ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Μάη 2013
Σελ. /28
Συνεχίζουν τα ψέματα και την προβοκάτσια

Παπαγεωργίου Βασίλης

Συνεχίζεται η συνειδητή προβοκάτσια της παράταξης των «Παρεμβάσεων» απέναντι στις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, με αφορμή την απόφαση που πήρε την περασμένη Δευτέρα η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ. Ετσι οι τρεις εκπρόσωποι των «Παρεμβάσεων» στο ΓΣ της ΑΔΕΔΥ, με δήλωσή τους χαρακτηρίζουν το ΠΑΜΕ εχθρό στο εσωτερικό του εργατικού κινήματος(!) γιατί δήθεν «στην πρόταση της ΟΛΜΕ (και της ΔΟΕ) για πανδημοσιοϋπαλληλική - πανεργατική απεργία στις 17 του Μάη, αντιπρότεινε απεργία στις 14/5». Οικοδομούν τη λασπολογία τους πάνω σε ένα ψέμα. Γιατί γνωρίζουν ότι ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ πρότεινε απεργία και στις 17 Μάη, η πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ δεν τη δέχτηκε και το ΠΑΜΕ άσκησε κριτική στην πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ γι' αυτό.

Το μόνο που δέχτηκε η πλειοψηφία της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ ήταν η 24ωρη απεργία στις 14 Μάη για καταδίκη της επιστράτευσης των εκπαιδευτικών. Οι «Παρεμβάσεις» σχολιάζουν ότι αυτή ήταν «μια απεργία χωρίς στην ουσία κανένα επίδικο και με πρόδηλα τα χαρακτηριστικά της παταγώδους αποτυχίας. Βρήκαν φυσικά και τους συνήθεις ύποπτους στην προκήρυξη τέτοιων αγώνων (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ) που έσπευσαν να αποδεχτούν την αντιπρόταση»!

Για το ποιος συμπορεύεται με την ΔΑΚΕ και την ΠΑΣΚ ας κοιτάξουν καλύτερα τους δικούς τους εκπροσώπους στην ΟΛΜΕ. Οσο για την απεργία στις 14 Μάη, ήταν η μοναδική αποφασισμένη απεργιακή κινητοποίηση ως άμεση απάντηση στον κυβερνητικό αυταρχισμό και την επιστράτευση. Τι έκαναν οι Παρεμβασίες για αυτή; Κάλεσαν από την προηγούμενη μέρα σε απεργοσπασία όπως ακριβώς και ο ΔΑΚίτης πρόεδρος της ΟΛΜΕ!

Λιβανίζουν τους εφοπλιστές...

Ούτε τα προσχήματα δεν τηρούν πλέον τα φασιστοειδή της Χρυσής Αυγής στην προσπάθειά τους να στηρίξουν με κάθε μέσο τους εφοπλιστάδες. Ανάρτησαν στην ιστοσελίδα τους κείμενο του βουλευτή τους Κούζηλου όπου λιβανίζει τους μεγαλοκαρχαρίες: «Το υπερ-υπουργείο του κνίτη-τραπεζίτη Στουρνάρα αποφασίζει για τα πάντα αφού φυσικά πάρει την άδεια της τρόικα. Το επόμενο χτύπημα ήταν το νομοσχέδιο με τίτλο "Ανασυγκρότηση του Υ.Ν.Α και άλλες διατάξεις" (...) δίνουν την δυνατότητα σε ξένες εταιρείες έναντι μικρού ποσού να μπουν στην Ελληνική αγορά» (σ.σ. και να κλέψουν μερίδιο της πίτας από τους ντόπιους κεφαλαιοκράτες που σπεύδει να στηρίξει η Χρυσή Αυγή). Παρακάτω: «Τα ορφανά του Μαρξ με άρθρο τους στον καπιταλιστικό ριζοσπάστη κατηγορούν την πρωτιά της χώρας μας στην ναυτιλία. Η μόνιμη ανθελληνική τους στάση και τα ανυπέρβλητα κόμπλεξ τους για κάθε τι Ελληνικό, φάνηκαν για άλλη μια φορά (...) Η Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία είναι παγκόσμια υπερδύναμη και μπορεί να μας βγάλει από το τέλμα. (...) Η μνημονιακή κυβέρνηση έχει θέσει στο περιθώριο την ναυτιλία μας. Η ναυτιλία είναι η δύναμη του Ελληνισμού, είναι γεωπολιτικός και γεωοικονομικός μοχλός ανάπτυξης και πίεσης». Οι επικύψεις της τάχα αντισυστημικής Χρυσής Αυγής μπρος στο μεγάλο κεφάλαιο έχουν ξεκινήσει από πολύ νωρίτερα...

... και χτυπούν τους ναυτεργάτες

...Ηδη από το Νοέμβρη του 2012 όταν στη συζήτηση για τον υπό κατάρτιση τότε προϋπολογισμό του 2013 οι βουλευτές της Παναγιώταρος και Γερμενής (ο οποίος εκθείαζε μάλιστα και τον υπουργό Στουρνάρα: «Εσείς κύριε καθηγητά, κύριε Στουρνάρα... είσαστε από τους καλύτερους καθηγητές στην οικονομία... με εκπλήσσετε κύριε καθηγητά»!) εγκαλούσαν την κυβέρνηση για τη φορολογία που επιβάλλει στους εφοπλιστές (ήθελαν να τους εξασφαλίσουν κι άλλες φοροαπαλλαγές...). Ακολούθως το Γενάρη 2013 τα φασιστοειδή κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή ζητώντας από την κυβέρνηση, το κράτος (άρα ο λαός) να δίνει εγγυήσεις για να λαμβάνουν οι εφοπλιστές κι άλλα δάνεια. Η δε έγνοια τους τάχα για τον Ελληνα ναυτεργάτη είναι βαθιά ψεύτικη και υποκριτική. Στην τελευταία απεργία των ναυτεργατών όπου η κυβέρνηση κήρυξε επιστράτευσή τους ο Μιχαλολιάκος έλεγε σε τηλεοπτική εκπομπή ότι πρέπει ο κόσμος να μπορεί να μετακινηθεί προς τα νησιά και ότι οι συνδικαλιστές ναυτεργάτες έχουν κάνει κι αυτοί πολλά... Προπαγάνδα βγαλμένη κατευθείαν από τα υπόγεια του Μαξίμου και τα συρτάρια της Ενωσης Εφοπλιστών. Χώρια το γεγονός ότι τάχα κόπτονται για θέσεις εργασίας για Ελληνες, αλλά κιχ δεν τολμούν να αρθρώσουν οι φασίστες για την άρση του καμποτάζ που επέβαλαν ΕΕ και εφοπλιστές, άρση που αλλοιώνει τη σύνθεση των πληρωμάτων σε βάρος των Ελλήνων ναυτικών με δικαιώματα, για να προσλαμβάνονται φτηνότεροι αλλοδαποί χωρίς δικαιώματα, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πλοίων και των επιβατών.


Αποκαλύπτονται καθημερινά ρατσιστικές επιθέσεις

Παπαγεωργίου Βασίλης

Πριν προλάβει να κοπάσει ο θόρυβος από τη ρατσιστική επίθεση εναντίον του 14χρονου Αφγανού, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά στο πρόσωπο με σπασμένο μπουκάλι και χρειάστηκε νοσηλεία και πολλά ράμματα στο πρόσωπο από τις βαθιές χαρακιές εγκληματιών ρατσιστών, τη Δευτέρα του Πάσχα, ένα ακόμα περιστατικό ήρθε να προστεθεί στο μακρύ κατάλογο του μίσους. Αυτή τη φορά, θύμα ήταν ένας 20χρονος Αφγανός, ο οποίος ξυλοκοπήθηκε το απόγευμα της Τρίτης από πέντε αγνώστους.

Τα δύο θύματα, εκτός από το μίσος που γνώρισαν από τα φασιστοειδή, τα συνδέει και το σημείο που δέχθηκαν την επίθεση. Η πλατεία Αττικής. Και ενώ αυτοί δρουν ανενόχλητοι, σε διάφορες περιοχές της Αθήνας και της επικράτειας, ενώ σκοτώνουν, χτυπούν και καταστρέφουν τις περιουσίες μεταναστών - που δημιούργησαν με κόπο και ιδρώτα αγωνιζόμενοι για να ζήσουν με νόμιμο τρόπο - η συγκυβέρνηση εξακολουθεί να θεωρεί και να δείχνει τους μετανάστες ως τους υπεύθυνους για την εγκληματικότητα και να τους κυνηγά παντού. Ετσι, αστυνομικοί όλων των υπηρεσιών είναι στους δρόμους και τους ψάχνουν, τους κυνηγούν και σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχουν και ένστολοι που αποδεικνύουν με το χειρότερο τρόπο πως ενστερνίζονται ρατσιστικές απόψεις, χτυπώντας τους.

Φυσικά, η πολιτική αυτή δεν είναι τυχαία. Ανήκει σε όλο το πλαίσιο της αντιμεταναστευτικής πολιτικής της ΕΕ, που πιστά τα κόμματα της αστικής τάξης υπηρετούν. Είτε μόνα τους είτε ως συγκυβέρνηση. Και αυτή η πολιτική οπλίζει το χέρι των ρατσιστών με δηλώσεις για «ανακατάληψη των πόλεων», επιχειρήσεις - «σκούπα», φυλακίσεις μεταναστών, ανοχή στις βιαιοπραγίες, συλλήψεις μεταναστών που καταγγέλλουν ξυλοδαρμό τους.

Γρηγοριάδης Κώστας

Η πείρα από τις κινεζικές επενδύσεις

Το ταξίδι του Αντ. Σαμαρά στην Κίνα διαφημίστηκε από τα αστικά επιτελεία σαν ευκαιρία για την Ελλάδα να προσελκύσει κεφάλαια για επενδύσεις που θα βοηθήσουν την ανάκαμψη της οικονομίας, από την οποία έχει να κερδίσει ο λαός. Η αλήθεια είναι τελείως διαφορετική. Και είναι ευκολότερο σήμερα για το λαό να τη δει, αξιοποιώντας την πείρα του από τις επενδύσεις που έχουν ήδη κάνει στην Ελλάδα κινεζικοί κολοσσοί. Η Κίνα, η μεγαλύτερη εξαγωγική δύναμη παγκόσμια, αναζητάει πύλη εισόδου στην Ευρώπη για τα εμπορεύματά της. Η Ελλάδα μπορεί να παίξει αυτόν το ρόλο για τα κινεζικά μονοπώλια και από εκεί προκύπτει το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν σε ιδιωτικοποιήσεις και συμπράξεις στην εκμετάλλευση υποδομών της χώρας, που συνδέονται κύρια με τις μεταφορές (λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρομικό δίκτυο κ.ά.).

Για τον ίδιο λόγο, οι πολυεθνικές της Κίνας ενδιαφέρονται να δυναμώσουν τις σχέσεις τους με το ντόπιο εφοπλιστικό κεφάλαιο, το οποίο διακινεί το μεγαλύτερο μέρος των κινεζικών εμπορευμάτων παγκόσμια. Τι πείρα υπάρχει; Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, διακινεί τεράστιες ποσότητες κινεζικών προϊόντων, έχει συμφωνίες δισεκατομμυρίων με πολυεθνικές της Κίνας και την ίδια ώρα τα ναυπηγεία στην Ελλάδα μαραζώνουν. Οχι όμως και στην Κίνα, όπου οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν χτίσει την τελευταία δεκαετία πάνω από 400 βαπόρια, ενώ εκκρεμούν άλλες 300 παραγγελίες! Ποιος ωφελήθηκε; Σίγουρα όχι οι χιλιάδες ναυτεργάτες που (όσοι δεν είναι άνεργοι) δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας στα καράβια του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Ούτε οι χιλιάδες μεταλλεργάτες και άλλες ειδικότητες εργαζομένων στα ναυπηγεία, όπου δεν πέφτει σφυριά.

Αλλο παράδειγμα: Η «Cosco» έβαλε στο χέρι μια από τις προβλήτες του ΟΛΠ, με την τότε κυβέρνηση να πανηγυρίζει για την επένδυση και τις θέσεις εργασίας που αυτή θα δημιουργούσε. Τι έγινε; Οι ελάχιστες νέες θέσεις εργασίας (μερικές εκατοντάδες) είναι κακοπληρωμένες, χωρίς δικαιώματα και με βαριά αντεργατικούς όρους που τώρα γενικεύονται σε όλες τις επιχειρήσεις. Επιπλέον, με τη δραστηριοποίηση της πολυεθνικής στον Πειραιά, χάθηκαν πάνω από 30.000 θέσεις εργασίας από μικρομεσαίες επιχειρήσεις στις χερσαίες μεταφορές, που δραστηριοποιούνταν στην περιοχή και τις συνέθλιψε ο ανταγωνισμός. Για κερασάκι στην τούρτα, το κινεζικό μονοπώλιο έβαλε στο χέρι τη βασικότερη θαλάσσια πύλη εισόδου της χώρας και πήρε υπό τον έλεγχό του κρατικές υποδομές στρατηγικής σημασίας, μαζί με τον πλήρη έλεγχο του εξωτερικού εμπορίου.

Το ίδιο ισχύει και με τη συμφωνία ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την «Cosco» και τη HP για τη σιδηροδρομική μεταφορά των προϊόντων της τελευταίας με χρήση του δικτύου που φτιάχθηκε με λεφτά του λαού. Αν κάποιοι μπορούν να πανηγυρίζουν για το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα, αυτοί είναι οι 60 επιχειρηματίες που έχει μαζί του και το σινάφι τους στην Ελλάδα, που ψάχνουν κερδοφόρες συμπράξεις με τους Κινέζους, για να βελτιώσουν την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητά τους στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού. Ο δρόμος ανάπτυξης που υπόσχονται τα κόμματα της διαχείρισης προϋποθέτει να γίνει ο λαός δούλος των μονοπωλίων. Οι τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας θα μπουν στην υπηρεσία του λαού μόνο αν αυτός πάρει στα χέρια του τα κλειδιά της οικονομίας, ξεπατώνοντας τα μονοπώλια και την εξουσία τους.


Περικλής ΚΟΥΡΜΟΥΛΗΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ