Κατέρρευσε τμήμα σκηνικού
Το Σωματείο Τραγουδιστών Μελοδράματος καταγγέλλει τη διοίκηση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για «την ελλειπή τήρηση των μέτρων ασφάλειας που είχε σαν αποτέλεσμα το σοβαρό αυτό εργατικό ατύχημα». Το Σωματείο καταγγέλλει ότι «στη συνέχεια, αντί να σφραγιστεί η σκηνή και να έρθει ειδικό κλιμάκιο να κάνει αυτοψία, δόθηκε εντολή να καθαριστεί από το διαλυμένο σκηνικό, να κλειστεί η τρύπα που είχε δημιουργηθεί στο πάτωμα από την πτώση βάρους σχεδόν ενός τόνου και, σα να μην συνέβη τίποτα, τη μεθεπόμενη μέρα - Κυριακή - να πραγματοποιηθεί η παράσταση της Παιδικής Σκηνής. Αυτό λοιπόν είναι το "success story" της Λυρικής που κόντεψε να μας πέσει στο κεφάλι και σκόρπισε την "εξωστρέφειά" μας στη σκηνή του Ολύμπια. Η αλήθεια είναι όμως ότι τα κάθε είδους "success story" δημιουργούνται μέσα από απολύσεις, μειώσεις αποδοχών, αλλαγές των εργασιακών σχέσεων, υπερεντατικοποίηση και έλλειψη απαραίτητων μέτρων ασφάλειας και υγιεινής. Σ' αυτά οι ανθρώπινες ζωές θεωρούνται ως παράπλευρες απώλειες. Οι εργαζόμενοι πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και να αντισταθούν στη λογική που τους θεωρεί ως "αναλώσιμους". Να εναντιωθούν σε αυτήν την πολιτική, που δεν έχει κανένα πρόβλημα να "πατήσει επί πτωμάτων" και να "βλογάει τα γένια της" για το πόσο πετυχημένη είναι. Να αντισταθούν στις στρατηγικές επιλογές των κυβερνήσεων και της Ε.Ε, που παραδίδουν τις πολιτιστικές δομές στα χέρια των επιχειρηματικών ομίλων. Που βλέπουν τον πολιτισμό ως "εμπόρευμα" και όχι ως "κοινωνικό αγαθό"».
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που συμβαίνει ατύχημα. Οσα έχουν συμβεί δεν είδαν το φως της δημοσιότητας - διασείσεις, σπασίματα, κ.λπ. - γιατί υπήρχαν διαβεβαιώσεις ότι «δε θα ξανασυμβεί», «συμβαίνουν αυτά», «θα ληφθούν μέτρα» κ.ά. Το τελευταίο και σοβαρότατο αυτό περιστατικό όμως κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Η ασφάλεια των εργαζομένων της ΕΛΣ μπαίνει σε κίνδυνο για χάρη της παραγωγικότητας. Και ο λόγος είναι προφανής. Εχει απολυθεί μεγάλο μέρος του τεχνικού προσωπικού και δεν υπάρχουν εργαζόμενοι για να κάνουν τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης και επίβλεψης της σκηνής.
Το θέμα των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων θέτει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, με αφορμή όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα. Ανάμεσα σε άλλα αναφέρει πως: «Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων είχε εγκαίρως εκφράσει τις έντονες επιφυλάξεις του για την πρόσληψη προσωπικού μέσω ΜΚΟ». Και εξηγεί ότι: «Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού επέλεξε να καλύψει πάγιες ανάγκες του, όπως η φύλαξη αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, με προσωπικό μέσω ΜΚΟ. Συνάδελφοι υπάλληλοι του υπουργείου αναγκάστηκαν να χρεωθούν τη δουλειά του υπόλογου, για να καταστεί δυνατή η εκταμίευση των κονδυλίων για τις ΜΚΟ. Υπάρχουν περιπτώσεις, όπου οι εργαζόμενοι σε ΜΚΟ ολοκλήρωσαν τη σύμβασή τους, χωρίς να έχουν πληρωθεί ούτε ένα ευρώ».
Αρτον και θεάματα προσέφερε και φέτος, για 86η χρονιά, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, απονέμοντας τα περίφημα Οσκαρ, οι υποψηφιότητες των οποίων είχαν ανακοινωθεί στις 16 Γενάρη. Στο θέατρο Dolby του Λος Αντζελες, σε μια τετράωρη τελετή, απονεμήθηκαν τα 24 κινηματογραφικά βραβεία, που αφορούν βεβαίως σε ντόπιες, αμερικανικές αποκλειστικά, παραγωγές. Τα ποσοστά τηλεθέασης έσπασαν ρεκόρ δεκαετίας, χαράς ευαγγέλια για το τηλεοπτικό δίκτυο ABC, που έχει αγοράσει τα δικαιώματα μετάδοσης ως το 2020.
Απαξάπαντα τα βραβεία αναμενόμενα, χωρίς εκπλήξεις. Εκείνο της Καλύτερης ταινίας πήγε στο κοινωνικό αντιρατσιστικό δράμα «12 χρόνια σκλάβος», σε σκηνοθεσία Στιβ Μακ Κουίν. Της Καλύτερης σκηνοθεσίας στον Μεξικανό Αλφόνσο Κουαρόν για το διαστημικό του «Gravity». Το βραβείο Α' Γυναικείου ρόλου έλαβε η Κέιτ Μπλάνσετ για τη «Θλιμμένη Τζασμίν» του Γούντι Αλλεν. Το βραβείο Α' Ανδρικού ρόλου πήρε ο Μάθιου Μακ Κόναχι για τον ασθενή με aids ήρωα του «Dallas Buyers Club». Και το βραβείο Β' Ανδρικού ρόλου έρχεται από την ίδια ταινία και απονέμεται στον Τζάρεντ Λέτο, ενώ το βραβείο Β' Γυναικείου ρόλου πήρε η Λουπίτα Νιόνγκο για το «12 χρόνια σκλάβος». Το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας έλαβε η, φελινικής χροιάς, «Τέλεια ομορφιά» του Πάολο Σορεντίνο από την Ιταλία, που διαγωνιζόταν με το «Ομαρ» από την Παλαιστίνη, τα «Ραγισμένα όνειρα» από το Βέλγιο, «Το κυνήγι» από τη Δανία και το καμποτζιανό ντοκιμαντέρ «The missing picture». Χωρίς βραβεύσεις αποχώρησαν οι αξιολογότατες «Νεμπράσκα» και «Ο λύκος της Γουόλ Στριτ»...
Εκδήλωση με θέμα: «Η στρατευμένη Τέχνη και ο ρόλος της Τέχνης στην κοινωνία», διοργανώνει η Τομεακή Οργάνωση Φλώρινας της ΚΝΕ, την Πέμπτη 6 Μάρτη στις 5 μ.μ., στο μικρό αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Θα μιλήσει ο συγγραφέας και εικαστικός Γιώργος Φαρσακίδης.