Παρ' όλα αυτά, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, οι μεγαλοξενοδόχοι δεν φαίνεται να έχουν μείνει ικανοποιημένοι καθώς, όπως λένε, δεν αρκούν τα παραπάνω μέτρα για την κάλυψη των αναγκών στις τουριστικές περιοχές. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει ήδη σχετική εξαγγελία από τον Αύγουστο του 2012 του νυν υπουργού Υποδομών Κ. Χατζηδάκη περί πλήρους ανοίγματος του κλάδου έως το 2015, ενώ τα σχετικά μέτρα θα πλήξουν και τον κλάδο των ΚΤΕΛ. Να πούμε ακόμη, ότι σήμερα η άδεια ταξί στην Αθήνα έχει πέσει στις 55.000 ευρώ όταν χιλιάδες σημερινοί ιδιοκτήτες την είχαν αγοράσει σε τιμές προ κρίσης που ξεπερνούσαν τις 200.000 και ακόμη τη χρωστούν. Με τη ραγδαία αύξηση της ανεργίας όλο και περισσότεροι αναζητούν μία θέση εργασίας στον κλάδο και μία περαιτέρω κίνηση «ανοίγματος» από πλευράς κυβέρνησης, στην ουσία θα «τσεκούρωνε» το μεροκάματο και των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων και των ενοικιαστών οδηγών.
Δεν πάνε πολλές μέρες που τα στελέχη της κυβέρνησης και τα αστικά ΜΜΕ κλαίγονταν και συμπονούσαν τις δυσκολίες που - όπως τόνιζαν - έχουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, τρέχοντας να δικαιολογήσουν την απλήρωτη για μήνες εργασία των ναυτεργατών και να χύσουν χολή σε βάρος της ναυτεργατικής απεργίας. Αυτοί λοιπόν οι καημένοι οι εφοπλιστές, μόλις την περασμένη Τετάρτη ανακοίνωσαν ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία μένει πρώτη διεθνώς, αλλά και στην ΕΕ. Τέτοια είναι τα ζόρια τους...
Προφανώς, ο ανταγωνισμός που αναπτύσσεται στο φόντο της κρίσης θα οδηγεί σε ανακατατάξεις και στο συγκεκριμένο κλάδο. Αλλες εταιρείες θα κλείνουν εντελώς, άλλες θα συγχωνεύονται, άλλες θα γιγαντώνονται. Βεβαίως, πάντα οι χαμένοι θα είναι οι εργαζόμενοι, που στο πλαίσιο αυτό είτε μένουν άνεργοι είτε βλέπουν μισθούς να μειώνονται είτε δικαιώματα να χάνονται. Ενώ οι εφοπλιστές και το κεφάλαιο ως τάξη δυναμώνουν, συγκεντρώνοντας στα χέρια τους όλο και μεγαλύτερο μέρος της πίτας στην ακτοπλοΐα, στα ποντοπόρα, στην κρουαζιέρα και πάει λέγοντας (όπως φυσικά και σε άλλους κλάδους)...
Για να γίνουν αντιληπτές, πάντως, οι διαστάσεις των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εφοπλιστές, παραθέτουμε ορισμένες μόνο από τις «άδικες»... φοροαπαλλαγές που αφορούν το εφοπλιστικό κεφάλαιο από σχετική έκδοση του υπουργείου Οικονομικών: Απαλλάσσονται από οποιονδήποτε φόρο εισοδήματος τα κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση πλοίων. Απαλλάσσεται από κάθε φορολογία η υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την πώληση κάποιου πλοίου, είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης είτε από άλλη αιτία. Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία α' κατηγορίας, ναυπηγούμενα στην Ελλάδα.
Για τους εφοπλιστές, μειώνεται ο φόρος κατά 50% σε πλοία και κρουαζιερόπλοια α' κατηγορίας. Κατά 60% ο φόρος σε επιβατηγά πλοία, μηχανοκίνητα και ιστιοφόρα, ανεξαρτήτου υλικού αυτών. Κατά 75% ο φόρος στα αλιευτικά πλοία. Απαλλάσσονται από το φόρο φορτηγά πλοία, εφόσον έχουν ηλικία μικρότερη των 30 ετών. Επίσης: Το πετρέλαιο των εφοπλιστών ήταν και παραμένει παντελώς αφορολόγητο. Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές επιδοτούνται με ζεστό χρήμα που βγαίνει από την τσέπη των εργαζομένων, για να δρομολογούν πλοία τους στα ελληνικά νησιά, όποτε αυτοί γουστάρουν.