ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013
Σελ. /24
Εξαίρετη η θλιμμένη Τζάσμιν

Και ακριβώς ότι είχαμε σχεδόν πεισθεί ότι ο Γούντι Αλεν μπορούσε πια να κάνει μόνο χαριτωμένες διαφημιστικές φαρσοκωμωδίες για ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, προέκυψε ξαφνικά ένα δράμα που ενέχει διαστάσεις τραγωδίας. Κάτι παρόμοια στέρεο και αιχμηρό είχε ο Αλεν να παρουσιάσει από το 2005 με το «MATCHPOINT». Εκεί ένας νεόπλουτος, πατάει επί πτωμάτων για να διατηρήσει τη θέση που «κέρδισε» στη βρετανική καλή κοινωνία. Λέγεται ότι πηγή έμπνευσης για την ταινία «ΘΛΙΜΜΕΝΗ ΤΖΑΣΜΙΝ» που κάνει πρεμιέρα απόψε υπήρξε το σκάνδαλο Bernie Madoff που ξέσπασε το 2008 στον απόηχο της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Πρεμιέρα απόψε και για ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον ισπανικό φιλμ «ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥΣ» ο τίτλος. Θρίλερ... φαντασίας... τρόμου... ιστορικό δοκίμιο... τίποτα μόνο του και όλα μαζί! Εκπληκτικής αισθητικής, άγρια, βίαιη ταινία, που αλλάζει συνεχώς χαρακτήρα σαν χαμαιλέοντας. Και δύο σημαντικές επανεκδόσεις. Μπέργκμαν και Λικ Μπεσόν... όσο για τα υπόλοιπα:

Δράσης, περιπέτεια, δράμα, φαντασίας, μυστηρίου, αισθηματική και βάλε... τα «ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ: ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ». Μια αμερικανογερμανική συμπαραγωγή του 2013 από την ομώνυμη σειρά βιβλίων σε σκηνοθεσία Χάραλντ Ζβαρτ. Ο κόσμος που γνωρίζουμε κρύβει μέσα του έναν άλλο κρυφό κόσμο που κατοικείται από μαγικά όντα, τα οποία ασχολούνται με τη συνεχή μάχη του καλού ενάντια στο κακό... Με βάση το μυθιστόρημα της Κασάντρα Κλερ, δαιμονικές δυνάμεις προσπαθούν να καταστρέψουν την ανθρωπότητα και να κυριαρχήσουν σε ολόκληρο τον κόσμο...

Αμερικάνικης παραγωγής 2013 και το μουσικό ντοκιμαντέρ «ΟΝEDIRECTION, THISISUS», παραγωγής 2013, σε σκηνοθεσία Μόργκαν Σπέρλοκ, για το ομώνυμο μουσικό συγκρότημα που ξεκίνησε από το X-Factor, κατέκτησε τον κόσμο και έφθασε να δίνει συναυλίες στο «02 Arena» στο Λονδίνο.

Τέλος, με αφιέρωμα στον ανεξάντλητο Λουίς Μπουνιουέλ καλωσορίζει το φθινόπωρο το «Αστυ». Το αφιέρωμα θα είναι διάρκειας 14 ημερών με έναρξη σήμερα 29 Αυγούστου έως τις 11 Σεπτεμβρίου. Κάθε μέρα 2 ταινίες με ένα εισιτήριο 6 ευρώ... Για το πρόγραμμα και τις ώρες προβολών επικοινωνήστε με τον κινηματογράφο «Αστυ» στο τηλέφωνο 210.3221.925 και καλή σας θέαση!


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ

ΓΟΥΝΤΙ ΑΛΕΝ
Θλιμμένη Τζάσμιν

Ο Γούντι Αλλεν γυρίζει μια ταινία το χρόνο. Στη μακρά του καριέρα έκανε φιλμ που ανήκουν σε πολλά είδη. Με την καλύτερη ταινία του εδώ και πολλά χρόνια, τη «ΘΛΙΜΜΕΝΗ ΤΖΑΣΜΙΝ» που έχει πρεμιέρα σήμερα, ο Αλεν περνάει από τη φαρσοκωμωδία στο καθαρόαιμο δράμα. Η μάλλον στην τραγωδία κατά την αριστοτελική έννοια... Απόλυτη πρωταγωνίστρια της ιστορίας μια σύζυγος πολυτελείας που η ίδια προκαλεί τα αίτια της τραγωδίας της, με το να μη θέλει να δει τι συμβαίνει γύρω της, γιατί έτσι τη βολεύει... Αυτή η τελευταία ταινία του Αλεν που απεικονίζει δύσκολα συναισθήματα με «χέρι» ελαφρύ, δε σηματοδοτεί απλά μια από τις καλύτερες επιδόσεις του σκηνοθέτη, αλλά τραβά πολύ πιο μακριά... ενώ ο δημιουργός της μοιάζει να είναι στο στοιχείο του, μακριά από μαζική παραγωγή και πειράγματα ρουτίνας...

Απόλυτη πρωταγωνίστρια της ιστορίας η Τζάσμιν, που κύριο χαρακτηριστικό έχει την πράγματι μόνιμη θλίψη της. Ο τίτλος του φιλμ ορθότατος αφού κατά τον Ουμπέρτο Εκο «οι τίτλοι που σέβονται περισσότερο τον αναγνώστη (θεατή) είναι όσοι περιορίζονται στο όνομα του επώνυμου ήρωα». Και η ηρωίδα της ταινίας μια πρώην, πάμπλουτη, σνομπ νεοϋορκέζα σύζυγος πολυτελείας χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια της όταν ο χρηματιστής σύζυγός της φυλακίζεται για οικονομικά εγκλήματα δισεκατομμυρίων και η περιουσία του κατάσχεται. Και η Τζάσμιν κατ' επέκταση χάνει τα πάντα και το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να μετακομίσει στο διαμερισματάκι της αδελφής της Τζίντζερ στο Σαν Φρανσίσκο για να αρχίσει εκεί τη ζωή της από την αρχή... Για να γίνει όσο πιο ξεκάθαρο μπορεί το κοντράστ της απώλειας, το ότι μαζί με τα πλούτη και την κοινωνική της θέση η Τζάσμιν έχασε και την ταυτότητά της, το ρόλο και τη θέση της στη ζωή, η αφήγηση συνεχώς πηδά από τον παρελθόντα στον παρόντα χρόνο με την Τζάσμιν να εναλλάσσεται πειστικότατα από χλιαρή, σοφιστικέ, φιρμάτη από την κορφή ως τα νύχια κυρία, σε μια άπορη, καταϊδρωμένη και τρεμάμενη από ντροπή «looser». Ταπί και μίζερη η Τζάσμιν στριμώχνεται στο μικρό χώρο της Τζίντζερ μαζί με δυο παιδιά που τρέφονται με φαστ φουντ και τον εργάτη, σύντροφο της Τζίντζερ. Εκεί μέσα θα ξεκινήσει μια σύγκρουση ταξικών καταβολών όταν η κυνική και αλαζονική νεοϋορκέζα θα πρέπει αναγκαστικά να προσαρμοστεί σε μια κανονική ζωή, όπερ σημαίνει μεταξύ άλλων ότι θα πρέπει να βρει μια δουλειά... για αρχή...

Η Αυστραλιανή Κέιτ Μπλανσέτ, επιδεικνύει γι' ακόμα μια φορά, τις ερμηνευτικές της δεξιότητες, δημιουργώντας μια «αρχετυπική» σκηνική φιγούρα, με εκλεκτικές συγγένειες με την Μπλανς Ντιμπουά του Τενεσί Ουίλιαμς στο «ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Ο ΠΟΘΟΣ»... Δεν είναι μόνο η Τζάσμιν, αλλά και ολόκληρη η ταινία που αναδύει αίσθηση επηρεασμένη από το παραπάνω θεατρικό. Στην ατμόσφαιρα, στην κλειστοφοβία των ψυχικών προβλημάτων, στο αλκοόλ, στις κρίσεις πανικού, στην ίντριγκα γενικότερα - στο άτυπο τρίγωνο μεταξύ των δύο αδελφών και του νεαρού απαιτητικού και ξεκάθαρου συντρόφου της Τζίντζερ. Ιδια εισαγωγή με το θεατρικό, όταν η Μπλανς πρέπει να προσαρμοστεί σε μια νέα ζωή κοντά στην αδελφή της. Παρότι καταληκτικά, τόσο η Μπλανς Ντιμπουά όσο και η Τζάσμιν παίρνουν δρόμους με διαφορετική κατεύθυνση, οι μοίρα τους ορίζεται από κοινές «παραλλήλους» με συνισταμένη το ότι και οι δυο «χτίζουν» πάνω σε ψέματα ζωής που όταν ανατρέπονται δεν αφήνουν παρά ένα απόλυτο κενό... Μπορεί το «σώμα» το σενάριο του Αλεν να παραπέμπει στο κλασικό θεατρικό, όχι όμως σαν αντίγραφο αλλά σαν πονηρό κλείσιμο του ματιού.

Πονηρά κλείνει ο σκηνοθέτης το μάτι και στον Ινγκμαρ Μπέργκμαν, καθότι ο χαρακτήρας της Μπλανσέτ - αυτής της ξεχαρβαλωμένης ψυχής σε πολυτελές περιτύλιγμα, σε συνεχή ισορροπία θανάτου σε χαλαρό σκοινί, που παλεύει με κρίσεις πανικού και δαίμονες συνιστά μια, κατ' ουσία, μπεργκμανική φιγούρα. Ο μέγας θαυμαστής του Σουηδού, Γούντι Αλεν θα πρέπει να αισθάνεται περήφανος για το επίτευγμά του. Και η Μπλανσέτ, ερμηνευτικά παρούσα, μέσα από τη θλιμμένη της βερσιόν δεν υποδύεται απλά τη Τζάσμιν, είναι η Τζάσμιν με σάρκα και οστά στον στιλβωμένο ήχο του σαξόφωνου στο φόντο...

Κομμάτι κομμάτι ξετυλίγεται η καλογραμμένη ίντριγκα που ανασυνθέτει την ιστορία και τη θέση της Τζάσμιν σε αυτή, μέσα από βλέμματα στο παρελθόν. Η κίνηση αυτή, παρά το ότι δε δίνει την αίσθηση πλήρους ενσωμάτωσης, λειτουργεί γενικά άψογα και προσδίδει στην αφήγηση θαυμαστή ρευστότητα και «καλπασμό». Πάνω σε αυτά τα βλέμματα από το παρελθόν ο Αλεν χτίζει το κωμικοτραγικό του αφήγημα - περισσότερο σκοτεινό από αστείο - της πολιτισμικής σύγκρουσης δυο τάξεων, μέσα από δυο αδελφές. Σε αυτό το παιχνίδι εξουσίας της μιας πάνω στην άλλη ξεφλουδίζοντας τις ψυχολογικές σχέσεις. Απόλυτη η ικανότητα, μέσα από μια φράση ή μια χειρονομία, η κωμωδία να μετατρέπεται σε αμείλικτη τραγωδία και αντίστροφα...

Τα κοντινά πλάνα της Τζάσμιν κυριαρχούν πανταχού παρόντα, ενώ η κάμερα του Αλεν περιπλανιέται νευρικά και με αβεβαιότητα στο Σαν Φρανσίσκο και αντίθετα σαρώνει αυτάρεσκα τις σκηνές της Νέας Υόρκης: στο πολυτελές διαμέρισμα στην Park Avenue, στις προσκλήσεις σε πλούσια δείπνα, σε γεύματα με φίλες, αλλά και στην καταγραφή της ανεπιθύμητης επίσκεψης της άθλια ντυμένης Τζίντζερ και του πρώτου άνδρα της.

Μπόλικο το χιούμορ που βράζει συνεχώς κάτω από την επιφάνεια αυτής της τραγωδίας, της αιχμηρής και άκρως ρεαλιστικής. Με ένα ρεαλισμό που έχει μάλλον να κάνει με τις ερμηνείες που ρέουν με εκθαμβωτική φυσικότητα που τα όποια τυχόν εμπόδια ανάμεσα σε θεατή και ηθοποιούς, καταρρέουν.

Στο σινεμά του Γούντι Αλεν, το στοιχείο του κοινωνικού στάτους κατείχε πάντα θέση σημαντική. Στη συγκεκριμένη ταινία είναι η αστή Τζασμίν που βρίσκεται σε υποδεέστερη θέση, που συνιστά το αξιοπερίεργο αντικείμενο στο μικροσκόπιο της κριτικής κάποιων «ενοχλητικών» λαϊκών όντων. Αξιοσημείωτο είναι ωστόσο το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης για πρώτη, ίσως, φορά, εστιάζει το φακό του στη φτωχή τάξη, με το που εμφανίζει τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες της ταινίας να ανήκουν στην εργατική τάξη... Ο ίδιος ο Αλεν προέρχεται από την εργατική τάξη... μιλώντας σχετικά ανάφερε, «ίσως είμαι προκατειλημμένος αλλά πάντα πίστευα ότι η εργατική τάξη διαθέτει περισσότερο απόθεμα αντίστασης λόγω του ότι τα πολλά χτυπήματα που βίωσε της δίδαξαν να διαχειρίζεται καλύτερα ό,τι κακό της συμβαίνει... σαν την αδελφή στο φιλμ, την Τζίντζερ».

Παίζουν: Κέιτ Μπλανσέτ, Αλεκ Μπάλντουιν, Σάλι Χόκινς, Πίτερ Σάρσγκααρντ, Μπόμπι Καναβάλε, κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ (2013).

ΧΟΥΑΝ ΚΑΡΛΟΣ ΜΕΝΤΙΝΑ
Μέσα από τα μάτια τους

Αδύνατο να ταξινομηθεί η πρώτη - βραβευμένη - ταινία του Χουάν Κάρλος Μεντίνα, ένα ενοχλητικό, αιχμηρό, γερό ράπισμα... Ο Ισπανός σκηνοθέτης αντιμετωπίζοντας μετωπικά την αλήθεια για τη φρίκη του φρανκισμού και του ναζισμού αναφέρεται στο χτες, αλλά μιλά για το σήμερα και κυρίως το αύριο. Με περίσσιο ταλέντο, πρωτοτυπία και κινηματογραφική ωριμότητα ο Μεντίνα εικονογραφεί έναν φρικιαστικά πνιγηρό και αδυσώπητα σκοτεινό πίνακα, ένα παθιασμένο σενάριο - σε φόντο φανταστικό - με σπάνια «μεταφορική» δύναμη. Ενα συγκεχυμένο και αποσπασματικό μωσαϊκό ιστορίας και τρόμου, ενοχλητικό στο έπακρο αλλά φιλόδοξο και πανέμορφο...

Ο νευροχειρουργός Ντάβιντ επιβιώνει από τρομερό αυτοκινητικό ατύχημα, οι ιατρικές όμως εξετάσεις αποκαλύπτουν λευχαιμία σε προχωρημένο στάδιο. Μοναδική σωτηρία του, η μεταμόσχευση μυελού των οστών από τους γέροντες γονείς του. Εκείνοι αρνούνται να βοηθήσουν και του εκμυστηρεύονται ότι είναι υιοθετημένος... Ο Ντάβιντ υποχρεούται να βρει τις βιολογικές του ρίζες, ρίχνεται στη διερεύνηση του μυστήριου του παρελθόντος του. Οσο πιο βαθιά σκάβει τόσο πιο φρικιαστικές γίνονται οι ανακαλύψεις του...

Πειραματικό κινηματογραφικό δοκίμιο που δημιουργεί βίωμα στοιχειωμένο και λυρικό ταυτόχρονα. Ο Μεντίνα ξέρει ότι έχει κάτι δυνατό να πει και αναζητά έναν αντίστοιχα «σοκαριστικό» τρόπο να το εκφράσει και ένα κινηματογραφικό είδος να το εντάξει. Πρόκειται για μείγμα ιστορίας και τρόμου, στο οποίο κάποιες πανέμορφες ονειρικές και φανταστικές σκηνές βγάζουν μια αύρα μυστηρίου που όλο και αυξάνεται, αποκαλύπτοντας ένα νέο αφηγητή που δίνει αφειδώς χρόνο στην αφήγησή του για να αναπτυχθεί.

Η ρίζα της ιστορίας βρίσκεται στην Καταλονία του 1931 και περιστρέφεται γύρω από τον άξονα μιας ομάδας παιδιών που δεν γνωρίζουν, δεν αισθάνονται πόνο. Ετσι θεωρούνται από τις αρχές επικίνδυνα για το κοινωνικό σύνολο και κλείνονται σε ιδρύματα με σωφρονιστικό και πειραματικό χαρακτήρα. Περνούν τα χρόνια, αρχίζει ο εμφύλιος, τελειώνει ο εμφύλιος, επικρατούν οι κτηνώδεις φασίστες του Φράνκο και οι ομοϊδεάτες τους χιτλερικοί Ναζί. Το ίδρυμα υπάρχει και από το '60 και μετά μετατρέπεται σε κολαστήριο βασανιστηρίων και δολοφονιών του καθεστώτος...

Αυτή την «ιστορική» κατάθεση είχε να δώσει ο Μεντίνα κάνοντας χρήση για δραματικούς σκοπούς του στοιχείου του φανταστικού, του τρομακτικού, του εφιαλτικού και των «μεταφορών». Αναίσθητα στον πόνο τα παιδιά είναι επικίνδυνα για την κοινωνία. Το ίδιο και οι μεγάλοι που παραμένουν αναίσθητοι στο φασισμό και το ναζισμό. Κι αυτοί επικίνδυνοι για την κοινωνία είναι σήμερα! Οι ιστορικές αναφορές, παρά το σκοτεινό και βίαιο στίγμα τους, είναι επιτυχημένες σε αντίθεση με το μέρος που κυριαρχούν οι φανταστικοί, εξωπραγματικοί τόνοι. Φαίνεται ότι η μοναδική αυτή ταινία που προχωρά με κομμένους τένοντες και αργούς ρυθμούς σε αυτά τα σημεία πάσχει από «σώμα». Πάντως, ο τρόμος δεν αρκεί για να ξορκίσει το κακό παρελθόν... και το τέλος βυθίζεται αναγκαστικά στο γκροτέσκο, αφού δε γίνεται κατορθωτή τελικά η σύνδεση με αληθοφάνεια των νημάτων που αιωρούνται... Να τη δείτε!!!

Παίζουν: Τόμας Λεμαρκίς, Αλεξ Μπρέντεμουλ, Ντέρεκ ντε Λιντ, Σίλβια Μπελ, Ραμόν Φοντσερέ, κ.ά.

Παραγωγή: Ισπανία, Γαλλία, Πορτογαλία (2012).

ΙΝΓΚΜΑΡ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ
Η πηγή των παρθένων

Κατά τη δεκαετία του '50 ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν βρίσκεται σε φάση παρατήρησης της κοινωνικής εξέλιξης, κατά την οποία ο «εκσυγχρονισμός» διαγκωνίζεται με τη σθεναρή προηγούμενη κατάσταση, για την απόλυτη επικράτηση... Στις ταινίες εποχής αυτής της περιόδου «ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ» και «ΠΗΓΗ ΤΩΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝ» - παράγωγα αυτού του προβληματισμού - η Σουηδία αποδίδεται ως παραδοσιακό λαϊκό τραγούδι που αιωρείται ανάμεσα στην «αθωότητα» και το «κακό», ένα αλληγορικό μείγμα από κωμωδία και τρικ δεξιοτήτων, με τη Στοκχόλμη να παρουσιάζεται σαν επαρχιακή τρύπα που δεν της λείπει η γραφικότητα. Η ασφάλεια εξισορροπεί με την απειλή. Ο κτηνώδης βιασμός στην ταινία απεικονίζει μια σχέση που αναμφισβήτητα έχει να κάνει με αυτή τη μεταβατική φάση στο προτσές της μετατροπής της σουηδικής κοινωνίας μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και συμβολίζει το απόλυτο κακό, την ίδια στιγμή που αυτό ερμηνεύεται υπό το φως της συνολικής ηθικής της παραδοσιακής saga, που είναι θρησκευτική.

«Η ΠΗΓΗ ΤΩΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝ», που προβάλλεται σε επανέκδοση, βασίζεται σε μια σουηδική μπαλάντα του 14ου αιώνα που μιλά για μια όμορφη νεαρή παρθένα, που στο δρόμο προς την εκκλησιά βιάζεται και δολοφονείται στο σκοτεινό δάσος από τρεις βοσκούς οι οποίοι αργότερα ζητούν καταφύγιο για τη νύχτα - χωρίς να γνωρίζουν πού απευθύνονται - στο κτήμα του πατέρα της. Ο πατέρας, ανακαλύπτοντας ποιοι είναι, τους σφάζει σαν γουρούνια, σε μια σεκάνς με βία τέτοια που συνιστά στοιχείο της Αποκάλυψης! Στο σημείο όπου αργότερα ανακαλύπτεται το πτώμα της κόρης Κάριν, ο πατέρας κάνει τάμα να χτίσει μια εκκλησία, ενώ συμπερασματικά και με περισσή ειρωνεία μια πηγή αναβλύζει άξαφνα από το έδαφος, σημάδι θεϊκής συγχώρεσης...

Αυτό το ασπρόμαυρο φιλμ βιασμού/εκδίκησης τελειώνει με μια, καθόλου χαρακτηριστική για τον σκηνοθέτη, νότα αισιοδοξίας... Η επόμενη δουλειά του Μπέργκμαν θα είναι μια αυστηρή τριλογία για τη δυσκολία της ύπαρξης, σε έναν κόσμο που δεν λυτρώνεται από την παρουσία του Θεού...

Παίζουν: Μπιργκίτα Πέτερσον, Γκούνελ Λίντμπλουμ, Μαξ φον Σίντοβ, Μπιργκίτα Βάλμπεργκ, κ.ά.

Παραγωγή: Σουηδία (1960).

ΛΙΚ ΜΠΕΣΟΝ
Το απέραντο γαλάζιο

Τη δεκαετία του '80 εμφανίζεται στη Γαλλία ένας τύπος ταινιών, δημοφιλέστατος την εποχή, γνωστός ως «cinema du look» (σινεμά του βλέμματος), κινηματογράφος που απευθύνεται σε νεαρούς θεατές με παραγωγές ελαφρών αξιών και ένα φανταχτερό και επιδεικτικό οπτικό στιλ που συχνά περιλαμβάνει υπαινιγμούς μέσα από φιλμικά κείμενα από την περίοδο του γαλλικού ποιητικού ρεαλισμού (1934 - 1940) και εικόνες δανεισμένες από τα σύγχρονα δημοφιλή μέσα. Αυτές οι ταινίες ντύνονται με εκλεκτικά μουσικά ακούσματα, σε ένα «παστίς» κλασικής και δημοφιλούς μουσικής. Το «cinema du look» εγκαινίασε ο Ζαν - Ζακ Μπενέξ το 1981 με το φρενήρες φιλμ νουάρ του «DIVA»... Ο Λικ Μπεσόν και αυτός εξάσκησε από νωρίς το σινεμά του βλέμματος...

Η εμπορική επιτυχία του υπερκινητικού του θρίλερ «SUBWAY» (1985), αλλά και των ταινιών που επακολούθησαν «ΤΟ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ» (1988) και «NIKITA» (1990) τον οδήγησαν να υπογράψει ένα πολυετές συμβόλαιο με την χολιγουντιανή κινηματογραφική εταιρεία παραγωγής/διανομής «Columbia Pictures»... Οι καρποί αυτής της συνεργασίας ωστόσο είναι, το λιγότερο, απολύτως απογοητευτικοί...

Υμνος στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου «ΤΟ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ». Μαγευτικά μελαγχολική, δυνατή οπτικά η ταινία, διάσπαρτη με στοιχεία θρίλερ και μυστηριώδους πλοκής και βυθισμένη στην υποβλητική μουσική του Ερίκ Σερά. Οσοι δεν την είδατε, δείτε τη τώρα σε επανέκδοση, μια «ανταποδοτική» καλοκαιρινή κινηματογραφική απόδραση...

Παίζουν: Ζαν Ρενό, Ροζάνα Αρκέτ, Ζαν - Μαρκ Μπαρ, Ζαν Μπουίζ, κ.ά.

Παραγωγή: Γαλλία (1988).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ