ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Γενάρη 2014
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Από δάσκαλος - γυμναστής και από καθηγήτρια Γαλλικών - δασκάλα!

Από κινητοποίηση που έγινε στο υπουργείο Παιδείας, την περασμένη Τρίτη, για τα κενά εκπαιδευτικών
Από κινητοποίηση που έγινε στο υπουργείο Παιδείας, την περασμένη Τρίτη, για τα κενά εκπαιδευτικών
Βρισκόμαστε στα μέσα της σχολικής χρονιάς και δεν σταματούν οι καθημερινές διαμαρτυρίες από διάφορες περιοχές της Ελλάδας για τις μεγάλες ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Πιο συγκεκριμένα, ο Σύλλογος Δασκάλων της Αν. Αττικής «Κ. Σωτηρίου» καταγγέλλει ότι η διοίκηση της εκπαίδευσης σε έξι σχολεία που έχουν κενά δασκάλων αντί για δασκάλους, έστειλε ...καθηγήτριες Γαλλικών. Ενώ ο Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης» (Ν. Ιωνία, Ν. Ηράκλειο, Μεταμόρφωση, Λυκόβρυση) καταγγέλλει ότι υπάρχουν σχολεία όπου βάζουν τους δασκάλους να κάνουν τους γυμναστές! Απαιτώντας την κάλυψη όλων των κενών με τους εκπαιδευτικούς που πραγματικά απαιτούνται, ο Σύλλογος «Γ. Σεφέρης» προγραμματίζει παράσταση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα 27 Γενάρη, στις 2 μ.μ., στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Β' Αθήνας.

Επιπλέον, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Αττικής «Ο Σωκράτης» μετά τις κινητοποιήσεις του για τις μεγάλες ελλείψεις δασκάλων και άλλων εκπαιδευτικών στην περιοχή και την αποφασιστικότητά του να συνεχίσει μέχρι να καλυφθούν τα κενά, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του τις μεθοδεύσεις της διοίκησης της εκπαίδευσης προκειμένου, αντί για κάλυψη των κενών, να προωθηθούν αντιπαιδαγωγικά «μπαλώματα».

Ο Σύλλογος τονίζει: «Η Διοίκηση και οι Σχολικοί Σύμβουλοι ρίχνουν το μπαλάκι στους Συλλόγους Διδασκόντων για ν' αποφασίσουν τι θα κάνουν, αν κάποιος εκπαιδευτικός απουσιάζει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Προτρέπουν ακόμα τους Διευθυντές να καλύψουν τα κενά μετακινώντας εκπαιδευτικούς από τα ολοήμερα τμήματα ή λειτουργώντας τμήματα χωρίς να υπάρχει υπεύθυνος δάσκαλος, αλλά μπαίνοντας κάθε εκπαιδευτικός τόσες ώρες όσες χρειάζεται για να συμπληρώσει το διδακτικό του ωράριο. Ζητείται μάλιστα από τους δασκάλους που θα αναλάβουν τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά να κάνουν λιγότερες ώρες στο τμήμα που είναι υπεύθυνοι! Το κενό επομένως ενός δασκάλου αποδιοργανώνει και τις άλλες τάξεις του σχολείου», καταγγέλλει ο Σύλλογος και επισημαίνει τον άκρως αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα τέτοιων ρυθμίσεων για τους μαθητές που διανύουν την παιδική ηλικία.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης» καταγράφει τα κενά εκπαιδευτικών στο νησί, ζητώντας να καλυφθούν άμεσα. Συγκεκριμένα, λείπουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (Φυσικής Αγωγής, Μουσικής, Ξένων Γλωσσών) για τα ολοήμερα τμήματα τεσσάρων Δημοτικών Σχολείων του νησιού, δυο καθηγητές Μουσικής για τα πρωινά προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων, δάσκαλος Ειδικής Αγωγής για ένα τμήμα ένταξης σε Δημοτικό Σχολείο, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, λογοθεραπευτής) για το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του νησιού και νηπιαγωγοί παράλληλης στήριξης για δυο Νηπιαγωγεία.

Τη διαμαρτυρία του Συλλόγου κατέθεσαν ως Αναφορά στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, Ελένη Γερασιμίδου και Γιάννης Γκιόκας.

Αντίστοιχα, γονείς και εκπαιδευτικοί στη Σητεία διαμαρτύρονται και κινητοποιούνται, ζητώντας δάσκαλο για την Ε' Δημοτικού του 2ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης. Την περασμένη Τρίτη ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σητείας «Ο ΜΥΣΩΝ» έκανε στάση εργασίας και συγκέντρωση από κοινού με γονείς στην πλατεία της πόλης για το θέμα, ενώ οι γονείς του σχολείου κρατούν σε αποχή τα παιδιά τους από την προηγούμενη βδομάδα, απαιτώντας την κάλυψη του κενού. Σε σχετική ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Σητείας καταγγέλλει τις «ενέργειες-ημίμετρα», όπως λέει, της διοίκησης της εκπαίδευσης «να καλυφθεί το κενό με μετακινήσεις δασκάλων, την υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών, καθώς επίσης και την προτροπή προς τους γονείς μετεγγραφής των παιδιών τους σε σχολεία της πόλης που θα έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση του 2ου Δημοτικού Σχολείου από 12/θέσιο σε 11/θέσιο».

«Κοινωνικό φροντιστήριο» για λίγους

«

Να βρείτε τα λεφτά εδώ και τώρα και να ξεκινήσετε άμεσα την πρόσθετη διδακτική στήριξη», απαίτησε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Λαμπρούλης κατά τη συζήτηση στη Βουλή Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος, δίνοντας ταυτόχρονα την κατάλληλη απάντηση στον υφυπουργό Παιδείας, ο οποίος αντί να δεσμευτεί για την άμεση εφαρμογή του προγράμματος, εξήγγειλε τη λειτουργία «κοινωνικού φροντιστηρίου» το οποίο όμως, θα λειτουργήσει για ορισμένα μόνο σχολεία και μαθητές, το τελευταίο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Σ. Κεδίκογλου, το «κοινωνικό φροντιστήριο», το οποίο χαρακτήρισε «καινοτόμο δράση», θα ξεκινήσει πιλοτικά από το 2014, προβλέπει την απασχόληση νέων εκπαιδευτικών κάτω των 30 ετών ή μακροχρόνια άνεργων εκπαιδευτικών, θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και αφορά οικογένειες που είναι κάτω από το όριο φτώχειας.

Δηλαδή, σε αντίθεση με την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη που αφορούσε όλους τους μαθητές που εκτιμούν ότι χρειάζονται βοήθεια στα μαθήματα, το «κοινωνικό φροντιστήριο» θα απευθύνεται μόνο στους πιο φτωχούς μαθητές και οι υπόλοιποι θα σπρώχνονται στα νύχια των ιδιωτικών φροντιστηρίων.

Ο υφυπουργός, σχετικά με το πρόγραμμα πρόσθετης διδακτικής στήριξης όχι μόνο δεν ήταν σε θέση να αναφέρει πότε θα επαναλειτουργήσει, αλλά, έριξε την ευθύνη για τη μη εφαρμογή του, στους εκπαιδευτικούς! Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι δεν έχει ανανεωθεί η χρηματοδότηση του προγράμματος από το 2008 και αυτό «επειδή υπήρχε θεσμοθέτηση ο διευθυντής να πληρώνεται ανάλογα με τα τμήματα, δημιουργούνταν εικονικά τμήματα»!

Δημιουργείται, όμως, το ερώτημα, γιατί δεν έκλεισαν απλώς αυτά τα εικονικά τμήματα που εντοπίστηκαν και να συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά όλα τα υπόλοιπα ή γιατί δεν άλλαξε το προβληματικό θεσμικό πλαίσιο, ώστε να λειτουργήσει το πρόγραμμα κανονικά για όλα τα παιδιά που έχουν ανάγκη; Πρακτικά, στο όνομα κάποιων παρανομιών, την πληρώνουν όλοι οι μαθητές!

Ο Γ. Λαμπρούλης επισήμανε ότι εγκύκλιοι του υπουργείου προέβλεπαν την έναρξη του προγράμματος πρόσθετης διδακτικής στήριξης από τις 28 Νοέμβρη 2013, ενώ με άλλη εγκύκλιο προβλέπεται ότι στο πρόγραμμα θα απασχοληθεί μόνιμο προσωπικό ή αναπληρωτές για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, όταν την ίδια στιγμή υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις καθηγητών βασικών ειδικοτήτων στα σχολεία, οπότε για ποιο διδακτικό προσωπικό μπορεί να γίνει λόγος; Τόνισε ότι τα προβλήματα στη λειτουργία του προγράμματος είναι μέρος της αντιλαϊκής πολιτικής, ενώ σημείωσε ότι είναι πασίγνωστο πως προγράμματα της ΕΕ χρησιμοποιούνται και για τη χειραγώγηση μέρους εργαζομένων. «Αμεσα έστω και καθυστερημένα το υπουργείο να προχωρήσει στην υλοποίηση του προγράμματος», το οποίο είναι απόλυτα αναγκαίο κυρίως «για τα παιδιά στα ΕΠΑΛ που δεν έχουν ούτε καθηγητές», τόνισε.

Αμίαντος σε αίθουσες νηπιαγωγείου

Αμίαντος εντοπίστηκε σε αίθουσες των 2ου και 16ου Νηπιαγωγείων Αχαρνών, προκαλώντας αναστάτωση στους γονείς. Στη διάρκεια εργασιών στο σχολείο εντοπίστηκαν ίχνη του συγκεκριμένου υλικού. Δείγμα στάλθηκε για ανάλυση και επιβεβαιώθηκε ότι πρόκειται για την επικίνδυνη ουσία που ρητά έχει απαγορευτεί να χρησιμοποιείται σαν οικοδομικό υλικό.

Κλειστό αποφασίστηκε να παραμείνει το νηπιαγωγείο έως τη Δευτέρα οπότε και οι μαθητές του θα φιλοξενηθούν σε διπλανό σχολείο μέχρι να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι και οι εργασίες αντικατάστασης του υλικού.

«Είναι απαράδεκτο και υπάρχουν τεράστιες ευθύνες στην κεντρική διοίκηση, αλλά και στη Δημοτική αρχή και ας μη ρίξουν τα βάρη ο ένας στον άλλο. Είναι έγκλημα να αφήνουμε μικρά παιδιά να έρχονται σε επαφή με τέτοιες ουσίες», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής «ο Σωκράτης», ζητώντας έλεγχο όλων των σχολείων για την ύπαρξη τέτοιων υλικών.

Ματαιώθηκε σεμινάριο για την αξιολόγηση

Αλλο ένα σεμινάριο σχολικών συμβούλων για την «αξιολόγηση» ματαιώθηκε μετά από παρέμβαση των εκπαιδευτικών. Στη Λαμία, την περασμένη Τετάρτη, σχολικός σύμβουλος είχε καλέσει διευθυντές σχολείων σε συνάντηση με θέμα την αξιολόγηση.

Κατά την 3ωρη στάση εργασίας που είχε κηρυχτεί, εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας συγκεντρώθηκαν έξω από το κτίριο της Διεύθυνσης. Μετά από συζήτηση, οι καλεσμένοι Διευθυντές δήλωσαν όλοι στάση εργασίας και το σεμινάριο δεν πραγματοποιήθηκε.

Για σήμερα, Παρασκευή, οι εκπαιδευτικοί προγραμματίζουν νέα κινητοποίηση, καθώς έχει προγραμματιστεί άλλο σεμινάριο από Σχολική Σύμβουλο για την προώθηση της αξιολόγησης. Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Φθιώτιδας καλεί σε μαζική συμμετοχή στην 3ωρη στάση εργασίας και στη συγκέντρωση του Συλλόγου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ