Πρόκειται για τις τροπολογίες που κατέθεσαν οι Μ. Κεφαλογιάννης και Β. Κεγκέρογλου στο νομοσχέδιο «Για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας» και με πρόσχημα την εξυπηρέτηση του «δημοσίου συμφέροντος» πρότειναν σε απεργίες ναυτεργατών να δρομολογούνται από το υπουργείο «πλοία ασφαλείας» και να εκτελούνται δρομολόγια.
Βεβαιώνοντας ότι η «διαφωνία» της συγκυβέρνησης είναι όχι στο περιεχόμενο της παρέμβασης αλλά στον τρόπο με τον οποίο αυτή θα προχωρήσει με τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις, στο τέλος της χτεσινής συζήτησης που έγινε στην Ολομέλεια επί των άρθρων του ν/σ ο Κ. Μουσουρούλης δήλωσε ότι «από την κυβέρνηση δεν γίνεται αποδεκτή καμία από τις δύο τροπολογίες», αλλά συνέχισε: «Καλώ όλες τις παρατάξεις να υποβάλουν τις προτάσεις τις οποίες θα λάβουμε σοβαρά υπόψη προκειμένου να διαμορφώσουμε ένα σταθερό και απολύτως ασφαλές θεσμικό πλαίσιο. Να μην διαταράσσεται η εδαφική συνέχεια κάτω από ακραίες περιπτώσεις. Θα επανέλθουμε όταν είμαστε απόλυτα έτοιμοι».
Στη συνέχεια διευκρίνισε στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες ότι ρύθμιση που θα είναι «μπετόν τεχνικά και νομικά» θα περιληφθεί στο επόμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Να σημειωθεί ότι νωρίτερα ο υπουργός, συνομιλώντας με τους δημοσιογράφους, είχε πει ότι θα κάνει δεκτές τις δύο τροπολογίες αφού πρώτα προχωρούσε σε συγκερασμό του περιεχομένου τους.
Τη στήριξη στην τροπολογία είχαν εκφράσει τα τρία κόμματα της συγκυβέρνησης, οι βουλευτές του ΚΚΕ την κατήγγειλαν και ζήτησαν να μη γίνει δεκτή, ενώ οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής που πήραν το λόγο κατά τη διήμερη συζήτηση δεν αναφέρθηκαν καθόλου στο θέμα.
Στην παρέμβασή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θ. Παφίλης τόνισε ότι παρά την απόσυρση «δεν είμαστε εφησυχασμένοι» αφού η εμπειρία δείχνει πως ό,τι έρχεται ως τροπολογία και αποσύρεται αργά ή γρήγορα επανέρχεται. Η απόσυρση, είπε, έγινε γιατί υπήρξε κατακραυγή αλλά η φιλοσοφία της κυβέρνησης και άλλων παραμένει η ίδια με τον υποκριτικό ισχυρισμό ότι «σεβόμαστε την απεργία αλλά υπάρχουν και τα δικαιώματα των νησιωτών». Αυτός ο ισχυρισμός, τόνισε, οδηγεί στην πράξη να μην απεργούν ποτέ οι ναυτεργάτες αφού όπως σε κάθε απεργία είναι λογικό κάποιοι να θίγονται.
Κατήγγειλε δε όσους υποκριτικά θυμούνται τους νησιώτες μόνο όταν απεργούν οι ναυτεργάτες και όχι όταν αυτοί εγκαταλείπονται στο έλεος από τους εφοπλιστές, που δε δρομολογούν πλοία, και τόνισε ότι ήδη σημειώνονται βήματα συμπαράστασης των αγροτών με τους ναυτεργάτες.
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο τόνισε ότι αυτό είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των εφοπλιστών και προωθείται από μια κυβέρνηση που έχει ως στρατηγική την ενίσχυση των κερδών των καπιταλιστών. Είναι χαρακτηριστικό, είπε, ότι καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στο κατώτερο προσωπικό των ποντοπόρων και στα σκάφη αναψυχής, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για κατάργηση των συμβάσεων για όλους τους εργαζόμενους.
Εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ ο Θ. Δρίτσας εξέφρασε την ικανοποίηση του κόμματος για την ωριμότερη σκέψη να μη δεχτεί η κυβέρνηση την τροπολογία για το «πλοίο ασφαλείας». Ετσι, ο ΣΥΡΙΖΑ προσέφερε ακόμα μια φορά άλλοθι στην κυβέρνηση να εμφανιστεί ότι δήθεν ταλαντεύεται αν θα χτυπήσει τα δικαιώματα της εργατικής τάξης. Μάλιστα, ειδικά όσον αφορά στο δικαίωμα της απεργίας, η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες νέες μεθοδεύσεις υπονόμευσης, συζητώντας ακόμα και συνολικά αναμόρφωση του εργατικού δικαίου (Ν.1264). Μεθοδεύσεις στις οποίες ο ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να προσφέρει κάλυψη, αφού διά του κοινοβουλευτικού του εκπροσώπου Δ. Παπαδημούλη δήλωσε ανοιχτός σε έναν «κοινωνικό διάλογο» προκειμένου να θεσπιστεί ένας «κώδικας δεοντολογίας» που θα σέβεται το δικαίωμα στην απεργία αλλά και το δικαίωμα στην επικοινωνία, θέση που είναι σχεδόν παραπλήσια με αυτά που προωθεί η τρικομματική κυβέρνηση, ενώ αντίστοιχη θέση εξέφρασε και ο εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Ν. Μαριάς.
Η συζήτηση επί των άρθρων του νομοσχεδίου ολοκληρώθηκε χτες και σήμερα θα γίνει ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ για κάποια από τα άρθρα του.
Με περιεχόμενο που κάνει «λάστιχο» τις εργασιακές σχέσεις
Στο κείμενο της ατομικής σύμβασης που δόθηκε σε ένα από τα καράβια της ΝΕΛ προβλέπεται ότι αυτή έχει ισχύ μέχρι τις 13/07/2013. Στο άρθρο 2 σημειώνεται χαρακτηριστικά: «Συμφωνείται ότι ο ναυτικός δικαιούται του συνολικού ποσού που συμφωνήθηκε από την ημερομηνία αναχωρήσεως προς ναυτολόγηση», χωρίς να αναφέρεται ποιο είναι αυτό το ποσό. Στο άρθρο 5 προβλέπεται ότι: «Οσον αφορά την αποζημίωση αδείας, ρητά συμφωνείται με το παρόν ότι η άδεια θα χορηγείται αυτούσια κατά μήναν, εφόσον όμως το επιτρέπουν οι ανάγκες του πλοίου, οπότε δεν θα περιλαμβάνεται η παραπάνω αποζημίωση αδείας στις μηνιαίες αποδοχές του ναυτικού». Σύμφωνα με ΣΣΕ Ακτοπλοΐας η αποζημίωση της άδειας είναι ενσωματωμένη στο μισθό. Η ΝΕΛ με το άρθρο αυτό όχι μόνο μειώνει δραστικά το μισθό, αλλά θα την καταβάλει «εφόσον το επιτρέπουν οι ανάγκες του πλοίου», που σημαίνει πρακτικά αποζημίωση αδείας τέλος...
Στο άρθρο 6 αναφέρεται για τις υπερωρίες ότι «ο ναυτικός δεν θα δικαιούται να ζητήσει επιπλέον αποδοχές για υπερωριακή εργασία ή για υπερεργασία» και «Δεν οφείλεται επίσης υπερωριακή αμοιβή για εργασίες που αμείβονται σε ιδιαίτερες αμοιβές (extra) βάσει της ισχύουσας εκάστοτε Συλλογικής Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας». Δηλαδή διευρύνεται η απλήρωτη εργασία.
Μάλιστα στο άρθρο 9 αναφέρεται ότι «ο ναυτικός συμφωνεί και αποδέχεται να ακολουθήσει το πλοίο σε οποιοδήποτε λιμάνι της υδρογείου ανάλογα με τις εντολές του πλοιοκτήτη/ εφοπλιστή και τον προορισμό του πλοίου. Ειδικότερα αποδέχεται να ταξιδέψει σε όλα τα λιμάνια, ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν εκεί»! Αυτό όταν ισχύει άλλη Συλλογική Σύμβαση στα ποντοπόρα πλοία, άλλη στα φορτηγά και δεξαμενόπλοια πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο.
Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στις αρχαιρεσίες του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας που ξεκίνησαν στις 16 του Απρίλη και ολοκληρώνονται στις 23/4, απευθύνει σε όλους τους εργαζόμενους του κλάδου η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία Εμποροϋπαλλήλων (ΔΑΣΕ). Η κάλπη βρίσκεται στα γραφεία του συλλόγου (Αγ. Φιλοθέης 5Β - πλ. Μητροπόλεως) και είναι ανοιχτή καθημερινά από τις 11 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα. Οι εμποροϋπάλληλοι για να πάρουν μέρος στις εκλογές θα πρέπει απαραίτητα να έχουν μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα και το βιβλιάριο ασθενείας.
Ούτε καν να έρθουν σε επαφή με συναδέλφους του κλάδου τους, με συνδικαλιστές της Ομοσπονδίας και του Συνδικάτου φαρμάκου δε δέχτηκε χτες η εργοδοσία της πολυεθνικής φαρμακευτικής εταιρείας «Bristol», εμποδίζοντας την είσοδο στα γραφεία της εταιρείας.
«Είναι πολιτική της εταιρείας...», ήταν η επίσημη αιτιολογία. Αυτό, βέβαια, είναι γνωστό, αφού πριν από μέρες η εταιρεία απέλυσε εργαζόμενο - συνδικαλιστή επειδή είχε κάνει διαδικασίες σύστασης σωματείου. Είναι, λοιπόν, πολιτική της εταιρείας οι εργαζόμενοι να είναι ανοργάνωτοι, ο καθένας μόνος του και να δέχονται στωικά τις απολύσεις και ό,τι άλλο τους επιφυλάσσουν οι ανάγκες της εταιρείας.
Τι φοβήθηκε η πολυεθνική από την ενημέρωση της Ομοσπονδίας και του Συνδικάτου φαρμάκου; Ακριβώς το κάλεσμα για αλληλεγγύη μεταξύ των εργαζομένων, για οργάνωση στο συνδικάτο τους, για ενότητα όλων απέναντι σε όλες τις ...«πολιτικές» της εταιρείας που θίγουν την ικανοποίηση των αναγκών τους και βάζουν χέρι στις κατακτήσεις τους. Μήπως έχει έρθει η ώρα οι εργαζόμενοι να κάνουν πράξη τους μεγάλους φόβους της εταιρείας προτού έρθει κι η δική τους σειρά να γίνουν θύματα της πολιτικής της;
Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στους εργαζόμενους στα μαρμαράδικα της περιοχής πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τρίτης, στη Δράμα, με πρωτοβουλία της τοπικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ, με αφορμή τα εργατικά ατυχήματα που πυκνώνουν στους χώρους δουλειάς, εξαιτίας της ασύδοτης δράσης των εργοδοτών και της απουσίας μέτρων ασφάλειας της εργασίας. Οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις μαρμάρων της Δράμας θρηνούν για το θάνατο τουλάχιστον 3 συναδέλφων τους που το τελευταίο διάστημα έχασαν τη ζωή τους στο βωμό της κερδοφορίας των εργοδοτών. Στη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ πήρε μέρος και το Σωματείο Ιδιωτικών υπαλλήλων και εμποροϋπαλλήλων Δράμας.