ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 24 Δεκέμβρη 2000
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Αγωνιστικό αντίο από Στρατισίνο

Το 21ο Παλλάδιο Ράλι διάλεξε ο Στρατισίνο για να συμμετάσχει για τελευταία φορά σε αγώνα. Για 23 ολόκληρα χρόνια ο Στράτης Χατζηπαναγιώτου γεύτηκε και χάρηκε συγκινήσεις, κέρδισε τίτλους, αλλά κυρίως τη γενική αναγνώριση για την ικανότητα αλλά και το χαρακτήρα του. Σε αυτή την τελευταία του συμμετοχή κατάφερε με τη μόνιμη συνοδηγό του Τόντα Παυλή να πάρουν τη δεύτερη θέση με το Cordoba WRC EVO 3, με το οποίο δεν ήταν αρκετά εξοικειωμένος, με αποτέλεσμα μια κακή εκκίνηση στην πρώτη ειδική που του στέρησε τη διεκδίκηση της νίκης. Ετσι είναι οι αγώνες και αυτό το ξέρει καλά όσο λίγοι. Για την ιστορία, το ασφάλτινο ράλι κέρδισαν οι Ευσταθίου - Τζιτζικαλάκης με Renault Clio Kit Car, ενώ τρίτοι ήταν οι Σπάρταλης - Αζετ με Mitsubishi Carisma GT. Ο καλός καιρός επέτρεψε στην προσέλευση πολλών θεατών που παρακολούθησαν έναν καλό αγώνα, κάτι που μαρτυρούν και οι μικρές διαφορές, από 1 έως 3 δευτερόλεπτα, μεταξύ των τριών πρώτων.


Ενα Focus 190 ίππων

  Την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει το WRC, χρησιμοποίησε η Ford για να δημιουργήσει το Focus 1.8 Turbo Monnture Racing

Πρόκειται για μια πρόταση που σύμφωνα με την Ford συνδυάζει την ευχαρίστηση του σπορ με την καθημερινή χρήση. Η εταιρία Mannture που έχει μεγάλη αγωνιστική εμπειρία και έχει συνεργαστεί με αρκετές εργοστασιακές ομάδες, στη συγκεκριμένη περίπτωση και στην εξέλιξη του Focus WRC του 1998, έχει εξελίξει τον ZETEC. E των 1.800 κ.εκ. έχοντας ανεβάσει την ισχύ του στους 190 ίππους. Το κιτ της βελτίωσης περιλαμβάνει:

- Υπερσυμπίεση Τ190 της Monnture

- Εναλλάκτη αέρα / αέρα

- Εξελιγμένη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα

- Βελτιωμένη εξάτμιση και καταλύτη αγωνιστικών προδιαγραφών

- Περιφερειακά εξαρτήματα υψηλής αντοχής (σωληνώσεις, καλωδιώσεις κλπ.).

Στον τομέα των αναρτήσεων η επιλογή έχει γίνει με κριτήριο την άμεση απόκριση και τη σφικτή συμπεριφορά ενός ημι-αγωνιστικού, αλλά και τη φιλικότητα ενός καθημερινής χρήσης αυτοκινήτου. Για μια ολοκληρωμένη εικόνα, αλλά και καλύτερο κράτημα, το Focus 1.8 Turbo Monnture Racing φοράει αλουμινιένες ζάντες 16 ιντσών και λάστιχα 250/50 16. Η εμφανισιακή μεταμόρφωση οφείλεται στο Body Kit RS look, το οποίο περιλαμβάνει πλευρικά αεροδυναμικά βοηθήματα, πίσω αεροτομή και διαφορετική μάσκα. Το καπό διαθέτει άνοιγμα με ειδικό πλέγμα για καλύτερη ψύξη. Το κόστος όλης της μετατροπής στη μηχανή φθάνει τα 3 εκατομμύρια δραχμές, στην ανάρτηση τις 250.000 δρχ. και των ζαντολάστιχων τις 500.000 δρχ.



Lexus IS 200, ακριβό μεν απαραβίαστο δε

Μπορεί το Lexus IS 200 να είναι ακριβό αυτοκίνητο αλλά τουλάχιστον κάνει τους ιδιοκτήτες του να θεωρούν ότι τα χρήματά τους τοποθετούνται με ασφάλεια. Αυτό γιατί το IS 200 κερδίζει τον τίτλο του ασφαλέστερου αυτοκινήτου απέναντι στους διαρρήκτες. Τον τίτλο τον κέρδισε αφού πέρασε τις δοκιμασίες κατά της κλοπής, στις οποίες το υπέβαλαν οι ειδικοί του αγγλικού περιοδικού «What Car». Οι δοκιμασίες αφορούσαν κλειδαριές, συστήματα συναγερμού, ασφάλεια ηχοσυστήματος, χώρο αποσκευών και ασφάλεια μικροαντικειμένων. Στο τεστ ασφαλείας κατά της κλοπής χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι και επαγγελματιών κλεφτών και δοκιμάστηκαν 85 μοντέλα. Το IS 200 ήταν το μόνο που αρίστευσε με 100 βαθμούς και μάλιστα για δεύτερη συνεχόμενη φορά.


Santa Fe με ενεργειακές κυψέλες

Ενα οικολογικό Santa Fe παρουσίασε η HUYNDAI στην Καλιφόρνια. Το πολυτελές 4x4 αποτελεί πλατφόρμα εφαρμογής της τεχνολογίας ενεργειακών κυψελών καυσίμων υδρογόνου. Η HUYNDAI όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίας συμμετέχουν στο πρόγραμμα εναλλακτικών καυσίμων με σκοπό την ανάπτυξη οχημάτων μηδενικής εκπομπής ρύπων. Το Sante Fe δοκιμάζεται καθημερινά στη διαδρομή Σαν Φρανζίσκο - Σακραμέντο, απόστασης 144 χλμ. Η δοκιμασία του θα διαρκέσει συνολικά 40 μήνες και πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Συμβούλιο Προστασίας της Καλιφόρνια. Στόχος η τήρηση των αυστηρών προδιαγραφών εκπομπής ρύπων που θέτει η κυβέρνηση της Καλιφόρνια. Παράλληλα με αυτό το πρόγραμμα, η HUYNDAI εξελίσσει ένα ηλεκτρικό κινητήρα 75 Kw, ο οποίος χαρίζει αυτονομία 160 χλμ. και καλές επιδόσεις και για την εξέλιξη του οποίου έχουν επενδυθεί μέσα σε έξι μήνες 15 εκατομμύρια δολάρια.


Την προσφορά του κ. Γιάννη Συγγελίδη επιβράβευσε η γαλλική πρεσβεία, στην ανάπτυξη των ελληνογαλλικών σχέσεων. Ο διευθυντής της Citroen Hellas SA διατηρεί και την ιδιότητα του αντιπροέδρου του Ελληνογαλλικού Επιμελητηρίου. Ο πρέσβης της Γαλλίας Ζαν Μορίς Ρίπερτ απένειμε το παράσημο του Ιππότη του Τάγματος Αξίας στον Ελληνα επιχειρηματία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ