ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Ιούνη 2014
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ»
Στο πανηγύρι των εφοπλιστών μίλησε ο πρωθυπουργός

Eurokinissi

Με την κατάθεση των διαπιστευτηρίων τους στους εφοπλιστές και συνολικά στο μεγάλο κεφάλαιο, προδιαγράφοντας νέα επίθεση στα δικαιώματα των ναυτεργατών και των εργαζομένων που δουλεύουν στους συναφείς με τη ναυτιλία κλάδους, άνοιξαν χτες το απόγευμα την τελετή έναρξης της παγκόσμιας ναυτικής έκθεσης «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ» ο πρωθυπουργός Αν. Σαμαράς και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης.

Φέτος, στην έκθεση, που γίνεται κάθε δύο χρόνια, συμμετέχουν συνολικά 1.800 εκθέτες - αριθμός που θεωρείται ρεκόρ - από 93 χώρες. Στο πλαίσιο της έκθεσης «κλείνονται» μεγάλες εμπορικές συμφωνίες, ενώ αλλάζουν χέρια δισεκατομμύρια ευρώ στο φόντο της τεράστιας ανεργίας που πλήττει τους ναυτεργάτες και της σύνθλιψης συνολικά των εργασιακών δικαιωμάτων στους εργαζόμενους στεριάς και θάλασσας.

Ο πρωθυπουργός εκθειάζοντας τους Ελληνες εφοπλιστές ανέφερε ότι «στα τελευταία 10 χρόνια οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν ναυπηγήσει πάνω από 2.500 ποντοπόρα πλοία, κυρίως σε ναυπηγεία της Απω Ανατολής. Τώρα που μιλάμε, οι Ελληνες πλοιοκτήτες παραγγέλνουν ένα νέο πλοίο κάθε 2 μέρες», όμως δεν ανέφερε λέξη ότι τα ναυπηγεία της χώρας βουλιάζουν και δεν πέφτει σφυριά.

Απευθύνοντας προσκλητήριο στους επενδυτές, δηλαδή στα μονοπώλια, ότι μπορούν να βάλουν στο χέρι τις υποδομές της χώρας και τις παραγωγικές της δυνατότητες, στο όνομα της καπιταλιστικής ανάπτυξης, τόνισε: «Βεβαίως, χρειαζόμαστε επενδύσεις, για να αναβαθμίσουμε τις υποδομές στα λιμάνια μας και στα χερσαία οδικά δίκτυα», «χρειαζόμαστε επενδύσεις για να εκσυγχρονίσουμε τα ναυπηγεία μας. Και επενδύσεις για να αναδειχθούμε ως περιφερειακός κόμβος παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας, αξιοποιώντας τους ενεργειακούς πόρους που βρίσκονται στις θάλασσές μας. (...) Σήμερα, λοιπόν, η Ελλάδα προσφέρει πολύ μεγάλες ευκαιρίες οικονομικής, εμπορικής, γεω-στρατηγικής και περιβαλλοντικής σημασίας».

Ο υπουργός Ναυτιλίας, με τη σειρά του, ανέφερε ότι σημαία της ναυτιλιακής πολιτικής της Ελλάδας είναι η «Διακήρυξη των Αθηνών», που καθορίστηκε στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της ΕΕ, στις 7 Μάη 2014, και έχει στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας των ευρωενωσιακών ναυτιλιακών μονοπωλιακών ομίλων, μέσα από την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών και γενικότερα της εργατικής τάξης στους συναφείς κλάδους των μεταφορών. Ξεκαθάρισε ότι το κύριο είναι η «διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας», δηλαδή η κερδοφορία των εφοπλιστών και παρουσίασε όλους τους νόμους που ψηφίστηκαν το τελευταίο διάστημα για την ενίσχυση των προνομίων του εφοπλιστικού κεφαλαίου που συνθλίβουν τα εργασιακά δικαιώματα των εφοπλιστών, όπως ο τελευταίος που καταργεί τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, για να δείξει ότι έχει δημιουργηθεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον για επενδύσεις.

ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των επιχειρηματικών ομίλων

Αντιρρήσεις εκφράζουν ακόμα και φορείς που ανήκουν στο κυβερνητικό στρατόπεδο στο Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας - Αττικής και Θεσσαλονίκης, όπως φάνηκε κατά τη διάρκεια της συζήτησης του σχετικού νομοσχεδίου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου είχαν κληθεί να τοποθετηθούν εκπρόσωποι Επιμελητηρίων, μαζικών οργανώσεων, εκπρόσωποι δήμων κ.ά.

Το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο είναι άκρως αντιλαϊκό, καθώς προσαρμόζει το χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της Αττικής και της Θεσσαλονίκης στη στρατηγική της κερδοφορίας του κεφαλαίου, παραδίδοντας στους επιχειρηματικούς ομίλους βουνά, δάση, παραλίες, τους εναπομείναντες ελεύθερους χώρους, καθετί που μπορεί να του εξασφαλίσει κέρδος.

Τρανταχτή απόδειξη πως πρόκειται για ένα επιθετικό, για το λαό, νομοθετικό κατασκεύασμα, είναι το ότι από τους δεκάδες φορείς που είχαν κληθεί στη χτεσινή συζήτηση στην Επιτροπή, μόνο οι εκπρόσωποι του ΣΕΒ και του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Φωκίωνας Δεληγιάννης και Μανώλης Μπαλτάς, αντίστοιχα, έδωσαν στην κυβέρνηση τα συγχαρητήριά τους για το Ρυθμιστικό, γιατί, όπως αποκαλύφθηκε από τους ίδιους, κάθε του άρθρο έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με τις δικές τους προτάσεις! Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε, αυτό που τους ικανοποίησε ιδιαίτερα ήταν ότι προσκλήθηκαν και μετά τη σύνταξη του νομοσχεδίου, για να το επανελέγξουν!

«Ο ΣΕΒ είχε τονίσει την ανάγκη για νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο καθώς το παλιό είναι ξεπερασμένο. Οι νέες ρυθμίσεις είναι πιο συνεκτικές, ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα για βιώσιμη ανάπτυξη της Αττικής», ανέφερε ο Φ. Δεληγιάννης, ενώ ο Μ. Μπαλτάς πρόσθεσε ότι το νέο Ρυθμιστικό «δεν έχει κόμπλεξ, δεν είναι φοβικό, μιλάει για την πραγματική οικονομία»!

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Χρήστος Σπίρτζης, ανέφερε μεταξύ άλλων για το νέο Ρυθμιστικό ότι χαρακτηρίζεται «από έλλειψη σχεδιασμού και πλήρη επικράτηση των δυνάμεων της αγοράς». Αν δεν ήταν πλήρης και ήταν μερική δε θα τον πείραζε.

Εντελώς ενδεικτικά το Νέο Ρυθμιστικό σε ό,τι αφορά την Αττική προβλέπει ότι:

-- Δεν υπάρχει χωρική ενότητα στην οποία να μη θεσπίζονται μεικτές ή «καθαρές» ζώνες επιχειρηματικής δραστηριότητας με «αναπτυξιακούς πόλους» σε περιοχές, όπως ο Ελαιώνας, η νότια πύλη του Πειραιά, ο δυτικός Πειραιάς, τα Καμίνια, η λιμενοβιομηχανική ζώνη Κερατσινίου, ο Φαληρικός Ορμος, μεγάλες λεωφόροι, όπως Συγγρού, Ιερά Οδός κ.ά.

-- Προωθεί τη νομιμοποίηση όλων των καταπατήσεων δημόσιας και δασικής γης. Ορεινοί όγκοι της Αττικής, όπως Πεντέλη, Αιγάλεω, κατατάσσονται ως Περιφερειακά Πάρκα στα οποία επιτρέπονται επιχειρηματικές χρήσεις!

-- Παραδίδεται το σύνολο του παραλιακού μετώπου της Αττικής σε μονοπωλιακούς ομίλους, με το Ελληνικό και το Φαληρικό Δέλτα βέβαια να είναι τα σχετικά «φιλέτα».

Και βέβαια, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν υπάρχει αναλυτικό σχέδιο για την πυροπροστασία, για αντιπλημμυρικά έργα, έργα αντισεισμικής θωράκισης, συνολικά έργα για την κάλυψη λαϊκών αναγκών γιατί αυτά δεν έχουν κέρδος για το κεφάλαιο. Δεν υπάρχει ούτε αναφορά για την αντιμετώπιση ατυχημάτων μεγάλης κλίμακας σε περιοχές που περιέχουν εγκαταστάσεις εταιρειών πετρελαιοειδών και διυλιστήρια, όπως Πέραμα, Ελευσίνα κ.ά.

Θωρακίζουν ενεργειακά τα ευρωμονοπώλια

Με γοργούς ρυθμούς προωθεί η συγκυβέρνηση τους ενεργειακούς σχεδιασμούς της ΕΕ για τη θωράκιση των μονοπωλιακών ομίλων, καθώς χτες η Διυπουργική Επιτροπή ενέκρινε την ένταξη 12 έργων του τομέα της Ενέργειας στη διαδικασία του νόμου για τις στρατηγικές επενδύσεις («fast track»). Πρόκειται για σχεδιασμούς που έχουν ενταχθεί στη λίστα των 248 συνολικά έργων τέτοιου χαρακτήρα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, την οποία ενέκρινε τον Οκτώβρη του 2013 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θεωρούνται κρίσιμης σημασίας για τις ενεργειακές υποδομές της Κοινότητας.

Το συνολικό κόστος για τη χώρα μας εκτιμάται στα 7 δισ. ευρώ και σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκη, η έγκρισή τους από την διυπουργική επιτροπή «υπογραμμίζει τη δυνατότητα της Ελλάδας να προσελκύει επενδύσεις», ενώ ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γ. Μανιάτης, έκανε λόγο για δημιουργία «17.000 νέων θέσεων εργασίας» και πως «η χώρα θα καταστεί ενεργειακός κόμβος ολόκληρης της Ευρώπης».

Τα έργα που αφορούν την ηλεκτρική ενέργεια προβλέπουν διασύνδεση Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας γνωστή ως Euro-Asia Interconnector, μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας και κατασκευή υδροηλεκτρικού έργου στην Αμφιλοχία. Αυτά που αφορούν στο αέριο προβλέπουν την κατασκευή διασυνδετηρίου αγωγού Ελλάδας - Βουλγαρίας μεταξύ Κομοτηνής και Stara Zagora, σταθμό Μόνιμης Ανάστροφης Ροής στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα μεταξύ Σιδηροκάστρου και Kula, πλωτό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη, πλωτό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου έξω από τη Θάσο, τους αγωγούς ΤΑΡ, ITGI (Ιταλία, Ελλάδα, Τουρκία), αγωγό στη θαλάσσια περιοχή Κύπρου προς την ηπειρωτική Ελλάδα μέσω Κρήτης, σταθμό συμπίεσης φυσικού αερίου στους Κήπους του Εβρου.

«ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ»
Νομοσχέδιο με βάση τις προτάσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας

Κατατέθηκε χτες στη Βουλή το σχέδιο νόμου των υπουργείων Ανάπτυξης και Υποδομών για την εφοδιαστική αλυσίδα («logistics»), το οποίο, σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής κυβερνητικής στρατηγικής «για την ανάπτυξη του κλάδου των συνδυασμένων μεταφορών» και παρέχει σειρά διευκολύνσεων για τον «εκσυγχρονισμό» του συστήματος μεταφορών και την άρση των εμποδίων εισόδου επενδυτικών κεφαλαίων στον κλάδο. Το νομοσχέδιο βασίζεται σε προτάσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας και, όπως επισημαίνει η κοινή ανακοίνωση των δύο υπουργείων, αποσκοπεί στην «ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».

Στο νομοσχέδιο, ανάμεσα σε άλλα, προβλέπεται η δημιουργία «Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας», τα οποία θα εγκαθίστανται σε έκταση τουλάχιστον 500 στρ. και θα υπάγονται στις διαδικασίες που διέπουν τις «στρατηγικές επενδύσεις» («fast track»), με σκοπό, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, να «διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών». Ειδικότερα, προβλέπεται η ανάπτυξη δύο τέτοιων επιχειρηματικών πάρκων στην περιοχή του Θριασίου στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη στο πρώην στρατόπεδο «Γκόνου».

Ακόμη, επιταχύνονται οι διαδικασίες για την εγκατάσταση επιχειρήσεων του κλάδου με βάση τις αρχές της «αυτοσυμμόρφωσης» - ίδρυση επιχείρησης με μία υπεύθυνη δήλωση - εξισώνονται οι όροι δόμησης των «Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής» με αυτούς που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτίρια, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία τέτοιων κέντρων εντός του ιστού των πόλεων. Σε κοινή δήλωση των υπουργών Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκη, και Υποδομών, Μ. Χρυσοχοΐδη, στην ανάπτυξη του κλάδου των «Logistics» «μπορεί να συντελέσουν οι συμβάσεις παραχώρησης στα λιμάνια και στα περιφερειακά αεροδρόμια, η επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων και η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ»...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ