ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 17 Σεπτέμβρη 2013
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΒΙΟΤΕΧΝΕΣ
Συγκεντρώσεις της ΠΑΣΕΒΕ σε πολλές πόλεις της χώρας

Κινητοποιήσεις χτες στο πλαίσιο του πανελλαδικού κλεισίματος καταστημάτων.

ΑΘΗΝΑ
ΑΘΗΝΑ
Οι αυτοαπασχολούμενοι και οι μικροί ΕΒΕ δε θα κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια, περιμένοντας τον αφανισμό τους. Συσπειρωμένοι στην ΠΑΣΕΒΕ, μαζί με την εργατική τάξη και τη νεολαία, απαιτούν την επίλυση των πιο άμεσων προβλημάτων τους βάζοντας ταυτόχρονα στο επίκεντρο της πάλης τους την ουσία των προβλημάτων, αναδεικνύοντας την ανάγκη του άλλου δρόμου ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

Το παραπάνω μήνυμα έστειλαν χτες το πρωί οι επαγγελματοβιοτέχνες και έμποροι που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ΠΑΣΕΒΕ και συμμετείχαν στα συλλαλητήρια που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα αλλά και σε πολλές άλλες πόλεις της Ελλάδας στα πλαίσια της πανελλαδικής κινητοποίησης των αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ.

«Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι θα είμαστε εδώ και μετά και συνέχεια, ενάντια στην πολιτική που μας καταστρέφει. Την πολιτική που οδηγεί στη φτώχεια και στην ανεργία εμάς και τις οικογένειές μας, την πολιτική που εφαρμόζεται με εντολή των μεγάλων εμπόρων, των πολυκαταστημάτων», τόνισε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη συγκέντρωση της Ομόνοιας, ο Θ. Καλαμπαλίκης, μέλος της Παναττικής Γραμματείας της ΠΑΣΕΒΕ και πρόσθεσε ότι «οι μικροί αυτοαπασχολούμενοι ΕΒΕ δεν μπορούμε να περιμένουμε καμιά ανάκαμψη της αγοράς όταν ο τζίρος είναι ανύπαρκτος και οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, η νεολαία και οι γυναίκες βιώνουν κατάσταση φτώχειας και εξαθλίωσης». Κάλεσε τους συναδέλφους του να αξιοποιήσουν τη σοβαρή και πολύτιμη εμπειρία που έχουν αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια, καθώς πλέον «έσβησε ο μύθος της "μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας" που θα στηρίζει τις πιο φτωχές χώρες και θα αποτελεί την τεράστια αγορά εκατομμυρίων καταναλωτών. Ξέρουμε καλά πως η ανάπτυξή τους τα προηγούμενα χρόνια ωφέλησε τις μεγάλες επιχειρήσεις στα πλαίσια της ΕΕ».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σχετικά με τα αιτήματα που θα τεθούν στο επίκεντρο της πάλης των αυτοαπασχολούμενων το επόμενο διάστημα, ο Θ. Καλαμπαλίκης ανέφερε τα παρακάτω:

-- Την αδυναμία χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων να καταβάλουν τις εισφορές τους στον ΟΑΕΕ, με αποτέλεσμα να στερούνται αυτοί και οι οικογένειές τους την πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τα απειλητικά ειδοποιητήρια για πλειστηριασμούς και κατασχέσεις και τη σχεδιαζόμενη νέα μείωση στις συντάξεις των ΕΒΕ.

-- Η υπεράσπιση της Κυριακάτικης αργίας.

- Το στήσιμο μηχανισμού για την ανάπτυξη της αλληλεγγύης σε κάθε αυτοαπασχολούμενο που υποφέρει, που αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας, σίτισης, που έχει κομμένο ρεύμα, που κινδυνεύει να του κατάσχουν το σπίτι, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το σύνθημα «κανένας μόνος του στην κρίση» πρέπει να έχει πρακτικό αντίκρισμα.

Μετά το τέλος της ομιλίας οι συγκεντρωμένοι πραγματοποίησαν πορεία μέχρι το υπουργείο Οικονομικών για την επίδοση του ψηφίσματος της συγκέντρωσης. Η αντιπροσωπεία της ΠΑΣΕΒΕ θυροκόλλησε το ψήφισμα με τα αιτήματα, καθώς για ακόμη μία φορά δε δέχτηκε κανένας εκπρόσωπος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να πραγματοποιήσει μία ολιγόλεπτη συνάντηση μαζί της. Ο Μπ. Γαλανόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας, κατήγγειλε την παραπάνω τακτική λέγοντας στους συγκεντρωμένους ότι η κυβέρνηση θα βρίσκει συνεχώς μπροστά της τις δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ.

Στην κινητοποίηση συμμετείχε και αντιπροσωπεία της Γραμματείας εμπορίου - υπηρεσιών ΠΑΜΕ.

Στη Θεσσαλονίκη αυτοαπασχολούμενοι, μικροί επαγγελματίες, βιοτέχνες και έμποροι, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ΠΑΣΕΒΕ και του ΣΜΑΕΘ πραγματοποίησαν συγκέντρωση στην πλατεία Αγίας Σοφίας και στη συνέχεια πορεία προς την ΙΔ' Εφορία και τα γραφεία του ΟΑΕΕ.

Συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν επίσης σε Λάρισα, Βόλο, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Ξάνθη, Καβάλα, Κατερίνη, Καλαμάτα, Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης, Λαμία, Ρόδο, Λιβαδειά, Κέρκυρα και Αλεξανδρούπολη.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Θέμα χρόνου οι αυξήσεις στα εισιτήρια

Αλλοθι στη «λαθρεπιβίβαση» αναζητά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για την επιβολή ειλημμένων αποφάσεων

Θέμα χρόνου είναι η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στα αστικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) κατά 25%, παρά τα όσα είπε χτες ο υπουργός Υποδομών, Μιχ. Χρυσοχοΐδης, ότι δήθεν καταβάλλονται προσπάθειες ώστε οι αυξήσεις τελικά να μην επιβληθούν. Ο υπουργός παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσίασε το νομοσχέδιο για το νέο τρόπο λειτουργίας των ΚΤΕΛ, με το οποίο δημιουργούνται ευνοϊκές συνθήκες λειτουργίας στο χώρο των υπεραστικών μεταφορών για μεγάλα εταιρικά σχήματα, την ίδια ώρα που περιθωριοποιούνται οι μεμονωμένοι σημερινοί επαγγελματίες, κάτοχοι μίας άδειας.

Ειδικά για τις τιμές των εισιτηρίων στα αστικά ΜΜΜ, ο Μ. Χρυσοχοΐδης χαρακτήρισε τις ενδεχόμενες αυξήσεις «ό,τι πιο επαχθές και επώδυνο» και πρόσθεσε ότι «η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθούν», ωστόσο το αν η «προσπάθεια» αυτή θα έχει θετική κατάληξη εξαρτάται από το κατά πόσο θα μειωθεί το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης και τη δημιουργία ισοσκελισμένων προϋπολογισμών στις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών.

Με απλά λόγια, έχοντας ως δεδομένα τη δραματική μείωση της ενίσχυσης από τον κρατικό προϋπολογισμό που έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια οι αστικές συγκοινωνίες αλλά και το γεγονός ότι λειτουργούν βάσει ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, οι αυξήσεις θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες. Ακόμη και αν αυτές δεν επιβληθούν τον ερχόμενο Οκτώβρη, όπως προβλέπεται από το μεσοπρόθεσμο, η συνεχής μείωση επιβατών - και όχι η λαθρεπιβίβαση όπως ψευδώς ισχυρίζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου - πλήττει ακόμη περισσότερο τα οικονομικά τους. Οπότε η κυβέρνηση θα εφαρμόσει ένα ακόμη προαποφασισμένο μέτρο αφαίμαξης του λαϊκού εισοδήματος, έχοντας βέβαια εδώ και μήνες ετοιμάσει το άλλοθι που ακούει στο όνομα «εισιτηριοδιαφυγή».

ΜΙΚΡΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
Μονιμοποιούνται τα χαράτσια

Την απαλλοτρίωση της μικρής ακίνητης ιδιοκτησίας, μέσω των εξοντωτικών φόρων, επιδιώκουν συγκυβέρνηση - τρόικα

Η φορο-επιδρομή κατά της μικρής ακίνητης περιουσίας, σε μόνιμη πλέον βάση, θεωρείται πλέον δεδομένη για την κυβέρνηση, ενώ, εκτός από τα σπίτια, οι εργαζόμενοι θα κληθούν να πληρώσουν φόρο και για οικόπεδα ή και χωράφια που έχουν στην κατοχή τους. Ανεξάρτητα από τις τελικές ρυθμίσεις, που θα γίνουν γνωστές μέσα στο επόμενο διάστημα, η αφαίμαξη των εργαζομένων μονιμοποιείται, η επιβάρυνση για τα ακίνητα παίρνει τη μορφή του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας για όλους, που θα κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το έκτακτου, υποτίθεται, χαρακτήρα χαράτσι. Θα υπάρχει, λέει, μια μείωση της τάξης του 5%.

Με τις νέες ρυθμίσεις οι εργαζόμενοι θα κληθούν να πληρώσουν φόρο και για οικόπεδα, αλλά και για χωράφια. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, για ένα οικόπεδο 400 τ.μ. εντός σχεδίου πόλης και ανάλογα με τη θέση στην οποία βρίσκεται, ο κάτοχος θα πληρώνει ετήσιο φόρο που θα κυμανθεί από 160 ευρώ έως και 1.600 ευρώ! Επίσης, κάτοχος 50 στρεμμάτων αγροτικής γης, ανάλογα με τη θέση των αγροτεμαχίων, θα κληθεί να πληρώνει ετήσιο φόρο από 750 ευρώ (το ελάχιστο) έως 3.750.

Για τα ακίνητα η επιβάρυνση θα υπολογίζεται ανάλογα με την τιμή ζώνης και θα είναι από 2,3 ευρώ το τετραγωνικό (για τιμή ζώνης 0 - 500 ευρώ) μέχρι και 14 ευρώ το τετραγωνικό (για τιμή ζώνης πάνω από 5.000 ευρώ). Ενδιάμεσα υπάρχουν 18 κλίμακες. Ο τελικός φόρος θα προκύπτει και από τον υπολογισμό συντελεστών, που αφορούν την ηλικία και τον όροφο του ακινήτου.

Για τα εκτός σχεδίου πόλης οικόπεδα και τα αγροτεμάχια ο φόρος προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του Βασικού Συντελεστή Φορολογίας (ορίζεται σε 0,15 ευρώ ανά τ.μ.) επί ένα πλήθος άλλων συντελεστών (συντελεστής θέσης ακινήτου που κυμαίνεται από 1 έως και 5, συντελεστής χρήσης από 0,7 έως και 2,5, συντελεστής απόστασης από τη θάλασσα κ.λπ.).

«Φωτιά» οι τιμές στο πετρέλαιο θέρμανσης

Στο 1,3 ευρώ το λίτρο αναμένεται να διαμορφωθεί η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στην έναρξη της περιόδου, στις 15 του Οκτώβρη.

Οι εκτιμήσεις προκύπτουν από τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε χτες η διοίκηση του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος ενόψει της χειμερινής περιόδου, βασικό αίτημα του οποίου είναι η χορήγηση επιδόματος στους καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης χωρίς ή με ελάχιστες προϋποθέσεις, αλλά και η διατήρηση του μέτρου της εξίσωσης των φόρων στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά πέρσι.

ΒΙΟΧΑΛΚΟ
Μεταφέρεται στο Βέλγιο

Την μεταφορά της έδρας της ΒΙΟΧΑΛΚΟ στο Βέλγιο, αποφάσισαν οι μεγαλομέτοχοι του ομίλου, στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν ακόμα καλύτερους όρους κερδοφορίας, ευκολότερη πρόσβαση στις χρηματαγορές και εντονότερη κλιμάκωση της εκβιαστικής πολιτικής σε βάρος των εργαζομένων, τους οποίους η διοίκηση της επιχείρησης επιδιώκει να τους έχει σε συνεχή ομηρία με το φόβο της επαπειλούμενης ανεργίας.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, με τη μεταφορά της ΒΙΟΧΑΛΚΟ στο Βέλγιο, «σκοπείται η ενίσχυση της κεφαλαιακής δομής της ΒΙΟΧΑΛΚΟ, η αμεσότερη πρόσβασή της στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων και η δημιουργία ενός βραχίονα χρηματοοικονομικής στήριξης των θυγατρικών της εταιρειών».

Τρεις μνηστήρες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τελευταία μέρα χτες για την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος για την εξαγορά της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» από ιδιώτες, με το ΤΑΙΠΕΔ να ανακοινώνει ότι τρία επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν προτάσεις, για την εξαγορά του 100% της εταιρείας. Σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρεε το υπουργείο Μεταφορών, πρόκειται για προτάσεις προερχόμενες από τη Ρωσία, τη Γαλλία και τη Ρουμανία. Υπενθυμίζουμε ότι η κυβέρνηση παραχωρεί την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», με «προίκα» ετήσια κρατική επιδότηση για τα άγονα δρομολόγια ύψους 50 εκατ. ευρώ μέχρι το 2018, «κλεισμένα» προσύμφωνα στο εμπορικό της σκέλος (COSCO - HP) αλλά και έργα υποδομής (εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, επέκταση και ανακατασκευές στο σιδηροδρομικό δίκτυο κ.ά.).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ