ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Γενάρη 2013 - 2η έκδοση
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΝΤΙΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΒΕ
ΟΧΙ στις αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ

Παρέμβαση - καταγγελία της ΠΑΣΕΒΕ

Τις αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ καταγγέλλει η Πανελλαδική Γραμματεία της ΠΑΣΕΒΕ, που σε ανακοίνωσή της αναφέρει:

«Τη στιγμή που η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ επιβάλει εξοντωτικά και απάνθρωπα μέτρα (υπέρογκη φορολογία, χαράτσια, μείωση μισθών και συντάξεων, αύξηση στο πετρέλαιο θέρμανσης κ.λπ.) που έχουν οδηγήσει 10δες χιλιάδες οικογένειες εργαζομένων, αυτοαπασχολούμενων, συνταξιούχων, ανέργων στην εξαθλίωση και στη χρεοκοπία, η ΔΕΗ με τις ευλογίες της κυβέρνησης αποφάσισε και νέες αυξήσεις στα τιμολόγια που θα αγγίξουν το 23%.

Ιδιαίτερα για το μικρομαγαζάτορα που ξεροσταλιάζει ώρες ατέλειωτες περιμένοντας να μπει πελάτης στο μαγαζί του, σημαίνει ένα επιπλέον βάρος στα τόσα που τον έχουν φορτώσει.

Την ίδια στιγμή, προκλητικά και ξεδιάντροπα, αποφάσισαν τη μείωση των τιμολογίων για τις μεγάλες βιομηχανίες κατά 22,5%.

Επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά η απανθρωπιά της κυβέρνησης που προκειμένου να υπηρετήσει την κερδοφορία των μεγάλων μονοπωλιακών επιχειρήσεων, δε διστάζει να αφήσει χωρίς τα στοιχειώδη τις λαϊκές οικογένειες και τους μικρούς ΕΒΕ.

Οι όποιες εξαγγελίες για "φτηνό" ρεύμα για τις ευπαθείς ομάδες, είναι στάχτη στα μάτια, όταν με βάση τα στοιχεία της Eurostat για το 2011(!), «κοντά στο όριο της φτώχειας ζει το 31% του πληθυσμού της Ελλάδας».

Δηλαδή, όταν 3,5 εκατομμύρια συνάνθρωποί μας ψωμολυσσάνε, το "φτηνό" ρεύμα θα το δικαιούνται μόνο μερικές χιλιάδες.

Το ρεύμα είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα.

Απαιτούμε:

  • Να πάρουν πίσω, εδώ και τώρα, όλες τις αυξήσεις στα τιμολόγια οικιακής χρήσης.
  • Να σταματήσουν άμεσα τις διακοπές ρεύματος.
  • Να καταργηθούν όλα τα "χαράτσια".
  • Να καταργηθούν οι φόροι στο πετρέλαιο θέρμανσης, και στο πετρέλαιο κίνησης για τους μικροεπαγγελματίες αυτοκινητιστές».
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Συνθήκες βαθιάς κρίσης

Αγρια κερδοσκοπία με τα ενεργειακά εμπορεύματα

Τη βαθιά κρίση στη βιομηχανία και την εκρηκτική κερδοσκοπία στο χώρο των καυσίμων καταδεικνύουν τα στοιχεία του βιομηχανικού τζίρου και των νέων βιομηχανικών παραγγελιών το Νοέμβρη του 2012, τα οποία έδωσε χτες στη δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ.

Ο κύκλος εργασιών (τζίρος) σε ετήσια βάση τον προηγούμενο Νοέμβρη παρουσίασε αύξηση 4,6%, ενώ σε μέση δωδεκάμηνη περίοδο αυξήθηκε κατά 3,6%. Ομως, η αύξηση του τζίρου οφείλεται αποκλειστικά στις συνεχόμενες ανατιμήσεις στο χώρο των καυσίμων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι με έτος βάσης το 2005 και δείκτη το 100, τον προηγούμενο Νοέμβρη ο δείκτης του τζίρου στα ενεργειακά εμπορεύματα ανήλθε στο 200,3 έναντι 162,3 και 141,1 το Νοέμβρη του 2011 και 2010, τη στιγμή που ο τζίρος στις υπόλοιπες ομάδες των βιομηχανικών κλάδων, έχει καταρρεύσει. Ειδικότερα, στα ενδιάμεσα αγαθά τον προηγούμενο Νοέμβρη υποχώρησε στο 84,9, στα κεφαλαιουχικά αγαθά μόλις στο 48, στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά στο 47,3 και στα μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά (τρόφιμα κ.ά.) στο 86,1.

Από τα ίδια τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ αποκαλύπτεται το άγριο κερδοσκοπικό παιγνίδι που συντελείται στο χώρο των ενεργειακών εμπορευμάτων (πετρέλαιο, βενζίνη, φυσικό αέριο), όπου πρωταγωνιστούν τα δύο διυλιστήρια (ΕΛΠΕ και ΜΟΤΟΡ ΟϊΛ), οι εταιρείες εμπορίας, ελληνικές και ξένες και φυσικά το κράτος, το οποίο από το 2010, έχει προχωρήσει σε απανωτές αυξήσεις στη φορολογία των καυσίμων (στο όνομα της δημοσιονομικής εξυγίανσης), με θύματα φυσικά τα λαϊκά στρώματα, τα οποία για να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες του φετινού χειμώνα, καταφεύγουν σε μέσα θέρμανσης που χρησιμοποιούνταν πριν από 40 και 50 χρόνια.

Μεγάλη βουτιά εμφανίζουν και οι νέες παραγγελίες στη βιομηχανία, οι οποίες, σε ετήσια βάση το Νοέμβρη του 2012 υποχώρησαν κατά 15,5% και σε μέση δωδεκάμηνη περίοδο κατά 8,1%. Με έτος βάσης το 2005 και δείκτη το 100, ο γενικός δείκτης νέων παραγγελιών το Νοέμβρη του 2012, είχε υποχωρήσει στο 80,4, έναντι 95,1 και 95,9 τον αντίστοιχο μήνα του 2011 και 2010.

Σε ό,τι αφορά τις κύριες ομάδες βιομηχανικών κλάδων, το Νοέμβρη του 2012, ο σχετικός δείκτης στα ενδιάμεσα αγαθά είχε υποχωρήσει στο 91,8, στα κεφαλαιουχικά αγαθά στο 46,2 - έναντι 114,9 το Νοέμβρη του 2011! - στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά στο 51,2 και στα μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά στο 79,6.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Πλεονάζον το ταξιδιωτικό ισοζύγιο

Θετικό παρέμεινε το ταξιδιωτικό ισοζύγιο το πρώτο 9μηνο του 2012, καθώς η σχετική μείωση που σημειώθηκε στις ταξιδιωτικές εισπράξεις κατά 303 εκατ. ευρώ (-3,2%) αντισταθμίστηκε από τη μείωση των ταξιδιωτικών πληρωμών (τουριστικές δαπάνες Ελλήνων στο εξωτερικό) κατά 340 εκατ. ευρώ (-19%). Σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο μεταξύ Γενάρη - Σεπτέμβρη 2012 παρουσίασε πλεόνασμα 7.580,8 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 37 εκατ. ευρώ ή 0,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις μειώθηκαν λόγω της μείωσης των αφίξεων κατά 5,2% και παρότι αυξήθηκε κατά 2,1% ή 14 ευρώ η μέση κατά ταξίδι δαπάνη (670 ευρώ). Αύξηση κατά 1,9% παρουσίασε και η δαπάνη ανά διανυκτέρευση (στα 71 ευρώ από 70 ευρώ το 2011). Η μέση διάρκεια παραμονής παρέμεινε σχεδόν σταθερή στις 9,4 διανυκτερεύσεις, ενώ ο συνολικός αριθμός διανυκτερεύσεων, λόγω και της μείωσης των αφίξεων, μειώθηκε κατά 5% την επίμαχη περίοδο.

Η πτώση των ταξιδιωτικών εισπράξεων οφείλεται στη μείωση από τους κατοίκους χωρών της ΕΕ κατά 6,7% (στα 5.943 εκατ. ευρώ). Αντίθετα, αυξήθηκαν κατά 4,1% (στα 3.088 εκατ. ευρώ) οι εισπράξεις από κατοίκους εκτός ΕΕ. Αναφορικά με τις εισπράξεις από τις σημαντικότερες αγορές προέλευσης ταξιδιωτών: Από τη Γερμανία μειώθηκαν κατά 9,9% (1.440 εκατ. ευρώ), από τη Γαλλία μειώθηκαν κατά 8,9% (711 εκατ. ευρώ), ενώ από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 23,8% (1.305 εκατ. ευρώ). Από τις χώρες εκτός ΕΕ, αύξηση παρουσιάζουν οι εισπράξεις από τη Ρωσία κατά 32,1% (896 εκατ. ευρώ), ενώ μείωση κατά 19,2% παρουσιάζουν οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ (357 εκατ. ευρώ).

ΕΣΕΕ
Κουβεντιάζει για την κυριακάτικη αργία

Για «πλήρη ασυμφωνία» με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης στο θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων κατά τις Κυριακές, κάνει λόγο η διοίκηση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου. Ασυμφωνία η οποία διατυπώθηκε στη διάρκεια της προχτεσινής ευρείας σύσκεψης με αντικείμενο τον αγορανομικό κώδικα, με αιχμή του δόρατος την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας.

Είναι αλήθεια ότι η διοίκηση της ΕΣΕΕ και κάτω από την πίεση που προφανώς ασκούν οι χιλιάδες μικροκαταστηματάρχες, γενικά έχει ταχθεί κατά της κατάργησης της κυριακάτικης αργίας. Ωστόσο, στην καθημερινή της δράση, με τις θέσεις που παρουσιάζει και τα κείμενα που δημοσιοποιεί, η ΕΣΕΕ δείχνει ότι κουβεντιάζει τον τρόπο που θα λειτουργούν τα καταστήματα τις Κυριακές. Η διοίκηση της ΕΣΕΕ δεν έχει θεμελιωμένη θέση ότι η αργία της Κυριακής είναι αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα των εργαζομένων και των καταστηματαρχών στο εμπόριο. Δεν περιορίζεται να πει «όχι στην κατάργηση της αργίας» που μεθοδεύει η κυβέρνηση.

Εκείνο που λέει η διοίκηση της ΕΣΕΕ είναι να αποσυρθεί το νομοσχέδιο «που προβλέπει την πλήρη απελευθέρωση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές», ενώ στο κείμενο που δημοσιοποίησε προχτές, με τίλο «επίσημη πρόταση της ΕΣΕΕ για το πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς» προτείνει τη λειτουργία των καταστημάτων 4 Κυριακές το χρόνο, δύο μέσα στο Δεκέμβρη και άλλες δύο, μία πριν το Πάσχα και μία με απόφαση των εμπορικών συλλόγων, σημειώνοντας μάλιστα ότι ορισμένοι σύλλογοι ζητούν να παραμένουν τα καταστήματα ανοιχτά έξι Κυριακές. Μια τέτοια όμως στάση, το μόνο που τελικά αποδεικνύει είναι ότι η διοίκηση της ΕΣΕΕ εξετάζει και μελετά τρόπους να ανοίξει ο δρόμος για διαφορετική αντιμετώπιση του καθεστώτος λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές.

Η ΕΣΕΕ συμφωνεί ακόμα με το άνοιγμα των καταστημάτων επτά μέρες τη βδομάδα στις «τουριστικές» και «εποχιακές» αγορές, με ...«αυτορύθμιση» του ωραρίου από τους εμπορικούς συλλόγους. Στις δε «τουριστικές» περιοχές ζητάει να ενταχθεί και «το παραδοσιακό εμπορικό κέντρο της Αθήνας το οποίο μπορεί να διευρυνθεί τόσο χωρικά όσο και χρονικά και το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων εντός αυτού να καθορίζεται για όλες τις ημέρες με απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας.

ΟΒΣΑ
Συνδικαλιστική σύσκεψη για το φορολογικό

Ευρεία συνδικαλιστική σύσκεψη με θέμα το φορολογικό, συγκαλεί η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ). Η Ομοσπονδία «καλεί τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Σωματείων - Ενώσεων καθώς και άλλα συνδικαλιστικά στελέχη, να πάρουν μέρος στη Σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 6.30 το απόγευμα, στην αίθουσα των παλαιών γραφείων της ΓΣΕΒΕΕ (Καποδιστρίου 24 - 3οςόροφος) με θέμα το φορολογικό.

Θα συζητήσουμε για τη δράση των Σωματείων απέναντι στα φορολογικά μέτρα που ψηφίστηκαν όπως και το περιεχόμενο των μέτρων.

Θα γίνει αναλυτική παρουσίαση των νέων μέτρων από Λογιστή και θα επακολουθήσουν ερωτήσεις και απαντήσεις.

Πιστεύουμε, ότι η σύσκεψη με αυτό το θέμα, θα συμβάλει στον προσανατολισμό και το συντονισμό της δράσης των Σωματείων μας, ακόμη θα λύσει τυχόν ερωτήματα για τα φορολογικά θέματα».

ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
Μειωμένη κατά 1,5 εκατ. επιβάτες η κίνηση

Με μείωση της επιβατικής κίνησης για 5η διαδοχική χρονιά έκλεισε το 2012 για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) καθώς από και προς το «Ελ. Βενιζέλος» κινήθηκαν σχεδόν 1,5 εκατ. λιγότεροι επιβάτες σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα αφορούν το 11μηνο Γενάρη - Νοέμβρη 2012, αλλά είναι βέβαιο από τα ανεπίσημα μέχρι τώρα στοιχεία ότι και ο τελευταίος μήνας του έτους ακολούθησε την ίδια καθοδική πορεία.

Μεγαλύτερη ήταν η μείωση της κίνησης εξωτερικού (-12,3%) από την κίνηση εσωτερικού (-7,9%), που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε μείον 1.068,303 επιβάτες για την πρώτη κατηγορία και σε μείον 363.324 επιβάτες για τη δεύτερη. Αν και η συνολική μείωση αντανακλά σε μεγάλο βαθμό την καπιταλιστική κρίση που πλέον πλήττει και τους πληθυσμούς των ευρωπαϊκών και των άλλων χωρών για τους οποίους η Ελλάδα αποτελεί τουριστικό προορισμό, ωστόσο στελέχη του τουριστικού κλάδου και των αερομεταφορικών εταιρειών επισημαίνουν - λαμβάνοντας υπόψη τα δικά τους συμφέροντα - ότι στις αρνητικές επιδόσεις του «ΔΑΑ» επιδρούν και τα «υψηλά τέλη» του αεροδρομίου.

Βέβαια, οι μονοπωλιακοί όμιλοι που επένδυσαν στην κατασκευή του αεροδρομίου επιζητούν όσο γίνεται υψηλότερα κέρδη γι' αυτό και οι συνεταίροι του έργου, η «Χόχτιφ», το ελληνικό Δημόσιο και ο όμιλος Κοπελούζου, διατηρούν τα τέλη στα επίπεδα που προβλέπουν οι δικοί τους σχεδιασμοί. Πάντως, εν αναμονή των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το 2012, να πούμε ότι το 2011 είχε παρουσιάσει καθαρά λειτουργικά κέρδη 71,6 εκατ. ευρώ έναντι 60,8 εκατ. ευρώ το 2010!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ