Το ΕΚΕΒΙ δηλώνει την αντίθεσή του στην όποια επιδίωξη καταστρατήγησης των προστατευτικών διατάξεων γύρω από την ενιαία τιμή βιβλίου. Και αναφέρει ανάμεσα σε άλλα: «Τόσο οι εκδότες και οι συγγραφείς όσο και το αναγνωστικό κοινό αναγνωρίζουν τη σημασία που έχει αποκτήσει ετούτη η πρακτική στην ελληνική βιβλιαγορά (εφαρμοσμένη, εξάλλου, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες με ανάλογη επιτυχία: Ισπανία, Ιταλία, Δανία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία και Λουξεμβούργο κ.ά.). Το ΔΣ του ΕΚΕΒΙ, εφιστά τέλος την προσοχή προτείνοντας «την απαλλαγή -με σχετική νομοθετική παρέμβαση από το υπουργείο Ανάπτυξης- του βιβλίου από το σκεπτικό και τις πρακτικές που ευαγγελίζεται η πρόσφατη μελέτη του ΟΟΣΑ για άρση των περιορισμών σχετικά με την τιμολόγηση και τον τρόπο προώθησης των προϊόντων στην αγορά».
Η βιογραφία κυκλοφόρησε στα Αγγλικά το 2007 και το 2009 στα Ισπανικά. Επί δεκαεπτά χρόνια ο Τζέραλντ Μάρτιν συνέλεγε στοιχεία για τον περιπετειώδη βίο και το τεράστιο σε έκταση και αξία πεζογραφικό έργο του «Γκάμπο», όπως αποκαλούν τον Μάρκες όσοι τον γνωρίζουν. Για τη γέννησή του, το 1927, στην επαρχία Αρακατάκα ή Μοκόντο της Κολομβίας. Την οικογένειά του και το μεγάλωμά του από τους παππούδες του. Τα χρόνια του στη δημοσιογραφία. Την πολύπλευρη συγγραφική του δημιουργία (αρθρογραφία, διηγήματα, μυθιστορήματα, κινηματογραφικά σενάρια, συνεντεύξεις του σε διάφορα ΜΜΕ, κ.λπ.), τη βράβευσή του με το «Νόμπελ Λογοτεχνίας» (1962), αλλά και για την «πάλη» του με τον καρκίνο. Στη διάρκεια αυτών των δεκαεπτά χρόνων, ο βιογράφος κατάφερε να έχει και αρκετές κατ' ιδίαν συζητήσεις με τον «πιο δημοφιλή και πιο αντιπροσωπευτικό μυθιστοριογράφο της Λατινικής Αμερικής, όλων των εποχών», όπως χαρακτηρίζει τον Μάρκες.
Η παράσταση περιλαμβάνει τραγούδια ακριτικά, παραλογές, κλέφτικα, ερωτικά, της λευτεριάς, της ξενιτιάς και της προσμονής, από την Ηπειρο, τη Θεσσαλία, τη Ρούμελη, τη Θράκη, την Κρήτη, την Πελοπόννησο, το Αιγαίο, τον Πόντο και τη Μ. Ασία. Περνάει από τσάμικα και καλαματιανά και φτάνει στην ποίηση του Ρίτσου, του Σεφέρη και του Ελύτη και τη μουσική του Μ. Θεοδωράκη.
Συμμετέχουν οι μουσικοί: Κώστας Μήτσιος (λαούτο), Βασίλης Παπανικολάου (ούτι), Νίκος Παραουλάκης (νέι - φλογέρες). Τα κείμενα είναι του Δημήτρη Λέντζου.
Eurokinissi |
Το «Κύκνειο Ασμα», το αριστοτεχνικό μονόπρακτο του Αντον Τσέχοφ, θα παρουσιαστεί, στην «Μπλέ Σκηνή» του «Θεάτρου της Ημέρας», για τρεις παραστάσεις, τις Κυριακές 8, 15 και 22 Δεκέμβρη στις 8.15 μ.μ. Ο 93άχρονος ηθοποιός Κοσμάς Παναγιωτίδης, με μακρά και πλούσια διαδρομή στο ελληνικό και ευρωπαϊκό θέατρο, ερμηνεύει τον εμβληματικό ρόλο του τσεχοφικού ηθοποιού, που εκπροσωπεί διαχρονικά άπαντες τους ηθοποιούς. Ξεχασμένος στο άδειο θέατρο, μετά την τελευταία παράσταση της ζωής του, μοιράζεται με τη συμβολική φιγούρα του υποβολέα, που ερμηνεύει ο Μιχαήλ Γιαννικάκης, τις αναμνήσεις και τα ανεκπλήρωτα όνειρά του για τη ζωή και το θέατρο. Ο ήχος της βραχνής αδύναμης φωνής του - σουρντίνα της ζωής του - αντηχεί στον άδειο χώρο σαν το τελευταίο τραγούδι του κύκνου, το «κύκνειο άσμα». Σαν χορδή που σπάει και χάνεται, σηματοδοτεί έναν ολόκληρο κόσμο που χάνεται μαζί του. Σκηνοθεσία - σκηνικά και κοστούμια: Ανδρομάχη Μοντζολή. Μουσική επιμέλεια: Ιωάννης Παπλωματάς - Θάνος Αστερίου. Φωτισμοί: Γιώργος Σηφάκης.