Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ θυμίζουν ότι προγράμματα που τσακίζουν τα δικαιώματα σχεδιάστηκαν στα γραφεία των καπιταλιστών και η εφαρμογή τους ξεκίνησε στην Τοπική Διοίκηση από Δημάρχους της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ και επεκτάθηκε στα δημόσια σχολεία όπου σήμερα υπάρχουν τουλάχιστον 8 ελαστικές μορφές εργασίας! Θυμίζει ακόμα ότι προβλέπονταν από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και τη «Λευκή Βίβλο», πολύ πριν τα μνημόνια.
Το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους στα προγράμματα να διεκδικήσουν:
-- Να καταβάλλεται κάθε μήνα ο μισθός και όχι στο τέλος του προγράμματος. Εργασία και καθήκοντα με βάση την πρόσληψη.
-- Πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, από την πρώτη μέρα δουλειάς. Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους τους εργαζόμενους στα προγράμματα και τους ανέργους.
-- Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας με ευθύνη της εργοδοσίας. Καμιά καταπάτηση στοιχειωδών εργατικών δικαιωμάτων (άδεια, άδεια λόγω ασθένειας κ.λπ.).
-- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
-- Επίδομα ανεργίας, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, για όλους όταν τελειώνει το πρόγραμμα.
-- Αμεσα μέτρα προστασίας των ανέργων, των εργαζομένων στα 5μηνα και των οικογενειών τους για το πετρέλαιο θέρμανσης, για δωρεάν μετακινήσεις με τα ΜΜΜ, για βιβλιάριο ασθενείας. Να έχουν πρόσβαση τα παιδιά των ανέργων στους παιδικούς σταθμούς.
-- Να καταργηθούν τώρα όλα τα χαράτσια και να σταματήσει η φοροληστεία.
-- Να απαγορευτεί η διακοπή της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος στις κατοικίες των εργατικών - λαϊκών οικογενειών. Αμεσα να υπάρξει δραστική μείωση των τιμολογίων της ΔΕΗ. Να καταργηθούν οι φόροι και τα δημοτικά τέλη που υπάρχουν στα τιμολόγια.
-- Να μην επιτρέψουμε να χαθεί σπίτι λαϊκής οικογένειας. Κανένας πλειστηριασμός σε λαϊκή κατοικία.
Παράλληλα, το ΠΑΜΕ απαιτεί:
«Με οργάνωση και αγώνα απαντάμε σε κυβέρνηση - Ευρωπαϊκή Ενωση - υπουργείο Παιδείας, Δημάρχους και Περιφερειάρχες, τραπεζίτες και βιομήχανους, που εμπορεύονται τις ζωές μας», τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.
Αναβρασμός στους νέους ερευνητές (υποψήφιους διδάκτορες, μεταδιδάκτορες των διαφόρων βαθμίδων, άνεργους ερευνητές), αλλά και στους καθηγητές - «πάτερ-φαμίλιας». Το αγγλιστί brain storming συνδυάζεται με παλιότερες «φιλίες - γνωριμίες», με διαδρομικές συναντήσεις, με υποσχέσεις και αλισβερίσια, με τελικό σκοπό και έπαθλο ένα κομμάτι της πίτας.
Δηλαδή, ύστερα από μία, αλλά συνήθως περισσότερες, ασκήσεις συγγραφής ερευνητικών προτάσεων από ομάδες ερευνητών από αρκετές ευρωπαϊκές (και όχι μόνον) χώρες, με επικεφαλής τώρα πια κάποια επιχείρηση, ξεκινά ο «μαραθώνιος» της αξιολόγησής τους σε διάφορα επίπεδα, γίνονται διαπραγματεύσεις, υπόγειες διαδρομές κ.λπ., και τελικά ένα ποσοστό από αυτήν την κοσμογονία έκθεσης μιας τεράστιας συλλογικής δεξαμενής γνώσεων, ιδεών κ.λπ. θα ανταμειφθεί με την έγκριση - χρηματοδότηση της πρότασης/προτάσεων, γύρω στο 10%. Η απογοήτευση, η γκρίνια και τα πικρόχολα σχόλια θα κυριαρχήσουν στη μεγάλη πλειοψηφία των εμπλεκομένων.
Σε αυτήν τη σύντομη αναφορά δε θα αναλύσουμε, ούτε θα αξιολογήσουμε πού πήγαν τα χρήματα αυτά, ποιος «κέρδισε», ποιος έχασε, ποια ήταν τα επιτεύγματα κ.λπ., πολύ σημαντική άσκηση σίγουρα. Το κύριο χαρακτηριστικό, όμως, κατά την εξέλιξη των προγραμμάτων αυτών έχει σημασία να αναφερθεί. Οτι, δηλαδή, ενώ τα αρχικά προγράμματα - πλαίσια ήταν κυρίως συμπράξεις μεταξύ ακαδημαϊκών και ερευνητικών μονάδων, με ενδεχόμενο ενδιαφέρον από κάποια επιχείρηση να εκδηλώνεται υπό μορφή συνοδευτικής επιστολής, τώρα πια, ξεκάθαρα, οι ακαδημαϊκές και ερευνητικές μονάδες των συμπράξεων, κατά κανόνα, αποδέχονται και συμμετέχουν με κάποια επιχείρηση ως «επικεφαλής». Υπάρχει και ένα υποπρόγραμμα που απευθύνεται κυρίως σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
1. Σε συνεργατικά προγράμματα που θα χρηματοδοτηθούν, μετά από τη σχετική διαδικασία στην οποία αναφερθήκαμε πιο πάνω, όπου θα υπάρχει συμμετοχή ακαδημαϊκών μονάδων και φαρμακοβιομηχανιών (στο π.χ. 50% - 50%), όλη η ίδια συμμετοχή της βιομηχανίας (που παλιότερα ήταν σε χρήμα) τώρα μπορεί να είναι σε είδος!!! Και ο νοών νοείτω!
2. Σε αυτό το πρόγραμμα - πλαίσιο προβλέπεται η υποστήριξη διδακτορικών προγραμμάτων, κυρίως συνεργασίας (απαραίτητη βλέπετε η... κινητικότητα, κατά το νους υγιής εν σώματι υγιεί), όπως υπήρχε αυτή η πρόβλεψη και στο προηγούμενο 7ο πρόγραμμα, αλλά προστίθεται και ένα ακόμα «εργαλείο» (κατά την κοινοτική ορολογία): Κοινά διδακτορικά προγράμματα μεταξύ ακαδημαϊκών μονάδων και... επιχειρήσεων! Μάλιστα, και να υπάρχει κάποιο ακαδημαϊκό ίδρυμα, που σέβεται τον τίτλο του (δυστυχώς υπάρχουν ελάχιστα) και συνεπώς είναι εναντίον της ισοπέδωσης τύπου Bologna, για διδακτορικά δηλαδή «παραδοτέα» μέσα σε 3 χρόνια (δηλαδή διδακτορικά κατά παραγγελία, λες και προδικάζεται το αποτέλεσμα της όποιας ερευνητικής προσπάθειας), εξαναγκάζεται, αν θέλει να επιτύχει κάποια χρηματοδότηση, στην εποχή αυτή των ισχνών αγελάδων διαρκείας, να ιδρύσει τέτοια 3ετή διδακτορικά!
Αυτή η ερευνητική προσπάθεια υπονομεύεται συστηματικά από όλα τα προγράμματα - πλαίσια, πέραν από διακηρύξεις και προθέσεις. Σε καθετί βάζουν μια ταμπέλα με τη χρηματική ένδειξη της «αξίας» του. Ολα γίνονται προϊόν. Το κύριο λειτουργικό υπόβαθρο διεξαγωγής της έρευνας είναι ο ανηλεής ανταγωνισμός, και όχι η συνεργασία. Ας σκεφτεί ο καθένας, από τον εργάτη - ερευνητή, έως τον εργάτη - αγρότη πώς θα ήταν η ζωή τους και οι σχέσεις μεταξύ μας αν στη θέση του ανταγωνισμού ερχόταν η συνεργασία.
Για να γυρίσει όμως ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή, και έχουμε αργήσει!
Ιστορικό περίπατο, που θα ξεκινήσει σήμερα, στις 11 π.μ. από την Πλατεία Αρχαίας Ρωμαϊκής Αγοράς στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και θα ολοκληρωθεί στον πύργο του Τριγωνίου στην περιοχή της Ανω Πόλης, οργανώνουν οι μαθητικές Οργανώσεις των Τομεακών Οργανώσεων Δυτικής και Κεντροανατολικής Θεσσαλονίκης.
Συγκέντρωση στο ιστορικό Ειδικό Σχολείο Καισαριανής «Ρόζα Ιμβριώτη», όπου την Τετάρτη 12 Φλεβάρη καλούνται διευθυντές και προϊστάμενοι/ες των Ειδικών Σχολείων να επιμορφωθούν για το πώς θα εφαρμόσουν την αξιολόγηση, οργανώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη».
Στο πλαίσιο της απόφασης της ΔΟΕ για κήρυξη στάσης εργασίας και συγκεντρώσεις όπου γίνονται τέτοια σεμινάρια, ο Σύλλογος καλεί στη συγκέντρωση και κηρύσσει επιπλέον 3ωρη στάση εργασίας για την κάλυψη των διευθυντών και προϊσταμένων των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής, προκειμένου να μη συμμετάσχουν στο σεμινάριο.