Τις ευθύνες αναζητούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς για τη διακοπή ηλεκτροδότησης στη Σαντορίνη. Και να, οι απειλές για μηνύσεις εκατέρωθεν, οι διοικητικές έρευνες για να αποδοθούν ευθύνες και άλλα παρόμοια. Βέβαια, το φαινόμενο δε συμβαίνει τώρα για πρώτη φορά. Είναι, όμως, η χρονική συγκυρία και η διάρκεια που το κάνουν αρκετά σοβαρό. Κάπου, λοιπόν, ανάμεσα στο μπαράζ της αναζήτησης των υπευθύνων χάνεται η ουσία. Και αυτό γίνεται σκόπιμα. Η πραγματικότητα είναι ότι οι κάτοικοι των νησιών της χώρας βιώνουν ταυτόχρονα και τις αλλεπάλληλες αυξήσεις των τιμολογίων στο ρεύμα και τη συνεχή υποβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται από τη ΔΕΗ ΑΕ. Κάτι που αποτελεί συνέπεια της πολιτικής της ιδιωτικοποίησης της επιχείρησης. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια η διοίκηση της ΔΕΗ έχει προχωρήσει σε περικοπές προσωπικού, αυξήσεις των ωρών εργασίας και σε κακή συντήρηση των μηχανημάτων, την ίδια στιγμή που οι αυξήσεις στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν αγγίξει μέχρι και το 30% και έχουν αρχίσει οι διακοπές της ηλεκτροδότησης για οφειλές λογαριασμών του ρεύματος!
Οσο το ηλεκτρικό ρεύμα εξακολουθεί να είναι «είδος πολυτελείας» κι όχι κοινωνικό αγαθό που πρέπει να έχουν όλοι φθηνά και με επάρκεια, θα συμβαίνουν και θα επαναλαμβάνονται φαινόμενα και καταστάσεις σαν αυτές της Σαντορίνης. Ο λαός πρέπει να δημιουργήσει τις αναγκαίες συνθήκες ώστε οι πηγές του πλούτου και τα προϊόντα τους, όπως το ηλεκτρικό ρεύμα, να είναι στην υπηρεσία όλων για πραγματική ευημερία και πρόοδο.
Για όλους εκείνους που με αφορμή την τραγωδία με τον 19χρονο που έχασε τη ζωή του για ένα εισιτήριο, χύνουν κροκοδείλια δάκρυα, πρέπει να θυμίσουμε ορισμένα πραγματάκια. Πρώτον τους πηχυαίους και περήφανους τίτλους στις εφημερίδες τους πριν από μερικούς μήνες όταν ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε:
«...μας ενδιαφέρει να περιορίσουμε τα ελλείμματα των συγκοινωνιών. Μας ενδιαφέρει όλοι να είναι ίσοι απέναντι στο νόμο. Δεν μπορούμε να ανεχθούμε το φαινόμενο των τζαμπατζήδων».
Να θυμίσουμε επίσης τους εξίσου ...μεγάλους τίτλους όπως «"Πόρτα" στους τσαμπατζήδες», με αφορμή την καθιέρωση του μέτρου από 1 Ιουλίου σε λεωφορειακές γραμμές, οι επιβάτες να μπαίνουν από την μπροστινή πόρτα και ο οδηγός να είναι ο ελεγκτής. Και τις αναλύσεις που έκαναν ότι με αυτόν τον τρόπο το κράτος δεν θα χάνει έσοδα... Από ποιους άραγε; Από τους άνεργους, τους χαμηλόμισθους και τους συνταξιούχους;
Ομως το κυριότερο είναι άλλο. Πρέπει να θυμίσουμε σε όλους αυτούς τους υποκριτές ότι το ΚΚΕ έχει καταθέσει κατ' επανάληψη πρόταση νόμου για την προστασία όλων των ανέργων, με συγκεκριμένα μέτρα ανακούφισης. Ενα από αυτά είναι το εξής: Χορήγηση δωρεάν κάρτας απεριορίστων διαδρομών στις αστικές συγκοινωνίες. Πρόταση νόμου, βέβαια, που έχει καταψηφιστεί κατ' επανάληψη από τη Βουλή...