ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 27 Σεπτέμβρη 2013
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΥΛΗ
Αποσύρθηκε η τροπολογία για τους μετόχους σε ναυτιλιακές

Το διαχρονικό σκάνδαλο είναι τα προνόμια που απολαμβάνει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, είπε εκ μέρους του ΚΚΕ ο Ν. Καραθανασόπουλος

Η τροπολογία της κυβέρνησης είχε στόχο να διευκολύνει συσσωρευμένα κεφάλαια να «πέσουν» στη ναυτιλία
Η τροπολογία της κυβέρνησης είχε στόχο να διευκολύνει συσσωρευμένα κεφάλαια να «πέσουν» στη ναυτιλία
Αποσύρθηκε προσωρινά η σκανδαλώδης φιλεφοπλιστική τροπολογία με την οποία οι υπόχρεοι για δήλωση «πόθεν έσχες» (πολιτικοί, εκδότες, δημοσιογράφοι, κρατικοί λειτουργοί κ.ά.) δεν ήταν υποχρεωμένοι να δηλώνουν τις μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν στην κατοχή τους.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χ. Αθανασίου, που εισηγήθηκε την τροπολογία δήλωσε στη Βουλή ότι την αποσύρει προσωρινά, αλλά υπερασπίστηκε το περιεχόμενό της λέγοντας ότι «ενδεχομένως να επανέλθουμε ύστερα από διαβούλευση με τα κόμματα για την ενθάρρυνση των επενδύσεων». Κατά τον υπουργό, πίσω από την τροπολογία δεν «υποκρύπτεται καμία υπόγεια διαδρομή και καμία εύνοια», αλλά, αντίθετα, στόχος της ήταν οι αυξήσεις κεφαλαίων στις ναυτιλιακές εταιρείες να είναι μεγαλύτερες και να γίνονται ταχύτατα, αφού, όπως κυνικά ομολόγησε, «η πολιτεία διαχρονικά αντιμετωπίζει ευνοϊκά τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους μετόχους για λόγους εθνικής σημασίας».

Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση ήθελε με την τροπολογία να φέρει για επένδυση στη ναυτιλία συσσωρευμένα κεφάλαια, εξασφαλίζοντας στους επενδυτές ότι κανένας δε θα ρωτήσει πού τα βρήκαν. Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση που ακολούθησε μετά την ανακοίνωση της απόσυρσης της τροπολογίας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε:

«Το διαχρονικό σκάνδαλο είναι αυτό στο οποίο αναφέρθηκε ο υπουργός, η ασυλία την οποία έχει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, τα κίνητρα, οι παροχές και η σκανδαλώδης φορολογική ασυλία την οποία έχει. Εμείς λέμε κατηγορηματικά ότι πρέπει να καταργηθούν όλα τα προνόμια και να παλέψει ο λαός για την κατάργηση των προνομίων, απέναντι στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και στα υπόλοιπα τμήματα του κεφαλαίου. Εμείς από την πρώτη στιγμή είχαμε ζητήσει να αποσυρθεί η συγκεκριμένη διάταξη και όχι μόνο να μην επανέλθει, αλλά ταυτόχρονα απαιτούμε και τη συνολική κατάργηση των προνομίων του εφοπλιστικού κεφαλαίου».

Γενναιόδωρος στους εφοπλιστές ήταν και ο Γ. Στουρνάρας, ο οποίος μίλησε την Τετάρτη στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά. Μεταξύ άλλων είπε:

«Ως πολιτεία κάνουμε ό,τι μπορούμε για να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες και υποδομές, που θα αναπτύξουν περαιτέρω τον κλάδο και κυρίως θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. Ειδικότερα, αλλάζουμε τα μεταφορικά δεδομένα της χώρας μας, προωθώντας την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών πλοίου - σιδηροδρόμου. Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω πόσο σημαντική είναι η πρόσφατη υπογραφή Συνυποσχετικού Συμφώνου με την Ελληνική Ναυτιλιακή Κοινότητα. Σε μια κρίσιμη και δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία για την Ελλάδα, αναμένουμε από το σύνολο του εφοπλιστικού κόσμου να συμμετάσχει στη διαδικασία συνεισφοράς, που τρέχει παράλληλα με τις λοιπές φορολογικές υποχρεώσεις» (!)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ - ΤΡΟΪΚΑ
Νερό στ' αυλάκι για παραπέρα μείωση οργανικών συνθέσεων

Απολύσεις ναυτεργατών γίνονται ήδη στη γραμμή της Αδριατικής

Την επέκταση της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας στα καράβια, με την πλήρη «απελευθέρωση» των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων και την επίσπευση των διαδικασιών για την ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ, συζήτησαν προχτές ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης με το κλιμάκιο της τρόικας, στη διάρκεια συνάντησης στο ΥΝΑ.

Σε ό,τι αφορά τις οργανικές συνθέσεις (αριθμός πληρώματος και ειδικοτήτων) των πλοίων, που είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένες με τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών και τις ΣΣΕ, ο υπουργός σύμφωνα με χτεσινές δηλώσεις του, ανέφερε ότι «ζήτησαν να μειώσω περαιτέρω τις υποχρεωτικές συνθέσεις των πληρωμάτων των καραβιών. Τους απάντησα ότι κάναμε μια τέτοια μείωση ήδη, στην Αδριατική», επιβεβαιώνοντας έτσι ότι η κυβέρνηση έχει βάλει το νερό στ' αυλάκι για παραπέρα χτύπημα των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, με άμεση αντανάκλαση στις συνθήκες ασφάλειας πάνω στα καράβια για εργαζόμενους και επιβάτες.

Για παράδειγμα, σε έξι επιβατηγά πλοία της γραμμής Πάτρα - Ιταλία, με βάση αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις, άρχισε ο διωγμός των ναυτεργατών με δικαιώματα για να αντικατασταθούν από χαμηλόμισθους ανασφάλιστους, χωρίς κανένα δικαίωμα, θύματα δουλεμπορικών κυκλωμάτων. Οι υπουργικές αποφάσεις επιβάλλουν από τα 6 πλοία την απόλυση συνολικά 214 ναυτεργατών σε σύνολο 500 που εργάζονται. Ηδη από πλοίο «HELLENIC SPIRIT» της γραμμής, πρόσφατα απολύθηκαν 13 ναυτεργάτες.

Στα ακτοπλοϊκά έχει ψηφιστεί ο νόμος 4150, που πέρα από τη δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων, ορίζει και την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, ενώ ήδη η εταιρεία «ΑΤΤΙΚΑ» έχει αρχίσει να εφαρμόζει ατομικές συμβάσεις στα πλοία της.

Σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, υπουργός και τρόικα συμφώνησαν ότι οι διαδικασίες πρέπει να επισπευσθούν, ειδικά σε ό,τι αφορά τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Ο υπουργός σημείωσε ότι «περιμένουμε από το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει σε προκήρυξη πρόσκλησης ενδιαφέροντος» και ότι για τον ΟΛΠ «επισήμως κανένας δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον» πέρα από την COSCO.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ
Νέο πλήγμα στους μικρούς ΕΒΕ

Τρόικα και συγκυβέρνηση αρχίζουν να ξηλώνουν το πουλόβερ των «εμπορικών μισθώσεων», κάτι, που αν γίνει, θα δημιουργήσει συνθήκες ασφυξίας σε εκατοντάδες χιλιάδες μικρούς εμπόρους και επαγγελματοβιοτέχνες, καθώς οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων και των επαγγελματικών χωρών θα μπορούν να τους κάνουν έξωση χωρίς την παραμικρή συνέπεια. Το μέτρο είναι φτιαγμένο στα μέτρα των μονοπωλίων, αφού η άρση της προστασίας του επαγγελματικού χώρου για τους μικρούς, τους πετάει κατευθείαν έξω απο την αγορά.

Το θέμα της «απελευθέρωσης» των εμπορικών μισθώσεων έθεσε η αντιπροσωπεία της τρόικας στη συνάντηση που είχε την προηγούμενη Τετάρτη με τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, η κυβέρνηση αντιπρότεινε οι παλιές μισθώσεις να παραμείνουν ως έχουν και οι νέες να έχουν χρονική διάρκεια έξι χρόνια, με δικαίωμα ανανέωσης για άλλα έξι χρόνια. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η τρόικα επέμεινε στην πλήρη «απελευθέρωση» των εμπορικών μισθώσεων, με τον ισχυρισμό, ότι δημιουργούν προβλήματα στην ανάπτυξη του εμπορίου.

Δραστηριότητες ΚΟ του ΚΚΕ

Την Κυριακή 29/9

-- Στις 11 π.μ. συγκέντρωση στο Περιστέρι στο ΚΥΒΕ (Εθν. Μακαρίου 1) με θέμα: «Οι εξελίξεις στην Παιδεία και οι θέσεις του ΚΚΕ». Θα μιλήσει η Κανέλλα Γεωργοπούλου, στέλεχος του Κόμματος.

-- Στις 7 μ.μ. συγκέντρωση στα Ανω Λιόσια στο Α' ΚΑΠΗ (Φυλής 165), με θέμα: «Οι εξελίξεις στην Παιδεία και οι θέσεις του ΚΚΕ». Θα μιλήσει ο Δημήτρης Διοΐλης, στέλεχος του Κόμματος.

-- Στις 11 π.μ. συγκέντρωση στο Χαϊδάρι στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου (πρώην ΝΕΛΕ), με θέμα: «Οι εξελίξεις στην Παιδεία και οι θέσεις του ΚΚΕ». Θα μιλήσει η Μαριάννα Οργέττα, Γραμματέας της ΤΕ Εκπαιδευτικών.

-- Στις 7 μ.μ. συγκέντρωση της ΤΕ Εμπορίου στην αίθουσα του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων (Αγ. Φιλοθέης 5Β) με θέμα: «Τα καθήκοντα των κομμουνιστών για την ανασύνταξη του εργατικού κινήματος». Θα μιλήσει ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος της ΚΕ.

Σε αμαξοστάσια της ΕΘΕΛ

-- Σήμερα Παρασκευή, στις 9 π.μ., στο Ελληνικό θα περιοδεύσει ο Χρήστος Μπάθας, μέλος της ΕΠ της ΚΟ Αττικής.

-- Τη Δευτέρα 30/9, στις 9 π.μ., στην Ανθούσα θα περιοδεύσει ο Γιάννης Πάσουλας, στέλεχος του Κόμματος.

-- Τη Δευτέρα 30/9, στις 9 π.μ., στο Ρέντη θα περιοδεύσει ο Θανάσης Ευαγγελάκης, μέλος της ΕΠ της ΚΟ Αττικής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ