Η υποστήριξη του ΚΚΕ στον αγώνα εκφράστηκε με την παρουσία της ίδιας της ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος, Αλέκας Παπαρήγα, η οποία «κατέβηκε» στο λιμάνι για να παραβρεθεί το μεσημέρι του Σαββάτου στην απεργιακή συγκέντρωση των ναυτεργατών.
Σήμερα στις 6 το απόγευμα θα γίνει νέα απεργιακή συγκέντρωση στο λιμάνι του Πειραιά στον Αγ. Διονύση, έξω από τα «κρητικά» πλοία. Σε προσυγκέντρωση καλούν στις 5 το απόγευμα στην πλατεία Καραϊσκάκη τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ, τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και οι αγωνιστικές παρατάξεις «Δημοκρατική Ενότητα Λιμενεργατών» και ΔΑΣ Ναυτιλιακών Υπαλλήλων.
Νωρίς χτες το πρωί συνεδρίασε το προεδρείο του Εργατικού Κέντρου Πειραιά. Με βάση τις προτάσεις των ταξικών δυνάμεων που είναι ενταγμένες στη δύναμη του ΠΑΜΕ αποφάσισε, ομόφωνα, συμπαράταξη στον αγώνα των ναυτεργατών, απόσυρση του νομοσχεδίου του ΥΝΑ, συμμετοχή στη σημερινή απεργιακή συγκέντρωση και παμπειραϊκή απεργία σε περίπτωση επιστράτευσης των ναυτεργατών.
Η αλληλεγγύη και η διάθεση για αγώνα ήταν το στοιχείο που κυριάρχησε και στη σύσκεψη που διοργανώθηκε χτες το μεσημέρι από την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, μετά από πρόταση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων. Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζομένων στη ναυτιλία (σωματεία Ζώνης και ναυπηγείων, πλοηγοί, εργαζόμενοι στα λιμάνια, ναυτιλιακοί υπάλληλοι, υπάλληλοι του ΥΝΑ και του ΝΑΤ, συνταξιουχικά ναυτεργατικά σωματεία), αλλά και εργαζομένων στα μπλε λεωφορεία και καθαριστριών Πειραιά.
Στη σύσκεψη ο οργανωτικός γραμματέας της ΓΣΕΕ, Β. Μουτάφης, ομολόγησε ότι «όποια θεώρηση και να έχει κανείς, δεν μπορεί να συμφωνήσει με το νομοσχέδιο», συμπληρώνοντας ότι «είναι θετική η απόφαση του ΕΚ Πειραιά για απεργία και τον ίδιο δρόμο θα ακολουθήσει και η ΓΣΕΕ».
Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Σ. Τσιμπόγλου, δίνοντας το στίγμα των ταξικών δυνάμεων, αφού κατήγγειλε τον κοινωνικό αυτοματισμό από την κυβέρνηση σε βάρος των ναυτεργατών, ξεκαθάρισε ότι η επιθετικότητα της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης, που κωδικοποιείται στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ, δεν αφορά μόνο τους ναυτεργάτες. Συντρίβει τα ναυτεργατικά δικαιώματα, τις ΣΣΕ, καταργεί την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, εξαρθρώνοντας το ακτοπλοϊκό δίκτυο. Ενώ με την παράδοση του λιμενικού δικτύου, των υποδομών της χώρας στα μονοπώλια, «θέτει σε κίνδυνο εδαφική ακεραιτότητα, αμυντική ικανότητα και κυριαρχικά της δικαιώματα». «Εξυπηρετεί - συνέχισε - τη στρατηγική του κεφαλαίου σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης για κάθετη πτώση της τιμής της εργατικής δύναμης», «έχουν μοντέλο τα κρουαζιερόπλοια και την COSCO» λεηλατώντας τις πλουτοπαραγωγικές πηγές.
Το απόγευμα έγινε νέα συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλη. Πλαίσιο της συνάντησης ήταν ένα κατάπτυστο κείμενο το οποίο προδιέγραφε την αδιαλλαξία της κυβέρνησης. Το αποτέλεσμα επιβεβαίωσε πλήρως τους εκπροσώπους των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων, που από την πρώτη στιγμή κάλεσαν να απορριφτεί η πρόσκληση για συνάντηση με αυτό το πλαίσιο.
Σήμερα στις 10 το πρωί θα γίνει συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής για να εκτιμήσει τα όσα «εισέπραξε» από τον υπουργό, τα οποία αναφέρει ο ίδιος σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση: Το νομοσχέδιο δεν ανακαλείται, τα δεδουλευμένα στους απλήρωτους ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας «θα εξοφληθούν σε δύο δόσεις». Πέταξε κάτι αοριστολογίες για ενίσχυση του ΓΕΝΕ (Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας) «να μπορεί να υλοποιεί προγράμματα στήριξης και ανακούφισης των ναυτικών μας», για να καταλήξει προκλητικά: «Περιμένω αύριο απόφαση της ΠΝΟ για λήξη της απεργίας»! Προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση «η κυβέρνηση θα πάρει τις αποφάσεις της»!
Οπλο στον αγώνα των ναυτεργατών αποτελεί το διεκδικητικό πλαίσιο των ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ - ΠΕΣ ΝΑΤ, που υπηρετεί τις ανάγκες όχι μόνο του κλάδου αλλά και όλου του λαού:
Μάλιστα, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρός της Σ. Τσιμπόγλου «η τράπεζα Πειραιώς έχει το 20% της ΑΝΕΚ. Η τράπεζα εμφανίζεται ότι πάει καλά, όμως οι ναυτεργάτες είναι απλήρωτοι πάνω από 6 μήνες. Ποιον νομίζουν ότι κοροϊδεύουν; Με αποφασιστικότητα συνεχίζουμε τον αγώνα. Το "μεροκάματο" της απεργίας είναι η καλύτερη "επένδυση" γιατί με τον αγώνα θα επιβάλουμε μισθούς, την ανανέωση των ΣΣΕ, να μην περάσει το άθλιο νομοσχέδιο».
«Είμαστε υποχρεωμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα. Μπορούμε να δεχτούμε να δουλεύουμε ανασφάλιστοι για ένα κομμάτι ψωμί;» ανέφερε ένας ναυτεργάτης στο «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ 1», ενώ στο «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» όπου οι ναυτεργάτες έχουν να δουν μισθό πάνω από 6 μήνες από το συγκεντρωμένο πλήρωμα αναφέρθηκε: «Αν αγαντάρουμε όλοι μαζί, σίγουρα κάτι θα καταφέρουμε. Αλλιώς θα πάμε άκλαφτοι».
Καταγγελία της ΠΝΟ
Ωμή τρομοκρατία σε βάρος του πληρώματος του «ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΛΑΣ» ασκήθηκε προκειμένου να στηθεί απεργοσπαστικός μηχανισμός και να αποπλεύσει το πλοίο από το Ηράκλειο το βράδυ της περασμένης Κυριακής.
Οπως καταγγέλλει η ΠΝΟ σε δελτίο Τύπου «χτες (σ.σ. προχτές) το βράδυ, στο λιμάνι του Ηρακλείου διαδραματίστηκαν απερίγραπτες σκηνές κατευθυνόμενης βίας και τρομοκρατίας με στόχο τους απεργούς ναυτεργάτες. Ομάδες ροπαλοφόρων τραμπούκων εισέβαλαν στο πλοίο "ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ" προκειμένου να εξαναγκασθεί ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα να εκτελέσουν το δρομολόγιο Ηράκλειο - Πειραιάς, μεταφέροντας αγροτικά προϊόντα, πράγμα που τελικά το πέτυχαν». Παρέμβαση για το ίδιο ζήτημα έκανε στην ηγεσία του Λιμενικού Σώματος τη νύχτα της Κυριακής και ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου.
Οι πιέσεις που ασκήθηκαν ήταν τεράστιες, με δεδομένο μάλιστα ότι το πλήρωμα, ειδικά του μηχανοστασίου, είχε δηλώσει στο Λιμεναρχείο του Ηρακλείου ότι απεργεί και οι λιμενικές αρχές, σύμφωνα με όλους τους κανονισμούς θα έπρεπε να είχαν λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των απεργών.
Χτες τα ξημερώματα το πλοίο κατέπλευσε στην προβλήτα της Ακτής Ξαβέρη η οποία είχε μετατραπεί σε στρατόπεδο συγκέντρωσης των δυνάμεων καταστολής.
Οι ναυτεργάτες σύσσωμοι συγκεντρώθηκαν στον καταπέλτη. Εκεί βρέθηκε και κλιμάκιο της ΠΕΜΕΝ, που συνέχιζε τις συσκέψεις στα πλοία. Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ μιλώντας στο πλήρωμα κατήγγειλε τον απεργοσπαστικό μηχανισμό ξεκαθαρίζοντας ότι «έχουμε υποχρέωση να οργανωθούμε και να αγωνιστούμε, να απευθύνουμε το κάλεσμα σε όλους τους εργαζόμενους για να μην περάσουν οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης. Το χρωστάμε στους εαυτούς μας, τις οικογένειές μας, τα παιδιά μας».
«Απεργούμε» ήταν η απάντηση του πληρώματος ενώ όπως είπε ένας ναυτεργάτης από το πλήρωμα της μηχανής: «Δεν είναι οι αγρότες της Κρήτης αυτοί που μας επιτέθηκαν. Ενα μάτσο τραμπούκοι ήταν. Τους ξέρουμε. Το ξεκαθαρίζουμε δεν κάνουμε πίσω», ενώ ένας ακόμα ναυτεργάτης πρόσθεσε: «Ηρθε εδώ το καράβι, εδώ θα μείνει».
Ο υπουργός ναυτιλίας αξιώνει «λήξη της απεργίας» παρεμβαίνοντας ευθέως στα εσωτερικά του ναυτεργατικού κινήματος, όταν ως βάση «διαλόγου» έδωσε κείμενο με το οποίο καταθέτει τα διαπιστευτήριά του στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, διαμηνύοντας στους ναυτεργάτες ότι «θα σας συντρίψουμε».
Για το αίτημα «άμεση ανάκληση του νομοσχεδίου», ο υπουργός δίνοντας «ρέστα» σημειώνει: «Επικαιροποιούνται διατάξεις, οι οποίες καθορίζουν το βασικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης σε ζητήματα ενίσχυσης της ασφάλειας ναυσιπλοΐας, καθώς και της ανάπτυξης της ναυτικής εργασίας και εκπαίδευσης. Δημιουργούνται οι θεσμικές προϋποθέσεις για οργανωτική αναδιάρθρωση και αποδοτικότερη λειτουργία του λιμενικού συστήματος» «με σκοπό τις επενδύσεις, την ανάπτυξη και την απασχόληση» κι άλλα φληναφήματα. Αυτά όταν στο νομοσχέδιο καταργεί ΣΣΕ, οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων, τινάζοντας στον αέρα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας (άμεσα συνδεδεμένη με τις οργανικές συνθέσεις). Οσο για την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας του λιμενικού συστήματος ο πρωθυπουργός έχει χαρακτηρίσει ευθαρσώς «πρότυπο» την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στην COSCO. Δηλαδή εργασιακό γκέτο, όπου οι εργαζόμενοι δουλεύουν όσο τους λένε και παίρνουν όσα τους δίνουν.