ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 23 Απρίλη 2014
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
Με μαθήματα το Πάσχα τιμωρούν τις καταλήψεις

Παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα από την ΑΣΓΜΕ και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών

Σε ισχύ βάζει από σήμερα η κυβέρνηση το τιμωρητικού χαρακτήρα μέτρο της αναπλήρωσης διδακτικών ωρών, επιβάλλοντας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς εκατοντάδων σχολείων μαθήματα στις διακοπές του Πάσχα. Απαιτώντας την απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματος για την «αναπλήρωση», η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας καλεί τους γονείς σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, σήμερα στις 10.30 το πρωί. Στην κινητοποίηση συμμετέχει και καλεί το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών. Γονείς και εκπαιδευτικοί διεκδικούν, επίσης, να εξεταστούν οι μαθητές της Α' Λυκείου όπως και τα προηγούμενα χρόνια, με θέματα που θα βάλει αποκλειστικά ο καθηγητής που διδάσκει το μάθημα και όχι με βάση την τράπεζα θεμάτων και να εξεταστούν οι μαθητές όλων των τάξεων του Λυκείου σ' αυτά που έχουν διδαχθεί και όχι σε αυτά που θα έπρεπε να έχουν διδαχθεί.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στις 23, 24 και 25 Απρίλη μαθήματα θα γίνουν σε 500 περίπου σχολεία από τα οποία 84 είναι στην Αττική, 30 στη Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα στην περιφέρεια. Για τις ημέρες αυτές, το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει κηρύξει τρίωρες στάσεις εργασίας 8 - 11 π.μ. και τις τρεις πρώτες ώρες κάθε επόμενης βάρδιας και καλεί τα ΔΣ των ΕΛΜΕ να λάβουν αποφάσεις για συμπληρωματικές στάσεις εργασίας τις ίδιες ημέρες όπου απαιτείται, κάτι που έχει αποφασιστεί ήδη από κάποιες ΕΛΜΕ.

Η αναπλήρωση μαθημάτων λόγω καταλήψεων - που σύμφωνα με το σχετικό ΠΔ μπορεί να γίνει και με επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς - έρχεται ως «εκδίκηση» και φόβητρο για τους μαθητές που αγωνίζονται, αφού για τις χαμένες διδακτικές ώρες φταίει η πολιτική της κυβέρνησης.

Οι μαθητές αγωνίστηκαν και μέσα από καταλήψεις ενάντια στις τεράστιες ελλείψεις στα σχολεία τους, στην κατάσταση που επικράτησε στα ΕΠΑΛ μετά τις διαθεσιμότητες-απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών τους, ενάντια στο «νέο» λύκειο που βάζει στο στόχαστρο το μορφωτικό δικαίωμα. Αντί όμως η κυβέρνηση να ενδιαφερθεί για τα πραγματικά ελλείμματα στα σχολεία, έσπευσε να χαρακτηρίσει τους αγώνες ως «χαμένες ώρες».

Χαρακτηριστική της στόχευσης του μέτρου ήταν η δήλωση του υφυπουργού Παιδείας, Σ. Κεδίκογλου, χτες σε τηλεοπτική εκπομπή στο «Star»: «Οταν κάναμε αυτό το προεδρικό διάταγμα, αυτομάτως σιγά σιγά οι καταλήψεις σταμάτησαν. Γιατί πρέπει να ξέρει ο καθένας, αυτό που κάνει μια κατάληψη ή οτιδήποτε σε αυτήν τη ζωή, ότι υπάρχει και συνέπεια», είπε. Δήλωσε δε ότι «η κατάληψη βόλευε» εκπαιδευτικούς και μαθητές. Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, ο υφυπουργός είπε ότι υπάρχει το ΠΔ που λέει ότι πρέπει να πάνε και «από εκεί και πέρα θα πρέπει πειθαρχικά να το δούμε», παρά το γεγονός ότι υπάρχει απόφαση συνδικαλιστικών οργάνων για στάσεις εργασίας ενάντια στην «αναπλήρωση».

Οι πρώτοι νικητές του μαθητικού διαγωνισμού της ΚΝΕ

Μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων των μαθητικών εργασιών που διαγωνίζονται στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό Συλλογικής Ερευνητικής Εργασίας Μαθητών που διοργάνωσαν η ΚΝΕ και ο «Οδηγητής», αναδείχθηκαν οι νικήτριες ομάδες της πρώτης φάσης.

Θυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει τον περασμένο Νοέμβρη και πήραν μέρος πάνω από 70 ομάδες μαθητών απ' όλη τη χώρα. Οι εργασίες των μαθητικών ομάδων αφορούσαν ένα από τα τέσσερα θέματα του διαγωνισμού: 1. Κάνεις login και πιστεύεις πως η ζωή ξεκινά; 2. «Φιλανθρωπία» ή αλληλεγγύη ανάμεσα σε ίσους; 3. Οι παππούδες μας πρόσφυγες, οι πατεράδες μας μετανάστες, εμείς ρατσιστές; 4. Τόποι αγώνα και μαρτυρίας του λαού και της νεολαίας. Ολες οι εργασίες είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο, στην ιστοσελίδα της ΚΝΕ, στη διεύθυνση http://kne.gr/ergasies και είναι προσβάσιμες στο κοινό που θέλει να δει τη δημιουργικότητα και το μεράκι που επέδειξαν οι μαθητές, προσεγγίζοντας τα θέματα μέσα από δική τους ερευνητική δουλειά κι όχι με τις μισές αλήθειες που τους μαθαίνουν στο σχολείο.

Σε κάθε πόλη οργανώθηκαν εκδηλώσεις παρουσίασης των συλλογικών εργασιών των μαθητών κι επιλέχτηκαν οι νικήτριες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι εργασίες παρουσιάστηκαν στα μαθητικά φεστιβάλ της ΚΝΕ εμπλουτίζοντας το περιεχόμενό τους.

Από το σύνολο των ομάδων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό προκρίθηκαν οι 48 καλύτερες ομάδες στον τελικό. Τώρα, η Οργανωτική Επιτροπή του διαγωνισμού, παίρνοντας υπόψη της την πληρότητα στην κάλυψη του θέματος, την πρωτοτυπία, τη φαντασία και το μεράκι στις μορφές που αξιοποιήθηκαν από τους μαθητές, θα επιλέξει την καλύτερη εργασία για κάθε θέμα. Αυτές οι τέσσερις εργασίες, που θα επιλεγούν τελικά από τις 48 φιναλίστ, θα παρουσιαστούν στις κεντρικές εκδηλώσεις του 40ού Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» στην Αθήνα, το Σεπτέμβρη.

Οι 48 νικήτριες ομάδες της κάθε περιοχής προέκυψαν είτε από ψηφοφορίες στις εκδηλώσεις παρουσίασής τους είτε προκρίθηκαν αυτόματα όντας οι μοναδικές εργασίες για το συγκεκριμένο θέμα στην περιοχή τους. Ετσι, οι ομάδες που προκρίνονται στον τελικό από κάθε πόλη είναι οι εξής:

1ο Θέμα:

Μαθητές Γυμνασίων Χαριλάου Θεσσαλονίκης

Μαθητές από τον Πολύγυρο Χαλκιδικής

Μαθητές από ΓΕΛ Βόλου

Μαθητές από το 3ο ΓΕΛ Λάρισας

Γυμνάσια Τρικάλων

Μαθητές Κομοτηνής

Μαθητές Κοζάνης

Μαθητές ΕΠΑΛ Ηρακλείου Κρήτης

Μαθητές Αγρινίου

Μαθητές από τα Γυμνάσια της Χαλκίδας

2ο Θέμα:

Μαθητές από την Επανωμή Θεσσαλονίκης

Μαθητές Καρδίτσας

Μαθητές από τα ΕΠΑΛ Βόλου

Μαθητές από το Μουσικό Γυμνάσιο και το 4ο Γυμνάσιο Καλαμάτας

Μαθητές από το 2ο ΓΕΛ Αργοστολίου

3ο Θέμα:

Μαθητές ΕΠΑΛ Ευκλείδη

Μαθητές Αλμυρού Βόλου

Μαθητές από τα Γυμνάσια Λάρισας

Μαθητές Αργολίδας

Μαθητές Μπραχαμίου

Μαθητές ΕΠΑΛ Κιλκίς

Μαθητές από 1ο, 3ο, 6ο ΓΕΛ, 2ο Γυμνάσιο και 1ο ΕΠΑΛ Ιωαννίνων

Μαθητές Σάμου

Μαθητές Πτολεμαΐδας

Μαθητές Μαλίων Νεάπολης Κρήτης

Μαθητές από Κεραμειές Κεφαλονιάς

Μαθητές από Γυμνάσια Σερρών

Μαθητές από 1ο ΕΠΑΛ - 1ο ΓΕΛ Καβάλας

Μαθητές από 1ο, 2ο, 3ο Γυμνάσιο και 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης

Μαθητές από τα Γυμνάσια Βέροιας

Μαθητές ΓΕΛ Κατερίνης Πιερίας

Μαθητές Νάουσας Ημαθίας

Μαθητές Γυμνασίου Περίστασης Πιερίας

4ο Θέμα:

Μαθητές Καισαριανής

Μαθητές Πρέβεζας

Μαθητές από το 1ο ΕΠΑΛ Χίου

Μαθητές Παλλήνης-Γέρακα

Μαθητές από τον Χορτιάτη Θεσσαλονίκης

Μαθητές από το Γυμνάσιο Καμπάνης Κιλκίς

Μαθητές από τα Μεσσαρά Κρήτης

Μαθητές Λιβαδειάς

Μαθητές Λευκάδας

Μαθητές Λαμίας

Μαθητές από το 2ο ΓΕΛ Λάρισας

Μαθητές από Γυμνάσια Βόλου

Μαθητές από ΓΕΛ Τρικάλων

Μαθητές από ΓΕΛ Βέροιας

Μαθητές από ΓΕΛ Σερρών.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Προκλητικά τα περί πειθαρχικού ελέγχου των εκπαιδευτικών

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

Με αφορμή τις χτεσινές δηλώσεις του υφυπουργού Παιδείας, Σ. Κεδίκογλου, για πειθαρχικό έλεγχο στους εκπαιδευτικούς που δε θα κάνουν μαθήματα το Πάσχα, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε το εξής σχόλιο:

«Με τις προκλητικές του δηλώσεις, ότι όσοι εκπαιδευτικοί δεν προσέλθουν στα σχολεία, που ξεκινάνε μαθήματα την Τετάρτη του Πάσχα, θα υποστούν πειθαρχικό έλεγχο, ο υφυπουργός είτε δε γνωρίζει ότι υπάρχει απόφαση για στάση εργασίας ή καταφεύγει σε επιχείρηση εκβιασμού και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών και μαθητών, που δεν αποδέχονται τις "τιμωρητικές" λογικές του υπουργείου. Για τις χαμένες ώρες στα σχολεία δεν ευθύνονται οι αγώνες ενάντια στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική και στο χώρο της παιδείας αλλά τα κενά και οι ελλείψεις με ευθύνη της κυβέρνησης».

Αντιδράσεις για τον αριθμό των εισακτέων

Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις σχετικά με την αύξηση του αριθμού των εισακτέων στα πανεπιστήμια που ανακοίνωσε πρόσφατα το υπουργείο Παιδείας, χωρίς βέβαια να συνοδεύεται από αύξηση του διδακτικού προσωπικού, υλικοτεχνική υποδομή, κονδύλια για τη φοιτητική μέριμνα. Την ανησυχία τους στην απόφαση της κυβέρνησης για αύξηση του αριθμού των εισακτέων εκφράζουν μέχρι και οι πρόεδροι και αναπληρωτές πρόεδροι των Συμβουλίων των Πανεπιστημίων της χώρας, οι οποίοι υπενθυμίζεται έχουν βάλει πλάτη στην εφαρμογή όλων των αντιδραστικών μέτρων που αφορούν την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Ο αριθμός φοιτητών ανά τμήμα, όπως προκύπτει έμμεσα από τον αριθμό εισακτέων που έχει αποφασιστεί, θα καθιστά αδύνατη τη λειτουργία τους, η αναλογία διδασκομένων και διδασκόντων θα είναι σε πολλές περιπτώσεις απαγορευτικά υψηλή, οι ανεπαρκείς υποδομές θα δημιουργήσουν ανυπέρβλητα προβλήματα εις βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των φοιτητών, ενώ οι διδάσκοντες και οι διοικήσεις των πανεπιστημίων θα βρεθούν προ αδιεξόδου. Τα παραπάνω είναι μερικά από τα στοιχεία που αποτελούν κοινή συνισταμένη όλων των μέχρι τώρα δικαιολογημένων αντιδράσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ