ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 11 Οχτώβρη 2013
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΝΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ
Παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα στο υπουργείο Δικαιοσύνης

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε το ΚΚΕ

Πληθαίνουν οι αντιδράσεις για το όργιο αυταρχισμού που σημειώθηκε στη Λαμία απέναντι στους μαθητές του 1ου Εσπερινού ΕΠΑΛ που αγωνίζονται για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και για το «έγκλημά» τους αυτό οδηγήθηκαν στο Αυτόφωρο και καταδικάστηκαν μάλιστα με ποινές από 20 μέρες έως και 4 μήνες φυλάκισης!

Συνδικαλιστές και σωματεία εκπαιδευτικών καλούν σήμερα σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Δικαιοσύνης (Μεσογείων 96), στη 1.30 το μεσημέρι.

«Σπέρνουν το φόβο, τρομοκρατούν τους αγωνιστές μαθητές για να περάσουν ανενόχλητοι τα αντιλαϊκά αντιεκπαιδευτικά τους μέτρα. Για να φτιάξουν το σχολείο που θα προετοιμάσει τους αυριανούς υποταγμένους των 200 και 300 ευρώ. Θέλουν να στείλουν μήνυμα υποταγής και μοιρολατρίας προς κάθε κατεύθυνση. Δεν είναι μεμονωμένο το επεισόδιο της Λαμίας», τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης» και «Σωκράτης», που καλούν στη σημερινή κινητοποίηση και δηλώνουν ότι «η επιχείρηση τρομοκράτησης - συκοφάντησης των αγώνων των παιδιών πρέπει να τσακιστεί»! Αντίστοιχες αποφάσεις καταδίκης της καταστολής και συμμετοχής στη σημερινή κινητοποίηση έχουν πάρει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης «Π. Παπαυμάρος» και η Δ' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής.

Στο πλευρό των συμμαθητών και συναγωνιστών τους από τη Λαμία στέκονται με απόφαση του 15μελούς τους συμβουλίου και οι μαθητές του 8ου ΕΠΑΛ Ευκλείδη της Θεσσαλονίκης.

ΚΚΕ: Να σταματήσει κάθε παρέμβαση των δυνάμεων καταστολής

Την αυτόφωρη καταδίκη των μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Λαμίας αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, προς τους υπουργούς Παιδείας, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, οι βουλευτές του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, Γιάννης Γκιόκας, Γιώργος Λαμπρούλης και Σπύρος Χαλβατζής.

Η Ερώτηση έχει ως εξής:

«Αργά το βράδυ της Δευτέρας 7/10, η αστυνομία, παρουσία εισαγγελέα, συνέλαβε 20 μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Λαμίας, με πρόσχημα τη διατάραξη κοινής ησυχίας, από τους οποίους οι 12, μετά από παρέμβαση των γονιών, αφέθησαν ελεύθεροι και για τους άλλους 8 ακολουθήθηκε η αυτόφωρη διαδικασία! Από αυτούς, οι 6 καταδικάστηκαν από 20 μέρες ως και 4 μήνες και μάλιστα χωρίς καν την παρουσία δικηγόρου, χωρίς δηλαδή τη δυνατότητα υπεράσπισης! Να σημειωθεί ότι δεν υπήρξε καμία ζημία στο υπό κατάληψη ΕΠΑΛ.

Κράτησαν τα παιδιά πίσω από τα κάγκελα για μια μέρα λες και είναι εγκληματίες. Τα δίκασαν και τα καταδίκασαν, γιατί τόλμησαν να παλέψουν για να μην κλείσει το σχολείο τους, μετά τις διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών και την κατάργηση των ειδικοτήτων τους με το ν. 4186/13, ζητούσαν δηλαδή να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα αντικείμενα που είχαν επιλέξει. Τα παιδιά δηλαδή παλεύουν για το αυτονόητο δικαίωμά τους στη μόρφωση και στη ζωή.

Δεν είναι μεμονωμένο το επεισόδιο της Λαμίας. Σε πολλά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας καλούνται καθημερινά μαθητές μαζί και γονείς να καταθέσουν σε αστυνομικά τμήματα επειδή συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις το προηγούμενο διάστημα (π.χ. Πέραμα), ενώ έχουμε και κρούσματα εισβολής αστυνομικών ΟΠΚΕ σε σχολεία όπου πραγματοποιήθηκε ακόμα και σωματικός έλεγχος (π.χ. Καστοριά).

Η κυβέρνηση τρομοκρατεί τους αγωνιζόμενους μαθητές για να περάσει τα αντιεκπαιδευτικά της μέτρα και χρησιμοποιεί όλο τον κατασταλτικό της μηχανισμό (αστυνομία, ΟΠΚΕ, εισαγγελείς, στελέχη εκπαίδευσης...)».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν από τους υπουργούς:

  • Να σταματήσει κάθε δίωξη ενάντια στους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Λαμίας.
  • Να σταματήσει κάθε επέμβαση των δυνάμεων καταστολής στα σχολεία.
ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Απαιτούνται κατεπείγοντα μέτρα για να λειτουργήσουν

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ

Τα πολύπλευρα και ασφυκτικά προβλήματα των Ειδικών Σχολείων αφορά η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη προς τον υπουργό Παιδείας.

Οπως αναφέρεται στο κείμενο της Ερώτησης:

«Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και τα προβλήματα στα Ειδικά Σχολεία είναι οξυμένα. Γονείς και παιδιά ενημερώνονται ότι λόγω της έλλειψης σε εκπαιδευτικούς και άλλο ειδικό και βοηθητικό προσωπικό θα πρέπει να παραμείνουν στα σπίτια τους "μέχρι νεοτέρας" ή ότι οφείλουν οι γονείς με δική τους ευθύνη να φέρουν τα παιδιά στο σχολείο λόγω της σχεδόν παντελούς ελλείψεις οδηγών και συνοδών για να κινήσουν τα σχολικά οχήματα που διαθέτουν. Τα ειδικά σχολεία σχεδόν στο σύνολό τους δε μπορούν να λειτουργήσουν είτε λειτουργούν "εκ περιτροπής" για τα παιδιά και το όποιο μάθημα λήγει στις 11.30 π.μ.

Σε κάποια από τα σχολεία ειδοποιούνται οι οικογένειες ότι η μεταφορά θα ξεκινήσει από αυτή τη βδομάδα με παράταση συμβάσεων. Και αν έτσι εξελιχτούν τα πράγματα τα νέα παιδιά δεν καλύπτονται από τα δρομολόγια! Οι οδηγοί και οι συνοδοί για τα 26 ειδικά σχολεία που έχουν δικά τους μεταφορικά μέσα δεν έχουν προσληφθεί ακόμη και κάνεις δεν ξέρει το τι μέλει γενέσθαι.

Οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής είναι κάτω από το 50% στις θέσεις τους, οι ελλείψεις σε ειδικό επιστημονικό προσωπικό ακόμη μεγαλύτερες, το βοηθητικό προσωπικό τείνει να εκλείψει!

Τα τμήματα ένταξης στον αέρα μια και οι ανάλογοι διορισμοί δεν έχουν γίνει και οι όποιοι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί μετακινούνται για να καλύψουν άλλα κενά. Είναι ορατός ο κίνδυνος τα περισσότερα τμήματα ένταξης να μην λειτουργήσουν καθόλου.

Η παράλληλη στήριξη προαναγγέλθηκε από το αρμόδιο υπουργείο ότι θα λειτουργήσει για μια ακόμα χρονιά μέσω του ΕΣΠΑ! Με βάση την περσινή εμπειρία και από αυτά που ενημερώνονται οι γονείς, κανείς δεν ξέρει πότε θα φτάσουν εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Πέρυσι σε πολλές περιπτώσεις, είτε δεν έφτασαν ποτέ οι εκπαιδευτικοί είτε έφταναν μέχρι και το μήνα Απρίλη.

Ετσι κι αλλιώς, το μεγαλύτερο ποσοστό, κοντά στο 85% από τα 185.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες, με τους κατώτερους υπολογισμούς, είναι εκτός των δομών της ειδικής αγωγής. Τα ειδικά σχολεία ποτέ δεν αναπτύχθηκαν με ισομέρεια στην περιφέρεια της χώρας και στη βάση των πραγματικών αναγκών. Οι ισχνές δομές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχουν συνέχεια στη δευτεροβάθμια, στην ειδική επαγγελματική εκπαίδευση και τα εργαστήρια. Η λαϊκή οικογένεια βρίσκεται με το πρόβλημα εκπαίδευσης, φροντίδας και εξασφάλισης των παιδιών μόνη της, τσακίζεται η ψυχική και η βιοποριστική αντοχή της!».

Η βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τον υπουργό τι κατεπείγοντα μέτρα θα πάρει ώστε να γίνουν άμεσα όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί μόνιμου ειδικού εκπαιδευτικού, επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού για να λειτουργήσουν κανονικά και με πλήρη πρόγραμμα όλα τα ειδικά σχολεία, τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη για όσα παιδιά την έχουν ανάγκη. Επίσης, να καλυφθούν πλήρως όλα τα παιδιά από δημόσια μέσα μεταφοράς με όρους ασφάλειας και χωρίς επιβάρυνση των γονιών τους.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Επίσκεψη στο σπήλαιο των Πετραλώνων

Περίπατο στο σπήλαιο και το Ανθρωπολογικό Μουσείο των Πετραλώνων στη Χαλκιδική και συζήτηση για την εξέλιξη του ανθρώπου, τις συνθήκες που επικράτησαν, ώστε να ξεχωρίσει από το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο, αλλά και τις προϋποθέσεις, ώστε ο άνθρωπος να είναι πραγματικά ελεύθερος και απαλλαγμένος από την εκμετάλλευση, διοργανώνει η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ, την Κυριακή 13 Οκτώβρη με αναχώρηση στις 10 το πρωί από το Αγαλμα Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη.

Στο κάλεσμά της, η ΟΠ Κ. Μακεδονίας της ΚΝΕ χρησιμοποιεί ένα απόσπασμα από το βιβλίο των Μ. Ιλίν - Ε. Σεγκάλ «Ανθρωπος αυτός ο γίγας»: «Υπάρχει ένας γίγαντας σ' αυτόν τον κόσμο. Εχει χέρια που μπορούν να σηκώσουν μια τεράστια ατμομηχανή χωρίς να βάλουν δύναμη. Εχει πόδια που μπορούν να διασχίσουν χιλιάδες χιλιόμετρα μέσα σε μια μέρα. Εχει φτερά που μπορούν να σηκώνουν ψηλά, πάνω από τα σύννεφα, πιο ψηλά από εκεί που πετούν τα πουλιά. Εχει τη δύναμη να κολυμπά πάνω στο νερό και στο βυθό της θάλασσας καλύτερα από κάθε ψάρι. Εχει μάτια που μπορούν να δουν τα αθέατα, αυτιά που ακούνε εκείνα που λέγονται στο άλλο άκρο του κόσμου. Είναι τόσο δυνατός που μπορεί να διασχίζει τα βουνά και να σταματά το πιο ορμητικό ποτάμι. Κάνει το γύρο του κόσμου, όπως ο ίδιος θέλει. Φυτεύει δάση, ενώνει θάλασσες, ποτίζει ερήμους.

...Ποιος είναι αυτός ο γίγαντας; Ο γίγαντας αυτός είναι ο άνθρωπος».

Και αμέσως μετά, η ΚΝΕ στο κάλεσμά της θέτει τα εξής ερωτήματα: «Πώς, όμως, δημιουργήθηκε ο άνθρωπος; Τι τον έκανε να ξεχωρίσει από τα άλλα ζώα; Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να είναι ελεύθερος; Πώς υποδουλώθηκε και έγινε ο άνθρωπος αντικείμενο εκμετάλλευσης από άνθρωπο; Πότε θα ελευθερωθεί οριστικά από την εκμετάλλευση»; Υπόσχεται δε, ότι στην πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη στο σπήλαιο και το Μουσείο των Πετραλώνων την Κυριακή, οι συμμετέχοντες θα ανιχνεύσουν απαντήσεις στα παραπάνω και σε άλλα ερωτήματα.

Τηλέφωνο επικοινωνίας για δηλώσεις συμμετοχής: 698.9084.587.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ