Το θρίλερ «Μένγκελε» του Θανάση Τριαρίδη παρουσιάζεται, στη θεατρική σκηνή του «Faust» (Καλαμιώτου 11 και Αθηναΐδος 12, πλατεία Αγίας Ειρήνης - Μοναστηράκι, τηλ. 210.3234095), κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος θα παίξει το ρόλο του Γιόζεφ Μένγκελε, του Αγγέλου του Θανάτου του Αουσβιτς, του ανθρώπου που ενσαρκώνει την πιο ακραία έννοια του κακού στον 20ό αιώνα. Η Μυρτώ Αλικάκη στο ρόλο μιας νέας Εβραίας. Σκηνοθεσία Κώστας Φιλίππογλου. Σκηνικά - κοστούμια - videos Ολγα Μπρούμα. Μουσική Δημήτρης Γιακουμάκης. Φωτισμοί Μελίνα Μάσχα. Δύο άγνωστοι άνθρωποι της σημερινής εποχής: Ενας άντρας (διοικητικός υπάλληλος κάποιας δημόσιας υπηρεσίας) και μία γυναίκα (υποψήφια διδάκτορας Ιστορίας) στο κουπέ ενός ηλεκτροκίνητου τρένου, σε ένα νυχτερινό δρομολόγιο - μία τυπική συζήτηση γνωριμίας. Ολα ξεκινούν με μία ξαφνική διακοπή ρεύματος, οπότε οι δύο πρωταγωνιστές για να ξεπεράσουν την αμηχανία τους θα παίξουν το παιδικό παιχνίδι των ρόλων (όπου ο καθένας από τους δύο αναλαμβάνει να υποδυθεί μία πολύ συγκεκριμένη ιστορική ή φανταστική προσωπικότητα). Ο άντρας θα παραστήσει τον «Γιόζεφ Μένγκελε», τον διαβόητο «Αγγελο του Θανάτου» του Αουσβιτς, και η γυναίκα την «Εσθήρ», την εγγονή μίας Εβραίας επιζήσασας, θύματος των φρικτών πειραμάτων του μυστηριώδους γιατρού. Γρήγορα όμως το παιχνίδι θα αλλάξει τροπή για τους δυο εγκλωβισμένους στο κουπέ του τρένου.
Στο «Θέατρο Τέχνης Κ. Κουν» της οδού Φρυνίχου, από τις 27 Γενάρη και κάθε Δευτέρα και Τρίτη παρουσιάζεται η παράσταση με τίτλο «Φανερωμένες». Πρόκειται για δύο διαφορετικά κείμενα σε μία ενιαία παράσταση: Της Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου «Αυτοβιογραφία» και της Ρούλας Γεωργακοπούλου «Φανερωμένη». Από τη Ζάκυνθο του 1821 μέχρι την επαρχία της Δικτατορίας και την Αθήνα του σήμερα. Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάκου. Ερμηνεία: Μαρία Ζορμπά. Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου. Σκηνικά: Κλειώ Γκιζελή (Αυτοβιογραφία), Ιουλία Βεντίκου (Φανερωμένη). Κοστούμια: Αγγελος Μέντης. Φωτισμοί: Γιώργος Αργυροηλιόπουλος.
Με αφορμή τη σχέση ενός ζευγαριού, του Βούλη και της Αριστέας, ο Μήτσος Ευθυμιάδης, με συγγραφική μαεστρία, ανέδειξε τη σχέση του εκμεταλλευτή και του εκμεταλλευόμενου. Ο Βούλης, ένας άχρηστος σύζυγος, παρασιτεί εις βάρος της Αριστέας. Συντηρεί και παρατείνει την κατάσταση αυτή προς όφελός του, χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνάσματα παραπλάνησης. Ενα από αυτά είναι και ο Φώντας. Πρόσωπο ανύπαρκτο, όμως κεντρική αναφορά του έργου. Ο «Φώντας» συμβολίζει τις φρούδες ελπίδες, τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, τις αυταπάτες, οτιδήποτε προβάλλει ως κοινωνικό εμπόδιο στην εξέλιξη του ανθρώπου και της κοινωνίας.
Σκηνοθεσία: Αγγελική Ξένου. Μουσική Σύνθεση: KollektivA. Σκηνικά- κοστούμια: Κώστας Βελινόπουλος. Παίζουν: Ελένη Γερασιμίδου και Αντώνης Ξένος. Διάρκεια: 60΄. Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ κανονικό, 10 ευρώ προπώληση, 8 ευρώ Μαθητικό, Φοιτητικό, Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) και Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ).
Αποτελεσματικής πρωτοτυπίας το σουρεαλιστικό αυτό λαϊκό «παραμύθι» με ανεξίτηλα πάνω του τα σημάδια της ιστορίας και της γεωγραφίας παραθέτει, στο πρώτο μέρος - όταν ο Χκμιρ και η Αννα ξεκινούν προς αναζήτηση της ευτυχίας - τα κύρια χαρακτηριστικά της ταξικής καταπίεσης μέσα από την γκάμα των λακέδων που συνθέτουν το «σύστημα» της τσαρικής εξουσίας. Ζωηρή και με ρυθμό η αφήγηση εκτείνεται στο χρόνο γραμμικά, ακουμπώντας στη θεατρική της δομή: Στις σύντομες σκηνές με την παραστατική σκηνογραφία, στους στιλιζαρισμένους «τύπους» και όχι χαρακτήρες, με την καρικατουρίστικη μορφή - στοιχεία που παραπέμπουν σε πρωτόλειο θέατρο τύπου κομέντια ντελ' άρτε. Μέχρι και τα ζώα στην ταινία υπόκεινται στους ίδιους κανόνες: Τόσο ο μικρόσωμος σκύλος με τη χοντρή αλυσίδα στο λαιμό όσο και το ατίθασο λευκό με μαύρες βούλες άλογο (ίδιο με κείνο της Πίπης της Φακιδομύτης). Το δεύτερο μέρος της ταινίας τοποθετείται μετά την Οχτωβριανή Επανάσταση. Εχουν ήδη δημιουργηθεί τα πρώτα κολχόζ και αντιμετωπίζουν τρομερές δυσκολίες με τα συνεχή σαμποτάζ του ταξικού εχθρού, των υπολειμμάτων του προηγούμενου συστήματος που δεν αποδέχονται αναίμακτα τις σοσιαλιστικές αλλαγές. Δελεάζουν, κάνουν αντιπερισπασμούς και καραδοκούν να ανατρέψουν το νεαρό σοσιαλιστικό καθεστώς. Ο αδιάφορος Χκμιρ χρειάστηκε καιρό να συνειδητοποιήσει την αξία της συλλογικότητας... Κι όταν οι προβοκάτορες που θέλουν να επιστρέψουν στα προνόμια του παρελθόντος βάζουν φωτιά στα αποθέματα σιταριού του κολχόζ, ο Χκμιρ θα ορθώσει ανάστημα, θα διακινδυνεύσει τη ζωή του υπερασπιζόμενος το κολχόζ. Χιούμορ, λυρισμός και κινηματογραφική μαεστρία, με γκαγκ συλλογικά και λύση σοσιαλιστική προσφέρει η αριστουργηματικά φρέσκια 80χρονη σοβιετική κωμωδία με διαχρονική κοινωνική λειτουργία...
Παίζουν: Πετρ Ζίνοβεφ, Ελενα Εγκόροβα, κ.ά.
Παραγωγή: ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ (1934)