ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Φλεβάρη 2013
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Αποφασιστικά στους καταπέλτες για 6η μέρα
  • Σήμερα απεργιακή συγκέντρωση στον Πειραιά, στις 6.00 μ.μ., στον Αγιο Διονύση. Προσυγκέντρωση στις 5.00 μ.μ. στην πλατεία Καραϊσκάκη από συνδικάτα και Λαϊκές Επιτροπές
  • Το Εργατικό Κέντρο Πειραιά αποφάσισε παμπειραϊκή απεργία σε περίπτωση επιστράτευσης, ενώ στην ίδια κατεύθυνση προσανατολίζεται και η ΓΣΕΕ
  • Πλήθος φορέων συμμετείχαν σε μαζική σύσκεψη, χτες, για τη διεύρυνση του αγώνα

Φοιτητές στην απεργιακή συγκέντρωση των ναυτεργατών, το Σάββατο
Φοιτητές στην απεργιακή συγκέντρωση των ναυτεργατών, το Σάββατο
Τρίτο 48ωρο στους καταπέλτες κλείνουν σήμερα, Τρίτη, οι ναυτεργάτες. Με πεντακάθαρη τη σφραγίδα των ταξικών δυνάμεων στην περιφρούρηση και την ανάπτυξη του αγώνα, τη συμπαράταξη τμημάτων της εργατικής τάξης της στεριάς, όπως και φτωχών αγροτών και αυτοαπασχολούμενων, με τον πρώτο λόγο να έχουν οι νησιώτες, ο αγώνας αυτός έχει ήδη πάρει τη δική του θέση στις παρακαταθήκες της εργατικής τάξης.

Η υποστήριξη του ΚΚΕ στον αγώνα εκφράστηκε με την παρουσία της ίδιας της ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος, Αλέκας Παπαρήγα, η οποία «κατέβηκε» στο λιμάνι για να παραβρεθεί το μεσημέρι του Σαββάτου στην απεργιακή συγκέντρωση των ναυτεργατών.

Σήμερα στις 6 το απόγευμα θα γίνει νέα απεργιακή συγκέντρωση στο λιμάνι του Πειραιά στον Αγ. Διονύση, έξω από τα «κρητικά» πλοία. Σε προσυγκέντρωση καλούν στις 5 το απόγευμα στην πλατεία Καραϊσκάκη τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ, τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και οι αγωνιστικές παρατάξεις «Δημοκρατική Ενότητα Λιμενεργατών» και ΔΑΣ Ναυτιλιακών Υπαλλήλων.

Αλληλεγγύη και διεύρυνση του μετώπου

Νωρίς χτες το πρωί συνεδρίασε το προεδρείο του Εργατικού Κέντρου Πειραιά. Με βάση τις προτάσεις των ταξικών δυνάμεων που είναι ενταγμένες στη δύναμη του ΠΑΜΕ αποφάσισε, ομόφωνα, συμπαράταξη στον αγώνα των ναυτεργατών, απόσυρση του νομοσχεδίου του ΥΝΑ, συμμετοχή στη σημερινή απεργιακή συγκέντρωση και παμπειραϊκή απεργία σε περίπτωση επιστράτευσης των ναυτεργατών.

Η αλληλεγγύη και η διάθεση για αγώνα ήταν το στοιχείο που κυριάρχησε και στη σύσκεψη που διοργανώθηκε χτες το μεσημέρι από την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, μετά από πρόταση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων. Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζομένων στη ναυτιλία (σωματεία Ζώνης και ναυπηγείων, πλοηγοί, εργαζόμενοι στα λιμάνια, ναυτιλιακοί υπάλληλοι, υπάλληλοι του ΥΝΑ και του ΝΑΤ, συνταξιουχικά ναυτεργατικά σωματεία), αλλά και εργαζομένων στα μπλε λεωφορεία και καθαριστριών Πειραιά.

Στη σύσκεψη ο οργανωτικός γραμματέας της ΓΣΕΕ, Β. Μουτάφης, ομολόγησε ότι «όποια θεώρηση και να έχει κανείς, δεν μπορεί να συμφωνήσει με το νομοσχέδιο», συμπληρώνοντας ότι «είναι θετική η απόφαση του ΕΚ Πειραιά για απεργία και τον ίδιο δρόμο θα ακολουθήσει και η ΓΣΕΕ».

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Σ. Τσιμπόγλου, δίνοντας το στίγμα των ταξικών δυνάμεων, αφού κατήγγειλε τον κοινωνικό αυτοματισμό από την κυβέρνηση σε βάρος των ναυτεργατών, ξεκαθάρισε ότι η επιθετικότητα της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης, που κωδικοποιείται στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ, δεν αφορά μόνο τους ναυτεργάτες. Συντρίβει τα ναυτεργατικά δικαιώματα, τις ΣΣΕ, καταργεί την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, εξαρθρώνοντας το ακτοπλοϊκό δίκτυο. Ενώ με την παράδοση του λιμενικού δικτύου, των υποδομών της χώρας στα μονοπώλια, «θέτει σε κίνδυνο εδαφική ακεραιτότητα, αμυντική ικανότητα και κυριαρχικά της δικαιώματα». «Εξυπηρετεί - συνέχισε - τη στρατηγική του κεφαλαίου σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης για κάθετη πτώση της τιμής της εργατικής δύναμης», «έχουν μοντέλο τα κρουαζιερόπλοια και την COSCO» λεηλατώντας τις πλουτοπαραγωγικές πηγές.

Νέες προκλήσεις Μουσουρούλη

Το απόγευμα έγινε νέα συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλη. Πλαίσιο της συνάντησης ήταν ένα κατάπτυστο κείμενο το οποίο προδιέγραφε την αδιαλλαξία της κυβέρνησης. Το αποτέλεσμα επιβεβαίωσε πλήρως τους εκπροσώπους των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων, που από την πρώτη στιγμή κάλεσαν να απορριφτεί η πρόσκληση για συνάντηση με αυτό το πλαίσιο.

Σήμερα στις 10 το πρωί θα γίνει συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής για να εκτιμήσει τα όσα «εισέπραξε» από τον υπουργό, τα οποία αναφέρει ο ίδιος σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση: Το νομοσχέδιο δεν ανακαλείται, τα δεδουλευμένα στους απλήρωτους ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας «θα εξοφληθούν σε δύο δόσεις». Πέταξε κάτι αοριστολογίες για ενίσχυση του ΓΕΝΕ (Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας) «να μπορεί να υλοποιεί προγράμματα στήριξης και ανακούφισης των ναυτικών μας», για να καταλήξει προκλητικά: «Περιμένω αύριο απόφαση της ΠΝΟ για λήξη της απεργίας»! Προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση «η κυβέρνηση θα πάρει τις αποφάσεις της»!

Το διεκδικητικό πλαίσιο

Οπλο στον αγώνα των ναυτεργατών αποτελεί το διεκδικητικό πλαίσιο των ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ - ΠΕΣ ΝΑΤ, που υπηρετεί τις ανάγκες όχι μόνο του κλάδου αλλά και όλου του λαού:

  • Εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους επί μήνες απλήρωτους ναυτεργάτες.
  • Υπογραφή και ανανέωση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και των κλαδικών Συμβάσεων για όλους τους εργαζόμενους που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες.
  • Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ».
  • Κατάργηση της δανειακής σύμβασης, των αντιλαϊκών μνημονίων και των εφαρμοστικών νόμων.
  • Κατάργηση της αντεργατικής νομοθεσίας, ν. 2687/53 όρος 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης, του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92, που προωθούν τη «μαύρη» - ανασφάλιστη εργασία.
  • Αμεση ανάκληση όλων των μειώσεων που επιβλήθηκαν στις συντάξεις.
  • Κατάργηση των φορολογικών χαρατσιών.
  • Αμεσα μέτρα για τη ναυτολόγηση και την προστασία των άνεργων ναυτεργατών, να συγκεντρώνονται και να ελέγχονται οι καταστάσεις πληρωμάτων των πλοίων στο ΓΕΝΕ.
  • Πλοία σύγχρονα - ασφαλή με απρόσκοπτη, επαρκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα που θα υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες στις θαλάσσιες μεταφορές.
  • Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν σύστημα Υγείας - Πρόνοιας, κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας. Πλήρης χρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων και όλων των δημόσιων μονάδων Υγείας και Πρόνοιας από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν σύγχρονη Ναυτική Εκπαίδευση - Μετεκπαίδευση.
  • Καμία ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών και ανατροπή των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Η ναυτιλία, η ναυπηγική βιομηχανία, οι υποδομές και οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας μας μπορούν και επιβάλλεται να γίνουν βραχίονας ανάπτυξης που θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.
Συσκέψεις με τα πληρώματα

Στον καταπέλτη του «BLUE STAR ΙTHAKI»
Στον καταπέλτη του «BLUE STAR ΙTHAKI»
Η τραπεζαρία του πληρώματος στο «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ 1», οι καταπέλτες σε «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», και «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΙΘΑΚΗ» μετατράπηκαν σε τόπους συγκέντρωσης των πληρωμάτων όπου τα ναυτεργατικά σωματεία με τις ταξικές δυνάμεις των ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ να δίνουν τον τόνο, καράβι το καράβι, μετέφεραν το μήνυμα της ανάγκης της κλιμάκωσης του αγώνα. Κλιμάκωση που όπως αναφέρθηκε στη διάρκεια της συζήτησης, από τους συνδικαλιστές των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων, προϋποθέτει αποφασιστικότητα από τα πληρώματα, καλή οργάνωση, τσάκισμα των απεργοσπαστικών μηχανισμών των εφοπλιστών και συγκυβέρνησης, διεύρυνση του μετώπου με τους εργαζόμενους της στεριάς πρώτα και κύρια αυτούς που πλήττονται από το νομοσχέδιο, τους νησιώτες, να αναδειχθεί ότι η μάχη των ναυτεργατών αφορά συνολικά το εργαζόμενο λαό.

Μάλιστα, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρός της Σ. Τσιμπόγλου «η τράπεζα Πειραιώς έχει το 20% της ΑΝΕΚ. Η τράπεζα εμφανίζεται ότι πάει καλά, όμως οι ναυτεργάτες είναι απλήρωτοι πάνω από 6 μήνες. Ποιον νομίζουν ότι κοροϊδεύουν; Με αποφασιστικότητα συνεχίζουμε τον αγώνα. Το "μεροκάματο" της απεργίας είναι η καλύτερη "επένδυση" γιατί με τον αγώνα θα επιβάλουμε μισθούς, την ανανέωση των ΣΣΕ, να μην περάσει το άθλιο νομοσχέδιο».

«Είμαστε υποχρεωμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα. Μπορούμε να δεχτούμε να δουλεύουμε ανασφάλιστοι για ένα κομμάτι ψωμί;» ανέφερε ένας ναυτεργάτης στο «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ 1», ενώ στο «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» όπου οι ναυτεργάτες έχουν να δουν μισθό πάνω από 6 μήνες από το συγκεντρωμένο πλήρωμα αναφέρθηκε: «Αν αγαντάρουμε όλοι μαζί, σίγουρα κάτι θα καταφέρουμε. Αλλιώς θα πάμε άκλαφτοι».

Τρομοκρατία στο «Φαιστός Παλλάς»

Καταγγελία της ΠΝΟ

Ωμή τρομοκρατία σε βάρος του πληρώματος του «ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΛΑΣ» ασκήθηκε προκειμένου να στηθεί απεργοσπαστικός μηχανισμός και να αποπλεύσει το πλοίο από το Ηράκλειο το βράδυ της περασμένης Κυριακής.

Οπως καταγγέλλει η ΠΝΟ σε δελτίο Τύπου «χτες (σ.σ. προχτές) το βράδυ, στο λιμάνι του Ηρακλείου διαδραματίστηκαν απερίγραπτες σκηνές κατευθυνόμενης βίας και τρομοκρατίας με στόχο τους απεργούς ναυτεργάτες. Ομάδες ροπαλοφόρων τραμπούκων εισέβαλαν στο πλοίο "ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ" προκειμένου να εξαναγκασθεί ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα να εκτελέσουν το δρομολόγιο Ηράκλειο - Πειραιάς, μεταφέροντας αγροτικά προϊόντα, πράγμα που τελικά το πέτυχαν». Παρέμβαση για το ίδιο ζήτημα έκανε στην ηγεσία του Λιμενικού Σώματος τη νύχτα της Κυριακής και ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου.

Οι πιέσεις που ασκήθηκαν ήταν τεράστιες, με δεδομένο μάλιστα ότι το πλήρωμα, ειδικά του μηχανοστασίου, είχε δηλώσει στο Λιμεναρχείο του Ηρακλείου ότι απεργεί και οι λιμενικές αρχές, σύμφωνα με όλους τους κανονισμούς θα έπρεπε να είχαν λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των απεργών.

Χτες τα ξημερώματα το πλοίο κατέπλευσε στην προβλήτα της Ακτής Ξαβέρη η οποία είχε μετατραπεί σε στρατόπεδο συγκέντρωσης των δυνάμεων καταστολής.

Οι ναυτεργάτες σύσσωμοι συγκεντρώθηκαν στον καταπέλτη. Εκεί βρέθηκε και κλιμάκιο της ΠΕΜΕΝ, που συνέχιζε τις συσκέψεις στα πλοία. Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ μιλώντας στο πλήρωμα κατήγγειλε τον απεργοσπαστικό μηχανισμό ξεκαθαρίζοντας ότι «έχουμε υποχρέωση να οργανωθούμε και να αγωνιστούμε, να απευθύνουμε το κάλεσμα σε όλους τους εργαζόμενους για να μην περάσουν οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης. Το χρωστάμε στους εαυτούς μας, τις οικογένειές μας, τα παιδιά μας».

«Απεργούμε» ήταν η απάντηση του πληρώματος ενώ όπως είπε ένας ναυτεργάτης από το πλήρωμα της μηχανής: «Δεν είναι οι αγρότες της Κρήτης αυτοί που μας επιτέθηκαν. Ενα μάτσο τραμπούκοι ήταν. Τους ξέρουμε. Το ξεκαθαρίζουμε δεν κάνουμε πίσω», ενώ ένας ακόμα ναυτεργάτης πρόσθεσε: «Ηρθε εδώ το καράβι, εδώ θα μείνει».

Προκαλεί η κυβέρνηση

«

Περιμένω απόφαση της ΠΝΟ για λήξη της απεργίας»! Διαφορετικά «η κυβέρνηση θα πάρει τις αποφάσεις της»! Πρόκειται για τη δήλωση - πρόκληση του υπουργού Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη χτες το βράδυ μετά τη συνάντηση με τα ναυτεργατικά σωματεία. Προδιαγράφει την κλιμάκωση της κυβερνητικής επιθετικότητας σε βάρος των ναυτεργατών, γιατί αγωνίζονται ενάντια στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ, υπερασπίζοντας τα εργασιακά τους δικαιώματα, τις ΣΣΕ, για να ταξιδεύουν οι επιβάτες με σιγουριά, με πλοία σύγχρονα με φτηνά εισιτήρια και πλήρωμα με συγκροτημένα δικαιώματα, χειμώνα - καλοκαίρι. Επειδή καλούν σε συστράτευση τα εργατικά λαϊκά στρώματα των νησιών, όλους τους εργαζόμενους στα λιμάνια στη ναυτιλία, γιατί το νομοσχέδιο προδιαγράφει ζοφερό μέλλον για τα νησιά, εξαρθρώνοντας το ακτοπλοϊκό δίκτυο, τα λιμάνια που τα παραδίδει στο μονοπωλιακό κεφάλαιο, την αμυντική ικανότητα και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

Ο υπουργός ναυτιλίας αξιώνει «λήξη της απεργίας» παρεμβαίνοντας ευθέως στα εσωτερικά του ναυτεργατικού κινήματος, όταν ως βάση «διαλόγου» έδωσε κείμενο με το οποίο καταθέτει τα διαπιστευτήριά του στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, διαμηνύοντας στους ναυτεργάτες ότι «θα σας συντρίψουμε».

Ενδεικτικά: Στο αίτημα για «αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των ναυτεργατών», ο υπουργός στο κείμενο απάντησε: «Ολοι οι Ελληνες καλούμαστε να συνεισφέρουμε στην κοινή προσπάθεια για ανάκαμψη»! Ας απαντήσει ο υπουργός, η κυβέρνησή του, την ώρα που αυξάνει κατά 300% τη φορολογία στους ναυτεργάτες ποια είναι οι φορολογία που πληρώνουν οι εφοπλιστές; Γιατί δε λέει για το πλήθος των προκλητικών φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές;

Για το αίτημα «άμεση ανάκληση του νομοσχεδίου», ο υπουργός δίνοντας «ρέστα» σημειώνει: «Επικαιροποιούνται διατάξεις, οι οποίες καθορίζουν το βασικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης σε ζητήματα ενίσχυσης της ασφάλειας ναυσιπλοΐας, καθώς και της ανάπτυξης της ναυτικής εργασίας και εκπαίδευσης. Δημιουργούνται οι θεσμικές προϋποθέσεις για οργανωτική αναδιάρθρωση και αποδοτικότερη λειτουργία του λιμενικού συστήματος» «με σκοπό τις επενδύσεις, την ανάπτυξη και την απασχόληση» κι άλλα φληναφήματα. Αυτά όταν στο νομοσχέδιο καταργεί ΣΣΕ, οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων, τινάζοντας στον αέρα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας (άμεσα συνδεδεμένη με τις οργανικές συνθέσεις). Οσο για την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας του λιμενικού συστήματος ο πρωθυπουργός έχει χαρακτηρίσει ευθαρσώς «πρότυπο» την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στην COSCO. Δηλαδή εργασιακό γκέτο, όπου οι εργαζόμενοι δουλεύουν όσο τους λένε και παίρνουν όσα τους δίνουν.

Και μια κουβέντα για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που «υποφέρουν» και είτε δεν μπορούν να καταβάλουν τα δεδουλευμένα, είτε κόβουν μισθούς. Μεγαλομέτοχος στην ΑΝΕΚ είναι η Τράπεζα Πειραιώς, στην ΝΕΛ η ΜΙΛΕΝΙΟΥΜ και στη ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ η MARFIN οι οποίες καταγράφουν κέρδη.


Α. Ζ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ