργασίας και η ίδια η κυβέρνηση για να εξυπηρετήσει τον Μάνεση και να σπάσει τον παλικαρίσιο αγώνα των χαλυβουργών. Εναν αγώνα που τελικά δεν κατάφεραν να σπάσουν ακόμα και όταν στάλθηκε με προσωπική εντολή του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά ολόκληρος στρατός από ΜΑΤ με τα οποία κατέλαβαν τελικά το εργοστάσιο, το «άνοιξαν» για λογαριασμό του Μάνεση, για να το κλείσει ο ίδιος λίγο καιρό μετά, βγάζοντας όλους τους εργαζόμενους σε τρίμηνη διαθεσιμότητα.

Το Σωματείο, πάντως, μετά και τη χτεσινή εξέλιξη διαμήνυσε στο υπουργείο και την κυβέρνηση ότι πλέον θα απαντήσουν με δυναμικές κινητοποιήσεις και δεν πρόκειται να σταματήσουν τις παρεμβάσεις για τους απολυμένους και τους εργαζόμενους της επιχείρησης.

ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ
Τινάζει στον αέρα τα ναυτεργατικά δικαιώματα

Τροποποιήσεις που κάνουν το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας (ΥΝΑ) με τίτλο «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις» ακόμα πιο αντιδραστικό και επιθετικό απέναντι σε ναυτεργάτες, νησιώτες και όλους τους εργαζόμενους της χώρας, γνωστοποίησε το υπουργείο με ενημερωτικό σημείωμα (non paper) που στάλθηκε από το γραφείο του υπουργού χτες αργά το απόγευμα.

Ανάμεσα στις τροποποιήσεις προβλέπεται η συγκρότηση Επιτροπής της οποίας «έργο» θα είναι η αλλαγή -προφανώς στα μέτρα των συμφερόντων του εφοπλιστικού κεφαλαίου- του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, στον οποίο περιλαμβάνονται και όλα τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών.

Σε ό,τι αφορά τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού θα προστεθεί άρθρο το οποίο θα προβλέπει ότι «επιτρέπεται, κατ' εξαίρεση, να ναυτολογηθούν σε πλοία με σημαία τρίτης χώρας μη συμβεβλημένα με το ΝΑΤ»! Που σημαίνει ότι οι σπουδαστές μετατρέπονται σε χαμηλόμισθοι, ανασφάλιστοι ναυτεργάτες, χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση θύματα του διεθνούς δουλεμπορικού κυκλώματος!

Επίσης, θα προστεθεί άρθρο για την ακτοπλοΐα, με το οποίο τελειώνει η υποχρεωτική δεκάμηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των πλοίων, αφού θα προβλέπεται ότι οι εταιρείες ανάλογα με το συμφέρον τους θα προχωρούν σε «τροποποίηση - διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων, ή αντικατάσταση πλοίου με άλλο κατάλληλου μεγέθους», «η δρομολόγηση επιπλέον πλοίου για ορισμένο διάστημα σε γραμμή που η ίδια εταιρεία εξυπηρετεί ετησίως» κλπ.

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Σύσκεψη για ΕΓΣΣΕ και απεργία

Σύσκεψη για τη νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και την οργάνωση της 24ώρης απεργίας το Φλεβάρη διοργανώνει την Τετάρτη 30 Γενάρη και ώρα 6.30 το απόγευμα το Εργατικό Κέντρο Αγρινίου (ΕΚΑ). Θα συζητηθεί επίσης το άμεσο πρόγραμμα δράσης του ΕΚΑ και των σωματείων μελών του.

ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ - ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΖΩΝΗ
Σήμερα η κινητοποίηση για την ανεργία

Στην Ομόνοια, στη 1 μ.μ.

Σε συγκέντρωση στην Ομόνοια στη 1 μ.μ., προχωρούν σήμερα οι οικοδόμοι μετά από κάλεσμα του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας. Από εκεί θα πάνε στο υπουργείο Εργασίας (Σταδίου) όπου και έχουν καθορισμένη συνάντηση με τον υπουργό Ι. Βρούτση.

Οι οικοδόμοι διαμαρτύρονται για την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης κατά δύο χρόνια και για την τεράστια ανεργία στον κλάδο.

Μαζί τους θα είναι και τα Σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, που διαμαρτύρονται επίσης για την τεράστια ανεργία στον κλάδο. Η σημερινή συνάντηση ορίστηκε, μετά την τελευταία απεργία της Ομοσπονδίας Οικοδόμων Ελλάδας, στις 16 Γενάρη, και τη συμβολική κατάληψη του υπουργείου Εργασίας (Πειραιώς), όταν η πολιτική του ηγεσία αρνήθηκε να τους δεχθεί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ